Постанова
від 14.12.2010 по справі 2а-1656/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-1656/10/2670 Гол овуючий у 1-й інстанції: Карак ашьян С.К.

Суддя-доповідач: Мамчур Я.С

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"14" грудня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючого судді: М амчура Я.С,

суддів: Горяйнова А.М., Желтобрюх І.Л.

розглянувши в порядку письмового провадження відп овідно до ст. ст. 41, 197 КАС України апеляційну скаргу відповіда ча - Державної податкової і нспекції у Дніпровському рай оні м. Києва на постанову Окру жного адміністративного суд у м. Києва від 05 жовтня 2010 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальніст ю «Слов' янська солевидобув на компанія»до Державної по даткової інспекції у Дніпров ському районі м. Києва, Головн ого управління державного ка значейства у м. Києві про спон укання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Києва з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Дніпровському районі м. Ки єва, Головного управління де ржавного казначейства у м. Ки єві про зобов' язання ДПІ у Д ніпровському районі м. Києва надати до ГУДКУ у м. Києві вис новок про відшкодування з де ржавного бюджету позивачу по даток на додану вартість в су мі 126571,00 грн.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 05 жовтня 2010 року - позов задов олено частково.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, предста вник відповідача - Державної податкової інспекції у Дніп ровському районі м. Києва, под ав апеляційну скаргу, в якій п росить скасувати постанову с уду першої інстанції як таку , що постановлена з порушення м норм матеріального та проц есуального права, просить пр ийняти рішення, яким відмови ти в задоволенні позову.

Перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга відпов ідача підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстан ції - скасуванню, виходячи з наступного.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС У країни підставами для скасув ання постанови або ухвали су ду першої інстанції та ухвал ення нового рішення є поруше ння норм матеріального або п роцесуального права, що приз вело до неправильного виріше ння справи або питання.

Розглядаючи апеляц ійну скаргу, колегія суддів з важає на наступне.

Відповідно до п.4.1 нак азу ДПА у м. Києві №350 від 18.08.05р "Пр о затвердження Методичних ре комендацій щодо взаємодії мі ж підрозділами органів держа вної податкової служби Украї ни при організації та провед енні перевірок достовірност і нарахування бюджетного від шкодування податку на додану вартість" протягом 30 календар них днів, наступних після нас тання 30-денного терміну за дне м отримання податкової декла рації разом з розрахунком су ми бюджетного відшкодування , визначеного Законом Україн и "Про податок на додану варті сть" для проведення невиїзно ї документальної перевірки, проводиться позапланова виї зна перевірка податкової дек ларації з ПДВ платника для ви значення достовірності нара хування такого бюджетного ві дшкодування.

Позапланова виїзна п еревірка проводиться в поряд ку та терміни, визначені Зако ном України "Про державну под аткову службу в Україні".

До початку перевірки за да ними Системи автоматизовано го співставлення податкових зобов'язань та податкового к редиту у розрізі контрагенті в (далі - Системи співставленн я) з'ясовується відповідніст ь задекларованого податково го кредиту платника ПДВ та по даткових зобов'язань постача льників.

Обов'язкові перевірки з пит ань правових відносин, за лан цюгом постачання проводятьс я стосовно тих постачальникі в платника ПДВ, з операцій з як ими платником ПДВ сформовано податковий кредит у обсязі 5 і більше відсотків дозволеног о податкового кредиту.

Запити на проведення перев ірок з питань правових відно син постачальників, які відп овідають визначеним у цьому пункті критеріям, направляют ься підрозділами податковог о контролю юридичних осіб (оп одаткування фізичних осіб) н е пізніше наступного робочог о дня від дня початку перевір ки.

Так, апелянтом були надісла ні запити до ДПІ інших регіон ів України та згідно наказу Д ПА України від 22.04.09 № 203 та на підп риємства, які перебувають на обліку в м. Києві для проведен ня зустрічних перевірок з пи тання повноти та правильност і віднесення ПДВ до податков их зобов'язань основними пос тачальниками TOB «Слов'янська с олевидобувна компанія».

Як вбачається, за результат ами перевірки, в зв'язку з нена дходженням відповідей на зап ити щодо проведення зустрічн их перевірок по ланцюгу до ви робника, неможливо підтверди ти заявлену суму бюджетного відшкодування за лютий 2008року в сумі 126571,00грн.

Крім того, за матеріалами, я кі подано керівником підприє мства до перевірки, з'ясовано , що одним з основних постачал ьників TOB «Слов'янська солевид обувна компанія»є TOB «Компані я «Укргазпостач», код ЄДРПОУ 31316681, з яким укладено договір №1 8/12/08-6 від 18.12.07 на постачання приро дного газу. Податкові наклад ні, виписані TOB «Компанія «Укр газпостач»№33 від 31.08.08, №100 від 29.02.08, №164 від 31.03.08, №230 від 31.05.08, № б/н від 31.05.08, включено до складу податков ого кредиту TOB «Слов'янська со левидобувна компанія».

На запит ДПІ у Дніпровськом у р-ні м.Києва №5808/7/23-708 від 09.08.08 отри мано інформаційну довідку з ДПІ у м. Полтаві (вх. №11945/7 від 27.08.08) д е зазначено, що TOB «Компанія «У кргазпостач»має ознаки фікт ивності, а саме: за юридичною т а фактичною адресою підприєм ство відсутнє, місце знаходж ення директора ОСОБА_1 нев ідоме, засновник TOB «Компанія «Укргазпостач»ОСОБА_2 на час отримання інформаційної довідки знаходився в слідчо му ізоляторі. Також у відпові ді зазначено, що постановою О ВС СУПМ ДПА України від 27.05.08 про ведено виїмку реєстраційних справ, статутних документів , документів податкової звіт ності, актів перевірок (з дода тками), матеріалів зустрічни х перевірок, а також матеріал ів, які свідчать про відшкоду вання ПДВ з бюджету TOB «Компан ія «Укргазпостач».

В ході перевірки встановле но, що Генеральною прокурату рою України відносно службов их осіб TOB «Компанія «Укргазпо стач»порушена кримінальна с права №49-2535 за ст. 205 КК України.

Зокрема, згідно відп овіді № 64-109/7 від 26.01.2009р. TOB «Компані я «Укргазпостач»не надавала документи до ОДУ ДК «Укртран сгаз»шодо розподілу природн ого газу. Також згідно отрима них документів від ОДУ ДК «Ук ртрансгаз», TOB «Слов'янська со левидобувна компанія»не отр имувала природний газ від TOB « Компанія «Укргазпостач».

Оформлення результат ів позапланової виїзної пере вірки та реалізація матеріал ів перевірки здійснюються ві дповідно до Порядку оформлен ня результатів документальн их перевірок щодо дотримання податкового, валютного та ін шого законодавства суб'єктам и підприємницької діяльност і - юридичними особами, їх філі ями, відділеннями та іншими в ідокремленими підрозділами , затвердженого наказом ДПА У країни від 16.09.2002 р. N 429 та зареєстр ованого у Міністерстві юстиц ії України 29.12.2002 р. за N 1023/7311 (зі змін ами та доповненнями).

У разі якщо за результатам и невиїзної документальної п еревірки виявлено повну або часткову невідповідність су ми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у декларації з ПДВ, підрозділи податковог о контролю юридичних осіб на дсилають платнику ПДВ відпов ідне податкове повідомлення -рішення в порядку, встановле ному Порядком направлення ор ганами державної податкової служби податкових повідомле нь платникам податків та ріш ень про застосування штрафни х (фінансових) санкцій, затвер дженим наказом ДПА України в ід 21.06.2001 р. N 253 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції Україн и 06.07.2001 р. за N 567/5758 (зі змінами та доп овненнями).

На суму, підтверджену до від шкодування, підрозділами под аткового контролю юридичних осіб у двох примірниках скла дається Довідка про підтверд ження правомірності сум бюдж етного відшкодування ПДВ за результатами позапланової д окументальної перевірки.

У разі неможливості підтве рдити до відшкодування суму ПДВ в акті (довідці) про резуль тати позапланової документа льної перевірки вчиняється в ідповідний запис.

У подальшому на суму, підтве рджену до відшкодування, під розділи податкового контрол ю юридичних осіб вчиняють ді ї, зазначені в п. 4.11 розділу 4 цих Методичних рекомендацій, а у разі виявлення фактів, які св ідчать про невідповідність с уми бюджетного відшкодуванн я сумі, заявленій у деклараці ї з ПДВ, підрозділом податков ого контролю юридичних осіб відповідно до вимог Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" вживають ся заходи щодо організації т а проведення позапланової ви їзної перевірки платника ПДВ .

Таким чином, колегія суддів погоджується з доводами апе лянта, що оскільки п. 1.8. ст. 1 Зако ну України від 03.04.1997 № 168/97-ВР "Про п одаток на додану вартість" ви значено поняття бюджетного в ідшкодування, а саме: це сума, що підлягає поверненню платн ику податку з бюджету у зв'язк у з надмірною сплатою податк у у випадках, визначених цим З аконом, то таку надмірну спла ту можливо підтвердити лише проведенням зустрічної пере вірки до кінцевого виробника .

Таким чином, колегія судді в дійшла висновку, що судом пе ршої інстанції неповно з' яс овано обставини справи, що ма ють значення для справи, у зв' язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню, а пост анова суду першої інстанції - скасуванню.

Так, відповідно до ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право скасувати її та прийн яти нову постанову суду.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу відпов ідача - Державної податково ї інспекції у Дніпровському районі м. Києва - задовольни ти.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 05 жовтня 2010 року - скасувати, та прийняти нову постанову, я кою у задоволені позову това риству з обмеженою відповіда льністю «Слов' янська солев идобувна компанія»до Держа вної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києв а, Головного управління держ авного казначейства у м. Києв і про спонукання вчинити дії - відмовити.

Постанова набирає законн ої сили через п' ять днів піс ля направлення її копій особ ам, які беруть участь у справі , та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів шляхом под ачі касаційної скарги безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України.

Головуючий - суддя: Я.С. Мамчур

Судді: А.М. Горяйнов

І.Л. Желтобрюх

Постанову складено у повн ому обсязі 14.12.2010.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2010
Оприлюднено11.01.2011
Номер документу13328642
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1656/10/2670

Ухвала від 10.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Постанова від 14.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні