Ухвала
від 23.11.2010 по справі 2а-1637/10/2770
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-1637/10/2770

23.11.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Сан акоєвої М.А.,

суддів Дадінсько ї Т.В. ,

Єланської О.Е.

секретар судового засід ання Ковінська Т.Г.

за участю сторін:

представник відповідача, Державної податкової інспе кції у Нахімовському районі м. Севастополя - Ліннік Олек сій Вікторович, довіреніст ь № 3888/9/10-0 від 02.12.09,

розглянувши апеляційну ск аргу Приватного підприєм ства "КВВМПУ" на постанову Ок ружного адміністративного с уду міста Севастополь (суддя < Довідник > Лотова Ю.В. ) в ід 08.07.10 по справі № 2а-1637/10/2770

за позовом Приватного п ідприємства "КВВМПУ" (вул. Репи на, 15/2, місто Севастополь, 99002)

до Державної податково ї інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя (вул. Гер оїв Севастополя, 74, місто Сева стополь, 99001)

про визнання протиправним и та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративног о суду міста Севастополя від 08.07.10 в задоволені позову Прива тного підприємства "КВВМПУ" д о Державної податкової інспе кції у Нахімовському районі м. Севастополя про визнання п ротиправними та скасування н аказу - відмовлено.

Не погодившись з постанов ою суду, Приватне підприємст во "КВВМПУ" звернулося до Сева стопольського апеляційного адміністративного суду з ап еляційною скаргою, в якій про сить постанову суду першої і нстанції скасувати, прийняти нову постанову, якою позов за довольнити.

Апеляційна скарга мотиво вана порушенням судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права.

Представник відповідача у судовому засіданні проти до водів апеляційної скарги зап еречував, вважав їх необґрун тованими, наполягав на залиш енні рішення суду першої інс танції без змін.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н аправив на адресу суду клопо тання про відкладення апеляц ійного розгляду.

Відповідно до частини четв ертої статті 196 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни неприбуття у судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Колегія суддів, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, вважає, що апеляційн а скарга не підлягає задовол енню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 19.04.2010 ро ку ДПІ на адресу підприємств а був направлений запит, відп овідно до якого було запропо новано надати первинні докум енти до відділу податкового контролю юридичних осіб, що с відчать про взаємостосунки п ідприємства з постачальника ми металобрухту, а саме ПП «Ев ро-ДГ», ТОВ «НВП «Інтермет», ТО В «Інтермет-ВС», ЗАТ «Кримвто рмет», ТОВ «Вітмет», ЗАТ «Вега -М»за період з 01.01.2007 року по 31.12.2009 р оку (із зазначенням документ ів), а також документів, що сві дчать про реалізацію металоб рухту вказаним суб'єктам під приємницької діяльності (дал і по тексту запит). Інформацію та документи необхідно було надати не пізніше чим через д есять робочих днів з дня одер жання запиту. Позивача було п опереджено, що у випадку нена дання пояснень та їх докумен тального підтвердження можл иве проведення позапланової виїзної перевірки. Підприєм ством була направлена відпов ідь ДПІ, у якій зазначалось, що документи, витребувані відп овідачем перевірялись під ча с проведення інших перевірок , у запиті не було вказано, які відомості необхідно перевір ити контролюючому органу, за конодавством не передбачено надання у таких випадках пер винних документів, а тому під приємство «не имеем достаточ них законних оснований для у довлетворения вьішеуказанн ого запроса»(а.с. 8-11, т.1)

Така відповідь підприємст ва стала підставою для прийн яття ДПІ наказу від 31.05.2010 року № 179 «Про організацію проведенн я позапланової виїзної докум ентальної перевірки ПП «КВВМ ПУ»(код ЄДРПОУ 31338726) з питань пра вових взаємовідносин з ПП «Е вро-ДГ»(код 32755158, Миколаївська о бл.), ТОВ «НВП «Інтермет»(код 2406 0257, Миколаївська обл.), ТОВ «Інт ермет-ВС»(код 34319203, Миколаївськ а обл.), ЗАТ «Кримвтормет»(код 00190638, АР Крим), ТОВ «Вітмет»(код 240 29801, АР Крим), ЗАТ «Вега-М»(код 23195746, АР Крим) за період з 01.01.2007 року по 31.12.2009 року»з посиланням на пунк т 5 частини 6 статті 11-1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»(а.с. 63, т. 2)

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України від 04.12.1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову слу жбу в Україні»органи державн ої податкової служби у випад ках, в межах компетенції та у п орядку, встановлених законам и України, мають право здійсн ювати документальні неви їзні перевірки (на підст аві поданих податкових де кларацій, звітів та інших док ументів, пов'язаних з нарахув анням і сплатою податків та з борів (обов'язкових платежів ) незалежно від способу їх под ачі), а також планові та позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютн ого законодавства юридичним и особами, їх філіями, відділе ннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ (далі - платники податків).

Відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 11-1 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»поза плановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться у разі в иникнення потреби у перевірц і відомостей, отриманих від о соби, яка мала правові віднос ини з платником податків, якщ о платник податків не надаст ь пояснення та їх документал ьні підтвердження на обов'яз ковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих дні в з дня отримання запиту.

При цьому, чинним Законом не передбачено висвітлення у з апиті причин, якими обумовле но витребування відповідної інформації.

Отже, підставою для проведе ння позапланової перевірки з а цією нормою Закону є відмов а платника надати інформацію , необхідну для перевірки поп ередньо одержаних відомосте й від іншої особи, яка мала пра вовідносини з таким платнико м.

Відповідно до наданих відп овідачем листів виникла потр еба у перевірці відомостей, о триманих від контрагентів по зивача (а.с. 82-84, 2 том)

Тому, ДПІ мало право направи ти на адресу відповідача від повідний запит. Згідно з його змістом відповідачем вимага лася інформація щодо взаємов ідносин саме з цими особами.

Що стосується зобов'язання підприємства надати первинн і документи, то суд зазначає, щ о вищевказаною нормою права "передбачена можливість ДПІ вимагати документального пі дтвердження пояснень, якими і є первинні документи.

Частина 9 статті 9 Закону Укр аїни від 16.07.1999 р. № 996-ХІУ «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні»та пун кт 9 частини 1 статті 11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»регламент ують порядок вилучення перви нних документів. У запити від сутні вимоги щодо вилучення первинних документів позива ча, тому посилання позивача н а ці норми права є хибним. Слід також зазначити, що позивач н е надав відповідачу ані перв инних документів, ані їх копі й.

Підприємство фактично від мовило ДПІ у надані інформац ії (пояснень та їх документал ьних підтверджень), тому у від повідача були підстави для п рийняття рішення про проведе ння виїзної позапланової пер евірки.

Відповідно до ч. 8 ст. 11-1 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» позап ланова виїзна перевірка здій снюється на підставі виникне ння обставин, викладених у ці й статті, за рішенням керівни ка податкового органу, яке оф ормляється наказом.

Таким чином, у разі виникнен ня будь-якої з обставин, викла дених у частині шостій статт і 11-1 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні», позапланова перевірка м оже бути проведена за рішенн ям керівника податкового орг ану, оформленим наказом.

Рішення керівника податко вого органу є альтернативною підставою для проведення по запланової перевірки поруч і з рішенням суду, яке як підста ва передбачене цією нормою.

При цьому рішення суду як ви ключну підставу для проведен ня позапланової документаль ної перевірки необхідно розг лядати лише у випадках виник нення обставин, які прямо не з азначені у статті 11-1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні».

Аналогічну правову позиці ю з цього питання має Вищий ад міністративний суд України у своєму Листі від 24.10.2008 року за № 1776/100/13-08 «Про деякі питання практ ики вирішення спорів у справ ах за участю органів державн ої податкової служби (за мате ріалами справ, розглянутих у касаційному порядку Вищим а дміністративним судом Украї ни)»(пункт 7).

На підставі викладеного, су дова колегія дійшла висновку , що постанова Окружного адмі ністративного суду м. Севаст ополя від 08.07.2010 підлягає залише нню без змін, апеляційна скар га Приватного підприємства " КВВМПУ" - залишенню без задово лення.

Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с т.ст. 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Прива тного підприємства "КВВМПУ" н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Севастоп оля від 08.07.10р. по справі № 2а-1637/10/2770 - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адмі ністративного суду м. Севаст ополя від 08.07.10р. по справі № 2а-1637/10 /2770 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 29 лис топада 2010 р.

Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13370930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1637/10/2770

Ухвала від 23.11.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 08.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні