Постанова
від 28.12.2010 по справі 15/128-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/128-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел.66-03-00, 66-11-31,    http://vn.arbitr.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2010 р.                                                                             Справа № 15/128-10

за заявою : Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Могилів-Подільський    

до: Приватного підприємства "Ліспром-В", м. Могилів-Подільський  

про визнання банкрутом

          Головуючий суддя     Лабунська Т.І.     

          При секретарі судового засідання Гренишена О.В.

          Представники сторін в судове засідання не з'явились.          

В С Т А Н О В И В :

10 грудня 2010 року господарським судом Вінницької області порушено провадження у справі № 15/128-10  про банкрутство Приватного підприємства "Ліспром-В", м. Могилів-Подільський в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

В поданій до суду заяві повідомлено, що Приватне підприємство "Ліспром-В" зареєстровано виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради 09 грудня 2008 року № 11781020000000292, код в ЄДРПОУ - 36275969. Взято на облік в Могилів-Подільській ОДПІ 10 грудня 2008 року № 914.

Підприємство-боржник є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування".

Станом на 18 жовтня 2010 року заборгованість ПП "Ліспром-В" становить 2040,00 грн., з них 1190,00 грн. - податок на додану вартість, 850,00 грн. - комунальний податок.

Дана заборгованість підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями №0000331500/0 від 09 лютого 2010 р. та  № 0000541500/0 від 10 лютого 2010 р.

 Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб станом на 22 грудня 2010 р. ПП "Ліспром-В" відсутнє за юридичною адресою.

Ухвалою від 10 грудня 2010 року про порушення справи про банкрутство розгляд справи призначено на 21 грудня 2010 року.

21 грудня 2010 року представники сторін в судове засідання не прибули, в зв'язку з чим розгляд справи було відкладено на 28 грудня 2010 року.

Представники кредитора та боржника 28 грудня 2010 р. в судове засідання не прибули. Ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство, що  направлялась господарським судом боржнику, повернута відділенням зв'язку з причин відсутності адресата за вказаною адресою, а ухвала, що направлялась кредитору на день розгляду справи до суду не поверталась.

При цьому суд звертає увагу на п. 4 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 02 червня 2006 року № 01-8/1228 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2005 році", п. 11 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15 березня 2007 року № 01-8/123 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2006 році", в яких наголошується,  що відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи.

Також суд зазначає, що відповідно до пункту 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10 грудня 2002 року № 75 (з подальшими змінами), перший, належним чином підписаний, примірник процесуального документа (ухвали, рішення, постанови) залишається у справі; на звороті у лівому нижньому куті цього примірника проставляється  відповідний  штамп суду з відміткою про відправку документа, що містить: вихідний реєстраційний номер, загальну кількість відправлених примірників документа, дату відправки,  підпис  працівника,  яким  вона здійснена.

Як наголошується в п. 19 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 13 серпня 2008 року № 01-8/482 "Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у першому півріччі 2008 року" дана відмітка, за умови, що її оформлено відповідно до наведених вимог названої Інструкції, є підтвердженням належного надсилання копії процесуального документа сторонам та іншим учасникам судового процесу.

На першому примірнику ухвал від 10 грудня 2010 року про порушення провадження у справі про банкрутство та від 21 грудня 2010 року про відкладення розгляду справи є штамп суду з відміткою про відправку документа. Дана відмітка оформлена відповідно до вимог Інструкції з діловодства в господарських судах України, наведених вище, а тому суд дійшов висновку, що вона є підтвердженням належного надсилання копії процесуального документа сторонам.

Сторони своїм правом на участь у засіданні суду та наданні письмових або усних пояснень не скористались тому суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши законодавчі акти, суд приходить до висновку про банкрутство боржника на підставі наступного.

Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".  

Згідно із  п. 2 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України справи про банкрутство підвідомчі господарським судам.

На підставі положень п. 3 ст. 209 Господарського кодексу України та ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суб'єктом банкрутства може бути лише суб'єкт підприємницької діяльності.

Стаття 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зазначає, що кредитором може бути юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль  за правильністю та своєчасністю справляння страхових  внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового  державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).

Стаття 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає спеціальні норми, які регулюють банкрутство за спрощеною процедурою.

Законодавець, порівняно із загальними процедурами провадження у справах про банкрутство встановив у ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" особливості застосування процедур банкрутства щодо відсутнього боржника.

Суб'єктом права, що ліквідується в порядку, визначеному ст. 52 Закону про банкрутство є будь-який підприємець, який відповідно до законодавства України є суб'єктом банкрутства.

У відповідності до ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника-юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або  у  разі ненадання боржником протягом року до органів  державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява  про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від  розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.

За змістом даної норми встановлено, що суб'єктом, до якого застосовуються особливості, передбачені цією статтею є дві категорії боржників: громадянин-підприємець - боржник та боржник - юридична особа.

Заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань. Отже кредитор, набуває процесуального права та може здійснити дії, які зазначені вище лише при наявності хоча б однієї з умов: громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника-юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням;  ненадання боржником протягом року до органів  державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності; за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника.

Аналогічна позиція щодо підстав порушення провадження у справі за ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" викладена в Постанові Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18 грудня 2009 року (п. 104).

За змістом ч. 3 ст. 6 та ч. 1, 8 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справа про банкрутство порушується господарським судом лише у разі підтвердження  кредитором своєї вимоги до  боржника  документами,  що  свідчать  про  їх  безспірність.

За приписами Закону про банкрутство для порушення справи про банкрутство як за загальною, так і за спрощеною процедурою (зокрема, процедурою банкрутства відсутнього боржника) грошові вимоги ініціюючого кредитора повинні мати безспірний характер.

У відповідності до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" безспірними являються вимоги кредиторів, визнані боржником, інші вимоги кредиторів, підтверджені виконавчими документами чи розрахунковими документами, за якими відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника.

Позиція Верховного Суду України щодо безспірності вимог кредитора викладена в Постанові Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18 грудня 2009 року (п.п. 27-29), в якій  зазначено, що у разі подання органами державної податкової служби заяв про порушення справи про банкрутство безспірними слід вважати лише вимоги про стягнення податкового боргу, визначення якого наведено в пункті  1.3 статті 1 Закону України від 21 грудня 2000 року  № 2181-Ш "Про порядок  погашення  зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами": (Податковий борг - податкове зобов'язання  (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків  або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму податкового зобов'язання).  Безспірність вимог щодо стягнення  недоїмок зі сплати податків і зборів  (обов'язкових платежів) має підтверджуватися документами  про узгодження суми податкового зобов'язання.

Заборгованість боржника ПП "Ліспром-В" перед кредитором в сумі 2040,00 грн.  вважається узгодженою і безспірною, про що свідчать документи, додані до заяви, зокрема корінці податкових повідомлень рішень №0000331500/0 від 09 лютого 2010 р. та  № 0000541500/0 від 10 лютого 2010 р.

Кредитором стверджено, що боржник відсутній за місцем знаходження, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб  станом на 22.12.2010 р.

Отже, відповідно до п. 105 Постанови Пленуму Верховного суду України № 15 від 18.12.2009 р."Про судову практику в справах про банкрутство" одним із встановлених законом засобів доказування, єдиним належним та допустимим доказом, факту відсутності боржника за місцем знаходження є Витяг  (довідка)  з  Єдиного державного реєстру юридичних та  фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ст. 32-43 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі, що розглядається господарським судом, є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність  обставин, на яких ґрунтуються вимоги.  

За положеннями ст. 43 Господарського процесуального кодексу України  господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин  справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до матеріалів справи боржник заборгованість по податкам не сплачує, за місцем знаходження відсутній. Вказані ознаки вказують на припинення боржником підприємницької діяльності, що є підставою для визнання боржника банкрутом відповідно до положень ст. 52 Закону про банкрутство.

Відповідно до п. 2 ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"  господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.

Відповідно до п. 5 ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника  банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть  направити ліквідатору заяви  з  вимогами  до  банкрута.

Відповідно до п. 1 ст. 23 Закону  України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови

про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом. Накладення нових арештів  не допускається.

          Враховуючи викладене, керуючись ст. 1, ч. 3 ст. 6, ч. 1, 8 ст. 7, 12, 22-25,52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст. 93, 104 ЦК України, ч. 1, 2, 3 ст. 209 ГК України,  ст. 4-1, 4-5, ч. 2 ст. 12, ст.ст. 32-43, 50 115  ГПК України суд,-

П О С Т А Н О В И В:

          Визнати грошові вимоги Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції в сумі 2040,00 грн.

          Визнати боржника - Приватне підприємство "Ліспром-В" (м. Могилів-Подільський Вінницької області, вул. Баранова, 115, код ЄДРПОУ 36275969) банкрутом.

          Відкрити ліквідаційну процедуру.

          Строк ліквідаційної процедури 6 місяців.

          Призначити ліквідатором Могилів-Подільську об'єднану державну податкову інспекцію (м. Могилів-Подільський, Вінницької області, вул. У.Кармелюка, 7/54).

          Ліквідатору до завершення строку ліквідаційної процедури:

          - Забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

          - Письмово повідомити усіх кредиторів про введення ліквідаційної процедури, прийняти  від  органів  Державної виконавчої служби виконавчі документи.

          Постанову направити згідно переліку.                    

            

Суддя                                                      Лабунська Т.І.   

віддрук. 7 прим.:

1 - до справи

2 - Могилів-Подільська ОДПІ

3 - Приватного підприємства "Ліспром-В" - м. Могилів-Подільський, вул. Баранов, 115

4 - Державний реєстратор  Могилів-Подільського міськвиконкому

5 - Відділ ДВС Могилів-Подільського РУЮ

6 - Сектор з питань банкрутства у Вінницькій області

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення28.12.2010
Оприлюднено05.01.2011
Номер документу13307092
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/128-10

Ухвала від 09.09.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 26.08.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 04.08.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 12.07.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 21.06.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 01.06.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 19.05.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Рішення від 27.07.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 07.07.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 13.10.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні