ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" грудня 2010 р. Справа № 2 a-3853/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Главач І.А.
за участю секркта ря Зарицька Н.М.
за участю представни ків сторін:
від позивача: Стасі в О.В.,
від відповідача: не з'я вилися,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу
за позовом: Калуськ ого міськрайонного центру за йнятості - робочий орган вико навчої дирекції Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття
до відповідача: ДП "Орісіл-Калуш" ТзОВ "Орісіл "
про стягнення коштів в сумі 4265,05 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
02 листопада 2010 року Калуськ ий районний центр зайнятості -робочий орган виконавчої ди рекції Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття (далі - поз ивач) звернувся в суд з адміні стративним позовом до ДП «Ор ісіл - Калуш»ТзОВ «Орісіл»(да лі - відповідач) про стягнення заборгованості в розмірі 4265,05г ривень.
Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідачем в поруш ення вимог підпункту 2 пункту 2 статті 35 Закону України "Про з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття" допущено з аборгованість по сплаті стр ахових внесків на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття в розмірі 4265,05 гривень.
Представник позивача в суд овому засідання позов підтри мала з підстав наведених у по зовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомл ений. Однак на адресу суду 16.11.2010 року направив відзив на позо вну заяву в якій просять в зад оволені позовних вимог за по зовною заявою Калуського міс ькрайонного центру зайнятос ті - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття до ДП «Ор ісіл - Калуш»ТзОВ «Орісіл»(да лі - відповідач) про стягнення коштів в розмірі 4265,05гривень - відмовити.
Розглянувши позовну заяву , заслухавши представника по зивача, дослідивши докази, су д прийшов до висновку, що адмі ністративний позов слід задо вольнити з наступних мотивів .
Судом встановлено, що відпо відач являється платником ст рахових внесків відповідно д о Закону України "Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття".
Закон України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття" визначає правові, ф інансові та організаційні за сади загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування на випадок безробіття .
Відповідно до пункту 1 части ни 1 статті 1 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття" загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття (далі - страхування н а випадок безробіття) - систем а прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне з абезпечення на випадок безро біття з незалежних від застр ахованих осіб обставин та на дання соціальних послуг за р ахунок коштів Фонду загально обов'язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття.
Відповідно до пункту 2 части ни 2 статті 35 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття" роботода вець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачув ати страхові внески.
Згідно пункту 10 частини 1 ста тті 1 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття", визначено робот одавця як власника підприєм ства, установи, організації а бо уповноваженого ним органу незалежно від форми власнос ті, виду діяльності та господ арювання та фізичну особу, як і використовують найману пра цю.
В судовому засіданні встан овлено, що гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2 звернулися в Калу ський міськрайонний центр за йнятості, які отримали стату с безробітних і їм було призн ачено виплату допомоги по бе зробіттю. Дані особи, як випус кники Івано-Франківського на ціонального технічного унів ерситету нафти і газу при реє страції пред'явили направлен ня, видане до ДП «Орісіл-Калуш »ТзОВ «Орісіл»на роботу та п овідомлення до направлення н а роботу. Згідно даних направ лень їм підприємство відмови ло у прийнятті на роботу.
Відповідно до п.3 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення»підприємства, установ и і організації в разі відмов и у прийнятті на роботу спеці алістів, які були раніше ними заявлені, відшкодовують дер жавній службі зайнятості всі витрати, пов'язані з працевла штуванням, професійною підго товкою, перепідготовкою, вип латою допомоги по безробітт ю.
ДП «Орісіл_Калуш»ТзОВ «Орі сіл»28.05.2010р. та 06.05.2010р. було наді пре тензійні листи з необхідніст ю повернути кошти, однак 10.06.2010р. за №323 від них надійшла відпов ідь про те, що законом передба чена можливість відмови підп риємства, установи чи органі зації у прийнятті на роботу с пеціалістів, які раніше ними були заявлені, а тому підстав для відшкодування коштів не має.
Однак 14.06.2010р. даному підприєм ству було відправлено лист п ро те, що відповідно до п.20 Поря дку працевлаштування випуск ників вищих навчальних закла дів, підготовка яких здійсню валася за державним замовлен ням, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 22.08.1996р. №992 вказано причини з яких допускається розірванн я угоди за ініціативою замов ника. Перелік даних причин є в ичерпним і обставини, які нав ело ДП «Орісіл-Калуш»ТзОВ «О рісіл»при наданні відмови ви пускникам ОСОБА_1. та ОСО БА_2 законом не передбачені .
Відповідно до п.20 даного Пор ядку молодий фахівець повине н прибути до місця призначен ня у термін, визначений у напр авленні на роботу. Неприбутт я у визначений термін не є під ставою у відмові у працевлаш туванні за направленням.
Законом України "Про розмір внесків на деякі види загаль нообов'язкового державного с оціального страхування" та І нструкцією про порядок обчис лення і сплати внесків на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування та облік у їх надходження до Фонду заг альнообов'язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття , затвердженої наказом Мініс терства праці та соціальної політики України 18.12.2000 року за № 339 встановлено, що розмір стра хових внесків для роботодавц ів становить 1,3 % суми фактични х витрат та оплату праці найм аних працівників та 0,5 % суми оп лати праці найманих працівни ків.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач у ві дповідності до пункту 2 части ни 2 статті 35 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття" є платни ком страхових внесків на заг альнообов'язкове державне со ціально страхування і зобов' язаний виконувати обов'язки платника страхових внесків, встановлені Законом.
Згідно статті 38 "Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття" роботодавець несе відповідальність за несвоєч асність сплати та неповну сп лату страхових внесків, у том у числі страхових внесків, що сплачують застраховані особ и через рахунки роботодавців .
Таким чином, суд приходить д о висновку, що несплата страх ових внесків на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування ДП "Орісіл-Калуш" Т зОВ "Орісіл" є порушенням пунк ту 2 частини 2 статті 35 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття" , а сплата таких страхових вн есків в установлені строки т а в повному обсязі є обов'язко м відповідача.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таки м, що підлягає до задоволення .
На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з ДП "Орісіл -Калуш" ТзОВ "Орісіл" (код ЄДРПО У 31695418) вул. Промислова зона, м. Ка луш, Івано-Франківська облас ть заборгованість в сумі 4265 (чо тири тисячі двісті шістдесят п'ять) грн. 05 коп.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя: /підпис/ Главач І.А.
Постанова складен а в повному обсязі 29.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13314368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні