КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-11266/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Кармазіна О.А.
Суддя-доповідач: Шурко О .І.
У Х В А Л А
Іменем України
"09" грудня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:
головуючого Шурка О.І.,
суддів Грищенко Т.М., Маце донської В.Е.,
при секретарі Киричуку Р.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Державної податково ї інспекції у Шевченківськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду м. Києва від 13 вересня 2010 р оку у справі за її позовом до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Каліпсо-Стар»пр о визнання недійсним запису про проведення державної реє страції та припинення юридич ної особи, -
ВСТАНОВ ИВ:
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 13 вересня 2010 року у задо воленні вищевказаного позов у відмовлено.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою суду, позив ач по справі подав апеляці йну скаргу, в якій просив скас увати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове р ішення, яким задовольнити по зовні вимоги в повному обсяз і.
В аргументування своєї поз иції апелянт вказав, що підст авою для скасування державно ї реєстрації юридичної особи відповідача є недійсність з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущених при створ енні юридичної особи, що немо жливо усунути.
Судом першої інстанції вст ановлено, що ТОВ «Каліпсо-Ста р»зареєстроване Шевченківс ькою районною державною адмі ністрацією м. Києва 28.05.2009.
Свідоцтво про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість ТОВ «Каліпсо-Стар»отр имало 26.062.2009 № 100232980.
Заслухавши у засіданні апе ляційного суду доповідача, п ояснення учасників судового процесу, які з' явилися у суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи, колегія суд дів вважає, що апеляційна ска рга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підста в.
Так, відповідно до ст. 4 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців»де ржавна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців - засвідчення факту с творення або припинення юрид ичної особи, засвідчення фак ту набуття або позбавлення с татусу підприємця фізичною о собою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які перед бачені цим Законом, шляхом вн есення відповідних записів д о Єдиного державного реєстру .
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб- підприємців»під ставами для постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов'я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема є: визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути; провадж ення нею діяльності, що супер ечить установчим документам , або такої, що заборонена зако ном; невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону; неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну; наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Відповідно до ст. 247 Господар ського кодексу України, у раз і здійснення суб'єктом госпо дарювання діяльності, що суп еречить закону чи установчим документам, до нього може бут и застосовано адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації цього суб'єкта та й ого ліквідації.
Відповідно до п. 6 ст. 58 Господ арського кодексу України, су б'єкт господарювання ліквіду ється: за ініціативою осіб, за значених у частині першій ці єї статті; у зв'язку із закінче нням строку, на який він створ ювався, чи у разі досягнення м ети, заради якої його було ств орено; у разі визнання його в у становленому порядку банкру том, крім випадків, передбаче них законом; у разі скасуванн я його державної реєстрації у випадках, передбачених зак оном.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»від 04.12.19 90 р. № 509, органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядку, в становлених законами Україн и, мають право звертатися у пе редбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості.
Виходячи з положень п. 17 ст . 11, п. З ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" стосовно функц ій податкової служби з контр олю за своєчасністю подання платниками податків податко вих звітів, декларацій, розра хунків та інших документів, п ов'язаних з обчисленням пода тків, інших платежів, в коресп онденції з положеннями ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців », органи державної податков ої служби можуть звертатися з вимогами про припинення юр идичної особи не в усіх випад ках, визначених статтею 38 зазн аченого закону, а лише в тих, к оли податкові органи діють н а реалізацію своєї владної к омпетенції.
Отже, органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання ли ше в разі, якщо підставою позо ву є неподання таким суб'єкто м протягом року до органів де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності згі дно з законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи, таких позовних вимог позивачем не заявлялось.
Крім того, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в", державний нагляд за дотрим анням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007 р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Компетенція органів дер жавної податкової служби пош ирюється саме на відносини в сфері оподаткування.
Так, оскільки позивач не впр аві виходити за межі наданих йому законом повноважень, до яких не віднесено контроль з а дотриманням законодавства у сфері державної реєстраці ї юридичних осіб, у тому числі щодо дотримання порядку реє страції, а вимога про визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації м оже бути пред'явлена до суду о рганом, що здійснює державну реєстрацію або учасником юр идичної особи, колегія судді в погоджується з висновком с уду першої інстанції, що вимо ги позивача в цій частині вих одять за межі повноважень ор ганів державної податкової с лужби.
До того ж колегія суддів зве ртає увагу апелянта на те, що с татут не є правочином (догово ром) в розумінні Цивільного к одексу України, що вбачаєтьс я, зокрема, з положень статей 3 6, 41, 42, 59 Закону України «Про госп одарські товариства», ст. 626 ЦК України та відповідає право вій позиції Верховного Суду України, викладеній у п. 14 Пост анови Пленуму Верховного Суд у України від 24 жовтня 2008 року № 13 «Про практику розгляду суда ми корпоративних спорів». На ведені апелянтом норми ЦК Ук раїни не регулюють правовідн осини щодо припинення юридич ної особи, а позивач не є суб'є ктом цих правовідносин. А від так доводи позивача з їх обґр унтуванням положеннями стат ей 202, 203, 215, 236, ч. 5 ст. 216 ЦК України є юр идично безпідставними.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС У країни - кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, крім випадків, вст ановлених статтею 72 цього Код ексу.
Разом із тим, позивачем не н адано доказів на підтверджен ня того, що при створенні юрид ичної особи ТОВ «Каліпсо-Ста р»були допущені порушення з акону, які не можна усунути.
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що позовні вимоги є безп ідставними та необґрунтован ими, а доводи апеляційної ска рги не спростовують висновкі в суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни, обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з' ясованих о бставин у адміністративній с праві, підтверджених такими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.
Враховуючи вищевикладене, судом першої інстанції прав ильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права, в зв' язку з чим, суд апеляційн ої інстанції, у відповідност і до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задово лення, а постанову суду першо ї інстанції без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 К АС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспек ції у Шевченківському районі м. Києва - залишити без задово лення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 13 вересня 2010 року - без зм ін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення , але може бути оскаржена до Ви щого адміністративного суду України в порядок і строки, ви значені ст. 212 КАС України.
Головуючий:
Судді:
Повни й текст постанови виготовлен о 14.12.2010.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2010 |
Оприлюднено | 10.01.2011 |
Номер документу | 13369705 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шурко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні