Постанова
від 13.12.2010 по справі 2а-25842/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2010 р. сп рава № 2а-25842/10/0570

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 18.40

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Бєломєс тнова О. Ю.

при секретарі Аврамченко С .С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су дових засідань в м. Донецьку п о вул. 50-ї Гвардійської Дивізі ї, 17 адміністративну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «ГУ РМАН ПЛЮС»

до Державної подат кової інспекції у Ворошилов ському районі м. Донецька

про визнання протиправним та скасування рішення про за стосування штрафних (фінанс ових) санкцій № 0004842344 від 25.10.2010 р.

за участю позивача ОСОБА _1

представника відповідача Лондарь Н.Г.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежен ою відповідальністю «ГУРМАН ПЛЮС» звернулося до суду з по зовом до Державної податково ї інспекції у Ворошиловськом у районі м.Донецька про визна ння протиправним та скасуван ня рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й № 0004842344 від 25.10.2010 р.

В обґрунтування сво їх вимог позивач посилається на те, що 07.10.2010 року Державною по датковою інспекцією у Вороши ловському районі м. Донецька була проведена перевірка То вариства з обмеженою відпові дальністю «ГУРМАН ПЛЮС» з пи тань дотримання суб' єктом г осподарювання порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу, наявності торгових па тентів і ліцензій, за результ атами якої виявлені порушенн я п. 12, п. 13 ст. 3 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» (далі За кон «Про застосування РРО»), п ро що складений акт №0493/05/62/23/37133520. Д аним актом було встановлено порушення :

· пункту 12 статті 3 Зако ну України «Про застосування РРО» в частині порушення пор ядку ведення обліку товарни х запасів за місцем їх реаліз ації - вартість фактичних зал ишків товарів, які не підтвер джені первинними документам и склала 1585,5 грн;

· пункту 13 статті 3 Зако ну України «Про застосування РРО» в частині незабезпечен ня відповідності суми факти чного залишку готівки на міс ці проведення розрахунків у загальній сумі, яка зазначен а в денному звіті у сумі 71грн.

На підставі цього акту, ві дповідно до ст. 21, ст. 22 Закону «П ро застосування РРО» було пр ийняте рішення № 0004842344 від 25. 10.2010р. про застосування до пози вача штрафних (фінансових) са нкцій у розмірі 3526,00 грн.

Позивач не згодний з зазн аченим рішенням у повному об сязі. Посилаючись на Закон Ук раїни «Про застосування РРО» , Указ Президента України «Пр о спрощену систему оподаткув ання, обліку та звітності суб ' єктів малого підприємницт ва» Положення про документал ьне забезпечення записів у б ухгалтерському обліку, затве рдженого Наказом міністерст ва фінансів України від 24.05.1995 р. №88 зазначає, що відповідач ро зпочав перевірку о 18 год. 58 хв., в той час коли був відсутній ди ректор, який відповідає за бу хгалтерський та фінансовий о блік на підприємстві. Відпов ідач під час проведення пере вірки не витребував документ и, які підтверджують ведення у порядку, встановленому зак онодавством, обліку товарних запасів за місцем їх реаліза ції. На думку позивача, він вед е облік товарних запасів за м ісцем їх реалізації. Крім тог о, звертає увагу на те, що в пор ушення Порядку оформлення ре зультатів невиїзних докумен тальних, виїзних планових та позапланових перевірок з пи тань дотримання податковог о, валютного та іншого законо давства, затвердженого Наказ ом ДПА України № 327 від 10.08.2005р. поз ивача було позбавлено права підписання акту перевірки з а його місцезнаходженням, на дання пояснень та зауважень, заперечень до акту перевірк и.

Щодо невідповідності готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків сумі, яка з азначена в денному звіті РРО позивач зазначає, що 71 грн., на яку була виявлена нестача, зн аходилася у офіціанта, який щ е не поклав її до каси після ро зрахунків з клієнтами.

За таких обставин, вв ажає, що застосування відпов ідачем фінансових санкцій, п ередбачених ст.ст.21,22 Закону «П ро застосування РРО» є непра вомірним, просить суд про виз нати протиправним та скасув ати рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій № 0004842344 від 25.10.2010 р.

Представник позивач а в судове засідання з' явив ся, позовні вимоги підтримав , просив їх задовольнити з пі дстав, які викладені у позовн ій заяві.

Представник відповідача в судове засідання з' явилася , адміністративний позов не в изнала. Посилаючись на Закон «Про застосування РРО» вваж ає, що спірне рішення прийнят е на підставі, в межах повнова ження та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України. Просить у задоволен ні позовних вимог відмовити.

Заслухавши представника п озивача, представника відпов ідача та дослідивши матеріал и справи, суд встановив насту пне.

Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю «ГУ РМАН ПЛЮС» зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 3713352 0.

07.10.2010р. Державною податковою інспекцією у Ворошиловськом у районі м.Донецька була пров едена перевірка Товариства з обмеженою відповідальніст ю «ГУРМАН ПЛЮС» з питань дотр имання суб' єктом господарю вання порядку проведення роз рахунків за товари (послуги), в имог з регулювання обігу, ная вності торгових патентів і л іцензій у барі, який розташов аний за адресою: м. Донецьк, ву л. Артема, 58 та використовуєть ся позивачем.

За результатами вказаної п еревірки виявлені порушення п. 12, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування РРО», про що скл адений акт № 0493/05/62/23/37133520. Даним акт ом було встановлено порушенн я:

· пункту 12 статті 3 Зако ну України «Про застосування РРО» в частині порушення пор ядку ведення обліку товарни х запасів за місцем їх реаліз ації - вартість фактичних зал ишків товарів, які не підтвер джені первинними документам и склала 1585,5 грн.;

· пункту 13 статті 3 Зако ну України «Про застосування РРО» в частині незабезпечен ня відповідності суми факти чного залишку готівки на міс ці проведення розрахунків за гальній сумі, яка зазначена в денному звіті у сумі 71грн.

На підставі цього акту, в ідповідно до ст. 21, ст. 22 Закону « Про застосування РРО» було п рийняте рішення № 0004842344 від 25.10.2010р. про застосування до поз ивача штрафних (фінансових) с анкцій у розмірі 3526,00 грн.

Суд вважає, що позовні вим оги про визнання протиправни м та скасування цього рішенн я не підлягають задоволенню.

Що стосується порушення п. 1 2 ст. 3 Закону «Про застосуванн я РРО» суд виходить з наступн ого.

У акті перевірки відп овідачем зазначено: «При пер евірці було переліковано 10 на йменувань товару, на проханн я перевіряючих надати наклад ні на реалізуємий товар та за лишки на 01.10.10 адміністратор ві дмовився, про що свідчать поя снення. Загальна сума не облі кованого товару 1585,5 грн. згідно додатку №3 до акту перевірки т а відомості ТМЦ».

Судом встановлено, що під час перевірки співробіт никами відповідача за участю адміністратора позивача бул и складені відомості (а.с. 30, 31) фа ктичних залишків запасів (то варно-матеріальних цінносте й), що виявлені під час перевір ки станом на 07.10.2010р. Згідно з ним и, вартість фактичних залишк ів товарів, які не підтвердже ні первинними документами (г р. 22, 27) склала 1585,5 грн. Відомості п ідписані адміністратором із зазначенням фрази «товар пе релічений у повному обсязі у барі».

Крім того, матеріали с прави містять пояснення адмі ністратора від 07.10.2010р. (а.с. 23), у як их він зазначає, що накладні н а товар, який знаходиться у ре алізації, наявні у директора . Перевірка проведена після 19- 00, а тому документи відсутні. П ри цьому адміністратор у поя сненнях зазначив, що докумен ти будуть надані 08.10.2010р.

За наведених обстави н відповідач відобразив у ак ті перевірки порушення п. 12 ст . 3, ст. 6 Закону «Про застосуванн я РРО».

Відповідно до п. 12 ст. 3 З акону «Про застосування РРО» суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій формі при продажу товарі в у сфері торгівлі зобов'язан і вести у порядку, встановлен ому законодавством, облік то варних запасів на складах та /або за місцем їх реалізації, з дійснювати продаж лише тих т оварів, які відображені в так ому обліку, за винятком прода жу товарів особами, які відпо відно до законодавства опода тковуються за правилами, що н е передбачають ведення облік у обсягів реалізованих товар ів (наданих послуг).

Статтею 6 того самого з акону визначено, що облік тов арних запасів ведеться юриди чною особою (її філією, відділ енням, іншим відокремленим п ідрозділом) у порядку, визнач еному відповідним національ ним положенням (стандартом) б ухгалтерського обліку.

Облік ведеться з урах уванням особливостей, встано влених для суб'єктів малого п ідприємництва. Обов'язок із в едення обліку товарних запас ів не застосовується до осіб , які відповідно до законодав ства оподатковуються за прав илами, що не передбачають вед ення обліку придбаних або пр оданих товарів.

Особливості оподатку вання та ведення бухгалтерсь кого обліку суб' єктами мало го підприємництва наведені у Законі України «Про державн у підтримку малого підприємн ицтва» та Указі Президента У країни «Про спрощену систем у оподаткування, обліку та зв ітності суб'єктів малого під приємництва».

Оподаткування позива ча здійснюється у відповідно сті з цими законодавчими акт ами, що підтверджується копі єю свідоцтва про право сплат и єдиного податку №0562013794 від 16.06.201 0р. (а.с. 8).

Відповідно до п. 4 наведеног о Указу Президента форма кни ги обліку доходів та витрат, щ о підлягають оподаткуванню в ідповідно до цього Указу, і по рядок її ведення суб'єктами м алого підприємництва, які за стосовують спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності, встановлюються Держа вною податковою адміністрац ією України.

Що стосується юридич них осіб, такий порядок затве рджений наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 13 жовтня 1998 р. N 477 (в редакц ії наказу Державної податков ої адміністрації України від 12 жовтня 1999 р. N 554, зареєстрований в Міністерстві юстиції Укра їни 19 жовтня 1999 р. за N 713/4006). Відпові дно до п. 1 цього Порядку суб'єк ти малого підприємництва - юр идичні особи, які застосовую ть спрощену систему оподатку вання, обліку та звітності, зо бов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат суб'єкта мал ого підприємництва - юридичн ої особи, яка застосовує спро щену систему оподаткування, обліку та звітності, в якій у х ронологічній послідовності на підставі первинних докум ентів здійснюються записи пр о операції, що відбулися у зві тному (податковому) періоді. В ідповідні графи («Сума вируч и від реалізації» та «Загаль на сума витрат, здійснених у з в'язку з веденням господарсь кої діяльності») наявні у Кни зі, яка ведеться позивачем (а.с . 56-57).

Таким чином правила о податкування, які застосовую ться до позивача, передбачаю ть ведення обліку придбаних та проданих товарів на підст аві первинних документів. То му відповідно до ст. 6 Закону « Про застосування РРО» він по винний вести облік товарних запасів у порядку, визначено му відповідним національним положенням (стандартом) бухг алтерського обліку.

Відповідно до ст. 11 Зак ону України «Про державну пі дтримку малого підприємницт ва» для суб'єктів малого підп риємництва в порядку, встано вленому законодавством Укра їни, може застосовуватися сп рощена система оподаткуванн я бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: за міну сплати встановлених зак онодавством податків і зборі в (обов'язкових платежів) спла тою єдиного податку; застосу вання спрощеної форми бухгал терського обліку та звітност і.

Цією ж статтею передб ачено, що вона може застосову ватися поряд із діючою загал ьною системою оподаткування , бухгалтерського обліку та з вітності, передбаченою закон одавством, - на вибір суб'єкт а малого підприємництва.

Тобто суб'єкти малого підприємництва самостійно о бирають, чи вести бухгалтерс ький облік за загальним прав илом з використанням Плану р ахунків бухгалтерського обл іку активів, капіталу, зобов'я зань і господарських операці й підприємств і організацій (затверджений наказом Мініст ерства фінансів України від 30 листопада 1999 р. N 291), чи у спрощен ому вигляді із застосуванням спрощеного Плану рахунків і складанням фінансової звітн ості відповідно до Плану рах унків бухгалтерського облік у активів, капіталу, зобов'яза нь і господарських операцій суб'єктів малого підприємниц тва (затверджений наказом Мі ністерства фінансів України від 19 квітня 2001 р.186) та Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Фінансовий звіт суб 'єкта малого підприємництва" (затверджений наказом Мініс терства фінансів України від 25 лютого 2000 р. N 39).

У першому випадку (заг альний План рахунків) облік р уху товарно-матеріальних цін ностей, що надійшли на підпри ємство з метою продажу ведет ься на рахунку 28 "Товари". Цей ра хунок використовують в основ ному збутові, торгові та заго тівельні підприємства і орга нізації, а також підприємств а громадського харчування (р озділ 1 клас 2 Інструкції про з астосування Плану рахунків б ухгалтерського обліку актив ів, капіталу, зобов'язань і гос подарських операцій підприє мств і організацій, що затвер джений наказом Міністерства фінансів України від 30 листоп ада 1999 р. 291).

У іншому випадку (коли облік ведеться згідно Плану рахунків бухгалтерського об ліку активів, капіталу, зобов 'язань і господарських опера цій суб'єктів малого підприє мництва) облік товарних запа сів ведеться на рахунку 26 «Гот ова продукція»

При цьому відповідно до п. 4. Наказу Міністерства фі нансів України від 19 квітня 2001 року186 «Про затвердження спро щеного Плану рахунків бухгал терського обліку» записи на рахунках бухгалтерського об ліку спрощеного Плану рахунк ів для узагальнення інформац ії про наявність і рух активі в, капіталу, зобов'язань, про д оходи і витрати, факти фінанс ово-господарської діяльност і необхідно здійснювати відп овідно до наведеної вище Інс трукції про застосування Пла ну рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зоб ов'язань і господарських опе рацій підприємств і організа цій.

На можливість узагальненн я інформації про господарськ і операції суб' єктами малог о підприємництва за простою і спрощеною формою бухгалтер ського обліку вказується у п .8 Методичних рекомендацій по застосуванню регістрів бухг алтерського обліку малими пі дприємствами, які затверджен і наказом Міністерства фінан сів України від 25 червня 2003 р. N 422 (надалі - Методичні рекомен дації) на виконання ст. 5 Закон у України "Про державну підтр имку малого підприємництва".

У будь-якому разі обов 'язок ведення бухгалтерськог о обліку та складання фінанс ової звітності вищезазначен ими суб'єктами визначено Зак оном України «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні». Зокрема ст. 2 цього Закону встановлено, що він поширюється на всіх юрид ичних осіб, створених відпов ідно до законодавства Україн и, незалежно від їх організац ійно-правових форм і форм вла сності.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 ц ього Закону підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій.

Порядок створення, пр ийняття і відображення у бух галтерському обліку, а також зберігання первинних докуме нтів, облікових регістрів, бу хгалтерської звітності підп риємствами, їх об'єднаннями т а госпрозрахунковими органі заціями (крім банків) незалеж но від форм власності (надалі - підприємства) наведений у По ложенні про документальне за безпечення записів у бухгалт ерському обліку, яке затверд жено наказом Міністерства фі нансів України від 24 травня 1995 р. N 88 (зареєстровано в Міністер стві юстиції України 5 червня 1995 р. за N 168/704).

На необхідність доку ментування суб' єктами мало го підприємництва господарс ьких операцій, складання і зб ерігання первинних документ ів і регістрів бухгалтерсько го обліку та виправлення в ни х помилок малі підприємства здійснюють відповідно до зга даного Положення про докумен тальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку вк азується також у п. 5 Методични х рекомендацій.

Зважаючи на наведене суд ді йшов висновку про обов' язок позивача застосовувати Поло ження про документальне забе зпечення записів у бухгалтер ському обліку незалежно від того, спрощену або загальну с истему бухгалтерського облі ку він використовує.

Відповідно до п. 2.6 вказаного Положення фізичні та юридич ні особи, які беруть участь у з дійсненні операцій, пов'язан их з прийомом і видачею грошо вих коштів, цінних паперів, то варно-матеріальних цінносте й та інших об'єктів майна, забе зпечуються підприємством, ус тановою, що виконує ці операц ії, копіями первинних докуме нтів про таку операцію.

З цієї норми виплива є, що копіями первинних докум ентів повинні бути забезпече ні особи, які беруть участь у з дійсненні операцій, у тому чи слі з видачі товарно-матеріа льних цінностей.

Таке є вимогою щодо до кументального забезпечення обліку товарних запасів, яки й відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про застосування РРО» повинний вестися будь-якою ю ридичною особою (її філією, ві дділенням, іншим відокремлен им підрозділом) у порядку, виз наченому стандартами як при веденні бухгалтерського обл іку відповідно до загального Плану рахунків, так і до Плану рахунків бухгалтерського об ліку активів, капіталу, зобов 'язань і господарських опера цій суб'єктів малого підприє мництва.

Тобто наведена вимог а не залежить від того, належи ть юридична особа до суб' єк тів малого підприємництва чи ні.

Встановлення вказаної вим оги обумовлено необхідністю забезпечення можливості пер евірки дотримання інших прип исів законодавства. Зокрема передбаченого п. 12 ст. 3 Закону «Про застосування РРО» обов ' язку суб' єкта підприємни цької діяльності здійснюват и продаж лише тих товарів, які відображені в обліку товарн их запасів.

Відсутність даних такого о бліку та передбачених порядк ом його ведення копій первин них документів на момент пер евірки унеможливлює перевір ку знаходження у продажу тов арів саме підприємства та за стосування санкцій за реаліз ацію не облікованого товару (ст. 20 Закону «Про застосуванн я РРО»).

Таким чином законода вством передбачена обов' яз кова наявність копій первинн их документів у осіб, які беру ть участь у здійсненні опера цій з продажу товарів. Під час перевірки позивача ця вимог а не була додержана, що підтве рджується актом перевірки та поясненнями адміністратора позивача.

У зв' язку з цим висно вки відповідача про порушенн я встановленого законодавст вом порядку обліку товарних запасів на складах та/або за м ісцем їх реалізації є правом ірними.

Суд не приймає до уваги поси лання позивача на фактичне в едення обліку товарних запас ів, оскільки санкції відпові дно до ст. 21 Закону «Про застос ування РРО» до нього застосо вані за ведення з порушенням встановленого порядку облік у товарів за місцем реалізац ії та зберігання.

Як вже зазначалося, до вказа ного порядку належить наявні сть первинних документів на товар, що знаходиться в реалі зації, у особи, яка приймає уча сть у відповідних операціях. Тобто санкції до позивача за стосовані не за не ведення об ліку, а за ведення із зазначен ими порушеннями.

За наведених обставин суд т акож не приймає до уваги дово ди позивача про наявність до кументів у директора, який на час перевірки був відсутній .

Твердження позивача про неможливість надання док ументів через те, що відповід ач їх не вимагав, спростовуют ься наданими під час перевір ки поясненнями адміністрато ра Зигар С.І. від 07.10.2010р. (а.с. 23), у як их зазначено, що документи (у т ому числі накладні на товар) в имагалися, але відсутні чере з знаходження у директора. Та кож у цих поясненнях вказано про те, що вказані документи б удуть надані 08.10.2010р. Факт такого надання судом не встановлен ий. Крім того, надання цих доку ментів у подальшому не може в плинути на прийняття спірног о рішення, оскільки відповід ні санкції застосовуються за відсутність первинних докум ентів саме на момент перевір ки.

Статтею 21 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" пер едбачено, що до суб'єктів підп риємницької діяльності, які не ведуть або ведуть з поруше нням встановленого порядку о блік товарів за місцем реалі зації та зберігання, застосо вується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості н еоблікованих товарів за ціна ми реалізації, але не менше де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян (1585,50грн .х2)=3171,00 грн.

Зважаючи на це, позовн і вимоги про визнання недійс ним рішення про застосування штрафних (фінансових санкці й) № 0004842344 від 25.10.2010р. у частині застосування санкцій у розм ірі 3171,00 грн. задоволенню не під лягають.

Окрім зазначеного порушен ня, у акті перевірки відображ ено порушення позивачем пунк ту 13 статті 3 Закону України «П ро застосування РРО» в части ні незабезпечення відповідн ості суми фактичного залишку готівки на місці проведення розрахунків загальній сумі, яка зазначена в денному звіт і у сумі 71,00 грн.

Відповідно до зазначеної н орми суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов'яза ні забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.

Відповідно до п.4.6 Порядку ре єстрації, опломбування та за стосування реєстраторів роз рахункових операцій за товар и (послуги), який затверджений наказом Державної податково ї адміністрації України від 1 грудня 2000 р. N 614 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції Україн и 5 лютого 2001 р. за N 107/5298) суб' єкт г осподарювання повинен забез печити підрахунок готівки на місці проведення розрахункі в під час здійснення перевір ки господарської одиниці на вимогу представника контрол юючого органу.

Розділом 4 Методичних реком ендацій щодо оформлення мате ріалів перевірок за дотриман ням суб'єктами господарюванн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій, які затверджені наказом ДПА України від 12 сер пня 2008 р. N 534 передбачено, що окре мо в описовій частині зазнач аються суми готівки, яка збер ігається на місці проведення розрахунків та зазначена в д енному звіті РРО (у гривнях з к опійками, у випадку проведен ня розрахунків в іноземній в алюті - в одиницях іноземної в алюти), а також відповідність (невідповідність) таких сум г отівки. Додаткова інформація про інші факти, встановлені у ході перевірки, також відобр ажається в описовій частині.

Згідно з копією Х-звіту від 07.10.2010р., сума від реалізації тов ару (надання послуг), що провед ена через РРО позивача, склал а 315 грн. Одночасно матеріали с прави містять акт інвентариз ації наявності коштів від 07.10. 2010р., що знаходяться в касі бару по вул. Артема, 58 м. Донецьк. Дан ий акт підписаний адміністра тором позивача без зауважень . Згідно з актом інвентаризац ії сума коштів, що надійшла ві д продажу товарів склала 244 гр н.

Посилання позивача на той ф акт, що офіціант після початк у перевірки не встиг внести д о каси суму у розмірі 71,00 грн., як у раніш отримав від клієнтів судом до уваги не приймаєтьс я з наступних підстав.

Пунктом 3.3. Правил роботи зак ладів (підприємств) ресторан ного господарства, затвердже них наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України від 24.0 7.2002р. № 219 передбачено, що у закла дах (підприємствах) самообсл уговування й магазинах кулін арних виробів розрахунковий документ (касовий чек, розрах ункова квитанція тощо) видає ться споживачеві після оплат и вартості продукції готівко ю. У закладах (підприємствах) з обслуговуванням офіціантам и оплата вартості продукції здійснюється споживачем без посередньо офіціанту відпов ідно до рахунка, який виписує ться на бланку встановленої форми. Після розрахунку офіц іантом споживачеві надаєтьс я розрахунковий документ (ка совий чек, розрахункова квит анція).

Також, пунктом 22 Постанови К абінету Міністрів України ві д 15.06.2006, № 833 «Про затвердження По рядку провадження торговель ної діяльності та правил тор говельного обслуговування н аселення» встановлено, що у з акладі ресторанного господа рства, в якому обслуговуванн я здійснюють офіціанти, опла та проводиться безпосереднь о офіціанту відповідно до ра хунка, що виписується на блан ку встановленої форми. Після розрахунку офіціант видає с поживачеві розрахунковий до кумент (касовий чек, розрахун кова квитанція).

Таким чином, згідно з наведе ними нормами одержання готів кових коштів від клієнта має передувати проведенню відпо відної розрахункової операц ії через РРО.

Таке виключає ситуацію, у як ій розрахункова операція про ведена через РРО, але кошти од ержані від клієнта пізніш. То му суд не приймає до уваги поя снення відповідача (а.с. 23), що у касі не вистачало коштів чер ез те, що чек був виданий, але к лієнти ще не розрахувалися.

Таким чином, на час проведен ня перевірки невідповідніс ть суми готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті склала 71,00 грн.

Статтею 22 Закону України «П ро застосування РРО» встанов лено, що у разі невідповіднос ті суми готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку вик ористання розрахункової кни жки - загальній сумі продажу з а розрахунковими квитанціям и, виданими з початку робочог о дня, до суб'єктів підприємни цької діяльності застосовує ться фінансова санкція у п'ят икратному розмірі суми, на як у виявлено невідповідність.( 71,00х 5) =355,00 грн.

За наведених підстав позов ні вимоги про визнання недій сним рішення про застосуванн я штрафних (фінансових санкц ій) № 0004842344 від 25.10.2010р. у частин і застосування санкцій у роз мірі 355,00 грн. задоволенню також не підлягають.

Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України стягненню не підлягають.

На підставі викладеного та керуючись, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відп овідальністю «ГУРМАН ПЛЮС» д о Державної податкової інспе кції у Ворошиловському район і м. Донецька про визнання пр отиправним та скасування ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій № 0004842 344 від 25.10.2010 р. відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Донецький окружний ад міністративний суд шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її о тримання апеляційної скарги .

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Вступна та резолютив на частина постанови проголо шена у судовому засіданні 13 гр удня 2010р. Постанова виготовл ена в повному обсязі 17 грудня 2010р.

Суддя Бєломєстнов О. Ю.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13325872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-25842/10/0570

Ухвала від 18.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Постанова від 13.12.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

Ухвала від 12.11.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні