ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
05.11.10 Справа №2а-4356/10/16/0170
(12:00)
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Александр ова О.Ю., при секретарі Габрись П.С., розглянувши за участю
представника позивача Не чаєвої Н.О., довіреність № 3/10-0 від 13.01.10р.,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за позовною заявою
Державної податкової інсп екції в м. Сімферополі АР Крим
до Фірми "Ніколай"
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспек ція в м. Сімферополі АР Крим зв ернулася до Окружного адміні стративного суду АР Крим із а дміністративним позовом до Фірми "Ніколай" про стягненн я податкового боргу та (штра фних) фінансових санкцій у су мі 8435,72грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем несвоєч асно сплачуються суми податк ів та фінансових санкцій від повідно до законодавства.
Представник позивача у суд овому засіданні заявою зменш ив позовні вимоги та просив с тягнути з відповідача податк овий борг у сумі 4311,34грн. та штра фні (фінансові) санкції у сумі 3721,57грн., на задоволені позовни х вимог наполягав з підстав, в икладених у позовній заяві.
Відповідач у судове засіда ння явку представника не заб езпечив, про час, дату та місце розгляду справи повідомлени й належним чином - судовою п овісткою, проте, конверт пове рнуто на адресу суду із зазна ченням "за відмовою адресата від одержання", про причини не явки суду не повідомив, письм ових заперечень на позов не н адав.
Відповідно ч.11 ст.35 КАС Украї ни розписку про одержання по вістки (повістку у разі немож ливості вручити її адресату чи відмови адресата її одерж ати) належить негайно поверн ути до адміністративного суд у. У разі повернення поштовог о відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.
Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши докази, я кі є у справі за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на їх безпосередньому, в себічному, повному та об'єкти вному дослідженні, суд прийш ов до висновку, що позовні вим оги підлягають частковому з адоволенню, з наступних підс тав.
Фірма "Ніколай" (далі - відпов ідач) (код ЄДРПОУ 24876990) 26.05.1998р. зареє стрована Сімферопольською р айонної державною адміністр ацією як юридична особа.
Відповідач з 04.06.1998р. перебува є на обліку у ДПІ в м. Сімфероп оль АР Крим, що підтверджуєть ся довідкою ДПІ в м. Сімферопо ль АР Крим № 430/29-0 від 27.02.2009р.
Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України “Про систе му оподаткування” та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
У відповідності до ст.4 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” № 2181 від 21.12.2001р. платники пода тків повинні надавати до орг анів ДПІ звітність за період ичністю, встановленою нормам и діючого законодавства.
Відповідно до п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” подат ок за звітний період сплачує ться його платником до відпо відного бюджету у строк, визн ачений законом для квартальн ого податкового періоду.
29.08.2008р. за результатами невиї зної документальної перевір ки відповідача посадовими ос обами позивача складений акт № 1315-01/24876990, яким зафіксовано пору шення п.п.4.1.4 п.4.1. ст. 4 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, а с аме несвоєчасне надання декл арацій з прибутку підприємст в за період з 11 місяця 2005р. до пе ршого півріччя 2008р., включно (а. с.22-23).
На підставі акту №1315-01/24876990 пози вачем 29.08.2008р. винесено податков е повідомлення - рішення № 0002061501 /0 про застосування до відпові дача штрафних (фінансових) са нкцій у сумі 2210,00грн., яке отрима но посадовою особою відповід ача 29.08.2008р. (а.с.20).
29.08.2008р. за результатами невиї зної документальної перевір ки відповідача посадовими ос обами позивача складений акт № 1316-01/24876990, яким зафіксовано пору шення п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, а с аме несвоєчасна сплата подат ку на прибуток підприємств з а 6 місяців 2008р. (граничний терм ін сплати - 19.08.2008р., фактично спла чено -28.08.2009р. (а.с.27).
На підставі акту №1316-01/24876990 пози вачем 29.08.2008р. винесено податков е повідомлення - рішення № 0002051501 /0 про застосування до відпові дача штрафних (фінансових) са нкцій у сумі 31,02грн., яке отрима но посадовою особою відповід ача 29.08.2008р. (а.с.25).
Відомостей щодо оскарженн я або скасування зазначених податкових повідомлень - ріш ень у встановленому законом порядку суду не надано.
Самостійно відповідачем ш трафні (фінансові) санкції сп лачено у сумі 2054,57грн. Таким чин ом, заборгованість по фінанс овим (штрафним санкціям) за не своєчасне надання податково ї звітності з податку на приб уток підприємства складає 186,4 5грн.
Самостійно відповідачем до ДПІ в м. Сімферополь АР Кри м надані декларації з податк у на прибуток підприємства, я кими визначено до сплати за: 1- й квартал 2008р.- 85,00грн., 3-й квартал 2008р. - 229,00грн., за 2008 рік-148,00грн., за 1-й к вартал 2009р. - 470,00грн., за перше пів річчя 2009р. - 580,00грн., за 3-й квартал - 763,00грн., за 2009р. -503,00грн., а всього у с умі 2778,00грн. (а.с.28-40).
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Згідно п.5.1 ст.5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” п одаткове зобов' язання само стійно визначене платником п одатків у податковій деклара ції, вважається узгодженим з дня подання такої податково ї декларації. Зазначене пода ткове зобов' язання не може бути оскаржене платником под атків в адміністративному аб о судовому порядку.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону узгоджена сума под аткового зобов' язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Згідно з п.п. 16.1.1.ст. 16 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" N 2181-III передбачено, що після закінч ення встановлених строків по гашення узгодженого податко вого зобов'язання на суму под аткового боргу нараховуєтьс я пеня.
Відповідно до п.17.3 ст.17 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.
Положеннями ст. 16 Закону № 21 81 встановлений початок строк ів нарахування пені, зокрема , п.п. 16.1.1. визначено, що після зак інчення встановлених строкі в погашення узгодженого пода ткового зобов'язання на суму податкового боргу нараховує ться пеня. Згідно п.п.16.1.2. нараху вання пені розпочинається: а ) при самостійному нарахуван ні суми податкового зобов'яз ання платником податків - від першого робочого дня, наступ ного за останнім днем гранич ного строку сплати податково го зобов'язання, визначеного цим Законом; б) при нарахуванн і суми податкового зобов'яза ння контролюючими органами - від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов'язання, визначен ого у податковому повідомлен ні згідно з нормами цього Зак ону.
Відповідно до п.п.16.4.1.ст.16 Зако ну №2181 пеня нараховується на с уму податкового боргу (включ аючи суму штрафних санкцій з а їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (частини) п огашення, залежно від того, як а з величин таких ставок є біл ьшою, за кожний календарний д ень прострочення у його спла ті.
Положеннями п.п.16.4.2. ст.16 Закон у №2181 визначено, що зазначений розмір пені діє щодо всіх вид ів податків і зборів (обов'язк ових платежів), крім пені щодо порушення строків розрахунк ів у сфері зовнішньоекономіч ної діяльності, що встановлю ється окремим законодавство м.
На суму заборгованості зі с плати податкового боргу з по датку на прибуток підприємст ва відповідачу нарахована п еня у сумі 139,56грн.
Таким чином, заборгованіст ь відповідача зі сплати пода тку з прибутку підприємства складає 3104,01грн.
Відповідно до ч.1, 2 ст.71 КА Укр аїни належними є докази, які м істять інформацію щодо предм ету доказування; сторони маю ть право обґрунтовувати нале жність конкретного доказу дл я підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Згідно з пунктом 6 статті 7 За кону України від 20 травня 1999 ро ку № 679-XIV «Про Національний бан к України» Національний банк України визначає систему, по рядок і форми платежів.
Пунктом 1.7 Інструкції про бе зготівкові розрахунки в Укра їні в національній валюті, за твердженої постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 21 січня 2004 року № 22, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 29 березня 2004 року за № 377/89/76, кошти з рахунків клієнтів банки списують лиш е за дорученнями власників ц их рахунків (включаючи догов ірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) або на підставі платіжних вимог стягувачів у разі примусово го списання коштів згідно з г лавою 5 цієї Інструкції. При ць ому згідно з пунктом 3.8 зазнач еної Інструкції реквізит "Пр изначення платежу" платіжног о доручення заповнюється пла тником так, щоб надавати повн у інформацію про платіж та до кументи, на підставі яких зді йснюється перерахування кош тів утримувачу. Повноту інфо рмації визначає платник з ур ахуванням вимог законодавст ва України. Платник відповід ає за дані, що зазначені в рекв ізиті платіжного доручення « Призначення платежу». Банк п еревіряє заповнення цього ре квізиту на відповідність уст ановленим вимогам лише за зо внішніми ознаками.
Таким чином, судом могуть б ути прийняті як належні дока зи сплати, платіжні документ и, які мають повну інформацію про платіж та документи, на пі дставі яких здійснюється пер ерахування коштів утримувач у.
У судовому засіданні, яке в ідбулося 11.05.2010р. представником відповідача надані банківсь кі документи, які підтвердж ують сплату поточних зобов'я зань з податку на прибуток п ідприємства і в яких конкрет но вказано призначення плате жу: платіжне доручення № 103 ві д 226.12.2008р. у сумі 85,00грн. - сплата под атку на прибуток за 11 місяців 2008р. та реєстр банківської уст анови від 28.05.2009р., згідно якого з дійснено сплату на прибуток підприємства за 1-квартал 2009р . у сумі 470,00грн.
Вивчивши вказані документ и, керуючись Законами Україн и “Про податок на прибуток”, “ Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами”, суд вв ажає, що відповідач помилков ого включив до складу заборг ованості суми податку, сплач ені за 11 місяців 2008р. та 1-й кварт ал 2009 р.
Статтею 41 Конституції Украї ни передбачено, що кожен має п раво володіти, користуватися і розпоряджатися своєю влас ністю. Ніхто не може бути позб авлений права власності. Пра во приватної власності є неп орушним.
Згідно зі ст. 9 Конституції У країни чинні міжнародні дого вори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною націонал ьного законодавства України .
Згідно ч. 4 ст. 9 КАСУ у разі нев ідповідності нормативно-пра вового акта Конституції Укра їни, закону України, міжнарод ному договору, згода на обов'я зковість якого надана Верхов ною Радою України, або іншому правовому акту суд застосов ує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав і основних свобод людини від 20.03.1952 р., ратифікованого Україн ою 17.07.1997 р., передбачено, що кожна фізична або юридична особа м ає право мирно володіти свої м майном. Ніхто не може бути по збавлений свого майна, інакш е як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених зак оном або загальними принципа ми міжнародного права. В ч. 2 ці єї ж статті зазначено, що попе редні положення ніяким чином не обмежують право держави з апроваджувати такі закони, я кі, на її думку, необхідні для здійснення контролю за ви користанням майна відпові дно до загальних інтересі в або для забезпечення спла ти податків або інших зборів чи штрафів. Отже, зі змісту ч.2 с т.1 Першого протоколу до Конве нції про захист прав і основн их свобод людини вбачається, що будь-які обмеження з викор истання юридичною особою вла сного майна, зокрема перерах ування коштів, можливе лише з а згодою такого платника под атків або за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 319 Цивіль ного кодексу власник володіє , користується, розпоряджаєт ься своїм майном на власний р озсуд.
Частина 3 ст. 47 Господарськог о кодексу України передбачає , що держава гарантує недотор канність майна і забезпечує захист майнових прав підприє мця.
В силу викладеного стає зро зумілим, що діючим законодав ством України також закріпле но право власника за власною ініціативою та на свій розгл яд володіти, користуватися т а розпоряджатися належним йо му майном та гарантії недото рканості майна з боку держав и.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування і їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією України та З аконами України.
Згідно з ст. 13 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» посадові особ и органів державної податков ої служби зобов'язані дотрим увати Конституції і законів України, інших нормативних а ктів, прав та охоронюваних за коном інтересів громадян, пі дприємств, установ, організа цій, забезпечувати виконання покладених на органи держав ної податкової служби функці й та повною мірою використов увати надані їм права.
Вивчивши обставини справи , суд дійшов висновку, що відпо відач діяв з перевищенням по вноважень, передбачених Конс титуцією України та Законом України «Про державну податк ову службу в Україні», не мав п раво самостійно без узгоджен ня з платником податків або в умовах відсутності рішення суду перераховувати платежі за поточними зобов' язанням и на погашення податкового б оргу, який виник раніше, зміню ючи призначення платежу, виз наченого позивачем у платіжн их документах .
Позивач добровільно перер ахував кошти для сплати пода тку на прибуток за 11 місяців 2008 р. та 1 квартал 2009р., визначивши ц е у графі «Призначення плате жу» відповідних платіжних до кументів.
З урахуванням вищезазначе ного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягненн я з відповідача заборгованос ті з податку на прибуток підп риємств підлягає частковому задоволенню у сумі 2549,01грн. (3104,01-85 ,00-470,00).
Самостійно відповідачем д о ДПІ в м. Сімферополь АР Крим надані звіти про суму нарахо ваного збору на розвиток вин оградарства, садівництва і х мелярства за: квітень 2009р. - 95,00гр н., травень 2009р. - 137,00грн., червень 20 09р.-83,00грн., липень 2009р. 87,00грн., серпе нь 2009р.- 95,00грн., вересень 2009р.-106,00грн ., жовтень 2009р. 162,00грн., листопад 2009 р. -147,00грн., грудень 2009р. 153,00грн.
Станом на час звернення поз ивача до суду, за даними позив ача заборгованість відпові дача зі сплати збору на розви ток виноградарства, садівни цтва і хмелярства за період з квітня 2009р. до грудня 2009р. склад ала 1207,33грн.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про збір на розвиток в иноградарства, садівництва і хмелярства” від 09.04.1999р. №587-ХІV пл атниками збору на розвиток в иноградарства, садівництва і хмелярства є суб'єкти підпри ємницької діяльності незале жно від форм власності та під порядкування, які реалізують у оптово-роздрібній торгове льній мережі алкогольні напо ї та пиво.
Статтею 2 даного Закону визн ачено, що об'єктом оподаткува ння є виручка, одержувана від реалізації у оптово-роздріб ній торговельній мережі алко гольних напоїв та пива.
Згідно ст. 3 Закону України “ Про збір на розвиток виногра дарства, садівництва і хмеля рства” ставка збору становит ь один відсоток від об'єкта оп одаткування, визначеного ста ттею 2 цього Закону.
Згідно зі ст. 4 Закону Україн и “Про збір на розвиток виног радарства, садівництва і хме лярства” від 09.04.1999р. №587-ХІV збір н а розвиток виноградарства, с адівництва і хмелярства плат ники, які визначені у статті 1 цього Закону, сплачують на сп еціальний рахунок Державног о казначейства України щоміс яця у строки, визначені закон ом для місячного звітного пе ріоду.
У судовому засіданні, яке в ідбулося 11.05.2010р. представником відповідача надані банківсь кі документи, які підтвердж ують сплату поточних зобов'я зань зі збору на розвиток вин оградарства, садівництва і х мелярства за конкретні періо ди з визначенням призначень платежу: квитанція № 306U252 від 28. 05.2009р. на суму 95,00грн. з призначенн ям платежу: збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за квітень 2009р., к витанція № 442U1805 від 29.07.2009р. на суму 83,00грн., з призначенням платежу : збір на розвиток виноградар ства, садівництва і хмелярст ва за червень 2009р., квитанція № 2813793 від 29.12.2009р. на суму 147,00грн., з при значенням платежу: збір на ро звиток виноградарства, саді вництва і хмелярства за лист опад 2009р., квитанція № 442,1756,1 від 28.01. 2010р. на суму 153,00грн., з призначенн ям платежу: збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за грудень 2009р.
На суму заборгованості зі з бору на розвиток виноградар ства, садівництва і хмелярст ва відповідачу нарахована пе ня у сумі 198,14грн.
Таким чином, з урахуванням в ищевикладеної думки про непр авомірність перерозподілу п оточних платежів для сплати заборгованості, суд дійшов висновку, що заборгованість відповідача зі збору на розв иток виноградарства, садівн ицтва і хмелярства складає 785, 14грн. (587,00+198,14), а відтак, позовні ви моги про стягнення заборгова ності зі збору на розвиток ви ноградарства, садівництва і хмелярства підлягають частк овому задоволенню у сумі 785,14гр н.
За результатами перевірки посадовими особами позивача господарської одиниці - мага зину, який належить відповід ачу, складений акт № 001493 від 18.04.2009р ., яким зафіксовано порушення п.п.1,2,9,11,13 ст.3 Закону України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій в сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг” від 06.07.1995 р . №265/95-ВР (далі - Закон про РРО), а саме: проведення розрахунк ової операції на суму покупк и 24,80грн. без застосування реєс тратора розрахункових опера цій, не видача розрахунковог о документу встановленої фор ми на повну суму проведеної о перації; проведення розраху нкової операції через реєстр атор розрахункових операцій без використанням режиму по переднього програмування на йменування, цін товарів (посл уг) та обліку їх кількості, нев ідповідність сум готівкових коштів на місці проведення р озрахунків сумі коштів, які з азначені в денному звіті реє стратора розрахункових опер ацій у розмірі 23,85грн., не роздр укування на реєстраторі роз рахункових операцій фіскаль ного звітного чеку, не Z №00016, зд ійснення операцій, без одерж ання відповідних торгових па тентів протягом 13 днів.
На підставі акту перевірки № 001493 від 18.04.2009р. позивачем винес ено рішення № 0008382303 від 06.05.2009р . про застосування до відпові дача штрафних (фінансових са нкцій) у сумі 268,32грн. та рішення № 0008372303 від 06.05.2009р. про застосу вання до відповідача штрафни х (фінансових санкцій) у сумі 6 68,25грн.
У зв'язку з неможливістю вру чення відповідачу, зазначен і рішення розміщені на дошці оголошень 13.05.2009р., про що складе ний акт № 2011/23-3 від 13.05.2009р.
За результатами перевірки посадовими особами позивача господарської одиниці - мага зину, який належить відповід ачу, складений акт № 002929 від 23.12.2009р ., яким зафіксовано порушення відповідачем п.11 ст. 3 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” , а саме, проведення розрахунк ової операції через реєстрат ор розрахункових операцій б ез використанням режиму попе реднього програмування найм енування, цін товарів (послуг ) та обліку їх кількості; поруш ення абз.4 ст. 11 Закону України " Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів", а саме, продаж тетрапаку вина "Таврида порт вейн" без марки акцизного збо ру та порушення Постанови КМ У N 957, 30.10.2008 "Про встановлення розм іру мінімальних оптово-відпу скних і роздрібних цін на окр емі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва", а саме, продаж горілки за ціною 22,10грн., тоді як мінімальна вст ановлена ціна - 25,144гр.
На підставі акту № 002929 від 23.12.2009 р. позивачем прийнято рішенн я № 0000042303 від 13.01.2010р., яким до ві дповідача застосовані (штра фні) фінансові санкції у сумі 85,00грн. та рішення № 0000052303 від 13.01.2010р. яким до відповідача зас тосовані (штрафні) фінансові санкції у сумі 2700,00грн.
Зазначені рішення отриман і посадовою особою відповіда ча 13.01.2010р. (а.с.63-64).
Згідно з пунктом 11 статті 11 З акону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 р. №509-ХІІ органи держав ної податкової служби мають право застосовувати до платн иків податків фінансові (штр афні) санкції, стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку і розмірах, в становлених законами Україн и.
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначені Законом Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ації у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” .
Стаття 1 Закону про РРО пере дбачає, що реєстратори розра хункових операцій застосову ються фізичними особами - суб 'єктами підприємницької діял ьності або юридичними особам и (їх філіями, відділеннями, ін шими відокремленими підрозд ілами) (далі - суб'єкти підприє мницької діяльності), які зді йснюють операції з розрахунк ів в готівковій та/або в безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) при п родажу товарів (наданні посл уг) у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг.
Згідно з вимогами статті 3 З акону про РРО, суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні пос луг) у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг, з окрема, зобов'язані:
1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
9) щоденно друкувати на реєс траторах розрахункових опер ацій (за виключенням автомат ів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забе зпечувати їх зберігання в кн игах обліку розрахункових оп ерацій;
11) проводити розрахункові о перації через реєстратори ро зрахункових операцій з викор истанням режиму попередньог о програмування найменуванн я, цін товарів (послуг) та облі ку їх кількості;
13) забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена у денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.
Згідно з пунктом 1 статті 17 За кону про РРО за порушення вим ог цього Закону до суб'єктів п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовуються фін ансові санкції у таких розмі рах: у п'ятикратному розмірі в артості проданих товарів (на даних послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі пров едення розрахункових операц ій на неповну суму вартості п роданих товарів (наданих - пос луг), у разі не проведення розр ахункових операцій через реє стратори розрахункових опер ацій, у разі не роздрукування відповідного розрахунковог о документа, що підтверджує в иконання розрахункової опер ації, або проведення її без ви користання розрахункової кн ижки, у розмірі двадцяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян - у разі невикон ання щоденного друку фіскаль ного звітного чеку або його н е зберігання в книзі обліку р озрахункових операцій, у роз мірі п'яти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахунк ових операцій через реєстрат ори розрахункових операцій б ез використання режиму попер еднього програмування найме нування, цін товарів (послуг) т а обліку їх кількості.
Згідно статті 22 Закону про Р РО, у разі невідповідності су ми готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті, а у випадку викорис тання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я, до суб'єктів підприємницьк ої діяльності застосовуєтьс я фінансова санкція у п'ятикр атному розмірі суми, на яку ви явлено невідповідність.
Згідно статті 25 Закону про Р РО, суми фінансових санкцій, я кі визначені статтями 17 - 24 цьог о Закону, підлягають перерах уванню суб'єктами підприємни цької діяльності до Державно го бюджету України в десятид енний термін з дня прийняття органами державної податков ої служби України рішення пр о застосування таких фінансо вих санкцій.
Таким чином, суд дійшов висн овку про правомірність засто сування до відповідача штраф них (фінансових) санкцій ріше ннями № 000837230 від 06.05.2009р. у сумі 668,25гр н., № 0000042303 від 13.01.2010р. у сумі 85,00гр н.
Законом України “Про патен тування деяких видів підприє мницької діяльності” встано влено, що зазначений Закон ви значає порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, що провадит ься суб'єктами підприємницьк ої діяльності.
Відповідно до частини 1 стат ті 2 Закону торговий патент - ц е державне свідоцтво, яке зас відчує право суб'єкта підпри ємницької діяльності чи його структурного (відокремленог о) підрозділу займатися зазн аченими у цьому Законі видам и підприємницької діяльност і. Об'єктом правового регулюв ання згідно з цим Законом є то рговельна діяльність за готі вкові кошти (ч.1 ст.1 Закону); тор говий патент придбавається с уб'єктами підприємницької ді яльності, предметом діяльнос ті яких є види, зазначені у час тині першій статті 1 цього Зак ону (ч.2 ст.2 Закону).
Згідно з частиною 1 статті 3 З акону про патенти патентуван ню підлягає торговельна діял ьність, що здійснюється суб'є ктами підприємницької діяль ності або їх структурними (ві докремленими) підрозділами у пунктах продажу товарів.
За здійснення операцій, пер едбачених цим Законом, без од ержання відповідних торгови х патентів суб'єкти підприєм ницької діяльності, що здійс нюють торговельну діяльніст ь, сплачують штраф у подвійно му розмірі вартості торговог о патенту за повний термін ді яльності із зазначеним поруш енням (п.1 ст.8 Закону про патент и).
Таким чином, суд дійшов висн овку про правомірність засто сування до відповідача рішен ням № 0008382303 від 06.05.2009р. штрафни х (фінансових) санкцій у сумі 268,32грн. (320:31*13*2)
Відповідно до вимог ст. 11 За кону України "Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів" а лкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Ук раїні, а також такі, що імпорту ються в Україну, позначаютьс я марками акцизного збору в п орядку, визначеному законода вством.
Статтею 18 Закону України "Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів" встановлено, що К абінету Міністрів України на дано право встановлювати мін імальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.
Постановою КМУ N 957, 30.10.2008 устано влений розмір мінімальних оп тово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольн их напоїв вітчизняного вироб ництва згідно з додатком.
Відповідно до Указу Презид ента України “Про посилення державного контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів” № 510/2001 від 11.07.2001 року заб езпечення реалізації держав ної політики у сфері контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів, здійснення міжгалузевої координації у цій сфері покладено на Держа вну податкову адміністрацію України.
Відповідно до положень ст. 17 Закону України "Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і то ргівлі спиртом етиловим, кон ьячним і плодовим, спиртом ет иловим ректифікованим виног радним, спиртом етиловим рек тифікованим плодовим, спирто м-сирцем виноградним, спирто м-сирцем плодовим, алкогольн ими напоями та тютюновими ви робами посадові особи і гром адяни притягаються до відпов ідальності згідно з чинним з аконодавством.
До суб'єктів господарюванн я застосовуються фінансові с анкції у вигляді штрафів у ра зі: оптової або роздрібної то ргівлі коньяком, алкогольним и напоями, горілкою, лікеро-го рілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встанов лені мінімальні оптово-відпу скні або роздрібні ціни на та кі напої - 100 відсотків вартост і отриманої партії товару, ро зрахованої виходячи з мініма льних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10 00 гривень; зберігання, транспо ртування, реалізації фальсиф ікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів без марок акцизного зб ору встановленого зразка або з підробленими марками акци зного збору - 100 відсотків варт ості товару, але не менше 1700 гри вень.
Пунктом 6 Порядку застосува ння фінансових санкцій, пере дбачених статтею 17 Закону Укр аїни "Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів", затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України №790 від 02.06.2003 ро ку, передбачено, що рішення пр о застосування фінансових са нкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються к ерівником, а у разі його відсу тності - заступником керівни ка органу, який видав ліцензі ю на право виробництва і торг івлі спиртом етиловим, конья чним і плодовим, спиртом етил овим ректифікованим виногра дним, спиртом етиловим ректи фікованим плодовим, спиртом- сирцем виноградним, спиртом- сирцем плодовим, алкогольним и напоями і тютюновими вироб ами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв і тютю нових виробів Державної пода ткової адміністрації, його р егіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мі некономіки), чи керівником (йо го заступником) органів МВС, М ОЗ, Державної податкової адм іністрації, Держкомстату, Де ржспоживстандарту у межах їх компетенції, визначеної зак онодавством.
Таким чином, суд дійшов висн овку про правомірність засто сування до відповідача фіна нсових санкцій у сумі 2700,00грн., а відтак, позовні вимоги у цій частині підлягають задоволе нню.
Згідно з пунктом 10 Порядку з астосування фінансових санк цій, передбачених статтею 17 За кону України "Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів" у разі невиконання суб'єктом п ідприємницької діяльності р ішення про застосування фіна нсових санкцій протягом 30 дні в після його отримання сума с анкцій стягується на підстав і рішення суду.
За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть частковому задоволенню в частині стягнення податково го боргу з податку на прибуто к підприємств у сумі 2549,01грн., за боргованість зі збору на роз виток виноградарства, садівн ицтва і хмелярства у сумі 785,14гр н., фінансові (штрафні) санкці ї за рішеннями № 0008382303 від 06.05. 2009р. у сумі 286,32грн., № 000837230 від 06.05.2009р. у сумі 668,25грн., № 0000042303 від 13.01.2010р. у сумі 85,00грн., № 0000052303 від 13.01.2010р. у сумі 2700,00грн.
Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справа х, у яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, і відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові ви трати по справі не підлягают ь стягненню з відповідача.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 05.11.2010р. У по вному обсязі постанову склад ено 09.11.2010р.
Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольни ти частково.
Стягнути з Фірми "Ніколай" (к од ЄДРПОУ 24876990, юр. адреса: вул. Октябрської революції,7, кв.18, с мт. Миколаївка, Сімферопольс ький район; вул. Західна,5 м. С імферополь) заборгованість: з податку на прибуток приват них підприємств код платежу 3011021000, р/р 31112009700002 в Держ. бюджет м . Сімферополь, ГУ ДКУ в АР Крим , ЄДРПОУ 347410405, МФО 824026 у сумі 2549,01грн .; зі збору на розвиток виногр адарства, садівництва і хмел ярства код платежу 3016060100, р/ р 31212233700002 в Держ. бюджет м. Сімферо поль, ГУ ДКУ в АР Крим, ЄДРПОУ 347 40405, МФО 821026 у сумі 785,14грн.; штрафні (фінансові) санкції за поруш ення Закону України “Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операції у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг” у сумі 753,25грн.; штрафні (фінансові) санкції за порушення Закону України "Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів" код платежу 3021081107 (р/р31112106700002 Держ. бюджет м. Сі мферополя, ГУ ДКУ в АР Крим, ЄД РПОУ 34740405, в установі банку УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026 у сумі 2700,00грн.; штрафні (фінансо ві) санкції за порушення Зак ону України “Про патентуванн я деяких видів підприємницьк ої діяльності” код платежу 5221080919 у сумі 268,32грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13362407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні