Ухвала
від 16.12.2010 по справі 2а-7732/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-7732/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Арсірій Р.О.

Суддя-доповідач: Хрімлі О.Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"16" грудня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючого

суддів

при секретарі Хрімлі О.Г.,

Літвіної Н.М.,

Чаку Є.В.,

Кожокарі М.Ю.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Товариства з обме женою відповідальністю «МДК »на постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 12 серпня 2010 року в адміністр ативній справі за позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «МДК»до Державної податкової інспекції у Пече рському районі м. Києва про в изнання протиправним та скас ування рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій, -

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МДК»звер нулось до Окружного адмініст ративного суду м. Києва з позо вом до Державної податкової інспекції у Печерському рай оні м. Києва про визнання прот иправним та скасування рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22 тра вня 2009 року № 7102305.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 12 серпня 2010 року у задоволен ні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, Товариством з о бмеженою відповідальністю « МДК»подано апеляційну скарг у, в якій просить скасувати по станову суду першої інстанці ї та прийняти нову, якою задов ольнити позовні вимоги у пов ному обсязі.

Сторони, будучи належним ч ином повідомлені про дату, ча с та місце апеляційного розг ляду справи, в судове засідан ня не з' явились.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов' яз кова, колегія суддів у відпов ідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи з а відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фікс ування судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснювалось.

Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга необґ рунтована та задоволенню не підлягає.

Суд першої інстанції всебі чно, повно та об'єктивно розгл янув справу, правильно встан овив обставини, яким дав прав ильну правову оцінку і прийш ов до обґрунтованого висновк у про відмову у задоволення а дміністративного позову.

Так, суд першої інстанції дійшов висновку, що на момент перевірки позивач не викона в свій обов' язок щодо засто сування зареєстрованого, опл омбованого у встановленому п орядку та переведеного у фіс кальний режим роботи реєстра тора розрахункових операцій , а тому санкції застосовані д о нього обґрунтовано.

З таким висновком колегія с уддів погоджується у повному обсязі, виходячи з наступног о.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Державною податковою інспекцією у Баб ушкінському районі м. Дніпро петровська було проведено пе ревірку за дотриманням суб' єктами господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості торгових патентів і ліц ензій, в результаті якої було складений акт від 05.05.2009 р. № 002154, як им зафіксовано порушення вим ог податкового законодавств а України, а саме п. 1, 2, 3 ст. 3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сферах торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»та п. 4.4 Порядку реєстрац ії, опломбування та застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій за товари (посл уги), затвердженого Наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 01.12.2000 р. № 614, за які, п. 1,2 ст. 17 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с ферах торгівлі, громадського харчування та послуг»та абз . 3 ст. 1 Указу Президента Україн и «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм ре гулювання обігу готівки»пер едбачена відповідальність у вигляді штрафних (фінансови х) санкцій.

Перевіркою встановлено, не проведення розрахункової оп ерації через реєстратори роз рахункових операцій та невид ача касового чеку на загальн у суму 100 грн. Також, встановлен о, що в приміщенні позивача зн аходяться у робочу стані 87 гра льних автоматів, які не приве дені у фіскальний режим робо ти.

На підставі акту перевірки , відповідачем було прийняте рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій в ід 22.05.2009 року № 7102305 в розмірі 30 080 гр н.

Обговорюючи питання щодо п равомірності визначення Тов ариству з обмеженою відповід альністю «МДК»штрафних санк цій судова колегія зважає на наступне.

Так, відповідно до преамбул и Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг»цей Закон визнач ає правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг.

Статтею 1 цього Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг»вст ановлено, що реєстратори роз рахункових операцій застосо вуються фізичними особами - с уб'єктами підприємницької ді яльності або юридичними особ ами (їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами) (далі - суб'єкти підп риємницької діяльності), які здійснюють операції з розра хунків у готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г, а також уповноваженими бан ками та суб'єктами підприємн ицької діяльності, які викон ують операції купівлі-продаж у іноземної валюти.

Пунктами 1, 2, 3 ст. 3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»ви значено, що суб'єкти підприєм ницької діяльності, які здій снюють розрахункові операці ї в готівковій та/або в безгот івковій формі (із застосуван ням платіжних карток, платіж них чеків, жетонів тощо) при пр одажу товарів (наданні послу г) у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг зоб ов'язані:

1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;

3) застосовувати реєстратор и розрахункових операцій, що включені до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій, з додержанням в становленого порядку їх заст осування.

Терміни переведення суб'єк тів підприємницької діяльно сті на облік розрахункових о перацій у готівковій та безг отівковій формі із застосува нням реєстраторів розрахунк ових операцій установлені По становою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення су б'єктів підприємницької діял ьності на облік розрахункови х операцій у готівковій та бе зготівковій формі із застосу ванням реєстраторів розраху нкових операцій», додатком д о якої визначено, що до 31.12.2006 рок у всі гральні автомати повин ні бути переведені в режим за стосування РРО.

Тобто, невиконання цього об ов' язку може бути підставою для накладення на суб' єкта господарювання фінансових ( штрафних) санкцій, передбаче них ст. 17 Закону України «Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг», які за прав овою природою є адміністрати вно-господарськими санкціям и, а тому застосовуються у раз і наявності вини суб' єкта г осподарювання та причинного зв' язку між самим порушенн ям та його наслідками.

Пунктом 2 зазначеної вище По станови на Міністерство пром ислової політики покладено о бов' язок щодо забезпечення організації розроблення авт оматів з продажу товарів (пос луг), які відповідатимуть заз наченим вимогам, а також запа м'ятовуючих пристроїв (фіска льної пам'яті) для оснащення а втоматів, що вже діють.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.07.2008 року № 430 «Про затвердженн я Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й у новій редакції»(втратив ч инність 10.09.2008 року) до Державног о реєстру реєстраторів розра хункових операцій було включ ено комп' ютерно-касову сист ему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних а втоматів.

Таким чином, до 01.07.2008 року у Дер жавному реєстрі реєстраторі в розрахункових операцій Укр аїни не було зареєстровано т акого реєстратора, який би за безпечував технічну можливі сть виконувати фіскальні фун кції гральним автоматом, а то му притягнення суб' єктів го сподарювання до відповідаль ності за використання гральн их автоматів, не обладнаних ф іскальними функціями, можлив е лише після набрання чиннос ті вищезазначеним Наказом.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 10 вересня 2008 року № 581 «Про затв ердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції»(я кий втратив чинність 21.01.2009 року ) до Державного реєстру реєст раторів розрахункових опера цій також було включено комп ' ютерно-касову систему «Фіс кал», яка призначена для фіск алізації гральних автоматів .

Проте, Наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 21 січня 2009 року № 7 «Про з атвердження Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій у новій редакці ї»(який втратив чинність, але діяв на момент перевірки) вищ евказана комп' ютерно-касов у систему знову включено до Д ержавного реєстру реєстрато рів розрахункових операцій.

Отже, із моменту включення д о Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й комп' ютерно-касової систе ми «Фіскал»позивач зобов' я заний використовувати зазна чену систему.

Водночас, несумісність ком п' ютерно-касової системи «Ф іскал»із введеними раніше в експлуатацію гральними авто матами виключає можливість в чинення правопорушення тими суб' єктами господарювання , чиї гральні автомати не є сум існими з цією системою з техн ічних причин. При цьому, відпо відно до ст. 218 Господарського кодексу України суб' єкти г осподарювання повинні підтв ердити вжиття ними заходів і з встановлення технічної мож ливості використання комп' ютерно-касової системи «Фіск ал»у тих гральних автоматах, що ними використовуються.

Позивачем не доведено вжит тя ним заходів із встановлен ня технічної можливості вико ристання комп' ютерно-касов ої системи «Фіскал»у тих гра льних автоматах, що ним викор истовуються, не вжито всіх не обхідних заходів для з' ясув ання питання про сумісність комп' ютерно-касової систем и «Фіскал»із тими гральними автоматами, що введені ним в е ксплуатацію до включення заз наченої системи до Державног о реєстру реєстраторів розра хункових операцій, а отже від сутня необхідність встановл ення судом технічної сумісно сті комп' ютерно-касової сис теми «Фіскал»окремо з кожним з цих гральних автоматів.

У відповідності до п. 1, 2 ст. 17 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»за порушення вимог цього Закону до суб'єктів під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах:

1) у п'ятикратному розмірі ва ртості проданих товарів (над аних послуг), на які виявлено н евідповідність, - у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих - посл уг), у разі непроведення розра хункових операцій через реєс тратори розрахункових опера цій, у разі нероздрукування в ідповідного розрахункового документа, що підтверджує ви конання розрахункової опера ції, або проведення її без вик ористання розрахункової кни жки;

2) двадцять неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н - у разі застосування при зді йсненні розрахункових опера цій непереведеного у фіскаль ний режим роботи, незареєстр ованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєст ратора розрахункових операц ій.

З врахуванням викладеного , відповідач обґрунтовано ви значив позивачу фінансові са нкції за порушення порядку з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій, а суд п ершої інстанції дійшов прави льного висновку про відмову у задоволенні позовних вимог .

Доводи апелянта спростову ються вищенаведеним, матеріа лами справи та не відповідаю ть вимогам чинного законодав ства.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову суду без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

На підставі вищевикладен ого, колегія суддів дійшла ви сновку про те, що суд першої ін станції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержання м норм матеріального і проце суального права.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів , -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відповід альністю «МДК» - залишити без задоволення, постанову Окру жного адміністративного суд у м. Києва від 12 серпня 2010 року - б ез змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів шляхом под ання касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий суддя О.Г. Хрімлі

Судді Н.М. Літвіна

Є.В. Чаку

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13368621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7732/10/2670

Ухвала від 16.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 12.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні