ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" грудня 2010 р. Справа № 2a-3211/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Третяк В.Р.
представника позивача: Державної податкової інспек ції в місті Івано-Франківськ у Гринчака В.В.,
прокурора: Шувара М.Т.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом прокурора мі ста Івано-Франківська в інте ресах держави в особі Де ржавної податкової інспекці я в м. Івано-Франківську до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія Зе рноплюс», відділу державної реєстрації (реєстраційної па лати) виконавчого комітету І вано-Франківської міської ра ди про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію та з обов' язання вчинити певні д ії, -
ВСТАНОВИВ:
13.09.2010 року заступни к прокурора міста Івано-Фран ківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківс ьку звернувся з адміністрати вним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс»про від міну державної реєстрації зм ін до установчих документів, вчинених державним реєстра тором Конотопської міської р ади Сумської області та відк ликанням справи від державно го реєстратора виконавчого к омітету Івано-Франківської м іської ради.
16.11.2010 року прокурор до почат ку судового розгляду подав з аяву про зміну позовних вимо г, в якій просив визнати проти правним рішення власника ТзО В «Компанія Зерноплюс»щодо в несення ним змін до установч их документів про зміну місц езнаходження підприємства, я к таких, що є неправдивими, ска сувати записи про державну р еєстрацію внесення змін до у становчих документів юридич ної особи та про державну реє страцію змін до відомостей п ро юридичну особу, що не пов' язані із змінами в установчи х документах, а також звернув до відділу державної реєстр ації (реєстраційної палати) в иконавчого комітету Івано-Фр анківської міської ради позо вні вимоги про зобов' язання внести запис про судове ріше ння щодо скасування державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридичної осо би - ТзОВ «Компанія Зерноплюс »та внесення змін до відомос тей про юридичну особу - ТзОВ « Компанія Зерноплюс», що не по в' язані зі змінами в устано вчих документах, зняти з облі ку.
Прокурор в судовому засіда нні позов підтримав, пояснив , що ініційоване відповідаче м - ТзОВ «Компанія Зерноплюс» внесення до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців н едостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляє органи держ авної податкової служби можл ивості здійснювати контроль за його господарською діяль ністю підприємства та може п ризвести до «тінізації»його діяльності, отримання незак онних доходів, з ухиленням ві д сплати податків, зборів та і нших загальнообов' язкових платежів до бюджету, що завда є шкоди інтересам держави. По дані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юриди чної особи є неправдивими, вч инені без наміру створити бу дь-які законні правові наслі дки, оскільки згідно довідки ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківськ у від 22.07.2010 року підприємство не знаходиться за адресою реєс трації. Тому внесені державн им реєстратором у зв' язку з цим зміни до Єдиного державн ого реєстру підлягають скасу ванню.
Представник позивача позо вні вимоги підтримав, просив позов задовольнити повністю .
Представник відповідача - Товариства з обмеженою відпо відальністю «Компанія Зерно плюс»в судове засідання не з ' явився, повістки про викли к направлялись останньому ві дповідно до даних Єдиного де ржавного реєстру: м. Івано-Фра нківськ. вул. Дністровська, 26, о днак повертались на адресу с уду із відмітками поштового зв' язку, що за зазначеною ад ресою підприємство не числит ься. Так, відповідно до ч.1 ст.39 К АС України, якщо зареєстрова не у встановленому порядку м ісце проживання (перебування ) відповідача, третіх осіб, сві дків невідомо, суд може здійс нити їх виклик через друкова ний засіб масової інформації за останнім відомим місцем ї хнього проживання (перебуван ня) на території України. За та ких обставин наступне повідо млення відповідача здійсню валось через друкований засі б масової інформації - газет у «Урядовий кур' єр».
Представник відповідача - в ідділу державної реєстрації виконавчого комітету Івано- Франківської міської ради в судове засідання не з' явивс я, хоча належним чином був пов ідомлений про дату час та міс це судового засідання.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр окурора та представника пози вача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає з адоволенню з наступних підст ав.
Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Компанія Зерноплюс» 09.03.2005 року зареєстроване викон авчим комітетом Конотопсько ї міської ради Сумської обла сті як юридична особа за місц езнаходженням м. Конотоп, вул . Висока, 27/39 Сумська область.
Згідно з протоколом №20 зага льних зборів учасників ТзОВ «Компанія Зерноплюс»від 23.04.2010 року вирішено змінити місце знаходження товариства, та в изначено нове місцезнаходже ння товариства - м. Івано-Франк івськ, вул. Дністровська, 26.
23.04.2010 року уповноваженою особ ою ТзОВ «Компанія Зерноплюс» ОСОБА_2 державному реєстр атору виконавчого комітету К онотопської міської ради под ано документи для проведення реєстраційної дії щодо внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, що не пов' яза ні із змінами в установчих до кументах, а також для проведе ння реєстраційної дії щодо д ержавної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи, які стосувалися з міни місцезнаходження юриди чної особи, зміни її керівник а, зміни додаткової інформац ії про юридичну особу, зміни с кладу засновників юридичної особи.
Державним реєстратором на підставі поданих документів 23.04.2010 року здійснено запис держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів юридично ї особи за №16281050017000218 і запис про д ержавну реєстрацію внесення змін до відомостей про юриди чну особу - ТзОВ «Компанія Зер ноплюс», що не пов' язані зі з мінами в установчих документ ах, за № 16281070020000218 та зазначено міс цезнаходження юридичної осо би - м. Івано-Франківськ, вул.Дн істровська, 26.
У зв' язку з зміною місцезн аходження відповідача реєст раційну справу за територіал ьністю передано державному р еєстратору виконавчого комі тету Івано-Франківської місь кої ради.
22.07.2010 року працівниками ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківська в по рядку здійснення заходів щод о встановлення фактичного мі сцезнаходження платника под атків здійснено виїзд за юри дичною адресою підприємства - м. Івано-Франківськ, вул.Дніс тровська, 26 та встановлено від сутність товариства за адрес ою реєстрацією.
Повідомлення про відсутні сть юридичної особи за місце знаходженням від 22.07.2010 року нап равлено державному реєстрат ору виконавчого комітету Іва но-Франківської міської ради , який 04.08.2010 року вчинив запис в Є ДРПОУ за №11191430021008099 про відсутніс ть товариства за даною юриди чною адресою.
Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців регулює спеціальний нормативно-прав овий акт - Закон України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців»(далі - Закон).
Відповідно до вимог статті 3 Закону його дія поширено на державну реєстрацію всіх юри дичних осіб незалежно від ор ганізаційно-правової форми, форми власності та підпорядк ування, а також фізичних осіб - підприємців.
Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - це засвідчення ф акту створення або припиненн я юридичної особи, засвідчен ня факту набуття або позбавл ення статусу підприємця фізи чною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шля хом внесення відповідних зап исів до Єдиного державного р еєстру (частина 1 статті 4 Зако ну).
Відповідно до частини 2 стат ті 4 Закону порядок проведенн я державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців включає, зокрема: п еревірку комплектності доку ментів, які подаються держав ному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєс траційній картці; перевірку документів, які подаються де ржавному реєстратору, на від сутність підстав для відмови у проведенні державної реєс трації.
Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців проводиться держа вним реєстратором виключно у виконавчому комітеті місько ї ради міста обласного значе ння або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридично ї особи або за місцем прожива ння фізичної особи - підприє мця (стаття 5 Закону).
Відповідно до вимог статті 8 даного Закону установчі док ументи (установчий акт, стату т або засновницький договір, положення) юридичної особи п овинні містити відомості, пе редбачені законом. Відповіда льність за відповідність уст ановчих документів законода вству несуть засновники (уча сники) юридичної особи.
Єдиний державний реєстр ст ворюється з метою забезпечен ня органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформа цією про юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців з Єд иного державного реєстру (ст аття 16 Закону).
Відомості про юридичну осо бу або фізичну особу - підприє мця включаються до Єдиного д ержавного реєстру шляхом вне сення записів на підставі ві домостей з відповідних реєст раційних карток та відомосте й, що надаються юридичними ос обами державному реєстратор у за місцезнаходженням реєст раційної справи згідно із за конодавством України (стаття 17 Закону).
Згідно із статтею 18 Закону я кщо відомості, які підлягают ь внесенню до Єдиного держав ного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вваж аються достовірними і можуть бути використані в спорі з тр етьою особою, доки до них не вн есено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і б ули внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Трет я особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона з нала або могла знати про те, що такі відомості є недостовір ними.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що зміни до установчих д окументів та реєстраційна ка ртка, що подавались державно му реєстратору виконавчого комітету Конотопської міськ ої ради, містили неправдиві в ідомості стосовно зміни місц езнаходження товариства, оск ільки підприємство за новою адресою не знаходиться і не з находилось, а тому вказане св ідчить про те, що відповідач - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»юр идичної адреси не змінювало.
Внесення ж до Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців недостовірних відомосте й про місцезнаходження ТзОВ «Компанія Зерноплюс»позбав ляє органи державної податко вої служби можливості здійсн ювати контроль за його госпо дарською діяльністю, що, в сво ю чергу, може призвести до ухи лення підприємства від сплат и податків, зборів та інших за гальнообов' язкових платеж ів до бюджетів та державних ц ільових фондів та завдати шк оди інтересам держави. Вказа не порушує публічний порядок обліку платників податків т а позбавляє права органів де ржавної податкової служби зд ійснювати контроль за своєча сністю, достовірністю, повно тою нарахування та сплати по датків та зборів (обов' язко вих платежів), виявленням та в еденням обліку надходжень по датків та інших платежів тощ о.
З урахуванням наведеного, п озовні вимоги про визнання п ротиправним рішення власник а ТзОВ «Компанія Зерноплюс»щ одо зміни місцезнаходження т овариства підлягають задово ленню.
Стосовно позовних вимог пр о скасування запису про держ авну реєстрацію змін до уста новчих документів юридичної особи - ТзОВ «Компанія Зерноп люс»за № 16281050017000218 від 23.04.2010 року та п ро державну реєстрацію внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов' язані зі змінами в установчих доку ментах, за № 16281070020000218 від 23.04.2010 року, суд зазначає наступне.
Державна реєстрація змін д о установчих документів юрид ичної особи регламентована с таттею 29 Закону, відповідно до якої для проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридична осо ба повинна подати (надіслати рекомендованим листом з опи сом вкладення) такі документ и: заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и; примірник оригіналу або но таріально засвідчену копію р ішення про внесення змін до у становчих документів та доку мент, що підтверджує правомо чність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали устан овчих документів юридичної о соби з відміткою про їх держа вну реєстрацію з усіма зміна ми, чинними на дату подачі док ументів, або копія опубліков аного в спеціалізованому дру кованому засобі масової інфо рмації повідомлення про втра ту всіх або частини зазначен их оригіналів установчих док ументів; два примірники змін до установчих документів юр идичної особи у вигляді окре мих додатків або два примірн ики установчих документів у новій редакції та документ, щ о підтверджує внесення реєст раційного збору за проведенн я державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору за бороняється вимагати докуме нти для проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и, якщо вони не передбачені ча стинами першою - шостою цієї с татті.
Якщо документи для проведе ння державної реєстрації змі н до установчих документів ю ридичної особи подаються осо бою, яка згідно з відомостями , внесеними до Єдиного держав ного реєстру, має право вчиня ти юридичні дії від імені юри дичної особи без довіреності , державному реєстратору дод атково пред' являється пасп орт. Якщо такі документи пода ються іншим представником юр идичної особи, державному ре єстратору додатково пред' я вляється паспорт та надаєтьс я документ або нотаріально з асвідчена копія документа, щ о засвідчує повноваження пре дставника.
При цьому, згідно із абзацу 2 статті 1 даного Закону реєстр аційна картка - це документ вс тавновленого зразка, який пі дтверджує волевиявлення осо би щодо внесення відповідних записів до ЄДРПОУ.
Відповідно до частини 2 стат ті 8 Закону реєстраційна карт ка заповнюється машинодруко м або від руки друкованими лі терами. Якщо документи надси лаються державному реєстрат ору рекомендованим листом, с правжність підпису заявника на реєстраційній картці (зая ві, повідомленні) повинна бут и нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноважено ї діяти від імені юридичної о соби (виконавчого органу), на р еєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документі в має бути засвідчений відпо відною посадовою особою та с кріплений печаткою цієї юрид ичної особи або нотаріально засвідчений.
При цьому, є необґрунтовани ми твердження прокурора та п редставника позивача стосов но скасування оскаржуваних р еєстраційних записів тільки з підстав недостовірності д аних про зміну місцезнаходже ння товариства, оскільки про веденими записами реєстраці йних дій були внесені зміни н е тільки щодо зміни місцезна ходження відповідача, але й з міни щодо керівника підприєм ства, зміни додаткової інфор мації про юридичну особу, змі ни складу засновників юридич ної особи на підставі проток олу загальних зборів учасник ів ТзОВ «Компанія Зерноплюс» . Скасування оскаржуваних за писів про проведення реєстра ційних дій за таких обставин , на думку суду, призведе до вт ручання державних органів у діяльність товариства.
Однак, судом встановлено, що документи для державної реє страції змін були подані, реє страційні картки заповнені ОСОБА_2 - колишнім керівник ом, який як встановлено, згідн о протоколу №20 загальних збор ів учасників ТзОВ «Компанія Зерноплюс»від 23.04.2010 року звіль нений з посади директора ТзО В «Компанія Зерноплюс»(з 36.04.2010 р оку керівником товариства пр изначено ОСОБА_3.).
Таким чином, суд зазначає, щ о всі реєстраційні картки пр о внесення відповідних змін заповнені 23.04.2010 року особою, яка не уповноважена представлят и інтереси ТзОВ «Компанія Зе рноплюс», - ОСОБА_2
Державний реєстратор прий нявши подані документи для п роведення реєстраційних дій в порушення вимог статті 4, ст атті 8 Закону не перевірив пов ноту відомостей, що вказані у реєстраційних картках.
Хоча, відповідно до частини 6 статті 19 Закону державний ре єстратор залишає без розгляд у документи, подані для внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо, зокрема, документи не ві дповідають вимогам, встановл еним частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону.
Державний реєстратор має п раво залишити без розгляду д окументи, які подані для пров едення державної реєстрації змін до установчих документ ів юридичної особи, якщо, зокр ема, документи не відповідаю ть вимогам, які встановлені ч астинами першою, другою, четв ертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та ч астиною двадцять першою стат ті 22 цього Закону (частина 11 ста тті 29 Закону).
Відтак, запис про державну р еєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»з а № 16281050017000218 від 23.04.2010 року та запис п ро державну реєстрацію внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов' язані зі змінами в установчих доку ментах за №16281070020000218 від 23.04.2010 року є такими, що вчиненні в порушен ня вимог Закону, а тому підляг ають скасуванню.
Відповідно до статті 31 Зако ну у разі постановлення судо вого рішення щодо скасування рішення засновників (учасни ків) юридичної особи або упов новаженого ними органу про в несення змін до установчих д окументів юридичної особи, а бо про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юриди чної особи суд у день набранн я законної сили судовим ріше нням надсилає його державном у реєстратору для внесення з апису про судове рішення щод о скасування державної реєст рації змін до установчих док ументів юридичної особи.
Державний реєстратор у стр ок, що не перевищує двох робоч их днів з дати надходження су дового рішення щодо скасуван ня державної реєстрації змін до установчих документів юр идичної особи, вносить до Єди ного державного реєстру запи с щодо скасування державної реєстрації змін до установчи х документів юридичної особи , якщо інше не встановлено суд овим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистик и, державної податкової служ би, Пенсійного фонду України , фондів соціального страхув ання про внесення такого зап ису.
Судом встановлено, що реєст раційна справа ТзОВ «Компані я Зерноплюс»у зв' язку із зм іною місцезнаходження товар иства 23.04.2010 року була передана д ержавному реєстратору викон авчого комітету Івано-Франкі вської міської ради для взят тя на облік відповідно до час тини 4 статті 14 Закону. Оскільк и судом визнано протиправним рішення власника про внесен ня змін до установчих докуме нтів щодо зміни місцезнаходж ення товариства та відповідн их записів про державну реєс трацію змін, а останнє місцез находження ТзОВ «Компанія Зе рноплюс»значилось - Сумськ а область, м.Конотоп, вул. Коро ленка, 37, то реєстраційна спра ва згідно із статті 1 Закону повинна бути передана дер жавному реєстратору за попер еднім місцезнаходженням юри дичної особи та у зв' язку з ц им знята з обліку.
Таким чином, підлягає задов оленню позовна вимога про зо бов' язання державного реєс тратора виконавчого комітет у Івано-Франківської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів юридичн ої особи - ТзОВ «Компанія Зерн оплюс»та внесення змін до ві домостей про юридичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», щ о не пов' язані зі змінами в у становчих документах та знят тя з обліку.
За змістом статті 19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Відповідно до частини 1 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових та служб ових осіб, інших суб' єктів п ри здійсненні ними владних у правлінських функцій на осно ві законодавства, в тому числ і на виконання делегованих п овноважень.
Відповідно до статті 9 Кодек су адміністративного судочи нства України суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого суд вирішує справи на п ідставі Конституції та закон ів України, а також міжнародн их договорів, згода на обов' язковість яких надана Верхов ною Радою України.
Стосовно судових витрат, то відповідно до частини 4 статт і 94 Кодексу адміністративног о судочинства України у спра вах, в яких позивачем є суб' є кт владних повноважень, а від повідачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.
За таких обставин, суд прихо дить до висновку про обґрунт ованість позовних вимог, а то му позов підлягає задоволенн ю.
На підставі статт і 124 Конституції України, керу ючись статтями 158-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Визнати протиправни м рішення товариства з обмеж еною відповідальністю «Комп анія Зерноплюс» (ідентифікац ійний код 31835860) від 23.04.2010 року про з міну місцезнаходження товар иства.
Скасувати запис про держав ну реєстрацію змін до устано вчих документів юридичної ос оби - товариства з обмеженою в ідповідальністю «Компанія З ерноплюс» за №16281050017000218 від 23.04.2010 ро ку.
Скасувати запис про держав ну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну о собу - товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс», що не пов' язані зі змінами в установчих доку ментах, за № 16281070020000218 від 23.04.2010 року.
Зобов' язати державного р еєстратора виконавчого комі тету Івано-Франківської місь кої ради внести запис про суд ове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи - товариства з обме женою відповідальністю «Ком панія Зерноплюс» та внесення змін до відомостей про юриди чну особу - товариства з обмеж еною відповідальністю «Комп анія Зерноплюс», що не пов' я зані зі змінами в установчих документах, та зняти його з об ліку.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Івано-Франківський окру жний адміністративний суд.
Постанова набирає законн ої сили в порядку та строки вс тановлені статтею 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складен а в повному обсязі 13.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 12.01.2011 |
Номер документу | 13326515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні