Ухвала
від 09.12.2010 по справі 2а-11266/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-11266/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Кармазіна О.А.

Суддя-доповідач: Шурко О .І.

У Х В А Л А

Іменем України

"09" грудня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

головуючого Шурка О.І.,

суддів Грищенко Т.М., Маце донської В.Е.,

при секретарі Киричуку Р.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Державної податково ї інспекції у Шевченківськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду м. Києва від 13 вересня 2010 р оку у справі за її позовом до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Каліпсо-Стар»пр о визнання недійсним запису про проведення державної реє страції та припинення юридич ної особи, -

ВСТАНОВ ИВ:

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 13 вересня 2010 року у задо воленні вищевказаного позов у відмовлено.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою суду, позив ач по справі подав апеляці йну скаргу, в якій просив скас увати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове р ішення, яким задовольнити по зовні вимоги в повному обсяз і.

В аргументування своєї поз иції апелянт вказав, що підст авою для скасування державно ї реєстрації юридичної особи відповідача є недійсність з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущених при створ енні юридичної особи, що немо жливо усунути.

Судом першої інстанції вст ановлено, що ТОВ «Каліпсо-Ста р»зареєстроване Шевченківс ькою районною державною адмі ністрацією м. Києва 28.05.2009.

Свідоцтво про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість ТОВ «Каліпсо-Стар»отр имало 26.062.2009 № 100232980.

Заслухавши у засіданні апе ляційного суду доповідача, п ояснення учасників судового процесу, які з' явилися у суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи, колегія суд дів вважає, що апеляційна ска рга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підста в.

Так, відповідно до ст. 4 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців»де ржавна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців - засвідчення факту с творення або припинення юрид ичної особи, засвідчення фак ту набуття або позбавлення с татусу підприємця фізичною о собою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які перед бачені цим Законом, шляхом вн есення відповідних записів д о Єдиного державного реєстру .

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб- підприємців»під ставами для постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов'я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема є: визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути; провадж ення нею діяльності, що супер ечить установчим документам , або такої, що заборонена зако ном; невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону; неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну; наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Відповідно до ст. 247 Господар ського кодексу України, у раз і здійснення суб'єктом госпо дарювання діяльності, що суп еречить закону чи установчим документам, до нього може бут и застосовано адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації цього суб'єкта та й ого ліквідації.

Відповідно до п. 6 ст. 58 Господ арського кодексу України, су б'єкт господарювання ліквіду ється: за ініціативою осіб, за значених у частині першій ці єї статті; у зв'язку із закінче нням строку, на який він створ ювався, чи у разі досягнення м ети, заради якої його було ств орено; у разі визнання його в у становленому порядку банкру том, крім випадків, передбаче них законом; у разі скасуванн я його державної реєстрації у випадках, передбачених зак оном.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»від 04.12.19 90 р. № 509, органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядку, в становлених законами Україн и, мають право звертатися у пе редбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості.

Виходячи з положень п. 17 ст . 11, п. З ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" стосовно функц ій податкової служби з контр олю за своєчасністю подання платниками податків податко вих звітів, декларацій, розра хунків та інших документів, п ов'язаних з обчисленням пода тків, інших платежів, в коресп онденції з положеннями ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців », органи державної податков ої служби можуть звертатися з вимогами про припинення юр идичної особи не в усіх випад ках, визначених статтею 38 зазн аченого закону, а лише в тих, к оли податкові органи діють н а реалізацію своєї владної к омпетенції.

Отже, органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання ли ше в разі, якщо підставою позо ву є неподання таким суб'єкто м протягом року до органів де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності згі дно з законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, таких позовних вимог позивачем не заявлялось.

Крім того, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в", державний нагляд за дотрим анням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007 р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Компетенція органів дер жавної податкової служби пош ирюється саме на відносини в сфері оподаткування.

Так, оскільки позивач не впр аві виходити за межі наданих йому законом повноважень, до яких не віднесено контроль з а дотриманням законодавства у сфері державної реєстраці ї юридичних осіб, у тому числі щодо дотримання порядку реє страції, а вимога про визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації м оже бути пред'явлена до суду о рганом, що здійснює державну реєстрацію або учасником юр идичної особи, колегія судді в погоджується з висновком с уду першої інстанції, що вимо ги позивача в цій частині вих одять за межі повноважень ор ганів державної податкової с лужби.

До того ж колегія суддів зве ртає увагу апелянта на те, що с татут не є правочином (догово ром) в розумінні Цивільного к одексу України, що вбачаєтьс я, зокрема, з положень статей 3 6, 41, 42, 59 Закону України «Про госп одарські товариства», ст. 626 ЦК України та відповідає право вій позиції Верховного Суду України, викладеній у п. 14 Пост анови Пленуму Верховного Суд у України від 24 жовтня 2008 року № 13 «Про практику розгляду суда ми корпоративних спорів». На ведені апелянтом норми ЦК Ук раїни не регулюють правовідн осини щодо припинення юридич ної особи, а позивач не є суб'є ктом цих правовідносин. А від так доводи позивача з їх обґр унтуванням положеннями стат ей 202, 203, 215, 236, ч. 5 ст. 216 ЦК України є юр идично безпідставними.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС У країни - кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, крім випадків, вст ановлених статтею 72 цього Код ексу.

Разом із тим, позивачем не н адано доказів на підтверджен ня того, що при створенні юрид ичної особи ТОВ «Каліпсо-Ста р»були допущені порушення з акону, які не можна усунути.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що позовні вимоги є безп ідставними та необґрунтован ими, а доводи апеляційної ска рги не спростовують висновкі в суду першої інстанції.

Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни, обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з' ясованих о бставин у адміністративній с праві, підтверджених такими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.

Враховуючи вищевикладене, судом першої інстанції прав ильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права, в зв' язку з чим, суд апеляційн ої інстанції, у відповідност і до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задово лення, а постанову суду першо ї інстанції без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 К АС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспек ції у Шевченківському районі м. Києва - залишити без задово лення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 13 вересня 2010 року - без зм ін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення , але може бути оскаржена до Ви щого адміністративного суду України в порядок і строки, ви значені ст. 212 КАС України.

Головуючий:

Судді:

Повни й текст постанови виготовлен о 14.12.2010.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13369705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11266/10/2670

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні