Постанова
від 27.09.2010 по справі 2а-4611/10/16/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

27.09.10 Справа №2а-4611/10/16/0170

(12:57)

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Александр ова О.Ю. , при секретарі Габрис ь П.С., розглянувши за участю

представника позивача Ши лової А.Ф., довіреність від 05 .01.2010р.,

представників третіх осіб Легкової О.І., довіреніст ь від 13.09.2010р., Голубової І .В., довіреність від 24.09.2010р.,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у

за позовом Кримської респ убліканської організації "Сп ортивний комбінат "Локомотив "

до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим, треті особи, які не заявля ють самостійних вимог на пре дмет спору на стороні позива ча, Республіканський комітет АР Крим по фізичної культурі та спорту, Верховна Рада АР Кр им, Сімферопольська міська р ада АР Крим

про скасування податкових повідомлень-рішень та зобов 'язання виконання певних дій ,

ВСТАНОВИВ:

Кримська республіканс ька організація "Спортивний комбінат "Локомотив" звернул ася до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим з адмініс тративним позовом до Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим, треті осо би, які не заявляють самостій них вимог на предмет спору на стороні позивача, Республік анський комітет АР Крим по фі зичної культурі та спорту, Ве рховна Рада АР Крим, Сімфероп ольська міська рада АР Крим п ро скасування податкових пов ідомлень-рішень та зобов'яза ння виконання певних дій.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Кримська республік анська організація "Спортивн ий комбінат "Локомотив" не є пл атником земельного податку у розумінні Закону України " П ро плату за землю".

У судовому засіданні, що від булося 27.09.2010р., представник пози вача уточнив позовні вимоги та просив суд визнати протип равними та скасувати податко ві повідомлення - рішення № 0000 511503/0 від 25.01.2010р., № 0003191503/0 від 15.03.2010р., № 00044815 03/0 від 07.04.2010р., зазначені позовні вимоги підтримав у повному о бсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повід омлений належним чином - під р озписку, про поважність прич ин неприбуття у судове засід ання суду не повідомив.

Заслухавши представників позивача та третіх осіб, досл ідивши матеріали справи, пис ьмові заперечення відповіда ча та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню, з наступ них підстав.

Позивачем надано відповід ачу податкову декларацію від 26.01.2009р. з наступними уточненням и, згідно якої за 2009р. нарахован о земельний податок в сумі 165578, 46грн.

В 2010 році позивачем надані ві дповідачу уточнюючі розрах унки від 10.02.2010р. по сплаті земел ьного податку за 2009р., уточнюю чий розрахунок від 28.01.2010р. по сп латі земельного податку за 2010 р., згідно яких, сума зобов'яза ння зі сплати земельного под атку, яка підлягає сплаті ста новить 00,00грн.

14.01.2010р. посадовою особою відп овідача складений акт № 91/15-3/20669722 документальної невиїзної пе ревірки з питань своєчасност і сплати у бюджет земельного податку, яким встановлене по рушення п.п.5.3.1. ст. 5 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами”, а са ме, несвоєчасна сплата за вер есень 2009р. у сумі 13798,21грн. (згідно уточнюючого розрахунку (вх. № 29937 від 23.03.2009р).

На підставі акту № 91/15-3/20669722 від 14.01.2010р. відповідачем винесено п одаткове повідомлення - ріше ння № 000511503/0 від 25.01.2010р., яким до пози вача застосовані фінансові с анкції у сумі 2759,64грн.

За результатами розгляду, р ішеннями ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 10.02.2010р., 15.03.2010р. скарги п озивача від 08.02.2010р. та 05.03.2010р. залиш ені без задоволення, податко ве повідомлення - рішення № 0005 11503/0 від 25.01.2010р., про застосування фінансових санкцій у сумі 2759,64г рн. - без змін. Рішенням ДПА в АР Крим від 26.03.2010р. скарга позивач а залишена без розгляду,

05.03.2010р. посадовою особою відп овідача складений акт № 2929/15-3 п ро результати камеральної пе ревірки податкової звітност і позивача, яким зафіксовано заниження розміру податково го зобов'язання з земельного податку за 2009р. (згідно уточнюю чого розрахунку (вх. № 323512 від 15 .02.2010р.) у сумі 165578,46грн.

На підставі акту перевірки № 2929/15-3 від 05.03.2010р. відповідачем в инесено податкове повідомле ння - рішення № 0003191503/0 від 15.03.2010р. про визначення позивачу податко вого зобов'язання з земельно го податку у сумі 173857,38грн., з яки х за основним платежем (земел ьний податок) у сумі 165578,46грн. та фінансові санкції у сумі 8278,92г рн.

25.03.2010р. посадовою особою відп овідача складений акт № 3965/15-3 п ро результати камеральної пе ревірки уточнюючого розраху нку позивача земельного под атку за 2010р. (вх. № 11949 від 15.02.2010р.), яки м зафіксовано , що розмір пода ткового зобов'язання з земел ьного податку за січень 2010р. п озивачем зменшено на 14613,28грн.

На підставі акту перевірки № 3965/15-3 від 25.03.2010р. винесено подат кове повідомлення - рішення № 0004481503/0 від 07.04.2010р. про визначення п озивачу податкового зобов'яз ання з земельного податку у с умі 15343,94грн., з яких за основним платежем (земельний податок) у сумі 14613,28грн. та фінансові сан кції у сумі 730,66грн.

Незгода із визначенням у з азначених податкових повідо мленнях - рішеннях сум земель ного податку та фінансових с анкцій стало підставою зверн ення позивача до суду.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.

Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та обс тавин, визначених ним.

“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.

“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.

Критерії правомірності рі шення суб' єкта владних повн оважень визначені ст.2 КАС Укр аїни, частиною 3 якої встановл ено, що у справах щодо оскарже ння рішень, дій та бездіяльно сті суб' єктів владних повно важень суд перевіряє, чи прий няті (вчинені) вони: на підстав і, в межах та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України, чи використане п овноваження, надане суб' єкт у владних повноважень, з нале жною метою; обґрунтовано, тоб то вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без п роявлення неупередженості д о особи, стосовно якої вчиняє ться дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудл иво, тобто доцільно з точки зо ру законів логіки і загально прийнятих моральних стандар тів; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації, тобто з рівним став ленням до осіб; пропорційно т а адекватно; досягнення розу много балансу між публічними інтересами та інтересами ко нкретної особи.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в' язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Закон України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року №2535-XII зі змі нами та доповненнями визнача є розміри та порядок плати за використання земельних ресу рсів, а також напрями викорис тання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальн ість платників та контроль з а правильністю обчислення і справляння земельного подат ку.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю здійс нюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок, зе мельних часток (паїв) і землек ористувачі сплачують земель ний податок. За земельні діля нки, надані в оренду, справляє ться орендна плата.

Згідно зі статтею 5 Закону У країни “Про плату за землю” о б'єктом плати за землю є земел ьна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у в ласності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. С уб'єктом плати за землю (платн иком) є власник земельної діл янки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числ і орендар.

Статтею 13 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що підставою для нарахува ння земельного податку є дан і державного земельного када стру, а орендної плати за земе льну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній в ласності, - договір оренди так ої земельної ділянки.

Згідно до ст. 15 Закону Україн и “Про плату за землю” власни ки землі та землекористувачі сплачують земельний податок , а також орендну плату за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності з дня ви никнення права власності або права користування земельно ю ділянкою.

Згідно ч.2. ст.116 Земельного Ко дексу України набуття права на землю громадянами та юрид ичними особами здійснюється шляхом передачі земельних д ілянок у власність або надан ня їх у користування. Статтею 123 ЗК України передбачено, що н адання земельних ділянок дер жавної або комунальної власн ості у користування здійснює ться на підставі рішень орга нів виконавчої влади або орг анів місцевого самоврядуван ня.

Згідно ст. 126 ЗК України право власності на земельну ділян ку посвідчується державним а ктом, право постійного корис тування земельною ділянкою п освідчується державним акто м на право постійного корист ування земельною ділянкою, п раво оренди земельної ділянк и посвідчується договором ор енди землі, зареєстрованим в ідповідно до закону.

Статтею 125 ЗК України передб ачено, що право власності на з емельну ділянку, а також прав о постійного користування та право оренди земельної діля нки виникають з моменту держ авної реєстрації цих прав.

Вказана реєстрація здійсн юється відповідними державн ими органами земельного када стру. Державний земельний ка дастр - це єдина державна сист ема земельно-кадастрових роб іт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення а бо припинення права власност і і права користування земел ьними ділянками та містить с укупність відомостей і докум ентів про місце розташування та правовий режим цих діляно к, їх оцінку, класифікації зе мель, кількісну та якісну хар актеристику, розподіл серед власників землі та землекори стувачів(ст.193 ЗК України). Одни м з основних завдань ведення державного земельного кадас тру є забезпечення повноти в ідомостей про всі земельні д ілянки (ст.195 ЗК України).

П.п. 1,2 Положення про порядок ведення державного земельно го кадастру, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України від 12 січня 1993 р. N 15 вста новлено, що Державний земель ний кадастр призначений для забезпечення Рад народн их депутатів, заінтересовани х підприємств, установ, орган ізацій і громадян вірогідним и і необхідними відомостями про природний, господарський стан та правовий режим земел ь з метою організації раціон ального використання та охор они земель, регулювання земе льних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів плат и за землю. Державний земельн ий кадастр включає дані реєс трації права власності, прав а користування землею та дог оворів на оренду землі, облік у кількості та якості земель , бонітування ґрунтів, зонува ння територій населених пунк тів, економічної та грошової оцінки земель.

Рішенням Сімферопольської міськради від 05.02.1954р. (протокол № 4) була відведена земельна д ілянка площею 8 га по вул. Пуш кіна в м. Сімферополі для буді вництва стадіону КЗО ТаВО.

На підставі рішення викона вчого комітету Сімферопольс ької міської ради № 775 від 23.09.1964р. Кримської районної раді ВДС С "Локомотив" з урахуванням ре конструкції стадіону "Локомо тив" відведена земельна діля нка розміром 0,9га. Цім рішення м Кримської районної раді ВД СС "Локомотив" було доручено о формити в міськкомгоспі акт на безстрокове користування земельною ділянкою.

На підставі рішення викона вчого комітету Сімферопольс ької міської ради АР Крим № 423 від 10.08.1990р. визначені межи земел ьної ділянки, складений техн ічний звіт (05.09.1996р.), з якого вбача ється, що спорткомбінат "Локо мотив" належить Кримському в ідділенню Придніпровської з алізниці.

За даними Республікансько го комітету по земельних рес урсах АР Крим (лист № 3590/10-25 від 15.07. 2010р.), на підставі пункту 3 Рішен ня виконкому Сімферопольськ ої міськради народних депута тів від 25.10.1996р. № 1749 земельну діля нку площею 8,6 га по вул. Пушкіна , 46, яку займає спорткомбінат "Л окомотив", надано в постійне к ористування Кримському відд іленню Придніпровської залі зниці та поставлено на земел ьно-кадастровий облік.

Згідно Постанови Ради міністрів АР Крим № 291 від 22.08.2000р . "Про передачу стадіону "Локом отив" Спортивний комбінат "Ло комотив" Кримського від діле ння Придніпровської залізни ці був переданий з сфери упра вління Міністерства транспо рту України до сфери управлі ння Ради міністрів АР Кри м.

Постановою Ради міністрі в АР Крим № 326 від 20.09.2000р., згідно по станови КМУ України № 1482 від 21.0 9.1998р. стадіон "Локомотив", який є об'єктом державної власнос ті України, переданий до сфер и управління Республіканськ ого комітету АР Крим по фізич ній культурі та спорту та вст ановлено створити на базі ма йна стадіону "Локомотив" спор тивний комбінат "Локомотив".

22.02.2001р. виконавчим комітетом Сімферопольської міської ра ди АР Крим зареєстрований як юридична особа Спортивний к омбінат "Локомотив" АРК .

Згідно Постанови Ради м іністрів АР Крим № 111 від 03.03.2009р. "П ро перейменування установ та організацій, віднесених до с фери управління Республікан ського комітету АР Крим по фі зичній культурі та спорту" СК "Локомотив" АРК був переймено ваний в Кримську республікан ську організацію "Спортивни й комбінат "Локомотив".

07.05.2009р. Кримська республіканс ька організація "Спортивний комбінат "Локомотив" зареєст рована як юридична особа вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської ради (код ЗКП О 20669722).

Кримська республіканська організація "Спортивний комб інат "Локомотив" згідно довід ки АА № 010948 з Єдиного державног о реєстру підприємств та орг анізацій України зареєстро вана як юридична особа, інсти туційний сектор економіки за КІСЕ S.1312 регіональні та місцев і органи державного управлін ня.

Згідно п.п.1.2 статуту Кримськ а республіканська організац ія "Спортивний комбінат "Локо мотив" (Спорткомбінат) є об'єкт ом права державної власності та знаходиться у сфері управ ління Республіканського ком ітету АР Крим по фізичній кул ьтурі та спорту .

Згідно п.п.1.6. Спорткомбінат є правонаступником спортивно го комбінату "Локомотив" АР Кр им на підставі постанови Ра ди міністрів АР Крим від 03.03.20 09р. № 111"Про перейменування уст анов та організацій, віднесе них до сфери управління Респ убліканського комітету АР Кр им по фізичній культурі та сп орту".

Згідно акту прийому - переда чі спортивного комбінату "Ло комотив" від 29.12.2000р., підписаног о заступником Генерального д иректора Укрзалізниці, затв ердженого міністром транспо рту України та головою Ради міністрів АР Крим, передані та прийняті об'єкти, виробнич і запаси та матеріальні цінн ості, згідно переліку.

Відомості щодо наявності, і снування, а також передання д окументів, які підтверджують права власності, користуван ня на земельні ділянки, на яки х розташовані об'єкти, які пер едані та прийняті згідно заз наченого акту прийому - перед ачі, відсутні.

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 23.01.2004р. (нежитлові будівлі, які розташовані за адресою: в ул. Пушкіна, 46, м. Сімферополь АР Крим) власником є держава в о собі Верховної Ради Укра їни (в оперативному управлін ні Республіканського коміте ту по фізичній культурі та с порту АР Крим).

Тобто, матеріалами справи п ідтверджено, що позивач не є в ласником, орендарем або кори стувачем зазначеної земельн ої ділянки або її частки, прав о на ділянку не зареєстрован о у встановленому порядку.

Із змісту актів камерально ї перевірки позивача № 2929/15-3 ві д 05.03.2010р. та 3965/15-3 від 25.03.2010р. вбачаєть ся, що підставою для нарахува ння земельного податку є дан і державного земельного када стру. По даним управління зем ельних ресурсів (форми 2 зем (6 з ем) земельного кадастру стан ом на 01.01.2009р. та на 01.01.2010р. за КРО СК " Локомотив" закріплена земель на ділянка площею 8.51 га. В судо вому засіданні, що відбулося 01.06.2010р., представник відповідач а пояснив, що відповідна інфо рмація була отримана ДПІ від Сімферопольського міського управління земельних ресурс ів, однак, окрім запиту від 02.03.2 010р. вих. № 9259/10/15-3 (а.с. 134) ніяких докум ентів не надав, неодноразові вимоги суду (від 01.06.2010р. в судово му засіданні, а.с. 54, 119) про витре бування доказів - не виконав. Т аким чином, документи, на підс тави яких винесено оскаржува ні податкові повідомлення-рі шення, суду не надані. При цьо му згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

В той же час, згідно листа Ре спубліканського комітету по земельних ресурсах АР Крим № 3590/10-25 від 15.07.2010р., земельна ділянка у розмірі 08,51га, яка розташова на за адресою: вул. Пушкіна, 46, м . Сімферополь АР Крим (з ураху ванням наданої виконавчим к омітетом Сімферопольської м іської ради АР Крим в оренду С .К.І.В. ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД зе мельної ділянки у розмірі 0,09г а) на даний час закріплена за К римським відділенням Придні провської залізничної дорог и на підставі п.3 рішення №1749 ви конавчого комітету Сімфероп ольської міської ради АР Кри м від 25.10.1996р.

Також, довідкою ДП "Центр де ржавного земельного кадастр у" Кримської регіональної фі лії Сімферопольського міськ ого відділу № 23-03/846 від 05.05.2010р. підт верджується, що за Кримською республіканською організац ією "Спортивний комбінат "Лок омотив" (код ЗКПО 20669722, вул. Пушкі на,46, м. Сімферополь АР Крим) пра ва власності, користування н а земельну ділянку, яка розта шована за адресою: вул. Пушкі на,46, м. Сімферополь АР Крим та д ержавного акту не зареєстров ано.

Тобто, суд вважає, що у межах спірних відносин, з урахуван ням норм діючого законодавст ва, позивач не може бути визна ним суб`єктом плати за землю (п латником), не є власником земе льної ділянки, земельної час тки (паю) і не є землекористува чем, право якого набуто та зар еєстровано у встановленому законом порядку.

Таким чином, суд дійшов висн овку про відсутність підстав для нарахування податкового зобов'язання (з урахуванням ф інансових санкцій) по земель ному податку Кримській респу бліканській організації "Спо ртивний комбінат "Локомотив" за земельну ділянку, яка роз ташована за адресою: вул. Пуш кіна,46, м. Сімферополь АР Крим, а відтак, оскільки, рішення ві дповідача є таким, що прийнят о необґрунтовано та з поруше нням норм чинного законодавс тва, у зв' язку з чим є протипр авним та підлягає скасуванню , позовні вимоги підлягають з адоволенню.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове у хвалене на користь сторони, я ка не є суб' єктом владних по вноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету Україн и.

Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 27.09.2010р. У п овному обсязі постанову скла дено 01.10.2010р.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити повністю.

Визнати протиправними та с касувати податкові повідо млення - рішення Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополь АР Крим № 0000511503/0 від 25.01.2010р., № 0003191503/0 від 15.03.2010р., № 0004481503/0 від 07.04.2010р.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Кримс ької республіканської орган ізації "Спортивний комбінат "Локомотив" витрати зі сплати судового збору у розмірі 03,40гр н.

Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ал ександров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.09.2010
Оприлюднено05.01.2011
Номер документу13337084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4611/10/16/0170

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 27.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні