ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
03.12.10 Справа №2а-10261/10/13/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі:
головуючого судді Ольшанс ької Т.С., при секретарі Бараба новій А.І.,
розглянувши за участю
представників позивача, Вишневський В.Л., довіреніс ть № б/н від 23.11.10р.,
представник відповідача, Громакова Я.В., довіреність № 7763/9/10-0 від 29.10.08р.,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за позовною заявою Приватн ого підприємства «Євротранс »
до Державної податкової ін спекції у м. Ялта
про визнання протиправним та скасування рішення.
Суть спору: Приватне підп риємство “Євротранс” (далі - позивач) звернулось до адмін істративного суду із позовом до Державної податкової інс пекції в м. Ялта АР Крим (далі - відповідач) про визнання про типравним та скасування под аткового повідомлення-рішен ня від 03.08.2010 року №0002341502/0 про визна чення зобов' язань по ПДВ в с умі 9579,00грн. та застосування фі нансових санкцій в розмірі 2203 2,00грн.
Позов мотивовано помилков істю висновків податкового о ргану про непоширення на поз ивача пільгового режиму опод аткування податком на додану вартість, встановленого пп. 5. 1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону України від 03.04. 1997 року №168/97-ВР “Про податок на д одану вартість”щодо звільне ння від оподаткування операц ій з надання послуг з перевез ення осіб пасажирським транс портом (крім таксомоторів) у м ежах населеного пункту, тари фи на які регулюються органо м місцевого самоврядування в ідповідно до його компетенці ї, визначеної законом.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, надав пись мові заперечення. Представни к відповідача вказав, що тари фи на послуги з пасажирських перевезень підлягають регул юванню органами місцевого са моврядування лише у разі над ання таких послуг підприємст вами комунальної власності, тарифи, які застосовує позив ач, погоджуються міською рад ою. З наведених підстав предс тавник відповідача вважає, щ о пільга, передбачена пп. 5.1.13 п. 5 .1 ст. 5 Закону №168 не може бути зас тосована позивачем, тому про сив у задоволенні позову від мовити у повному обсязі.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази у їх сукупності , суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач є юридичною особою , ідентифікаційний код 32003201.
Посадовою особою відповід ача проведено невиїзну докум ентальну перевірку позивача з податку на додану вартість за травень 2010 року, за наслідка ми перевірки складено акт ві д 21.07.2010 року №3017/15-2/32003201.
За висновками вказаного ак ту перевірки встановлено пор ушення позивачем приписів пп . 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168, заниження суми податку на додану варті сть, яка підлягає нарахуванн ю до сплати в бюджет, у сумі 9579,00 грн.
На підставі даного акту та в ідповідно до пп. “б”пп. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4, підпунктів 17.1.3, 17.1.6-1 п. 17.1 ст. 17 Зако ну України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ “Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами”(далі - Закон №2181), відповідач прийняв спірне податкове повідомлен ня-рішення від 03.08.2010 року №0002341502/0 п ро визначення позивачу суми податкового зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 31611,00 грн., у тому числі з а основним платежем - 9579,00 грн ., за штрафними (фінансовими) с анкціями - 22032,00грн.
Відповідно до акту перевір ки, висновки відповідача про порушення позивачем правил оподаткування зроблені вих одячи з того, що позивачем бул о задекларовано у декларації за травень 2001 року загальний о бсяг операцій, які звільнені від оподаткування на підста ві пп. 5.1.13 п.5.1. ст. 5 Закону №168 у сумі 52603,00 грн.
Відповідач, посилаючись на положення ст. 35 Закону Україн и “Про автомобільний транспо рт”та положення пп. “а”п. 2 ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування України”заз начив в акті перевірки, що тар ифи на послуги з перевезення пасажирів на міських автобу сних маршрутах загального ко ристування в режимі “маршрут ного таксі”підлягають регул юванню органами місцевого са моврядування у разі, якщо вон и надаються підприємствами к омунальної власності.
Рішенням виконавчого комі тету Ялтинської міської ради від 24.07.2008 року №1655 позивачу пого джені тарифи на проїзд у місь ких автобусних маршрутах на території м. Ялта.
Таким чином, відповідач дій шов висновку про те, що дія пп. 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168 не поширює ться на позивача, в зв' язку з чим зробив висновок про зани ження позивачем суми ПДВ до с плати в бюджет.
Суд вважає такий висновок п одаткового органу необґрунт ованим у зв' язку з наступни м.
Матеріали справи свідчать , що позивач є суб' єктом госп одарювання та виконує зобов' язання по перевезенню пасажи рів за маршрутами.
Із змісту рішення виконавч ого комітету Ялтинської місь кої Ради № 1655 від 24 липня 2008 року в бачається, що виконком при йо го прийнятті керувався ст. 28, 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” .
У пункті 1 зазначеного рішен ня вказано (російською мовою ): “С 01.08.2008 согласовать единый та риф - 2-00грн. на проезд в городс ких автобусных маршрутах общ его пользования, работающих в режиме маршрутного такси (п риложение 1)”.
Отже виконкомом було погод жено єдиний тариф - 2 грн. на п роїзд в міських автобусних м аршрутах загального користу вання, що працюють в режимі ма ршрутного таксі.
Підпунктом 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону №168 визначено, що звільня ються від оподаткування опер ації з надання послуг з перев езення осіб пасажирським тра нспортом (крім таксомоторів) у межах населеного пункту, та рифи на які регулюються орга ном місцевого самоврядуванн я відповідно до його компете нції, визначеної законом.
Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”ви значає систему та гарантії м ісцевого самоврядування в Ук раїні, засади організації та діяльності, правового стату су і відповідальності орган ів та посадових осіб місцево го самоврядування.
Підпунктом 2 пункту “а”ч. 1 ст . 28 Закону України “Про місцев е самоврядування в Україні”в изначено, що до відання викон авчих органів сільських, сел ищних, міських рад належать в ласні (самоврядні) повноваже ння встановлення в порядку і межах, визначених законодав ством, тарифів щодо оплати по бутових, комунальних, трансп ортних та інших послуг, які н адаються підприємствами та о рганізаціями комунальної вл асності відповідної територ іальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, уст ановами та організаціями, як і не належать до комунальної власності.
З аналізу вказаних нормати вно-правових актів вбачаєтьс я, що нормою, яка визначає комп етенцію органу місцевого сам оврядування з регулювання та рифів є підпункт 2 пункту “а”ч . 1 ст. 28 Закону України “Про міс цеве самоврядування в Україн і”.
За таких підстав, суд дійшов висновку, що підпунктом 2 пунк ту “а”ч. 1 ст. 28 Закону України “ Про місцеве самоврядування в Україні”встановлено у який саме спосіб орган місцевого самоврядування здійснює рег улювання, про яке йдеться у пі дпункті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону України “Про податок на дода ну вартість”, а саме:
- шляхом встановлення тариф ів які надаються підприємств ами та організаціями комунал ьної власності відповідної т ериторіальної громади,
- шляхом погодження тарифів з підприємствами, установам и та організаціями, які не нал ежать до комунальної власнос ті.
Таким чином, виконавчий ком ітет Ялтинської міської Ради прийнявши рішення №1655 від 24 ли пня 2008 року, погодив єдиний тар иф, чим, в розумінні положень п ідпункту 2 пункту “а”ч. 1 ст. 28 За кону України “Про місцеве са моврядування в Україні”та пі дпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону №168, у межах встановленої зако ном компетенції, врегулював тарифи перевезення осіб паса жирським транспортом.
Слід відзначити, що норма пі дпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону №168 сама по собі не встановлює компетенцію органу місцевог о самоврядування щодо регулю вання тарифів перевезення, а відсилає до іншого закону, як им встановлена така компетен ція.
Діюче законодавство, крім п оложень пп. 2 пункту “а”ч. 1 ст. 28 З акону України “Про місцеве с амоврядування в Україні”, не містить інших норм, що встано влювали б компетенцію органу місцевого самоврядування з регулювання тарифів на перев езення пасажирів.
Таким чином, суд зазначає, щ о рішення № 1655 від 24 липня 2008 року прийнято виконавчим комітет ом Ялтинської міської Ради у межах компетенції, у порядок та спосіб, що встановлені Зак оном України “Про місцеве са моврядування в Україні”, том у тарифи з надання послуг з пе ревезення осіб пасажирським транспортом врегульовано ор ганом місцевого самоврядува ння відповідно до його компе тенції шляхом погодження тар ифів.
Крім того суд зазначає, що т ермін “регулювання”, застосо ваний законодавцем у підпунк ті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону №168 слі д розуміти, як впорядкування чого-небудь, що також може вкл ючати поняття: погоджувати, п риймати рішення, встановлюва ти, визначати, обмежувати та і нше.
При використанні терміну “ регулювання”необхідно вихо дити з його значення, а не букв ального відображення у текст і при прийнятті рішення.
Отже, виконавчий комітет Ял тинської міської Ради прийня вши рішення №1655 від 24 липня 2008 ро ку, вчинив дії направлені на в порядкування в межах своєї к омпетенції тарифів перевезе ння осіб пасажирським трансп ортом врегулювавши їх у вста новлений законом спосіб.
На підставі викладеного, су д дійшов висновку, що позивач мав право використовувати п оложення підпункту 5.1.13 пункту 5.1 статті 5 Закону України “Про податок на додану вартість” щодо звільнення від оподатку вання податком на додану вар тість операцій з надання пос луг перевезення пасажирів пр и формуванні сум ПДВ у податк овій звітності, оскільки він керувався тарифами на надан ня послуг з перевезення осіб пасажирським транспортом вр егульованими органом місцев ого самоврядування.
За таких обставин суд вважа є помилковими висновки відпо відача, покладені в основу сп ірного податкового повідомл ення-рішення, про заниження п озивачем обсягів оподаткову ваних операцій у декларації за травень 2010 року на 52603,00 грн. і з аниження суми податкового зо бов' язання з ПДВ до сплати в бюджет у вказаному періоді н а суму 9579,00 грн.
Відповідно до пп. 17.1.3 пп. 17.1.6-1 п. 17 .1 ст. 17 Закону №2181 у разі коли кон тролюючий орган самостійно д онараховує суму податкового зобов'язання платника подат ків за підставами, викладени ми у підпункті “б” підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Зако ну, такий платник податків зо бов'язаний сплатити штраф у р озмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження су ми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періо дів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податко вого періоду, на який припада є така недоплата, та закінчую чи податковим періодом, на як ий припадає отримання таким платником податків податков ого повідомлення від контрол юючого органу, але не більше п 'ятдесяти відсотків такої су ми та не менше десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян сукупно за весь ст рок недоплати, незалежно від кількості податкових період ів, що минули.
Платники податку (посадові особи платника податку), які в икористовують податкову піл ьгу не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її н адання згідно із законом з пи тань відповідного податку, з бору (обов'язкового платежу), а також будь-які інші особи, що використовують податкову пі льгу, яку для них не призначен о, вважаються такими, що умисн о ухиляються від оподаткуван ня. У цьому випадку такі особи додатково до штрафів, визнач ених у підпунктах 17.1.1 - 17.1.5 цього пункту, за наявності підстав для їх накладення, сплачують суму податків, що підлягали н арахуванню без застосування податкової пільги, а також шт раф у розмірі двохсот відсот ків від такої суми.
Оскільки судом встановлен о помилковість донарахуванн я сум податкового зобов' яза ння за наслідками невиїзної документальної перевірки по зивача з податку на додану ва ртість за травень 2010 року, та пр авомірність користування по зивачем пільгою, передбачено ю пп. 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168, то і за стосування у спірному податк овому повідомленні-рішенні ф інансових санкції за пп. 17.1.3, пп . 17.1.6-1 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181 слід визн ати таким, що порушує визначе ні законом умови такого заст осування.
За таких обставин позовні в имоги підлягають задоволенн ю у повному обсязі.
Також суд вважає можливим с тягнути на користь позивача судовий збір, сплачений при з верненні до суду, в порядку, вс тановленому ст. 94 КАС України.
В судовому засіданні 03.12.2010 ро ку оголошено вступну та резо лютивну частини постанови, п останова у повному обсязі ск ладена 09.12.2010 року.
Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити.
2. Визнати протиправни м і скасувати податкове пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції у м. Ялта АР Крим від 03.08.2010 року №0002341502/0 про в изначення Приватному підпри ємству “Євротранс”(ідентифі каційний код 32003201) суми податко вого зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 31611,00 грн., у тому числі за основн им платежем - 9579,00 грн., за штра фними (фінансовими) санкціям и - 22032,00грн.
3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Приватного підприємства “Єв ротранс”3,40 грн. судових витра т.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13337131 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні