Постанова
від 30.11.2010 по справі 2а-7889/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

30.11.10 Справа №2а-7889/10/14/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., при секрет арі судового засідання Белов ої Ю.Г., за участю

представника позивача - н е з' явився;

представника відповідача - Дубової Л.В., пасп. НОМ ЕР_1;

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів

до Театру-студія ляльок "М аріонетки"

про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій в розмірі 6722,00 грн.

Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту і нвалідів звернулось до Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом д о Театру-студія ляльок "Маріо нетки" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій в розмірі 6722 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідн о до Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” зобов' яз аний виконувати нормативи ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, а в разі недот римання цієї норми повинен с платити штрафні санкції за н е зайняті інвалідами робочі місця.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і з підстав, викладених у адмі ністративному позові та пояс нив, що відповідач не забезпе чив у 2009 році працевлаштуванн я одного інваліда на підприє мстві, у зв' язку з чим зобов' язаний сплатити позивачу адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся в розмірі половини середн ьорічної заробітної плати за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте ним.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував з мотивів, в икладених у письмових поясне ннях, посилаючись на те, що Теа тр-студія ляльок "Маріонетки " є неприбутковою організаці єю, що повністю фінансується за рахунок місцевого бюджет у, у зв' язку з чим повинна бут и звільнена від сплати адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених ст.20 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні”. Таким чином, на думк у представника відповідача, у позові повинно бути відмов лено.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника відповідача, досл ідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Виконавчим комітетом Євпа торійської міської ради АР К рим Театр-студія ляльок "Марі онетки" 27.12.1994 року зареєстрова но в якості юридичної особи (Є ДРПОУ 22274944).

Згідно довідки про реєстра цію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту і нвалідів від 26.10.2009р. №7/4494 відпові дач зареєстрований позиваче м 26.10.2009р.

Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні” від 21.03.1991 ро ку № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”від 21.03.1991 року № 875 (дал і - Закон №875) для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб, - у кількості одного роб очого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 Закону №875. Ви конанням нормативу робочих м ісць у кількості, визначеній згідно з частиною першою ціє ї статті, вважається працевл аштування підприємством, уст ановою, організацією, у тому ч ислі підприємством, організа цією громадських організаці й інвалідів, фізичною особою , яка використовує найману пр ацю, інвалідів, для яких це міс це роботи є основним.

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону №875 роб отодавці, де середньообліков а чисельність працюючих інва лідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачуют ь відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції, сума яких ви значається в розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону №875 та Порядку сплати підприєм ствами, установами, організа ціями та фізичними особами, щ о використовують найману пра цю, суми адміністративно-гос подарських санкцій та пені з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів (далі Порядок №70) , затвердженого Постановою К абінету Міністрів України ві д 31.01.07р. №70 адміністративно-госп одарські санкції розраховую ться та сплачуються роботода вцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за ро ком, в якому відбулося поруше ння нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону №875. На підприємст вах, де працює більш як 15 чолов ік, суми штрафних санкцій виз начаються у розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві з а кожне робоче місце, не зайня те інвалідом, а на підприємст вах, де працює від 8 до 15 чоловік , - у розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зай няте інвалідом.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за №1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності №3-ПН “Звіт п ро наявність вакансій” (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інст рукції щодо заповнення форм и звітності №3-ПН “Звіт про ная вність вакансій”, зазначено, що відповідно до Закону Укра їни “Про зайнятість населенн я” підприємства, установи й о рганізації, їх структурні пі дрозділи та філії незалежно від форми власності та госпо дарювання повинні за наявнос ті вакансій у повному обсязі подавати інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латника страхових внесків.

Судом встановлено, що 28.04.2010р. п озивачем проведена позаплан ова виїзна перевірка виконан ня відповідачем ст.ст. 19, 20 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”, в ході якої встано влено що, відповідач відпо відно до вимог ст. 19 Закону №875 п овинен був працевлаштувати у 2009 році 1-го інваліда, фактично у 2009 році непрацевлаштований жодний інвалід. Середньоріч на заробітна плата на підпри ємстві у 2009 році складала 13444 грн ., у зв' язку чим сума адмініст ративно-господарських санкц ій складає 6722 грн.

За результатами перевірки складений Акт від 28.04.2010р.

Суд вважає, що позовні вимог и задоволенню не підлягають з наступних підстав.

Частина 1 ст. 20 Закону №875 перед бачає сплату підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадськими о рганізаціями інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у адміністративно-господарс ьких санкцій, проте положенн я цієї частини не поширюєтьс я на підприємства, установи і організації, що повністю утр имуються за рахунок коштів д ержавного або місцевих бюдже тів.

Згідно з ч. 3 ст. 20 Закону №875 спл ату адміністративно-господа рських санкцій і пені підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, проводять відпов ідно до закону за рахунок при бутку, який залишається в їх р озпорядженні після сплати вс іх податків і зборів (обов'язк ових платежів).

З системного аналізу вищез азначених норм вбачається, щ о діяльність роботодавців де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , які відповідно до ч. 1 ст. 20 Зако ну №875 сплачують адміністрати вно-господарські санкції, по винна передбачати отримання прибутку. Сплата таких санкц ій неприбутковими організац іями, що утримуються за рахун ок коштів бюджету не передба чається.

Згідно до статуту Театр-сту дія ляльок "Маріонетки" знахо диться у підпорядкуванні Мін істерства культури Криму і У правління з культури та істо рико - культурної спадщини м. Є впаторії.

Пункт 1.1. Статуту передбачає , що Театр-студія ляльок "Маріо нетки" створений для розвитк у і пропаганди дитячого теат рального мистецтва, вдоскона лення організації дозвілля н аселення, розширення та полі пшення культурного обслугов ування дітей та дорослих. А та кож для розвитку нових орган ізаційно - економічних форм т еатру та надання необхідної методичної та практичної доп омоги самодіяльним театром л яльок, відповідач є неприбут ковою організацією та його д іяльність не має на меті одер жання прибутку. Крім того у С татуті зазначено, що фінансу вання відповідача - бюджетне .

В матеріалах справи є довід ка № 564/а від 12.07.2010 року фінансово го управління Євпаторійсько ї міської ради, в якій зазначе но, що фінансування відповід ач здійснюється з місцевого бюджету по КЕКВ 1310 «Субсидії т а поточні трансферти підприє мствам, установам, організац іям». Згідно економічної кла сифікації видатків по даному коду здійснюються поточні в итрати одержувачів бюджетни х коштів, у тому числі оплата з а споживану електроенергію.

Пунктом 7.11 ст. 7 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств”, передбачено оподаткування неприбуткови х установ і організацій, в абз . “а” підпункту 7.11.1 якої зазнач ено, що до неприбуткових уста нов і організацій, відносять ся, зокрема, органи державної влади України, органи місцев ого самоврядування та створе ні ними установи або організ ації, що утримуються за рахун ок коштів відповідних бюджет ів.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Основи законодавства України про культуру” № 2117-XII, ві д 14.02.1992р. (далі - Закон №2117) діяльн істю у сфері культури є: створ ення, розповсюдження і попул яризація творів літератури т а мистецтва; збереження та ви користання культурних цінно стей; естетичне виховання; ор ганізація спеціальної освіт и, відпочинку і дозвілля гром адян.

Суб'єктами діяльності у сфе рі культури є: професійні тво рчі працівники, професійні т ворчі колективи, працівники культури, окремі громадяни; д ержавні і приватні заклади, п ідприємства, організації і у станови, що діють у сфері куль тури; творчі спілки, націонал ьно-культурні товариства, фо нди, асоціації, інші громадсь кі об'єднання, їх підприємств а; держава в особі її органів в лади та управління.

Діяльність у сфері культур и здійснюється на професійні й чи аматорській основі у пор ядку, визначеному цим Законо м №2117, законодавством України про підприємства, підприємн ицьку діяльність, некомерцій ні організації та об'єднання , а також законодавством, що ре гулює конкретні види діяльно сті у сфері культури.

Ст. 21-1 Закону №2117 передбачено, що неприбутковими організац іями у сфері культури є юриди чні особи, які здійснюють дія льність, визначену статтею 12 З акону №2117, і відповідають крит еріям неприбутковості, встан овленим цією статтею.

Неприбуткова організація у сфері культури може здійсн ювати фінансово-господарськ у діяльність відповідно до ц ілей її утворення та в межах ї ї цивільної правоздатності.

Кошти та інше майно, майнові права (у грошовому виразі), на буті неприбутковою організа цією внаслідок її фінансово- господарської діяльності, за результатами звітного періо ду не можуть більше ніж у три р ази перевищувати її надходже ння за той же період у вигляді бюджетних коштів, коштів та і ншого майна, майнових прав (у г рошовому виразі), наданих орг анізації засновником (заснов никами) організації, в тому чи слі у вигляді членських внес ків, внесків учасників, а тако ж безповоротної фінансової д опомоги чи допомоги товарами , роботами, послугами (за їх ри нковою вартістю), що надані бе зоплатно.

Обсяг майна суб'єктів підпр иємницької діяльності (часто к у їхньому майні), яке на вста новленому законом праві нале жить неприбутковій організа ції, не може більше ніж у три р ази перевищувати загальний о бсяг іншого майна, що належит ь неприбутковій організації на кінець звітного періоду. Т аке перевищення має бути усу нено протягом року, наступно го за звітним.

Майно неприбуткової орган ізації у сфері культури може бути передано суб'єктам підп риємницької діяльності лише в тимчасове користування на компенсаційній основі, за ви нятком внесення майна до ста тутного фонду господарськог о товариства чи наділення ма йном іншого суб'єкта підприє мницької діяльності.

Компенсація за користуван ня майном неприбуткової орга нізації не може бути нижчою з а звичайну ціну, крім випадкі в, коли майно надається в кори стування іншим неприбуткови м організаціям.

Законом для окремих форм не прибуткових організацій у сф ері культури та за видами їх д іяльності можуть встановлюв атися інші критерії ознак не прибутковості.

За таких обставин суд вважа є, що діяльність відповідача відповідно до його Статуту н е суперечить вимогам Закону №2117 та Постанови Кабінету Мін істрів України від 05.06.1997 року № 534, якою відповідно до Закону № 2117 затверджений перелік платн их послуг, які можуть надават ися закладами культури і мис тецтв, заснованими на держав ній та комунальній формі вла сності, що відповідає вимога м п. 7.11 ст. 7 Закону України “Про о податкування прибутку підпр иємств”.

Відповідно до планів відпо відача використання бюджетн их коштів на 2009 рік, затверджен их директором відповідача та погоджених Начальником упра вління культури, з місцевого бюджету відповідачу у 2009 році виділено 138200,00 грн., з яких 138200,00 грн . - поточні видатки, у тому чис лі оплата праці працівників в сумі 100979,00 грн., нарахування на заробітну плату - 37220,00 грн.

До матеріалів справи надан ий звіт про фінансові резуль тати відповідача за 2009 рік, згі дно з яким у нього не було приб утку, а взагалі відповідачем був понесений збиток за звіт ний період.

Суд звертає увагу позивача на те, що відповідач є неприбу тковою організацією, відпові дно до вимог ст. 21-1 Закону №2117, то бто не отримує прибутку від с воєї діяльності та фактично утримується за рахунок кошті в місцевого бюджету.

Таким чином вимоги ч. 1 ст. 20 За кону №875 щодо сплати роботодав цями, де середньооблікова чи сельність працюючих інвалід ів менша, ніж установлено нор мативом, передбаченим статте ю 19 Закону №875 адміністративно -господарських санкцій, не по ширюється на відповідача як на організацію, що утримуєть ся за рахунок коштів місцево го бюджету.

Також суд звертає увагу на т ой факт що відповідач знаход иться на обліку в відділенні Фонду соціального захисту і нвалідів лише з 26.10.2009р., тому зас тосування до нього адміністр ативно-господарських санкці й за не працевлаштування інв аліда у 2009 році суд вважає недо цільним.

В силу викладеного суд вваж ає, що позивачем нараховані а дміністративно-господарськ і санкції без фактичного вив чення обставин справи.

У зв' язку з чим у суду не ма є підстав для задоволення по зову.

Під час судового засідання , яке відбулось 30.11.10р. були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідн о до ст. 163 КАСУ постанову склад ено у повному обсязі та підпи сано 03.12.10р.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.11.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13363802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7889/10/14/0170

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 20.06.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Постанова від 30.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні