ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 грудня 2010 р. Справа №2а-13679/10/8/0170
(17:07 год.) м. Сімферополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О. , при секрета рі Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Єв родомстрой НТ-777"
до Державної податкової і нспекції у м. Сімферополі АР К рим
про визнання нечинним ріше ння
за участю представників ст орон:
від позивача - Поляков Д митро Олександрович, довір еність № б/н від 21.10.10;
від відповідача - Шилін Віталій Сергійович, довіре ність № 94/10 від 16.04.10;
Обставини справи: 25 жовтня 20 10 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Євродомс трой НТ-777» звернулось до Окру жного адміністративного суд у Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до відповідача про визнання нечинним рішення ДПІ у м.Сімф ерополі №316/15-2 від 16 квітня 2010р. пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть повністю.
Ухвалами суду від 28.10.10 р. відк рито провадження в адміністр ативній справі та справу при значено до судового розгляду .
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 16.04.10 року Державна по даткова інспекція у м. Сімфер ополі АР Крим прийняла рішен ня, оформлене актом N 316/15-2, яким а нулювала реєстрацію платник а податку на додану вартість ТОВ "Євродомстрой НТ-777" на під ставі п.п. " ґ " п. 9.8 ст. 9 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" у зв'язку з порушенням позивачем вимог, визначених законодавством стосовно пор ядку реєстрації суб'єктів го сподарювання - відсутність з а юридичною адресою. Позивач вважає, що рішення від 16.04.10р. пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть є незаконним, оскільки ві дсутні встановлені законода вством підстави для анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість, а висно вки відповідача про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням не відповіда ють дійсності.
Представник відповідача у судовому засіданні 01.12.10 р. запе речував проти задоволення п озовних вимог , посилаючись н а те, що позивач за юридичною а дресою не знаходиться, відпо відач вважає, що рішення про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь, яке оформлено актом № 316/15-2 від 16.04.10 р. є законним, а підстави дл я його скасування відсутні. П равова позиція відповідача в икладена у письмових запереч еннях (а.с.46-47).
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Євродом строй НТ-777» зареєстровано у я кості юридичної особи 30.07.2008 р. в иконавчим комітетом Сімферо польської міської ради, що пі дтверджується свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А01 №145191, ідентиф ікаційний код юридичної особ и 36071034 (а.с.17) та довідкою Головног о управління статистики в АР К з Єдиного державного реєст ру підприємтсв та організаці й України серії АА № 007349 від 01.08.08 р . (а.с.18) та із вищенаведених док ументів вбачається, що юриди чна особа знаходиться за адр есою: м. Сімферополь, Залізнич ний р-н, вул. Мелітопольська, 28.
Також місцезнаходжен ня позивача підтверджується витягом із Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців с таном на 01.12.2010р. щодо юридичної особи ТОВ «Євродомстрой НТ-777 », який знаходиться за адресо ю: м. Сімферополь, Залізничний район, вул. Мелітопольська, 28 (а .с.43).
ТОВ «Євродомстрой НТ-777» бул о взято на облік як платник по датків у ДПІ в м.Сімферополі 31 .07.08 р. за № 39081, що підтверджується відповідною довідкою від 31.07. 2008 р. № 39081/1933/29-0, де зазначено місцез находження юридичної особи: м.Сімферополь, вул. Мелітопол ьська, 28. (а.с.30).
Крім того судом встановлен о, що позивач з 15.09.09 р. є платнико м податку на додану вартість , що підтверджується Свідоцт вом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100244846 від 15.09.2009 р., виданим ДПІ в м. Сі мферополі (а.с.31), де у графі “ад реса платника” зазначено: м. С імферополь, вул. Мелітопольс ька, 28. (а.с.31).
16.04.10 р. Державна податкова інс пекція в м. Сімферополі прийн яла рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість, яке оформл ено актом N316/15-2 (а.с.36-37), відповідно до якого анулювала реєстрац ію платника податку на додан у вартість ТОВ «Євродомстрой НТ-777» відповідно до п.п. " ґ " п. 9.8 с т. 9 Закону України "Про подато к на додану вартість", за поруш ення Закону України від 15.05.03. № 755 - ІV “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” (із змі нами та доповненнями), п. 5,14,16 Пол оження про Реєстр платників податку на додану вартість (і з змінами та доповненнями), за твердженого наказом ДПА Укра їни №79 від 01.03.00р., Порядку обліку платників податків і зборів , затвердженого наказом ДПА У країни №80 від 19.02.1998р., а саме пору шення позивачем вимог стосов но порядку реєстрації суб'єк тів господарювання, яке поля гає у відсутності позивача з а юридичною адресою.
Не погоджуючись із прийнят им рішенням про анулювання реєстрації платника податк у на додану вартість, оформле ним актом № 316/15-2 від 16.04.10 р., позива ч звернувся до суду за захист ом своїх порушених прав, своб од та інтересів.
Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по сп раві у їх сукупності, суд прих одить до висновку про те, що по зовні вимоги підлягають задо воленню, виходячи з наступно го.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб' єкто м владних повноважень щодо о скарження його рішень (норма тивно-правових актів чи прав ових актів індивідуальної ді ї), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно із частинами 1,3 статт і 4 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі. Відповідно до Положення про Державну по даткову адміністрацію Украї ни, затвердженого Указом Пре зидента України від 13.07.2000 № 886/2000 Д ержавна податкова адміністр ація України є центральним о рганом виконавчої влади зі с пеціальним статусом.
Виходячи з системного анал ізу вищевикладених норм, суд приходить до висновку про те , що Державна податкова інспе кція в м. Сімферополі АРК є тер иторіальним органом виконав чої влади, яка у правовідноси нах з фізичними особами-підп риємцями реалізує владні упр авлінські функції, через що н алежить до суб'єктів владних повноважень в розумінні пп.7 п .1 ст.3 КАС України.
Отже, даний спір є публічно- правовим та підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб' єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач, прийнявш и рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість, в акті від 16 к вітня 2010р. зазначив, що ТОВ «Єв родомстрой НТ-777» подає податк ові декларації з податку на д одану вартість протягом пері оду з вересня 2009 р. до лютого 2010 р оку з показниками, які свідча ть про наявність оподатковув аних поставок; має за останні дванадцять календарних міся ців обсяги оподатковуваних о перацій у сумі 230248 грн.; на момен т складання акту Товариство не має податкової заборгован ості з ПДВ; факт відсутності ч и неможливості установити мі сцезнаходження підтверджен о за даними податкової міліц ії повідомленням № 1176 від 07.10.09р. Д окументами, які підтверджуют ь наявність підстав для анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість, ві дповідач зазначив акт переві рки достовірності юридичної адреси № 6116/26-34 від 07.10.09р. та допові дну записку (без зазначення д аних про її складання) (а.с.36).
Закон України “Про податок на додану вартість” № 168/97-ВР ві д 03.04.1997р. (із змінами та доповнен нями в редакції на момент при йняття рішення від 16.04.10р., далі З акон №168) визначає платників п одатку на додану вартість, о б'єкти, базу та ставки оподатк ування, перелік оподатковува них та звільнених від оподат кування операцій, особливост і оподаткування експортних т а імпортних операцій, понятт я податкової накладної, поря док обліку, звітування та в несення податку до бюджету.
Відповідно до п.п. “а” п. 2.1. ст. 2 Закону № 168 платником податку є будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати госп одарську діяльність та реєст рується за своїм добровільни м рішенням як платник цього п одатку.
Статтею 9 Закону № 168 закріпле ний порядок реєстрації осіб як платників податку на дода ну вартість, де у п. 9.8 Закону ви значені випадки анулювання р еєстрації.
Відповідно до пп. "ґ" п. 9.8 ст. 9 За кону України "Про податок на д одану вартість" встановлено, що реєстрація особи як платн ика податку на додану вартіс ть діє до дати її анулювання, я ка відбувається у випадку, як що особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання.
Згідно з вимогами ст. 93 Цивіл ьного кодексу України місцез находженням юридичної особи є адреса її органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи або закону виступають від її імені.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" N 755-IV від 15.05.20 03 із змінами та доповненнями, місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до уста новчих документів юридичної особи чи закону виступають в ід її імені (далі - виконавчий орган).
В свою чергу Законом Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” закріплени й порядок державної реєстрац ії юридичних осіб, відповідн о до якого юридична особа пов инна повідомити про зміну її місцезнаходження.
Згідно з п. 5 ст. 17 Закону “Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців” в Єдиному державному реєстрі містяться також від омості про відсутність юриди чної особи за її місцезнаход женням, про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу, а також відомост і про зарезервовані найменув ання юридичних осіб.
Статтею 19 вказаного Закону закріплений порядок внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі.
З положень пункту 12 вказано ї норми вбачається, що у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. У разі неподання ю ридичною особою протягом міс яця з дати надходження їй від повідного повідомлення реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність підтвердження з азначених відомостей.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість підтвердження зазначен их відомостей. Якщо державно му реєстратору повернуто рек омендованого листа з відмітк ою відділення зв'язку про від сутність юридичної особи за зазначеною адресою, державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням (п. 14 ст. 19 Закону “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців”).
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 19 лютого 1998 року №80, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за N172/261 2 затверджений Порядок облік у платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (далі - Порядок № 80).
Згідно з п. 11.2. Порядку № 80, підр озділи органу державної пода ткової служби: стосовно плат ників податків, якими не пода но в зазначені терміни звіти , декларації, у порядку, передб аченому законодавством, само стійно визначають суму подат кового зобов'язання, проводя ть роботу з узгодження подат кового зобов'язання та інші з аходи; стосовно платників по датків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченом у законодавством, здійснюють заходи із скорочення податк ового боргу з використанням права податкової застави, ад міністративного арешту акти вів, стягнення та інші заходи .
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. З а наслідками перевірки склад ається акт перевірки місцезн аходження платника податків . Якщо встановлено відсутніс ть платника податків за його місцезнаходженням (місцем п роживання), то проводиться ро бота із з'ясування фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, відповідальних та афілійо ваних осіб. Якщо підрозділам и податкової міліції підтвер джено відсутність за місцезн аходженням юридичної особи, яка включена до Єдиного держ авного реєстру, то підрозділ и з обліку платників податкі в до відповідного державного реєстратора (органу державн ої реєстрації) надсилають по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17), як це передбачено п. 11.5 Пор ядку обліку.
Відповідачем в обґрунтува ння заперечень проти позову надані такі документи, які за твердженням відповідача св ідчать про відсутність позив ача за адресою місцезнаходже ння юридичної особи:
- повідомлення ДПІ в м. Сімфе рополі про відсутність юриди чної особи за місцезнаходжен ням № 1176 від 07.10.09 р. за формою № 18-ОП П (а.с. 39);
- доповідна записка заступ ника начальника інспекції на адресу начальника ДПІ в м.Сім ферополі (без зазначення дат и про її складання та реєстра ції) (а.с.38) ;
- довідка відділу податково ї міліції ДПІ в м. Сімферополі про встановлення фактичного місцезнаходження платника п одатків № 6116/26-34 від 07.10.09 р. (а.с.40).
В матеріалах справи наявні відомості із Єдиного держав ного реєстру щодо юридичної особи ТОВ «Євродомстрой НТ-777» станом на 01.12.2010 року, де у графі “ місцезнаходження” зазначен о: 95018, АРК, Сімферополь, Залізни чний район, вул. Мелітопольсь ка, будинок 28 (а.с.43) та у наданих відомостях не зазначено про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Отж е доказів зміни місцезнаходж ення позивача як юридичної о соби на дату скадання акту 16.04.2 010р. в ЄДР відповідачем не нада но.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.03.2000 N79, зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 3 кві тня 2000 р. за N 208/4429, затверджене Пол оження про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть (далі - Положення №79 ), відпо відно до п. 1.1. якого ним визнача ється порядок реєстрації пла тників податку на додану вар тість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру пл атників податку на додану ва ртість (далі - Реєстр); присвоє ння індивідуального податк ового номера платника под атку на додану вартість; опри люднення даних з Реєстру; пер ереєстрації платників подат ку на додану вартість та замі ни свідоцтв про реєстрацію п латників податку на додану в артість; ведення документаці ї при реєстрації, анулюванн і реєстрації платників подат ку на додану вартість; засвід чення копій свідоцтв про ре єстрацію платників податку н а додану вартість.
Підпунктом п. 5 Положення № 79 встановлено, що реєстр платн иків податку на додану варті сть - це автоматизований банк даних, створений відповідно до статті 9 Закону для забезпе чення:
- реєстрації та єдиного облі ку платників податку на дода ну вартість;
- єдиних принципів ідентифі кації платників податку на д одану вартість;
- контролю за справлянням по датку на додану вартість;
- організації суцільного й в ибіркового аналізу.
Підпунктом п. 16 Положення № 79 встановлено, що у Реєстр вклю чаються такі види даних:
- ідентифікаційні - індивіду альний податковий номер плат ника податку на додану варті сть, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, а також назва - для юри дичної особи; ідентифікаційн ий номер з Державного реєстр у фізичних осіб та прізвище, і м'я, по батькові - для фізичних осіб;
- довідкові - дані про місцез находження (місце проживання ), телефон юридичної особи - пл атника податку на додану вар тість, прізвища та ідентифік аційні номери (з Державного р еєстру фізичних осіб - платни ків податку) керівника, голов ного бухгалтера;
- реєстраційні - дані про реє страцію та зняття з реєстрац ії як платників податку на до дану вартість в органах держ авної податкової служби;
- класифікаційні - дані про в иди його діяльності;
- дата закінчення дії догово ру про спільну діяльність;
- дата закінчення угоди про розподіл продукції.
Підпунктом “ґ” пункту 25 Пол оження № 79, який за змістом є ід ентичним пп. "ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону У країни “Про податок на додан у вартість” встановлено, що р еєстрація діє до дати її анул ювання, яка відбувається у ви падках, визначених пунктом 9.8 статті 9 Закону, у тому числі я кщо особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання.
У відповідності до п.п. 25.2.2 Пол оження № 79, рішення про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість за ін іціативою податкового орган у оформляється актом про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість з а формою N 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт складається у двох примі рниках комісією, утвореною в ідповідно до розпорядження к ерівника податкового органу , та затверджується керівник ом (заступником керівника) по даткового органу. В акті про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь обов'язково вказується під става для такого анулювання з посиланням на відповідні н орми Закону. Дата затверджен ня акта про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість вважається дне м прийняття такого рішення.
Пункт 25.2.1 Положення № 79 про ре єстрацію платників податку н а додану вартість встановлює , що органи державної податко вої служби здійснюють постій ний моніторинг платників под атку на додану вартість, які в ключені до Реєстру, та прийма ють рішення про анулювання р еєстрації відповідних платн иків податку на додану варті сть у разі існування підстав , визначених у підпунктах "б" - "ґ " пункту 25 цього Положення. Так і рішення можуть бути прийня ті за наявності відповідних підтвердних документів (відо мостей), у тому числі:
- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт "ґ" пу нкту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).
З вищезазначеного перелік у вбачається, що тільки наявн ість зазначених документів м оже бути підставою для прийн яття рішення для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у разі пор ушення платником ПДВ вимог з аконодавства про реєстрацію суб'єктів господарювання.
В переліку підтверджуючих документів (відомостей) відс утні повідомлення державног о реєстратора, відомості з Єд иного державного реєстру, ві домості з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, на під ставі якого можливо зробити висновок про відсутність осо би за адресою місцезнаходжен ня.
З положень вказаних вище но рм вбачається, що податковий орган має право анулювати ре єстрацію платника податку на додану вартість юридичної о соби тільки у випадках, визна чених в законодавстві, тоді я к в законодавчих актах відсу тня норма, що дозволяє органа м ДПС здійснювати анулювання платника ПДВ у зв' язку з не знаходженням юридичної осо би за місцем реєстрації або у зв' язку з внесенням до ЄДР в ідомостей про зміну місцезна ходження платника ПДВ.
Акт ДПІ в м. Сімферополі № 316/15- 2, затверджений 16.04.2010р. не містит ь посилань на наявність запи су в ЄДР про державну реєстра цію припинення юридичної осо би ТОВ «Євродомстрой НТ-777».
Відповідачем, в порядку ч. 2 с т. 71 КАС України, також не надан о належних доказів наявності в ЄДР запису про державну реє страцію припинення юридично ї особи.
Отже, на момент складання ак ту №316/15-2 та прийняття 16.04.10р. відп овідачем рішення про анулюва ння реєстрації позивача плат ником ПДВ, відповідач не керу вався даними Єдиного державн ого реєстру та не з' ясував о бставини щодо державної реєс трації припинення юридичної особи, а також про відсутніст ь юридичної особи за її місце знаходженням, що спростовує викладені в акті відомості в ідповідача про відсутність п латника за адресою місцезнах одження.
В матеріалах справи відсут ні докази того, що на момент пр ийняття відповідачем рішенн я про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ в Єди ному державному реєстрі міс тяться відомості про відсутн ість юридичної особи ТОВ «Єв родомстрой НТ-777» за її місцез находженням або про відсутні сть підтвердження відомосте й про дану юридичну особу.
Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вка зуючи п.п. “ґ ” п. 9.8 ст. 9 Закону У країни “Про податок на додан у вартість”, як підставу для а нулювання реєстрації позив ача платником податку на дод ану вартість, відповідач дія в необґрунтовано, без урахув ання фактичних обставин, що м ають значення для прийняття рішення.
При цьому суд зазначає, що в ідповідачем не надано суду д оказів направлення підрозді лам податкової міліції запит у на встановлення місцезнахо дження (місця проживання) пла тника податків за формою, що з атверджується центральним о рганом державної податкової служби, та доказів внесення т акого запиту до Реєстру юрид ичних осіб.
Судом встановлено, що запис в Єдиний державний реєстр пр о відсутність підтвердження реєстраційних відомостей, а також про відсутність ТОВ «Є вродомстрой НТ-777» за його міс цезнаходженням державним ре єстратором не вносився, про щ о свідчить Витяг з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб і фізичних осіб - підпри ємців станом на 01.12.2010р.
Проводячи системний аналі з вищезазначених норм суд пр ийшов до висновку, що законод авець чітко передбачає поряд ок анулювання та необхідніст ь наявності підтверджуючих д окументів, які є підставою дл я проведення анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість, складених з д отриманням вимог законодавс тва.
Отже, на момент складання ак ту №316/15-2 та прийняття 16.04.2010р. відп овідачем рішення про анулюва ння реєстрації позивача плат ником ПДВ, відповідач не керу вався даними Єдиного державн ого реєстру.
Суд також зазначає, що позив ачем надано докази того, що ві н не змінював адресу місце зн аходження, зазначену у Єдино му державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців, що підтверджуєть ся витягом з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підпримців с таном на 01.12.2010р. в графі «місцез находження», де зазначено ад реса: 95018, АР Крим, Сімферополь, З алізничний район, вул. Меліто польська, будинок 28 (а.с. 43-44).
Виходячи з викладено го, суд не приймає до уваги дов оди відповідача в обґрунтува ння своїх заперечень проти п озову.
За таких обставин рішення Д ПІ в м. Сімферополі про анулюв ання реєстрації платником п одатку на додану вартість ТО В «Євродомстрой НТ-777», яке офо рмлено актом №316/15-2 від 16.04.2010р., є та ким, що суперечить чинному за конодавству, є протиправним та підлягає скасуванню.
Приймаючи до уваги те, що у відповідності до ч.2 ст. 11 КАС У країни суд може вийти за межі позовних вимог якщо це необх ідно для повного захисту пра в, свобод та інтересів позива ча, про захист яких він просит ь, суд вважає можливим вийти з а межі позовних вимог та визн ати протиправним та скасуват и рішення Державної податков ої інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 16.04.10р. про анулюван ня реєстрації ТОВ “Євродомст рой НТ-777” платником податку н а додану вартість, яке оформл ено актом №316/15-2 від 16.04.2010р.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення, ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Приймаючи до уваги, що суд з адовольнив позовні вимоги по вністю, суд вважає необхідни м стягнути на користь позива ча судовий збір в розмірі 3 гри вні 40 копійок.
Під час судового засідання проголошені вступна та резо лютивна частини постанови. П останова складена у повному обсязі 06.12.10 р.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополі АР Крим від 16.04.2010р. про а нулювання реєстрації Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Євродомстрой НТ-777» (ко д ЄДРПОУ 36071034) платником податк у на додану вартість, яке офор млено актом № 316/15-2 від 16.04.2010р.
3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Євродомстрой НТ-777» (АРК, Сімферополь, вул. Меліто польська, 28, код ЄДРПОУ 36071034, інші відомості не відомі) судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ку шнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13362607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні