Постанова
від 15.11.2010 по справі 2а-8818/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 листопада 2010 р. (14:50) Справа №2а-8818/10/17/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі судді Папуші О.В ., за участю секретаря судовог о засідання Суконнової Г.В., пр едставників сторін:

позивача - Раєвої Н.Л., до віреність від 01.09.10р. б/н;

відповідача - Пятібратов ої Є.В., довіреність від 19.04.10р. № 801/9/10-0, розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу

за позовом Товариство з обм еженою відповідальністю "Риб альське село"

до Державна податкова інсп екція в Сімферопольському ра йоні АР Крим

про визнання протиправним та скасування рішення.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 08.07.10р. надійшла по зовна заява ТОВ "Рибальське с ело" до Державної податкової інспекції у Сімферопольсько му районі в Автономній Респу бліці Крим, якою позивач прос ив визнати протиправним та с касувати повністю рішення ві дповідача про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 29.12.2009р. №0008082330 на суму 3 960грн.

Ухвалою суду від 08.07.10р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі та у справі розп очато підготовче провадженн я. З' ясувавши питання про ск лад осіб, які братимуть участ ь у розгляді справи, визначив ши факти, які необхідно встан овити для вирішення спору, ви вчивши документи, надані суд у позивачем, постановлено ух валу про закінчення підготов чого провадження та справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні 22.07.10р.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив їх задов ольнити, посилаючись на заст осування штрафних (фінансови х) санкцій спірним рішенням з а відсутності складу порушен ня.

Представник відповідача п роти позову заперечував та п росив у його задоволенні від мовити, посилаючись на обста вини, викладенні у заперечен ні на позов. Зокрема, заявлені вимоги відхилені з тих підст ав, що спірне рішення прийнят о за наслідками перевірки, як ою встановлені порушення поз ивачем норм Закону України в ід 06.07.95р. № 265/95-ВР "Про застосуванн я реєстратора розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг".

Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані п о справі докази в їх сукупнос ті, судом з' ясовано, що позив ач з підстав, передбачених п.1. ч.2 ст. 17 КАС України, звернувся з позовними вимогами до відп овідача - суб' єкта владних повноважень, яким просить су д скасувати рішення відповід ача про застосування штрафни х (фінансових) санкцій від 29.12.2009 р. №0008082330.

Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа, зді йснює свою діяльність відпов ідно до Статуту, нова редакці я якого затверджена протокол ом зборів учасників товарист ва 21.03.2005р. №9 та Сімферопольсько ю районною державною адмініс трацією 11.01.2002р. з внесеними до н ього змінами. (номер запису 040555 5ю0020200 від 11.01.2002р.); ідентифікаційн ий код 31781543.

Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень входить до системи органів державної по даткової служби, діє на підст аві Положення про державну п одаткову інспекцію в районі, місті без районного поділу, р айоні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.06.08р. № 412 (зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 11.07.08р. за № 633/15324), у свої й діяльності керується Конст итуцією України, законами Ук раїни, іншими нормативно-пра вовими актами органів держав ної влади, а також рішеннями В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим і Ради міністрі в Автономної Республіки Крим , органів місцевого самовряд ування з питань оподаткуванн я, виданими у межах їх повнова жень.

Судом встановлено, що 15.12.2009р. н а підставі направлень від 03.12.20 09р. №№3402, 3401, які видані начальник ом ДПІ у Сімферопольському р айоні Автономної Республіки Крим, відповідно до пп.1,2 ч.1 ст. 1 1 Закону України від 04.12.90р. № 509-ХІ І "Про державну податкову слу жбу в Україні" та плану-графік у проведення перевірок об' є ктів громадського харчуванн я та послуг на грудень 2009р., з ме тою здійснення контролю за д одержанням суб' єктами госп одарювання вимог Законів Укр аїни від 06.07.95р. №265/95-ВР "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг", від 23.03.96р. №98/96-ВР "Про патентування деяких видів п ідприємницької діяльності", постанови правління Націона льного банку України від 15.12.2004р . №637 "Про затвердження Положен ня про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні", головними державним и податковим ревізорами-інсп екторами ОСОБА_3 та ОСОБ А_4 проведено перевірку дот римання позивачем порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), вимоги з регулюва ння обліку готівки, наявност і торгових патентів і ліценз ій про що складено акт № 002848 від 15.12.2009р.

Перевірка проведена в прис утності бармена ОСОБА_5, я ким журнал реєстрації переві рок контролюючих органів не наданий.

Перевіркою встановлено по рушення п.12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг", а саме : проведення роздрібної торг івлі (зберігання) алкогольни х напоїв, не врахованих в уста новленому порядку в облік то варів за місцем їх реалізаці ї та зберігання; реалізація т а зберігання товарів з поруш енням встановленого порядку обліку товарів по місцю реал ізації та зберігання на суму 1980грн.

Зокрема, у акті зазначено, щ о до перевірки не надані накл адні або інші документи, які п ідтверджують оприбуткуванн я наступних товарів : Віскі "Бл ек Лейбл" - 1 пляшка (1л) вартіст ю 1000грн., Абсент "Хента" - пляшка (0,7л) вартістю 532грн., лікер "Кура сао" - 1 пляшка (0,7л) вартістю 448г рн.

За фактами порушення, зафік сованими актом перевірки, на підставі ст.ст.20,21 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" при йнято рішення від 29.12.2009р. № 000808233 0, яким до позивача застосов ано штрафні (фінансові) санкц ії на суму 3960грн.

Позивачем оскаржено рішен ня відповідача до Державної податкової адміністрації в А втономній Республіці Крим, я ке за результатами розгляду відповідної скарги залишено без змін.

Рішення Державної податко вої адміністрації в Автономн ій Республіці Крим від 01.03.2010р. № 3476/10/25-023 залишено без змін рішенн ям Державної податкової адмі ністрації України від 14.04.2010р. №3 563/6/25-0415.

Відповідно до положень ч. 2 с т. 11 КАС України визначення об сягу порушеного права, наявн ість підстав для його захист у є непорушним правом позива ча і суд не може виходити за ме жі позовних вимог.

Органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку вста новленому законами України, в силу дії ст. 11 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні" мають право здій снювати контроль за: додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку; наявністю свід оцтв про державну реєстрацію суб' єктів підприємницької діяльності, ліцензій на пров адження видів господарської діяльності, що підлягають лі цензуванню відповідно до зак ону, з наступною передачею ма теріалів про виявлені поруше ння органам, які видали ці док ументи, торгових патентів.

Згідно ст. 15 Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг" контро ль за додержанням суб' єктам и підприємницької діяльност і порядку проведення розраху нків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюю ть органи державної податков ої служби України шляхом про ведення планових або позапла нових перевірок згідно із за конодавством України.

Контролюючі органи, в силу д ії ст. 16 Закону України "Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг", мають право ві дповідно до законодавства зд ійснювати планові або позапл анові перевірки осіб, які під падають під дію цього Закону .

Планова перевірка здійсню ється органами, уповноважени ми законом нараховувати або стягувати податки і збори (об ов' язкові платежі) з осіб, що використовують спрощену сис тему оподаткування згідно з пунктами 5-9 статті 9 цього Зако ну. Така перевірка здійснюєт ься не частіше одного разу за наслідками звітного календа рного року, але не раніше стро ків, визначених законодавств ом для подання річного подат кового звіту (декларації) так ими особами з такого податку . Будь-яке податкове або адмін істративне нарахування, здій снене з порушенням цього пра вила, вважається незаконним та не підлягає виконанню.

Позапланова перевірка, що п ровадиться уповноваженими к онтролюючими органами стосо вно осіб, визначених у частин і другій цієї статті, може зді йснюватися виключно на підст аві постанови слідчого, орга ну дізнання або відповідно д о рішення суду.

Відповідач не відноситься до осіб, перелічених у ч.2 ст.9 в казаного Закону, щодо яких по запланові перевірки здійсню ються виключно на вказаних у ч.3 ст.9 Закону підставах та щод о яких здійснюються планові перевірки у порядку, визначе ному ч.2 ст.9 Закону.

Планові або позапланові пе ревірки осіб, що використову ють реєстратори розрахунков их операцій, розрахункові кн ижки або книги обліку розрах ункових операцій, здійснюють ся у порядку, передбаченому з аконодавством України.

При цьому, ч.7 ст.11-1 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу" визначено, що перевірк и у межах повноважень податк ових органів, визначених, зок рема, Законам України “Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг”, є позаплано вими.

В силу п.12 ст.3 Закону "Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг", суб' єкти підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов' язані вести у порядк у, встановленому законодавст вом, облік товарних запасів н а складах та/або за місцем їх р еалізації, здійснювати прода ж лише тих товарів, які відобр ажені в такому обліку, за виня тком продажу товарів особами , які відповідно до законодав ства оподатковуються за прав илами, що не передбачають вед ення обліку обсягів реалізов аних товарів (наданих послуг ).

При цьому cт.6 Закону визначе но, що облік товарних запасів юридичною особою (її філією, в ідділенням, іншим відокремле ним підрозділом) здійснюєтьс я у порядку, визначеному відп овідним національним положе нням (стандартом) бухгалтерс ького обліку.

Порушення вказаних вимог є підставою для застосування відповідальності у вигляді ф інансових (штрафних санкцій) .

Так, відповідно до ст.20 вказа ного Закону, до суб' єктів пі дприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товар ів, які не обліковані у встано вленому порядку, застосовуєт ься фінансова санкція у розм ірі подвійної вартості необл ікованих товарів за цінами р еалізації, але не менше десят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян.

Крім того, згідно ст.21 Закону , до суб' єктів підприємниць кої діяльності, що не ведуть а бо ведуть з порушенням встан овленого порядку облік товар ів за місцем реалізації та зб ерігання, застосовується фін ансова санкція у розмірі под війної вартості необлікован их товарів за цінами реаліза ції, але не менше десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.

Отже, із змісту вказаних нор м вбачається, що підставою за стосування фінансових санкц ій є наявність порушень, визн ачених такими нормами, а саме фактів: реалізації необліко ваного у встановленому поряд ку товару, а також не ведення а бо ведення з порушенням вста новленого порядку обліку тов арів за місцем їх реалізації .

Разом з тим, факти наявності таких порушень не підтвердж ені під час розгляду спору у д аній справі.

Як вбачається з положень ч.1 ст.69 КАС України, фактичні дан і, на підставі яких суд встано влює наявність чи відсутніст ь обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, як і беруть участь у справі, та ін ші обставини, що мають значен ня для правильного вирішення спору, встановлюються на під ставі доказів, які за змістом ч.1 ст.70 КАС України мають відпо відати вимогам належності та допустимості.

У зауваженнях до акту перев ірки, наданих гр. ОСОБА_5, у присутності якої здійснювал ась перевірка, зазначено, що н а момент перевірки накладні на відповідній товар відсутн і і вони будуть надані в устан овлений строк до ДПІ в Сімфер опольському районі АР Крим.

Позивачем 17.12.2009р. відповідачу надані заперечення до акту п еревірки, до якого додавалис ь прибуткові документи на то вар щодо якого встановлені п орушення, зазначені у вищевк азаному акті, а саме витратні накладні: №СК-0000165 від 02.12.2009р., вида на Севастопольською філією " Меркурій" ТОВ "Торговий дім "Ко лоріт"; №03169 від 28.06.2007р. та №02134 від 15.0 5.07р., видані ТКФ "Юліана". Відпов ідні заперечення на акт відх илені відповідачем 22.12.2009р.

При цьому, як вказує у позов ній заяві позивач та пояснив у судовому засідання його пр едставник, відповідні докуме нти не були надані під час про ведення перевірки, оскільки така перевірка здійснювалас ь за відсутності головного б ухгалтера товариства, який в ідповідає за бухгалтерський облік, а бармен, яка була прис утня під час перевірки, не має доступу до відповідних доку ментів, які зберігаються в ус тановленому порядку.

Також, у судовому засіданні , допитана в якості свідка гр. ОСОБА_5 пояснила, що відпов іді документи зберігаються у бухгалтера товариства і дос тупу до них вона не має.

Правові засади регулюванн я, організації, ведення бухга лтерського обліку та складан ня фінансової звітності в Ук раїни" визначаються Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України".

В силу ч.3 ст.8 вказаного Закон у, відповідальність за орган ізацію бухгалтерського облі ку та забезпечення фіксуванн я фактів здійснення всіх гос подарських операцій у первин них документах, збереження о броблених документів, регіст рів і звітності протягом вст ановленого терміну, але не ме нше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який з дійснює керівництво підприє мством відповідно до законод авства та установчих докумен тів. При цьому, згідно ч. 4 вказа ної норми, для забезпечення в едення бухгалтерського облі ку, підприємство самостійно обирає форму його організаці ї, до якої може належати, зокре ма, введення до штату підприє мства посади бухгалтера або створення бухгалтерської сл ужби на чолі з головним бухга лтером.

У відповідності з ч.7 такої н орми, головний бухгалтер або особа, на яку покладено веден ня бухгалтерського обліку пі дприємства забезпечує дотри мання на підприємстві встано влених єдиних методологічни х засад бухгалтерського облі ку, організує контроль за від ображенням на рахунках бухга лтерського обліку всіх госпо дарських операцій.

Згідно ч.1 ст.9 Закону, підстав ою для бухгалтерського облік у господарських операцій є п ервинні документи, які фіксу ють факти здійснення господа рських операцій. Первинні до кументи повинні бути складен і під час здійснення господа рської операції, а якщо це нем ожливо - безпосередньо піс ля її закінчення. Для контрол ю та впорядкування обробленн я даних на підставі первинни х документів можуть складати ся зведені облікові документ и.

За змістом ч.7 ст.9 Закону, на п ідприємство покладено обов' язок вживати всіх необхідни х заходів для запобігання не санкціонованому та непомітн ому виправленню записів у пе рвинних документах і регістр ах бухгалтерського обліку та забезпечувати їх належне зб ерігання протягом встановле ного строку.

Порядок зберігання первин них документів та облікових регістрів, визначений пп.6.1, 6.2 г лави 6 Положення про документ альне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, яке затверджено наказом Міністе рства фінансів України від 24.0 5.95р. №88 (зареєстрований в Мініс терстві юстиції України 05.06.95р. ), відповідно до яких первинні документи та облікові регіс три, що пройшли обробку, бухга лтерські звіти і баланси під лягають обов' язковій перед ачі до архіву, а до передачі до архіву - повинні зберігатися в бухгалтерії у спеціальних приміщеннях або зачинених ш афах під відповідальністю ос іб, уповноважених головним б ухгалтером.

В силу ч.2 ст. 71 КАС України, в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб' єкта вл адних повноважень обов' язо к щодо доказування правомірн ості свого рішення, дії чи без діяльності покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.

Відповідачем не доведено, щ о особа, за участю якої провед ено перевірку - гр. ОСОБА_5 , є відповідальною за зберіга ння документів, підтверджуюч их оприбуткування товарів, в казаних у акті.

Отже, враховуючи надання по зивачем відповідачу 17.12.2009р. док ументів, які підтверджують о блік товарів, вказаних у акті , по місцю їх реалізації та збе рігання, ведення відповідног о обліку у встановленому пор ядку, є обґрунтованими тверд ження позивача про протиправ ність оскаржуваного рішення відповідача.

За таких обставин, заявлені позовні вимоги підлягають з адоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, судові витрати, понесен і позивачем зі сплати судово го збору у розмірі 3,40грн., факт понесення яких підтверджено квитанцією №2 від 08.07.2010р. (а.с.3), пі длягають відшкодуванню з Дер жавного бюджету України.

В судовому засіданні 15.11.10р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови, її повн ий текст виготовлено 19.11.10р.

Керуючись ст.ст. 159,160, 161, 162 ,163, 186, 254 КА С України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції у Сімферо польському районі Автономно ї Республіки Крим від 29.12.09р. № 0008082330 про стягнення з Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Рибальське село", іденти фікаційний код юридичної осо би 31781543, штрафу в розмірі 3 960 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Рибальське село", іден тифікаційний код юридичної о соби 31781543, в рахунок відшкодува ння понесених витрат зі спла ти судового збору, - 3грн. 40 коп.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання пос танови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.

Суддя О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.11.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13362109
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8818/10/17/0170

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 04.12.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 15.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні