ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 листопада 2010 р. (12:19) Справа №2а-11653/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі судді Папуша О.В . , при секретарі судового засі дання Суконновій Г.В., за участ ю представників:
позивача - Лук' яненка В.К., законний представник, Мартьянова О.В., довіреніст ь від 01.07.08 р.;
відповідача - Бойченко О.К., довіреність від 25.08.10 р. № 1 12/10-0, розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ел трі"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим
про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 07.09.10 р. надійшов ад міністративний позов Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Елтрі» до Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополі АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фін ансових санкцій від 24.06.10 р. № 0010652303.
Ухвалою суду від 08.09.10 р. відкр ито провадження в адміністра тивній справі та запропонова но відповідачу надати суду т а в копії позивачу заперечен ня проти позову та документи на підтвердження своїх дово дів, які в нього є. В ході підго товчого провадження судом з' ясовано питання про склад ос іб, які братимуть участь у спр аві, визначено факти, які необ хідно встановити для вирішен ня спору, вивчено документи н адані позивачем, за результа тами чого ухвалою суду від 08.09.1 0 р. закінчено підготовче пров адження і призначено справу до судового розгляду в судов ому засіданні на 30.09.10 року.
У судовому засіданні, яке ві дбулося 30.09.10 р. представники по зивача підтримав позовні вим оги з підстав викладених у ад міністративному позові та по яснили, що рішення про застос ування фінансових санкцій пр ийнято на підставі акту пере вірки, відомості в якому не ві дповідають дійсності. До пер евірки не було залучено мате ріально-відповідальних осіб , оскільки відповідальна осо ба на той час знаходилась на л ікарняному, а працівники ТОВ "Елтрі", що були присутні при п роведенні перевірки за своїм и функціональними обов' язк ами не є відповідальними осо бами, при цьому навіть при про веденні перевірки в присутно сті працівників позивача пер евіряючими не було запропоно вано зробити запис в акті пер евірки, який і не підтверджен о жодним підписом зі сторони перевіреної особи. Натоміст ь відповідачем у подальшому було складено акт, з якого пре дставники позивача нібито ві дмовились від підпису у акті перевірки від 08.06.10 р. № 003992/0775/01/09/23/207039 91. До акту перевірки включено товари інших суб' єктів госп одарювання, які знаходились на зберіганні у позивача, чер ез що це обладнання не могло о бліковуватись у книзі товарн о-матеріальних цінностей під приємства оскільки не є його власністю, тому, на думку пози вача, відсутнє інкриміноване йому порушення, за яке застос овано штрафні санкції.
На підтвердження своїх дов одів представниками позивач а суду було надано додатково докази на підтвердження зна ходження Лук' яненка В.К. на лікарняному, а також копії договорів зберігання, видат кових накладних та актів при йому передачі на зберігання, за яким позивач, з метою прове дення маркетингових дослідж ень, отримав обладнання.
Відповідач проти задоволе ння адміністративного позов у заперечив, у своїх поясненн я послався, що перевірку пров едено відповідно до норм дію чого законодавства, у книзі з роблено відповідний запис, а в результаті перевірки вияв лено порушення діючого закон одавства, що виразилось у нев еденні обліку товарів за міс цем їх реалізації та схоронн ість на загальну суму 66 987,00 грн . Перевіряючим не представле но накладні на оприбуткуванн я товару, матеріальний звіт т а інші форми звітності, які б р егламентували облік товару з а місцем його реалізації. Від омості обліку товару складен о у присутності тимчасово ви конуючого обов' язки директ ора ТОВ "Елтрі" Лук' яненка К.В.
У судовому засіданні 16.11.10 р. п редставниками позивача суду надано документи на підтвер дження оскарження у апеляцій ному адміністративному поря дку спірного рішення до Держ авної податкової адміністра ції в Автономній Республіці Крим про застосування фінанс ових (штрафних) санкцій від 24.06. 10 р. № 0010652303, яким до позивача застосовано штрафні санкції за порушення вимог Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування і послуг" в сумі 145 836,00 грн. за результати як ого доводи позивача визнано безпідставними та такими, що не можуть бути підставами дл я скасування прийнятого ДПІ в м. Сімферополі рішення про з астосування фінансових (штра фних) санкцій та запропонова но відповідно до статті 17 Зако ну України "Про звернення гро мадян" подати скаргу до Держа вної податкової адміністрац ії України.
Відповідачем надано суду п исьмові заперечення, згідно яких він наполягає на законн ості прийнятого рішення про застосування фінансових (штр афних) санкцій, оскільки резу льтати перевірки проведеної 08.06.10 р. виявили порушення позив ачем п.12 ст. 3 Закону України ві д 06.07.95 р. № 265/95-ВР "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі г ромадського харчування і пос луг", приписи якого зобов' яз ують суб' єктів підприємниц ької діяльності вести у поря дку, встановленому законодав ством, облік товарних запасі в на складах та/або за місцем ї х реалізації, здійснювати пр одаж лише тих товарів, які від ображені в такому обліку, за в инятком продажу товарів особ ами, які відповідно до законо давства оподатковується за п равилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реал ізованих товарів (наданих по слуг).
Розглянувши матеріали спр ави в їх сукупності, заслухав ши доводи представників стор ін, судом з' ясовано, що позив ач виходячи з положень п. 1 ч. 2 с т. 17 КАС України оскаржив до су ду рішення ДПІ в м. Сімферопол і АР Крим про застосування шт рафних санкцій
Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю "Елт рі" - суб' єкт господарюван ня, юридична особа, що здійсню є свою діяльність на підстав і Статуту (а.с.39-50), ідентифікаці йний код юридичної особи 20703991, з ареєстровано Виконавчим ком ітетом Сімферопольської міс ької ради АР Крим за адресою: 95013, АР Крим, м. Сімферополь, вул . Кримської правди, б. 61, що підт верджується копією свідоцтв а про державну реєстрацію юр идичної особи, копією довідк и з Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України (а.с.38).
Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень, який здійс нює свою діяльність на підст аві Положення про державну п одаткову інспекцію в районі, місті без районного поділу, р айонні в місті, міжрайонну, об ' єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізов ану державну податкову інспе кцію, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 25.06.08 р. № 412, з ареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.07.08 р. № 633/15324, є о рганом державної податкової служби у системі органів вик онавчої влади, підпорядковує ться Державній податковій ад міністрації в Автономній Рес публіці Крим і забезпечує ре алізацію єдиної державної по даткової політики на територ ії відповідної адміністрати вно-територіальної одиниці, а також державної політики в сфері контролю за виробницт вом та обігом спирту, алкогол ьних напоїв і тютюнових виро бів. У своїй діяльності керує ться Конституцією України, З аконом України від 04.12.90 р. № 509-ХІ І "Про державну податкову слу жбу в Україні" та іншими закон ами України, актами Президен та України, Кабінету Міністр ів України, іншими нормативн о-правовими актами органів д ержавної влади, у тому числі н аказами, а також розпоряджен нями органів державної подат кової служби вищого рівня.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зак ону України "Про державну под аткову службу" відповідач на ділений повноваженнями здій снювати документальні невиї зні перевірки (на підставі по даних податкових декларацій , звітів та інших документів, п ов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (о бов' язкових платежів) незал ежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов' язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб' єктів підприємниц ької діяльності чи не мають т акого статусу, на яких згідно із законами України покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ.
Судом з' ясовано, що посадо вими особами ДПІ в м. Сімфероп олі АР Крим, державними подат ковими ревізорами-інспектор ами 08.06.10 р. проведено перевірку за дотриманням позивачем по рядку проведення розрахункі в за товари (послуги), вимог з р егулювання обігу готівки, на явності торгових патентів і ліцензій.
В ході перевірки виявлено п орушення діючого законодавс тва, щодо не ведення обліку то варів за місцем їх реалізаці ї та схоронність на загальну суму 66 987,00 грн. Перевіряючим не представлено накладні на пр иход товару, матеріальний зв іт та інші форми звітності, як і б регламентували облік тов ару за місцем його реалізаці ї. Відомості обліку товару ск ладено у присутності тимчасо во виконуючого обов' язки ди ректора ТОВ "Елтрі" Лук' ян енка К.В. Вказані порушення знайшли своє відображення в акті перевірки від 08.06.10 р. № 003992.
Відповідно до відомості пр о результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реал ізації та фактичних залишків запасів (товарно-матеріальн их цінностей) станом на 08.06.10 р. в иявлено товарно-матеріальні цінності на загальну суму 22 698 ,00 грн., а саме: Ваги FCS-60 центр оваги у кількості 1 шт. сумою 1 0 60,00 грн., Ваги BTME-3041 у кількост і 1 шт. сумою 870,00 грн., Ваги BTME-30М у кількості 1 шт. сумою 850,00 грн., Ваги BTME-6Т2 у кількості 1 шт. с умою 950,00 грн., Ваги Cas ERjr у кіль кості 1 шт. сумою 1 200,00 грн., Ваги RP-02mey 05/1/2 у кількості 1 шт. сумою 86 0,00 грн., Таксометр ТА-50 у кількос ті 1 шт. сумою 860,00 грн., Ваги В ТЕ центроваги 15Т2 у кількості 1 шт. сумою 1 280,00 грн., Сканер OPR-3201 у к ількості 1 шт. сумою 1377,00 грн., Ска нер OPR-2001 у кількості 1 шт. сумою 157 9,00 грн., Ваги KC-марнет у кіль кості 1 шт. сумою 780,00 грн., Ваги RP-02mey 0,2/0,5/1 у кількості 1 шт. сумою 875,00 грн., Ваги SW-1 у кількості 1 шт. сумою 900,00 грн., Штрих-слім 200М 1,5-2,5 у кількості 1 шт. сумою 1 015,00 гр н., РРО Марія 301МТМ у кількості 1 шт. сумою 5 004,00 грн., РРО ЕксеміоD PV-50 у кількості 1 шт. сумою 1 598,00 гр н., PPO Mini500.02 01 у кількості 1 шт. сумою 1 650,00 грн. (а.с.46).
Згідно другої відомості пр о результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реал ізації та фактичних залишків запасів (товарно-матеріальн их цінностей) станом на 08.06.10 р. в иявлено товарно-матеріальні цінності на загальну суму 44 289 ,00 грн., а саме: Штрих-принт 1,5-2,5 у к ількості 1 шт. сумою 6 690,00 грн., Шт рих-принт М 1,5-2,5 Д1 (м) у кількості 1 шт. сумою 6 590,00 грн., Штрих-принт Ф1 1,5-2,5 Д2 у кількості 1 шт. сумою 5 990,00 грн., Ваги АСS-30 Price (без стоя нки) у кількості 1 шт. сумою 680,00 г рн., Ваги "Ягуар 01,5W" у кілько сті 1 шт. сумою 1850,00 грн., Ваги Вест-150А 12 Е у кількості 1 шт. сум ою 1 800,00 грн., Ваги Вест-600 А 12 Е у кількості 1 шт. сумою 2 600,00 грн. , Ваги Certus-300 у кількості 1 шт. с умою 2100,00 грн., Ваги Axis BTV 210 у кіл ькості 1 шт. сумою 2 650,00 грн., Ваг и BTHE-6L у кількості 1 шт. сумою 870,0 0 грн., Ваги BTHE-6T1K у кількості 1 шт. сумою 920,00 грн., Ваги BTHE-30T1K у кількості 1 шт. сумою 920,00 грн., Ваги BПП-55 у кількості 1 шт. су мою 880,00 грн., Ваги BTHE 15 АК у кіл ькості 1 шт. сумою 950,00 грн., Ваг и Certus Trade CTPg-6/15 у кількості 1 шт. сум ою 1 500,00 грн., Ваги Вест-250А 12 Е у кількості 1 шт. сумою 2 150,00 грн. , Ваги Jagever NWTC-15 у кількості 1 шт . сумою 700,00 грн., Ваги ПВ-300кг у кількості 1 шт. сумою 2 200,00 грн., Ваги ВПЕ Центроваги 150 у кіл ькості 1 шт. сумою 1 860,00 грн., Ваг и Certus СНК 60 А 5 у кількості 1 шт. сумою 2 200,00 грн. 1050,00 грн., Ваги ВP-02mey 2/5/10-2С у кількості 1 шт. сумою 1 050,00 грн., Ваги BTHE-15L у кількос ті 1 шт. сумою 870,00 грн. (а.с.47)
На підставі висновків акту перевірки від 08.06.10 р. № 003992/0775/01/09/23/207039 91 відповідачами встановлено порушення п. 12 ст. 3 Закону Укра їни від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг" у зв' язку з чим на підставі пункту 11 статті 11 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" № 5 09-ХІІ від 04.12.1990 р. та згідно зі ст. 21 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" до позивача застос овано штрафні (фінансові) сан кції сумою 145 836,00 грн. Розрахуно к фінансових санкцій здійсне но відповідно до статті 21 Зак ону України 06.07.1995 р. № 265/95-ВР "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг" 72 918 * 2 = 145 836,00 грн.
Порушення, які відображено в акті, що став підставою для прийняття оскарженого до суд у рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій , спростовано матеріалами сп рави.
На час проведення перевірк и, тимчасово виконуючий обов ' язки директора Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Елтрі" знаходився на лікарн яному, на підтвердження чого представниками позивача суд у надано належні докази, а сам е копії листків непрацездатн ості від 31.05.10 р. № 500373 (а.с.91), від 31.05.10 р . № 500374 (а.с.95), від 19.05.10 р. № 545949 (а.с.92), від повідно до яких Лук' яненк о К.В. знаходився на стаціон арному лікуванні у КРП "Карді ологічний клінічний диспанс ер" з 04.06.10 р. по 08.06.10 р., з 29.06.10 р. по 02.07.10 р . у КРП "Клінічна лікарня ім. М.О . Семашко" - листок непрацезд атності від 08.06.10 р. № 435495 (а.с.94), від 02.07.10 р. № 524820 (а.с.93).
З наданих суду договорів зб ерігання, актів приймання-пе редачі, видаткових накладних (а.с.18, 20-29, 65-85) та матеріальних зві тів за травень 2010 року (а.с.111-120) та за червень 2010 року (а.с.121-131) вбача ється, що Товариство з обмеже ною відповідальністю отрима ло на зберігання ваги за марк ами та кодами товару, які за пе реліком визначено у відомост ях від 08.06.10 р. про результати пе ревірки щодо повноти оприбут кування, реалізації та факти чних залишків запасів (товар но-матеріальних цінностей).
Відповідно до положень ста тті 936 Цивільного кодексу Укра їни за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов 'язується зберігати річ, яка п ередана їй другою стороною (п оклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронност і. Договором зберігання, в яко му зберігачем є особа, що здій снює зберігання на засадах п ідприємницької діяльності (п рофесійний зберігач), може бу ти встановлений обов'язок зб ерігача зберігати річ, яка бу де передана зберігачеві в ма йбутньому. Договір зберіганн я є публічним, якщо зберіганн я речей здійснюється суб'єкт ом підприємницької діяльнос ті на складах (у камерах, примі щеннях) загального користува ння.
Приписи статті п. 12 статті 3 З акону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг" зобов' язують суб' єктів підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготі вковій формі (із застосуванн ям платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо) вести у порядку, встановленому зако нодавством, облік товарних з апасів на складах та/або за мі сцем їх реалізації, здійснюв ати продаж лише тих товарів, я кі відображені в такому облі ку, за винятком продажу товар ів особами, які відповідно до законодавства оподатковуют ься за правилами, що не передб ачають ведення обліку обсягі в реалізованих товарів (нада них послуг) - лише при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг.
Відповідальність за поруш ення вимог Закону України ві д 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг" передбачена статтею 21 нас тає у суб'єктів підприємниць кої діяльності, якщо вони не в едуть або ведуть з порушення м встановленого порядку облі к товарів за місцем реалізац ії та зберігання - у розмірі по двійної вартості необлікова них товарів за цінами реаліз ації, але не менше десяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян.
Відповідальність за дотри мання порядку ведення операц ій з готівкою відповідно до п . 7.3 Положення покладається на підприємців, керівників під приємств. Особи, які винні в по рушенні порядку ведення опер ацій з готівкою, притягуютьс я до відповідальності в уста новленому законодавством Ук раїни порядку.
У разі виявлення порушень в становленого порядку веденн я обліку товарів за місцем ре алізації та зберігання орган и державної податкової служб и України застосовують до по рушників штрафні санкції на підставі подання органів кон тролю згідно з законодавство м України.
Матеріалами справи, спрост овано висновки викладені в а кті відповідача щодо порушен ня позивачем в частині невед ення обліку товарів за місце м реалізації та зберігання, н аданими позивачем матеріаль ними звітами за травень - черв ень 2010 року.
За таких підстав, враховуюч и обставини справи та надані сторонами докази, суд приход ить до висновку щодо неправо мірності дій відповідача, ос кільки застосована санкція н едотримання положень законо давчого акту за фактом виявл еного порушення, не знайшла с вого підтвердження в матеріа лах справи.
Враховуючи, наведене відпо відач діяв на порушення вимо г частини другої статті 19 Конс титуції України, згідно якої органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.
Оскільки оспорене рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій прийнято на підставі надуманих виснов ків акту перевірки, воно підл ягає скасуванню, як прийняте без достатніх на те підстав, а адміністративний позов - зад оволенню.
У судовому засіданні 22.11.10 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Пос танову складено у повному об сязі 26.11.10 р.
Керуючись статтями 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольн ити у повному обсязі.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції у м. Сімфе рополі Автономної Республік и Крим від 24.06.10р. № 0010652303 про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій до Товариства з о бмеженою відповідальністю "Е лтрі" у розмірі 145836 грн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Елтрі", в рахунок відшк одування понесених витрат зі сплати судового збору, - 3,40 грн .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання пос танови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13363035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні