Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-4611/10/16/0170
27.04.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Цик уренка А.С.,
суддів Ілюхіної Г .П. ,
Омельченка В. А.
секретар судового засід ання Люфт Ю.Є.
за участю сторін:
представник позивача, Кр имської республіканської ор ганізації "Спортивний комбін ат "Локомотив"- ОСОБА_1, дові реність № 1-04/01
представник відповідача, Державної податкової інспе кції в м.Сімферополі АР Крим- не з' явився
представник третьої особи , Республіканського коміт ету АР Крим по фізичній культ урі та спорту- не з' явився
представник третьої особи , Верховної Ради АР Крим- не з' явився
представник третьої особи , Сімферопольської місько ї ради- не з' явився
розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції в місті Сімфероп олі на постанову Окружного адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим (суд дя Александров О.Ю. ) від 27.09.10 у с праві № 2а-4611/10/16/0170
за позовом Кримської ре спубліканської організації "Спортивний комбінат "Локомо тив" (вул. Пушкіна, 46,Сімферопол ь,Автономна Республіка Крим, 95011)
до Державної подат кової інспекції в м.Сімфероп олі АР Крим (вул. Мате Залки 1/9,С імферополь,Автономна Респуб ліка Крим,95053)
треті особи:
Республіканський комітет АР Крим по фізичній культурі та спорту (пр. Кирова, 13,Сімферо поль,Автономна Республіка Кр им,95005)
Верховна Рада АР Крим (вул. К арла Маркса, 18,Сімферополь,Авт ономна Республіка Крим,95000)
Сімферопольська міська ра да (вул.Толстого, 15,Сімферопол ь,Автономна Республіка Крим, 95000)
про скасування податк ових повідомлень-рішень та з обов`язання до виконання пев них дій
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окр ужного адміністративного су ду Автономної Республіки Кр им від 27.09.2010 позов - задоволено. В изнано противоправним та ска совано податкове повідомлен ня - рішення Державної податк ової інспекції в м. Сімферопо ль АР Крим № 0000511503/0 від 25.01.2010, № 0003191503/0 в ід 15.03.2010, № 0004481503/0 від 07.04.2010.
Не погодившись з постановою суду, представн ик Державної податкової інсп екції в місті Сімферополі зв ернувся з апеляційною скарг ою, в якій просить скасувати п останову.
Доводи апеляційної скарг и мотивовані тим, що судом пер шої інстанції порушені норми матеріального та процесуаль ного права, а також постанова прийнята при неповному з'ясу ванні обставин, що мають істо тне значення для справи.
У судовому засіданні предс тавник позивача просить пост анову суду залишити без змін .
Інші учасники процесу у суд ове засідання не з'явились. Пр о час та місце розгляду справ и повідомлені належним чином .
Відповідно до пункту 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України, непр ибуття у судове засідання ст орін, належним чином повідом лених про дату, час та місце ап еляційного розгляду, не пере шкоджає судовому розгляду сп рави.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши пр авильність застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального та процесуальног о права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Матеріалами справи в становлено, що позивачем на дано відповідачу податкову д екларацію від 26.01.2009 з наступни ми уточненнями, згідно якої з а 2009 нараховано земельний под аток в сумі 165578,46грн.
Позивачем у 2010 році позиваче м надані відповідачу уточнюю чі розрахунки від 10.02.2010 зі спла ті земельного податку за 2009 рі к, уточнюючий розрахунок від 28.01.2010 по сплаті земельного под атку за 2010 рік, згідно яких, сум а зобов'язання зі сплати земе льного податку, яка підлягає сплаті становить 00,00грн.
Після чого, 14.01.2010 відповідач ем складено акт № 91/15-3/20669722 докуме нтальної невиїзної перевірк и з питань своєчасності спла ти у бюджет земельного подат ку, та виявлені порушення під пункту 5.3.1 статті 5 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, а с аме, несвоєчасна сплата за ве ресень 2009 року у сумі 13798,21грн. (зг ідно уточнюючого розрахунку .
Так, відповідачем на підста ві акту № 91/15-3/20669722 від 14.01.2010 прийнят о податкове повідомлення-рі шення № 000511503/0 від 25.01.2010, яким до поз ивача застосовані фінансові санкції у сумі 2759,64грн.
05.03.2010 відповідачем складено акт № 2929/15-3 про результати каме ральної перевірки податково ї звітності позивача, яким за фіксовано заниження розміру податкового зобов'язання з з емельного податку за 2009 рік (зг ідно уточнюючого розрахунку (вх. № 323512 від 15.02.2010) у сумі 165578,46грн., т а прийнято податкове повідо млення - рішення № 0003191503/0 від 15.03.2010 про визначення позивачу пода ткового зобов'язання з земел ьного податку у сумі 173857,38грн., з яких за основним платежем (зе мельний податок) у сумі 165578,46грн . та фінансові санкції у сумі 8 278,92грн.
Відповідачем 25.03.2010 складено акт № 3965/15-3 про результати каме ральної перевірки уточнюючо го розрахунку позивача земе льного податку за 2010 рік, яким з афіксовано, що розмір податк ового зобов'язання з земельн ого податку за січень 2010 року позивачем зменшено на 14613,28грн ., та прийняте податкове пові домлення - рішення № 0004481503/0 від 07.04 .2010 про визначення позивачу по даткового зобов'язання з зем ельного податку у сумі 15343,94грн ., з яких за основним платежем (земельний податок) у сумі 14613,28г рн. та фінансові санкції у сум і 730,66грн.
Так, слід зазначити, що згід но статті 2 Закону України “П ро плату за землю” використа ння землі в Україні є платним . Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податк у чи орендної плати, що визнач аються в залежності від грош ової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельни х часток (паїв) і землекористу вачі сплачують земельний под аток. За земельні ділянки, над ані в оренду, справляється ор ендна плата.
Статтею 5 Закону України “Пр о плату за землю” визначено, щ о об'єктом плати за землю є зем ельна ділянка, а також земель на частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні , у тому числі на умовах оренди . Суб'єктом плати за землю (пла тником) є власник земельної д ілянки, земельної частки (паю ) і землекористувач, у тому чис лі орендар.
Підставою для нарахування земельного податку є дані де ржавного земельного кадастр у, а орендної плати за земельн у ділянку, яка перебуває у дер жавній або комунальній власн ості, - договір оренди такої зе мельної ділянки.
Власники землі та землекор истувачі сплачують земельни й податок, а також орендну пла ту за земельні ділянки держа вної та комунальної власност і з дня виникнення права влас ності або права користування земельною ділянкою.
Крім того, згідно частини 2 с татті 116 Земельного Кодексу Ук раїни набуття права на землю громадянами та юридичними о собами здійснюється шляхом п ередачі земельних ділянок у власність або надання їх у ко ристування. Статтею 123 ЗК Укра їни передбачено, що надання з емельних ділянок державної а бо комунальної власності у к ористування здійснюється на підставі рішень органів вик онавчої влади або органів мі сцевого самоврядування.
Стаття 126 Земельного кодекс у України визначає, що право в ласності на земельну ділянку посвідчується державним акт ом, право постійного користу вання земельною ділянкою пос відчується державним актом н а право постійного користува ння земельною ділянкою, прав о оренди земельної ділянки п освідчується договором орен ди землі, зареєстрованим від повідно до закону.
Право власності на земельн у ділянку, а також право пості йного користування та право оренди земельної ділянки вин икають з моменту державної р еєстрації цих прав.
Реєстрація здійснюється в ідповідними державними орга нами земельного кадастру. Де ржавний земельний кадастр - ц е єдина державна система зем ельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнан ня факту виникнення або прип инення права власності і пра ва користування земельними д ілянками та містить сукупніс ть відомостей і документів п ро місце розташування та пра вовий режим цих ділянок, їх оц інку, класифікації земель, кі лькісну та якісну характерис тику, розподіл серед власник ів землі та землекористувачі в. Одним з основних завдань ве дення державного земельного кадастру є забезпечення пов ноти відомостей про всі земе льні ділянки.
Також, підпунктами 1,2 Положе ння про порядок ведення держ авного земельного кадастру в становлено, що Державний зем ельний кадастр призначений д ля забезпечення Рад народних депутатів, заінтересованих підприємств, установ, органі зацій і громадян вірогідними і необхідними відомостями п ро природний, господарський стан та правовий режим земел ь з метою організації раціон ального використання та охор они земель, регулювання земе льних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів плат и за землю. Державний земельн ий кадастр включає дані реєс трації права власності, прав а користування землею та дог оворів на оренду землі, облік у кількості та якості земель , бонітування ґрунтів, зонува ння територій населених пунк тів, економічної та грошової оцінки земель.
Згідно рішення Сімферопол ьської міськради від 05.02.1954 була відведена земельна ділянка площею 8 га по вул. Пушкіна в м істі Сімферополі для будівн ицтва стадіону КЗО ТаВО.
З урахуванням реконструкц ії стадіону "Локомотив" відве дена земельна ділянка розмі ром 0,9га. Цім рішенням Кримськ ої районної раді ВДСС "Локомо тив" було доручено оформити в міськкомгоспі акт на безстр окове користування земельно ю ділянкою.
На підставі рішення викона вчого комітету Сімферопольс ької міської ради № 423 від 10.08.1990 визначені межи земельної діл янки, складено технічний зві т (05.09.1996), з якого вбачається, що с порткомбінат "Локомотив" нал ежить Кримському відділенню Придніпровської залізниці.
Слід зазначити, що за даними Республіканського комітету по земельних ресурсах Автон омної Республіки Крим, на під ставі пункту 3 Рішення виконк ому Сімферопольської міськр ади народних депутатів від 25.1 0.1996 № 1749 земельну ділянку площе ю 8,6 га по вул. Пушкіна, 46, яку зай має спорткомбінат "Локомотив ", надано в постійне користува ння Кримському відділенню Пр идніпровської залізниці та п оставлено на земельно-кадаст ровий облік.
Відповідно до Постанови Ра ди міністрів Автономної Респ убліки Крим № 291 від 22.08.2000 "Про пер едачу стадіону "Локомотив" Сп ортивний комбінат "Локомотив " Кримського від ділення Прид ніпровської залізниці був пе реданий з сфери управління М іністерства транспорту Укра їни до сфери управління Ради міністрів .
Постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим № 326 від 20.09.2000 стадіон "Локомотив ", який є об'єктом державної вл асності України, переданий д о сфери управління Республік анського комітету АР Крим по фізичній культурі та спорту та встановлено створити на б азі майна стадіону "Локомоти в" спортивний комбінат "Локом отив".
Крім того, вбачається, що 22.02.20 01 виконавчим комітетом Сімфе ропольської міської ради Ав тономної Республіки Крим за реєстрований як юридична осо ба Спортивний комбінат "Локо мотив" АРК .
Постановою Ради міністрів АР Крим № 111 від 03.03.2009 "Про перейме нування установ та організац ій, віднесених до сфери управ ління Республіканського ком ітету АР Крим по фізичній кул ьтурі та спорту" СК "Локомотив " АРК був перейменований в Кри мську республіканську орган ізацію "Спортивний комбінат "Локомотив".
Після чого, 07.05.2009 Кримська рес публіканська організація "Сп ортивний комбінат "Локомотив " зареєстрована як юридична о соба виконавчим комітетом Сі мферопольської міської ради (код ЗКПО 20669722) та зареєстрован а як юридична особа, інституц ійний сектор економіки за КІ СЕ S.1312 регіональні та місцеві о ргани державного управління .
Відповідно до підпункту 1.2 с татуту Кримська республікан ська організація "Спортивний комбінат "Локомотив" (Спортко мбінат) є об'єктом права держа вної власності та знаходитьс я у сфері управління Республ іканського комітету АР Крим по фізичній культурі та спор ту .
Підпунктом 1.6. встановлено, щ о Спорткомбінат є правонаст упником спортивного комбіна ту "Локомотив" на підставі по станови Ради міністрів Автон омної Республіки Крим від 03.03. 2009 № 111"Про перейменування уст анов та організацій, віднесе них до сфери управління Респ убліканського комітету по ф ізичній культурі та спорту".
Відомості щодо наявності, і снування, а також передання д окументів, які підтверджують права власності, користуван ня на земельні ділянки, на яки х розташовані об'єкти, які пер едані та прийняті згідно заз наченого акту прийому - перед ачі, відсутні.
Відповідно до свідоцтва пр о право власності на нерухом е майно від 23.01.2004 (нежитлові бу дівлі, які розташовані за адр есою: вул. Пушкіна, 46, м. Сімферо поль АР Крим) власником є дер жава в особі Верховної Ради У країни (в оперативному управ лінні Республіканського ком ітету по фізичній культурі та спорту АР Крим).
Отже, позивач не є власнико м, орендарем або користуваче м зазначеної земельної ділян ки або її частки, право на діля нку не зареєстровано у встан овленому порядку.
Слід звернути увагу, що зі з місту актів камеральної пер евірки позивача № 2929/15-3 від 05.03.2010 . т а 3965/15-3 від 25.03.2010 вбачається, що пі дставою для нарахування земе льного податку є дані держав ного земельного кадастру.
За даними управління земел ьних ресурсів земельного ка дастру станом на 01.01.2009 та на 01.01.2010 за КРО СК "Локомотив" закріпл ена земельна ділянка площею 8.51 га.
Документи, на підстави яких винесено оскаржувані податк ові повідомлення-рішення, су ду першої та апеляційної інс танції не надані.
Крім того, земельна ділянка у розмірі 08,51га, яка розташова на за адресою: вул. Пушкіна, 46, м . Сімферополь АР Крим (з ураху ванням наданої виконавчим к омітетом Сімферопольської м іської ради АР Крим в оренду С .К.І.В. ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД зе мельної ділянки у розмірі 0,09г а) на даний час закріплена за К римським відділенням Придні провської залізничної дорог и на підставі п.3 рішення №1749 ви конавчого комітету Сімфероп ольської міської ради АР Кри м від 25.10.1996.
З довідки Державного підпр иємства "Центр державного зе мельного кадастру" Кримської регіональної філії Сімфероп ольського міського відділу № 23-03/846 від 05.05.2010 підтверджується, щ о за Кримською республіканс ькою організацією "Спортивни й комбінат "Локомотив" (код ЗКП О 20669722, вул. Пушкіна,46, м. Сімфероп оль АР Крим) права власності, к ористування на земельну діля нку, яка розташована за адрес ою: вул. Пушкіна,46, м. Сімферопо ль АР Крим та державного акту не зареєстровано.
Суд першої інстанції дійшо в вірного висновку, що позива ч не може бути визнаним суб`єк том плати за землю (платником ), не є власником земельної діл янки, земельної частки (паю) і не є землекористувачем, прав о якого набуто та зареєстров ано у встановленому законом порядку.
Слід зробити висновок про в ідсутність підстав для нарах ування податкового зобов'яза ння (з урахуванням фінансови х санкцій) по земельному пода тку Кримській республікансь кій організації "Спортивний комбінат "Локомотив" за земел ьну ділянку, яка розташована за адресою: вул. Пушкіна,46, м. Сі мферополь АР Крим, тому, оскі льки, рішення відповідача є т аким, що прийнято необґрунто вано та з порушенням норм чин ного законодавства, є протип равним та правомірно скасова но судом першої інстанції.
З урахуванням викладеного , судова колегія дійшла висно вку, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню, оскільк и постанова суду першої інст анції прийнята при правильно му застосуванні норм матеріа льного та процесуального пра ва, а також при повному з' ясу ванні обставин, що мають істо тне значення для справи.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну ск аргу Державної податкової і нспекції в місті Сімферополі - залишити без задоволення.
Постанову Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.10 у справі № 2а-4611/10/16/0170 - зали шити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п' ятою ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Головуючий суддя підпис А.С. Ц икуренко
Судді підпис Г.П.Ілюхіна
підп ис В.А.Омельч енко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя А.С. Ц икуренко
Повний текст судового рі шення виготовлений 04 травня 2011 р.
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16591164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні