Постанова
від 07.12.2010 по справі 2а-3211/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" грудня 2010 р. Справа № 2a-3211/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Третяк В.Р.

представника позивача : Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську ОСОБА_1,

прокурора : Шувара М.Т.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекція в м. Івано-Франківську до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс», відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

13.09.2010 року заступник прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську звернувся з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс»про відміну державної реєстрації змін до установчих документів, вчинених державним реєстратором Конотопської міської ради Сумської області та відкликанням справи від державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

16.11.2010 року прокурор до початку судового розгляду подав заяву про зміну позовних вимог, в якій просив визнати протиправним рішення власника ТзОВ «Компанія Зерноплюс»щодо внесення ним змін до установчих документів про зміну місцезнаходження підприємства, як таких, що є неправдивими, скасувати записи про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи та про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також звернув до відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради позовні вимоги про зобов'язання внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»та внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зняти з обліку.

Прокурор в судовому засіданні позов підтримав, пояснив, що ініційоване відповідачем - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю підприємства та може призвести до «тінізації»його діяльності, отримання незаконних доходів, з ухиленням від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджету, що завдає шкоди інтересам держави. Подані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юридичної особи є неправдивими, вчинені без наміру створити будь-які законні правові наслідки, оскільки згідно довідки ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківську від 22.07.2010 року підприємство не знаходиться за адресою реєстрації. Тому внесені державним реєстратором у зв'язку з цим зміни до Єдиного державного реєстру підлягають скасуванню.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача -Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс»в судове засідання не з'явився, повістки про виклик направлялись останньому відповідно до даних Єдиного державного реєстру: м. Івано-Франківськ. вул. Дністровська, 26, однак повертались на адресу суду із відмітками поштового зв'язку, що за зазначеною адресою підприємство не числиться. Так, відповідно до ч.1 ст.39 КАС України, якщо зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування) відповідача, третіх осіб, свідків невідомо, суд може здійснити їх виклик через друкований засіб масової інформації за останнім відомим місцем їхнього проживання (перебування) на території України. За таких обставин наступне повідомлення відповідача здійснювалось через друкований засіб масової інформації -газету «Урядовий кур'єр».

Представник відповідача - відділу державної реєстрації виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату час та місце судового засідання.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс»09.03.2005 року зареєстроване виконавчим комітетом Конотопської міської ради Сумської області як юридична особа за місцезнаходженням м. Конотоп, вул. Висока, 27/39 Сумська область.

Згідно з протоколом №20 загальних зборів учасників ТзОВ «Компанія Зерноплюс»від 23.04.2010 року вирішено змінити місцезнаходження товариства, та визначено нове місцезнаходження товариства - м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26.

23.04.2010 року уповноваженою особою ТзОВ «Компанія Зерноплюс»ОСОБА_2 державному реєстратору виконавчого комітету Конотопської міської ради подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни її керівника, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи.

Державним реєстратором на підставі поданих документів 23.04.2010 року здійснено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за №16281050017000218 і запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 16281070020000218 та зазначено місцезнаходження юридичної особи - м. Івано-Франківськ, вул.Дністровська, 26.

У зв'язку з зміною місцезнаходження відповідача реєстраційну справу за територіальністю передано державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

22.07.2010 року працівниками ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківська в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства - м. Івано-Франківськ, вул.Дністровська, 26 та встановлено відсутність товариства за адресою реєстрацією.

Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 22.07.2010 року направлено державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, який 04.08.2010 року вчинив запис в ЄДРПОУ за №11191430021008099 про відсутність товариства за даною юридичною адресою.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулює спеціальний нормативно-правовий акт - Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»(далі - Закон).

Відповідно до вимог статті 3 Закону його дія поширено на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (частина 1 статті 4 Закону).

Відповідно до частини 2 статті 4 Закону порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи -підприємця (стаття 5 Закону).

Відповідно до вимог статті 8 даного Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (стаття 16 Закону).

Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (стаття 17 Закону).

Згідно із статтею 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавались державному реєстратору виконавчого комітету Конотопської міської ради, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження товариства, оскільки підприємство за новою адресою не знаходиться і не знаходилось, а тому вказане свідчить про те, що відповідач -ТзОВ «Компанія Зерноплюс»юридичної адреси не змінювало.

Внесення ж до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження ТзОВ «Компанія Зерноплюс»позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, що, в свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів та завдати шкоди інтересам держави. Вказане порушує публічний порядок обліку платників податків та позбавляє права органів державної податкової служби здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), виявленням та веденням обліку надходжень податків та інших платежів тощо.

З урахуванням наведеного, позовні вимоги про визнання протиправним рішення власника ТзОВ «Компанія Зерноплюс»щодо зміни місцезнаходження товариства підлягають задоволенню.

Стосовно позовних вимог про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»за № 16281050017000218 від 23.04.2010 року та про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 16281070020000218 від 23.04.2010 року, суд зазначає наступне.

Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи регламентована статтею 29 Закону, відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції та документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.

При цьому, згідно із абзацу 2 статті 1 даного Закону реєстраційна картка - це документ вставновленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до ЄДРПОУ.

Відповідно до частини 2 статті 8 Закону реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.

Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів має бути засвідчений відповідною посадовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особи або нотаріально засвідчений.

При цьому, є необґрунтованими твердження прокурора та представника позивача стосовно скасування оскаржуваних реєстраційних записів тільки з підстав недостовірності даних про зміну місцезнаходження товариства, оскільки проведеними записами реєстраційних дій були внесені зміни не тільки щодо зміни місцезнаходження відповідача, але й зміни щодо керівника підприємства, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи на підставі протоколу загальних зборів учасників ТзОВ «Компанія Зерноплюс». Скасування оскаржуваних записів про проведення реєстраційних дій за таких обставин, на думку суду, призведе до втручання державних органів у діяльність товариства.

Однак, судом встановлено, що документи для державної реєстрації змін були подані, реєстраційні картки заповнені ОСОБА_2 - колишнім керівником, який як встановлено, згідно протоколу №20 загальних зборів учасників ТзОВ «Компанія Зерноплюс»від 23.04.2010 року звільнений з посади директора ТзОВ «Компанія Зерноплюс»(з 36.04.2010 року керівником товариства призначено ОСОБА_3В.).

Таким чином, суд зазначає, що всі реєстраційні картки про внесення відповідних змін заповнені 23.04.2010 року особою, яка не уповноважена представляти інтереси ТзОВ «Компанія Зерноплюс», - ОСОБА_2

Державний реєстратор прийнявши подані документи для проведення реєстраційних дій в порушення вимог статті 4, статті 8 Закону не перевірив повноту відомостей, що вказані у реєстраційних картках.

Хоча, відповідно до частини 6 статті 19 Закону державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону.

Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону (частина 11 статті 29 Закону).

Відтак, запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»за № 16281050017000218 від 23.04.2010 року та запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах за №16281070020000218 від 23.04.2010 року є такими, що вчиненні в порушення вимог Закону, а тому підлягають скасуванню.

Відповідно до статті 31 Закону у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування про внесення такого запису.

Судом встановлено, що реєстраційна справа ТзОВ «Компанія Зерноплюс»у зв'язку із зміною місцезнаходження товариства 23.04.2010 року була передана державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради для взяття на облік відповідно до частини 4 статті 14 Закону. Оскільки судом визнано протиправним рішення власника про внесення змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження товариства та відповідних записів про державну реєстрацію змін, а останнє місцезнаходження ТзОВ «Компанія Зерноплюс»значилось -Сумська область, м.Конотоп, вул. Короленка, 37, то реєстраційна справа згідно із статті 1 Закону повинна бути передана державному реєстратору за попереднім місцезнаходженням юридичної особи та у зв'язку з цим знята з обліку.

Таким чином, підлягає задоволенню позовна вимога про зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «Компанія Зерноплюс»та внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах та зняття з обліку.

За змістом статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_3 України.

Стосовно судових витрат, то відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним рішення товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс» (ідентифікаційний код 31835860) від 23.04.2010 року про зміну місцезнаходження товариства.

Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс» за №16281050017000218 від 23.04.2010 року.

Скасувати запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 16281070020000218 від 23.04.2010 року.

Зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс» та внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Зерноплюс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 13.12.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено17.11.2015
Номер документу53403786
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3211/10/0970

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 27.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні