Постанова
від 17.11.2010 по справі 2а-11020/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 листопада 2010 р. Справа №2а-11020/10/8/0170

(17:52) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і Гнатенко І.О., розглянув у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу за п озовом

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ст ронг Юніон"

до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим

про визнання дій ДПІ в м.Сім ферополі АРК, оформлені пись мовим повідомленням № 31657/10/15-2 ві д 20.07.2010р. про невизнання податко вої декларації по податку на додану вартість ТОВ "Стронг Ю ніон" за червень 2010 року протип равними; про зобов'язання ДПІ в м

за участю представників ст орін:

від позивача: Переваруха Ігор Олександрович, наказ № 15-К від 09.04.2010р.; рішення від 09.04.2010р.

від відповідача: не з' явив ся

Суть спору: ТОВ «Стронг Юні он»звернулось до Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим з адмі ністративним позовом до Держ авної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим про виз нання дій ДПІ в м.Сімферополі АРК, оформлених письмовим по відомленням № 31657/10/15-2 від 20.07.2010р. пр о невизнання податкової декл арації по податку на додану в артість ТОВ «Стронг Юніон»за червень 2010 року протиправним и; про зобов' язання ДПІ в м.Сі мферополі АРК прийняти вказа ну декларацію по ПДВ за черве нь 2010 року.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 18.10.2010р. відкрите провадження по адміністративній справі, за кінчене підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.

В судовому засіданні 17.11.2010р. п озивач надав заяву про уточн ення позовних вимог, відпові дно до якої просить визнати п ротиправною бездіяльністю Д ПІ в м.Сімферополі щодо не про ведення по картці особового рахунку податкової декларац ії з ПДВ за червень 2010 року та з обов' язати ДПІ в м.Сімфероп олі провести в картці особов ого рахунку з ПДВ ТОВ «Стронг Юніон»податкову декларацію за червень 2010 року.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що подана ТОВ «Стронг Ю ніон»податкова звітність - декларація з ПДВ за червень 201 0р. відповідає вимогам п.п. 4.1.2, п .4.ст. 4 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами”. Разом з тим, повідо млення ДПІ в м. Сімферополі що до неприйняття податкової де кларації, у зв' язку з тим, що підприємство віднесено до «к атегорії ризику»із пропозиц іями подати нову податкову д екларацію по ПДВ не передбач ені законодавчими й норматив ними актами України і є непра вомірними.

Відповідач проти позовних вимог заперечує з підстав, на ведених у письмових заперече ннях. Так, відповідач, зокрема , зазначив, що податкова звітн ість з ПДВ ТОВ «Стро нг Юніон»за червень 2010р. не бул а визнана такою в рамках пров едення операції “Бюджет” з м етою виконання протоколу зас ідання при Прем'єр-міністрі У країни Азарові М.Я. від 03.04.20 10р. та постанови координаційн ої наради керівників правоох оронних органів України за у частю Президента України від 12.03.2010р. відносно підняття ефект ивності контрольно - перевір очної роботи, виявлення і руй нування схем ухилення та мін імізації податкових зобов'яз ань, а також на виконання Нака зу ДПА України від 09.04.2010 № 236 «Про введення в дію операції «Бюд жет», робочою групою з відпра цювання проблемних питань що до виявлення і припинення пр отиправної діяльності суб'єк тів господарювання та ліквід ації міжрегіональних схем ух илення від оподаткування, зо крема притягнення до відпові дальності організаторів та в иконавців кримінальних схем із створення та діяльності в игодоформуючих та виготранс портуючих суб'єктів господар ювання; стягнення у дохід дер жави недоотриманих з підприє мств -вигодонабувачів сум по даткових зобов'язань, з метою недопущення використання зк азаної категорії платників у якості «інструментів»мінім ізації сплати податків підпр иємствами - вигодонабувачами , забезпечення прийому декла рацій зазначеної категорії п латників з належним реагуван ням на будь-які випадки, що мож уть свідчити про задіяння вк азаного СГД в схемах мініміз ації підприємств - вигодонаб увачів, було прийняте рішенн я в рамках проведення операц ії «Бюджет»про невизнання де кларації з податку на додану вартість за червень 2010р. ТОВ «С тронг Юніон»як податкової де кларації. Таким чином, з огляд у на вищенаведене ДПІ в м. Сімф ерополь декларація з податку на прибуток за червень 2010р. ТОВ «Стронг Юніон»не визнана як податкова декларація та поз ивача віднесено до групи «пі дприємств категорії ризику» , у зв'язку із тим, що позивач з 2 008р. декларує від'ємне значенн я об' єкту оподаткування; на протязі 2010р. декларує в податк овій звітності з податку на д одану вартість 26 рядок.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Стронг Ю ніон» зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 22.09.2004р., іде нтифікаційний код 33186961, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи та довідкою з ЄДРПОУ Г оловного управління статист ики в АРК № 233612 від 29.04.2010р. (а.с.25-26).

Згідно довідки про взяття н а облік платника податків ві д 05.05.2010р. №1477/29-0 ТОВ «Стронг Юніон» перебуває на обліку в ДПІ в м. Сімферополі з 04.10.2004р. за № 147-ГР (а. с.67).

Згідно свідоцтва №100275066 про ре єстрацію платника податку на додану вартість серії НБ №390009 ТОВ «Стронг Юніон» зареєстро ване платником податку на до дану вартість (а.с.66).

Згідно договору № 531 від 19.09.2008р . про визнання електронних до кументів, між ДПІ в м.Сімфероп олі та ТОВ «Стронг Юніон» був укладений договір, предмето м якого є визнання податкови х документів (податкової зві тності, реєстрів отриманих т а виданих податкових накладн их з податку на додану вартіс ть та інших звітних податков их документів), поданих Платн иком податків в електронному вигляді із застосуванням ел ктроного цифрового підпису д о органу ДПС засобами телеко мунікаційного зв' язку або н а електронних носіях, як ориг іналу (а.с.22-24).

Так, судом встановле но, що ТОВ «Стронг Юніон» 19.07.2010р . засобами електронної пошти була подана податкова декла рація з податку на додану вар тість із додатками за червен ь 2010 рік, за вх.№9002737607 від 19.07.2010р. (а.с.7-1 8).

Повідомленням №31657/10/15-2 від 20.07.10р . ДПІ в м. Сімферополі повідоми ла ТОВ «Строн г Юніон», що згідно п.3.2 Регламе нту взаємодії між структурни ми підрозділами органів ДПА в АРК відносно відпрацювання підприємств при проведенні операції “Бюджет”, ТОВ «Стро нг Юніон» віднесено до катег орії ризику і у зв' язку з нед опущенням використання вказ аної категорії платників в я кості інструментів мініміза ції сплати податків підприєм ствами-вигодонабувачами ДП І в м.Сімферополі повідомила , що надана податкова деклара ція з ПДВ за червень 2010р. (вх. № НОМЕР_1 від 19.07.2010р.) не визнана я к податкова звітність за ріш енням робочої групи в рамках проведення операції “Бюджет ” та позивачу по справі було з апропоновано надати нову дек ларацію з ПДВ за червень 2010р. (а .с. 6).

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вника позивача, оцінивши док ази по справі у їх сукупності , суд приходить до висновку пр о те, що позовні вимоги ТОВ «Стронг Юніон» є обґру нтованими та підлягають задо воленню, з наступних підстав .

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Укр аїни до адміністративних суд ів можуть бути оскаржені буд ь-які рішення, дії чи бездіяль ність суб'єктів владних повн оважень, крім випадків, коли щ одо таких рішень, дій чи безді яльності Конституцією чи зак онами України встановлено ін ший порядок судового провадж ення.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС Україн и юрисдикція адміністративн их судів поширюється на спор и фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повнова жень щодо оскарження його рі шень (нормативно-правових ак тів чи правових актів індиві дуальної дії), дій чи бездіяль ності.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема письмових за перечень відповідача по спра ві, ДПІ в м.Сімферополі, привла снюючи статус поданій позива чем декларації з ПДВ за черве нь 2010р. “не визнана як податков а декларація”, керувався про токолом засідання за участю Прем' єр-міністра України Азарова М.Я. від 03.04.2010р. та пост ановою координаційної нарад и керівників правоохоронних органів України за участю Пр езидента України від 12.03.2010р. сто совно підвищення ефективнос ті контрольно-перевірочної р оботи, виявлення та руйнуван ня схем ухилення та мініміза ції податкових зобов' язань , а також на виконання наказу Д ПА України від 09.04.2010р. №236 “Про вв едення в дію операції “Бюдже т”.

Під час розгляду справи суд ом було встановлено, що привл аснення статусу “не визнана як податкова звітність” приз вело до невідображення її по казників у картці особового рахунку з ПДВ платника подат ків - позивача у справі, що пі дтверджується даними картки особового рахунку позивача з ПДВ та не заперечується від повідачем по суті.

Оцінюючи правомірність вк азаних дій відповідача, як су б' єкта владних повноважень , суд керувався критеріями, за кріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС Україн и, які певною мірою відобража ють принципи адміністративн ої процедури, які повинні дот римуватися при реалізації ди скреційних повноважень влад ного суб' єкта.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням неооьбхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); 9) з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчас но, тобто протягом розумного строку.

Подання податкової деклар ації з податку на додану варт ість передбачено Законом Укр аїни "Про податок на додану ва ртість". З прийняттям вказано го Закону та в силу повноваже нь, передбачених ст. 8 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні", ДПА Украї ни починаючи з 1997 року було зат верджено форму податкової де кларації з ПДВ та Порядок її з аповнення і подання наказом ДПА України від 30.05.97 р. N 166, зареєс трованого в Міністерстві юст иції України від 09.07.97 р. за N 250/2054.

В силу п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни №2181-ІІІ від 21.12.2000р. прийнят тя податкової декларації є о бов'язком контролюючого орга ну.

Податкова декларація прий мається без попередньої пере вірки зазначених у ній показ ників через канцелярію, чий с татус визначається відповід ним нормативно-правовим акто м. Відмова службової (посадов ої) особи контролюючого орга ну прийняти податкову деклар ацію з будь-яких причин або ви сування нею будь-яких переду мов щодо такого прийняття (вк лючаючи зміну показників так ої декларації, зменшення або скасування від'ємного значе ння об'єктів оподаткування, с ум бюджетних відшкодувань, н езаконного збільшення подат кових зобов'язань тощо) забор оняється та розцінюється як перевищення службових повно важень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальніс ть у порядку, визначеному зак оном.

П.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 вказаного Закон у містить вичерпний перелік підстав, коли податкова звіт ність, отримана контролюючим органом від платника податк ів як податкова декларація, щ о заповнена ним всупереч пра вилам, зазначеним у затвердж еному порядку її заповнення, може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, а саме - якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків.

Пунктом 4.2 Порядку заповнен ня та подання податкової дек ларації з податку на додану в артість, затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 30 травн я 1997 р. N 166, передбачено, що одноча сно з декларацією повинні по даватися всі необхідні додат ки до декларації, подання яки х передбачено цим Порядком, а також розшифровки податкови х зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контраген тів (додаток 5 до податкової де кларації з податку на додану вартість та додаток 2 до подат кової декларації з податку н а додану вартість (скорочено ї)).

Відповідно до пункту 4.3 Поря дку податкова звітність, отр имана контролюючим органом в ід платника податків як пода ткова декларація, що заповне на ним всупереч правилам, заз наченим у затвердженому поря дку її заповнення, може бути н е визнана таким контролюючим органом як податкова деклар ація, якщо в ній не зазначено о бов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними поса довими особами, не скріплено печаткою платника податків.

Також підстави для невизан ня податкової декларації вка зані також у Наказі № 827 від 31.12.2008 року «Про затвердження Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп' ютерної обробки податк ової звітності платників под атків в ОДПС України», а саме:

- у ній не зазначено обов' я зкових реквізитів або не про ставлено прочерк у показника х, які не заповнюються;

- її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);

- не скріплено печаткою пла тника податків;

- відсутні обов' язкові дод атки до податкової звітності , передбачені порядком запов нення відповідної звітності ;

- неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, за литі чорнилом або іншої ріди ною, потерті);

- наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;

- подана ксерокопія звітних документів;

- звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ;

А також у п.4.6. ст.4 - у разі виз начення підрозділом оподатк ування юридичних або фізични х осіб неправомірності подан ня податкової звітності плат ником податків на підставах, не передбачених пунктом 4.5, а с аме:

- випадків подання платника ми податку на додану вартіст ь поаткової звітності за пер іод, що не відповідає звітном у періоду для кожного конкре тного платника;

- випадків подання платника ми податкової звітності, яка не відповідає обраному режи му оподаткування;

-випадків подвоєння подано ї податкової звітності з вин и суб' єкта господарювання.

Таким чином, в разі неподанн я до органу державної податк ової служби додатків до пода ткової декларації з податку на додану вартість така пода ткова декларація вважається невизнаною як податкова дек ларація, про що повідомляєть ся платника податків із зазн аченням підстав її неприйнят тя. Отже, повноваження органі в державної податкової служб и щодо прийняття податкових декларації обмежено вичерп ним переліком - прийняти декл арацію або відмовити в її при йнятті з підстав, визначених законом.

Право же привласнювати дек ларації статус “не визнана я к податкова звітність” з під став інших, ніж встановлено з аконом, чинним податковим за конодавством України не пере дбачено.

В той же час, ч. 2 ст.19 Конститу ції України зобов' язує орг ани державної влади та орг ани місцевого самоврядуван ня, їх посадових осіб діяти лише в межах повноважень т а у спосіб, передбачені Кон ституцією та законами Укра їни.

Враховуючи вимоги Закону У країни "Про Загальнодержавну програму адаптації законода вства України до законодавст ва Європейського Союзу", з мет ою покращення контролю при с правлянні податку на додану вартість, досягнення прозоро сті у податковій звітності, в иявлення на стадії подання з вітності тих платників подат ків, які уникають від належно ї та повної сплати податку на додану вартість, підвищення ефективності та скорочення термінів перевірки та забезп ечення своєчасного відшкоду вання ПДВ з бюджету з дотрима нням повноважень, наданих п.3 с т.8 Закону України "Про державн у податкову службу в Україні " Державною податковою адмін істрацією України було розро блено та внесено наказом N 159 зм іни до форми податкової декл арації з ПДВ та Порядку її под ання, затверджених наказом Д ПА України від 30.05.97 р. N 166.

Також, з метою удосконаленн я адміністрування податку на додану вартість Кабінетом М іністрів України прийняте ро зпорядження від 06.02.2008 р. N 262-р "Про заходи щодо удосконалення си стеми адміністрування подат ку на додану вартість", яким, з окрема, було зобов'язано внес ти за погодженням з Мінфіном , відповідно до пункту 3 статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", з міни до форми податкової дек ларації з податку на додану в артість та Порядку її заповн ення і подання.

На виконання розпорядженн я Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 р. N 262-р "Про заходи щодо у досконалення системи адміні стрування податку на додану вартість", з метою забезпечен ня своєчасного і повного від шкодування податку на додану вартість, скорочення термін ів проведення та кількості д окументальних перевірок з пи тань достовірності нарахува ння бюджетного відшкодуванн я, відповідно до Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість", з урахуванням змін і доп овнень, внесених Законом Укр аїни від 28.12.2007 N 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України" прий нято наказ Державної податко вої адміністрації України "П ро внесення змін до податков ої звітності з податку на дод ану вартість" від 17.03.2008 р. N 159, який зареєстровано в Міністерств і юстиції України 19.03.2008 р. за N224/14915.

Таким чином, ДПА України пос тійно здійснюється удоскона лення форм та порядку поданн я податкової звітності в том у числі і податкової деклара ції з ПДВ. Вказані обставини с відчать, що ДПА України є розр обником форми декларації по ПДВ, Порядку її заповнення та подання, й, відповідно, безпос ередньо має повноваження і д ля подальшого удосконалення даної форми декларації та по рядку її подання.

Підпунктом 7.2.8 пунктом 7.2 стат тею 7 Законом України "Про пода ток на додану вартість" визна чено, що платники податку зоб ов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придб ання товарів (послуг), які підл ягають оподаткуванню цим под атком, а також які не є об'єкта ми оподаткування згідно із с таттею 3 та звільнених від опо даткування згідно із статтею 5 цього Закону.

Зведені результати такого обліку відображаються у под аткових деклараціях, форма і порядок заповнення яких виз начаються відповідно до зако ну.

Пунктом 10.6 ст. 10 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" визначено, що форми декла рації та податкових розрахун ків з цього податку встановл юються відповідно до закону.

Проаналізувавши положення Закону України "Про податок н а додану вартість", суд встано вив, що безпосередньо цим зак оном форму та порядок заповн ення декларації з податку на додану вартість не встановл ено. Вищевказана норма (пп. 7.2.8 З акону України N168/97-ВР) є відсиль ною до інших законів, тому при визначенні правомірності по ложень наказу ДПА України, як им затверджено форму та поря док подання декларації з ПДВ , потрібно розглядати в сукуп ності норми законодавчих акт ів, які передбачають та встан овлюють таку форму чи порядо к або визначають компетенцію органу, який наділений право м встановлювати таку форму і порядок заповнення декларац ії.

Разом з тим, суд зауважує, що приписами п.п. 4.1.2. Закону 2181-ІІІ ч ітко встановлено випадки, ко ли податкова звітність, отри мана контролюючим органом ві д платника податків як подат кова декларація, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова деклара ція, а саме, якщо в ній не зазна чено обов' язкових реквізит ів, її не підписано відповідн ими посадовими особами, не ск ріплено печаткою платника по датків.

Тобто Законом встановлено вичерпний перелік обставин, за яких податкова деклараці я може бути не визнана такою к онтролюючим органом: 1 - коли в ній не зазначено обов' язко вих реквізитів, або 2 - її не під писано відповідними посадов ими особами, або 3 - не скріплен о печаткою.

Отже суд вважає, що з боку ві дповідача є неприпустимим ви ходити за коло передбачених законом підстав при наданні оцінки поданій декларації шл яхом довільного тлумачення п оняття “обов' язкові реквіз ити”, виходячи з того, що безпо середньо самим законом такі реквізити не визначено.

Разом з тим, слід зауважити, що сама податкова служба обо в' язкові реквізити визначи ла, в п. 4.4. “Методичних рекоменд ацій щодо централізованого п риймання та комп' ютерної об робки податкової звітності п латників податків в ОДПС Укр аїни”затверджених Наказом Д ПА України № 827 від 31.12.2008р. таким ч ином:

“У цьому контексті під обов ' язковими реквізитами розу міються: тип документа (звітн ий, уточнюючий, звітний новий ); звітний (податковий) період; назва платника податків; код платника податків згідно з Є диним державним реєстром під приємств та організацій Укра їни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України в ід 22 січня 1996 року N 118 “Про створе ння Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України” або реєстраційний (обліковий) номер з ТРДПАУ; ід ентифікаційний номер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та номер паспорт а для фізичної особи; місцезн аходження платника податків ; назва ОДПС, до якого подаєтьс я звітність; дата подання зві ту (або дата заповнення - залеж но від форми); підписи посадов их осіб, засвідчені печаткою .

Для звітів, у яких це передб ачено формою: звітний (податк овий) період, що уточнюється, у разі надання платником пода тків уточнюючого розрахунку ; ініціали, прізвища та іденти фікаційні номери посадових о сіб; код виду економічної дія льності (КВЕД); код органу місц евого самоврядування за КОАТ УУ; індивідуальний податкови й номер та номер Свідоцтва пр о реєстрацію платника податк у на додану вартість згідно з даними Реєстру платників по датку на додану вартість за з вітний (податковий) період”.

Отже, зважаючи на постійний процес вдосконалення та змі нення форм податкової звітно сті з боку ОДПС, визначення її органами переліку обов' язк ових реквізитів своїми наказ ами, неприпустимо змінювати перелік таких реквізитів або зміняти перелік підстав, за я кими податкові декларації мо жуть бути не визнані як подат ковий звіт у кожному окремом у випадку, не спираючись на но рми діючого законодавства.

В силу ч. 2 ст. 71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Всупереч вимогам даної нор ми, відповідачем правомірнос ті своїх дій суду не доведено , відтак обґрунтованості поз овних вимог відповідачем не спростовано.

Суд зазначає, що наслідком п одачі податкової звітності п латником податків з урахуван ням її відповідності всім об ов' язковим вимогам до такої звітності, належного підпис ання відповідними посадовим и особами та скріплення печа ткою платника податків є від ображення в картці особового рахунку відповідних податко вих зобов' язань, задекларов аних у поданій звітності.

Як вже зазначено судом прип исами п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону Укра їни №2181-ІІІ від 21.12.2000р. визначено обов' язок контролюючого ор гану прийняти податкову декл арацію.

В розумінні цієї норми зако нодавець має на увазі дії щод о прийняття органом ДПС пода ткової декларації як докумен ту в письмовій або електронн ій формі, а не дії щодо прийнят тя податкової декларації сам е як податкової звітності.

Закон України №2181-ІІІ від 21.12.200 0р. не містить вимог чи обов' я зку органу ДПС вчиняти дії по прийняттю податкової деклар ації саме як податкової звіт ності, оскільки відповідач, п рийнявши податкову декларац ію, що відповідає всім вимога м закону (відповідність всім обов' язковим вимогам, нале жне підписання відповідними посадовими особами та скріп лення печаткою платника пода тків), повинен відобразити її показники в картці особовог о рахунку платника податків, однак враховуючи, що позивач ем оскаржується відмова ДПІ в м. Сімферополі у вигляді пов ідомлення з невизнання декла рації ТОВ «Стронг Юніон» як п одаткового звіту, яка виклад ена у повідомленні відповіда ча № 31657/10/15-2 від 20.07.2010р., яку суд розц інює як рішення суб' єкта вл адних повноважень.

Не визнаючи надану позивач ем податкову звітність за че рвень 2010р. з ПДВ відповідач сп ирався на протокол засідання Прем' єр - міністра України Азарова М. Я. від 03.04.2010р. та пост анову координаційної ради ке рівників правоохоронних орг анів України за участю Прези дента України від 12.03.2010р. стосов но підвищення ефективності к онтрольно-перевірочної робо ти, виявлення та знищення схе м ухилення та мінімізації по даткових зобов' язань, а так ож на наказ ДПА України від 09.0 4.2010р. №236 “Про введення в дію опе рації “Бюджет”, у зв' язку з ч им суд вважає за необхідне за уважити наступне.

Суд виходить з того, що відп овідно до ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керуєт ься принципом законності, в ідповідно до якого органи державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів України, а також міжнародни х договорів, згода на обов'язк овість яких надана Верховною Радою України.

Суд застосовує інші норма тивно-правові акти, прийнят і відповідним органом на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами Україн и.

В той же час, як вбачаться з н аказу ДПА України від 09.04.2010р. №23 6 “Про введення в дію операції “Бюджет”, він не зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни, що відповідно до вимо г Указу Президента України “ Про державну реєстрацію норм ативно-правових актів мініст ерств та інших органів викон авчої влади” є обов' язковим , а отже, він не містить ознак п ідзаконного нормативно-прав ового акту та не може бути зас тосований судом при вирішенн і даного спору.

Крім того, жодний із зазначе них у письмових запереченнях відповідача документів, зок рема, протокол засідання Пре м' єр - міністра України Аз арова М. Я. від 03.04.2010р., постанов а координаційної наради кері вників правоохоронних орган ів України за участю Президе нта України від 12.03.2010р., а також н а наказ ДПА України від 09.04.2010р. № 236 “Про введення в дію операці ї “Бюджет”, не може бути визна ний таким, що розширює або зву жує перелік підстав, за якими не може бути визнана податко вою звітністю декларація пла тника податку з податку на до дану вартість.

Суд вважає позовні вимоги о бгрунтованими, тому позов ма є бути задоволений, суд визна є протиправною бездіяльніст ь Державної податкової інспе кції в м. Сімферополі Автоном ної Республіки Крим по непро веденню в картці особового р ахунку податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь Товариства з обмеженою від повідальністю «Стронг Юніон » за червень 2010р. та зобов' яз ує Державну податкову інспек цію в м. Сімферополі Автономн ої Республіки Крим провести в картці особового рахунку з податку на додану вартість Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Стронг Юніон» п одаткову декларацію за черве нь 2010р.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Приймаючи до уваги, що суд з адовольнив позовні вимоги, с уд вважає необхідним стягнут и на користь позивача судови й збір в розмірі 3,40грн.

У зв' язку зі складністю сп рави, судом 17.11.2010р. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови, а 22.11.2010р. постанов а складена у повному обсязі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною безд іяльність Державної податко вої інспекції в м. Сімферопол і Автономної Республіки Крим по непроведенню в картці осо бового рахунку податкової де кларації з податку на додану вартість Товариства з обмеж еною відповідальністю «Стро нг Юніон» за червень 2010р.

3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі Автономної Республіки К рим провести в картці особов ого рахунку з податку на дода ну вартість Товариства з обм еженою відповідальністю «Ст ронг Юніон» податкову декла рацію за червень 2010р.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Стронг Юніон» (ЄДРП ОУ 22278184; 95022, м. Сімферополь, вул. Са мохвалова, 19, банківські рекві зити невідомі) 3,40грн. судовог о збору.

5. Встановити Державній пода тковій інспекції в м. Сімферо полі Автономної Республіки К рим місячний термін з дня наб рання законної сили судовим рішенням по справі для подан ня суду звіту про виконання с удового рішення.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ку шнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.11.2010
Оприлюднено05.01.2011
Номер документу13337143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11020/10/8/0170

Ухвала від 25.05.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 17.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні