Категорія №6.9
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 грудня 2010 року Справа № 2а-5413/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд
у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.
та
представників сторін:
від позивача - гол овний спеціаліст-юрисконсул ьт юридичного сектору
Луце нко О.О. (довіреність від 05.07.2010 № 34-03-03/3645)
від відповідача - головний інженер Карцев Д .Г. (довіреність від 07.12.2010 № 457)
пров ідний фахівець Карцев Г.О. (довіреність від 07.12.2010 № 457/1)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганській о бласті
до приватного підприємств а «Науково-виробнича фірма « Топограф»
про стягнення економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін
у розмірі 2568,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
08 липня 2010 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов адміністрат ивний позов Державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області до приватног о підприємства «Науково-виро бнича фірма «Топограф» про с тягнення економічних санкці й в розмірі 2568,00 грн.
В позовній заяві позивач за значив, що Державною інспекц ією з контролю за цінами в Луг анській області у період з 01 ч ервня 2010 року по 05 червня 2010 року проводилась перевірка прива тного підприємства «Науково -виробнича фірма «Топограф» з питання дотримання землевп орядними підприємствами дис ципліни цін при формуванні, в становленні та застосуванні тарифів (плати) на землевпоря дні роботи із землеустрою та земельно-кадастрові роботи, роботи та послуги, пов' язан і з формуванням документів, в тому числі, які посвідчують п раво власності на земельні д ілянки при передачі їх безоп латно у власність громадянам України. За результатами пер евірки складено акт від 05 черв ня 2010 року № 288. На підставі вказа ного акта 09 червня 2010 року Держ авною інспекцією з контролю за цінами в Луганській облас ті винесено рішення № 190 про за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін.
У зв' язку з тим, що сума еко номічних санкцій приватним п ідприємством «Науково-вироб нича фірма «Топограф» протяг ом десяти днів після надходж ення рішення від 09 червня 2010 ро ку № 190 про застосування еконо мічних санкцій за порушення державної дисципліни цін не сплачена, позивач просить ст ягнути її в судовому порядку .
Ухвалою суду від 02 серпня 2010 р оку провадження у справі № 2а-5 413/10/1270 за позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в Л уганській області до приватн ого підприємства «Науково-ви робнича фірма «Топограф» про стягнення економічних санкц ій в розмірі 2568,00 грн. зупинялос я до набрання законної сили с удовим рішенням у адміністра тивній справі № 2а-4926/10/1270 за позов ом приватного підприємства « Науково-виробнича фірма «Топ ограф» до Державної інспекці ї з контролю за цінами в Луган ській області про визнання п ротиправними дій щодо переві рки дотримання дисципліни ці н та стягнення економічних с анкцій у розмірі 2568,00 грн., визна ння незаконними та скасуванн я рішення про застосування е кономічних санкцій від 09 черв ня 2010 року № 190 та припису від 09 че рвня 2010 року № 201 про виконання в имог щодо усунення порушень державної дисципліни цін (ар к. справи 47-48).
22 листопада 2010 року ухвалою с уду провадження у справі № 2а-5 413/10/1270 за позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в Л уганській області до приватн ого підприємства «Науково-ви робнича фірма «Топограф» про стягнення економічних санкц ій в розмірі 2568,00 грн., застосова них рішенням від 09 червня 2010 ро ку № 190 за порушення державної дисципліни цін, поновлено че рез те, що постановою Лугансь кого окружного адміністрати вного суду від 07 вересня 2010 рок у у справі № 2а-4926/10/1270, яка залишен а без змін ухвалою Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду від 27 жовтня 2010 року , у задоволенні адміністрати вного позову приватного підп риємства «Науково-виробнича фірма «Топограф» до Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Луганській області пр о визнання протиправними дій щодо перевірки дотримання д исципліни цін та стягнення е кономічних санкцій у розмірі 2568,00 грн., визнання незаконними та скасування рішення про за стосування економічних санк цій від 09 червня 2010 року № 190 та пр ипису від 09 червня 2010 року № 201 пр о виконання вимог щодо усуне ння порушень державної дисци пліни цін відмовлено повніст ю і постанова суду набрала за конної сили.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
У судовому засіданні предс тавники відповідача у задово ленні позовних вимог просили відмовити повністю, надали п ояснення, аналогічні викладе ним у письмових запереченнях проти позову від 26 липня 2010 рок у № 240 (арк. справи 11-13).
Зокрема, у запереченнях про ти позову відповідач зазначи в, що рішення Державної інспе кції з контролю за цінами в Лу ганській області є протиправ ним, з таких підстав.
По-перше, згідно статті 19 Кон ституції України правовий по рядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачений Конституцією та закон ами України. Відповідно до ст атті 1 Закону України «Про зах ист конституційних прав гром адян на землю» вартість робі т із землеустрою щодо вигото влення документа, який посві дчує право власності на земе льну ділянку, при передачі бе зоплатно земельних ділянок у власність громадянам Україн и відповідно до статті 121 Земе льного кодексу України не мо же перевищувати дев`яти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян, тобто 153,00 грн. Ча стина 1 статті 126 Земельного ко дексу України встановлює, що право власності на земельну ділянку посвідчується держа вним актом, тобто вартість ро біт із землеустрою щодо виго товлення державного акта не може перевищувати 153,00 грн. Згід но з пунктом 2.9 Інструкції від 04.05.1999 № 43 заповнення державних а ктів на право власності на зе мельну ділянку та на право по стійного користування земел ьною ділянкою покладається н а державне підприємство «Цен тр державного земельного кад астру при Державному комітет і України по земельних ресур сах» та його структурні підр озділи. Всупереч вищевказани м вимогам законодавства, поз ивач до вартості робіт щодо в иготовлення державного акта , які відповідач не виконує, ад же їх виконує виключно держа вне підприємство «Центр держ авного земельного кадастру п ри Державному комітеті Украї ни по земельних ресурсах», вк лючив також вартість по розр обленню технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документів, що посвідч ують право на земельну ділян ку, вказаних у статті 56 Закону України «Про землеустрій». О крім державного акта, що посв ідчує право (право власності ) на земельну ділянку при пере дачі безоплатно земельних ді лянок у власність громадянам України, до документів, що пос відчують право на земельну д ілянку відносяться також: ци вільно-правова угода щодо ві дчуження земельної ділянки, свідоцтво про право на спадщ ину, право постійного корист ування земельною ділянкою по свідчується державним актом на право постійного користу вання земельною ділянкою, пр аво оренди земельної ділянки посвідчується договором оре нди землі. Таким чином, при виг отовленні будь-якого з вказа них документів розробляєтьс я технічна документація відп овідно до статті 56 Закону Укра їни «Про землеустрій» і їх ці на залежить від фактичних ви трат на проведення робіт, а не від того, для чого проводятьс я роботи. По-друге, в статті 56 За кону України «Про землеустрі й», на яку посилається позива ч, взагалі відсутні роботи по виготовленню державного акт а, а це врегульовано Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 02.04.2002 № 499 «Про затвердження форм державного акта на прав о власності на земельну діля нку та державного акта на пра во постійного користування з емельною ділянкою» та вищевк азаною Інструкцією. По-третє , відповідач при укладанні до говорів на виконання робіт с кладає кошториси на підставі державних розцінок з посила нням на таблиці та розділи ві дповідного виду роботи, тобт о вартість кожного виду робо ти із землеустрою, у тому числ і і вказаних у статті 56 Закону України «Про землеустрій», в становлюється державою, що щ е раз підтверджує той факт, що вартість послуг може переви щувати 153,00 грн., оскільки відпо відач не надає послуг з вигот овлення державного акта. По-ч етверте, при проведенні пере вірки позивачем проігнорова на Постанова КМУ від 21 травня 2009 року № 502 «Про тимчасо ві обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності на період до 31 грудня 2010 року». По-п`яте, відпо відач наголосив, що Державна інспекція з контролю за ціна ми в Луганській області допу стила неоднозначне трактува ння вказаних нормативно-прав ових актів і у відповідності до частини 7 статті 4 Закону Ук раїни від 05 квітня 2007 року № 877 «П ро основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності» у раз і якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, в иданого відповідно до закону , припускає неоднозначне тлу мачення прав і обов`язків суб `єкта господарювання або орг ану державного нагляду (конт ролю) та його посадових осіб, р ішення приймається на корист ь суб`єкта господарювання.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п рийшов до висновку, що позов п ідлягає задоволенню повніст ю з таких підстав.
Законом України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» визначено правові та організаційні засади, осн овні принципи і порядок здій снення державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності, повноваження органів державного нагляду ( контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та відпові дальність суб' єктів господ арювання під час здійснення державного нагляду (контролю ). Дія цього Закону поширюєтьс я на відносини, пов' язані зі здійсненням державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності.
Відповідно до частини 1 стат ті 1 Закону України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» державним наглядо м (контролем) є діяльність упо вноважених законом централь них органів виконавчої влади , їх територіальних органів, о рганів місцевого самоврядув ання, інших органів (далі - орг ани державного нагляду (конт ролю)) в межах повноважень, пер едбачених законом, щодо вияв лення та запобігання порушен ням вимог законодавства суб' єктами господарювання та заб езпечення інтересів суспіль ства, зокрема належної якост і продукції, робіт та послуг, п рийнятного рівня небезпеки д ля населення, навколишнього природного середовища.
Згідно із статтею 12 Закону У країни від 03 грудня 1990 року № 507-Х ІІ «Про ціни та ціноутворенн я» координацію роботи по зді йсненню політики цін, провед ення економічного аналізу рі вня та динаміки цін і вжиття з аходів щодо регулювання цін і тарифів здійснюється відпо відними державними органами управління України та їх стр уктурними підрозділами.
Цей Закон поширюється на всі підприємства й організа ції незалежно від форм власн ості, підпорядкованості і ме тодів організації праці та в иробництва.
В народному господарстві з астосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи. Т ак, стаття 8 Закону України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про цін и та ціноутворення» передбач ено, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється ш ляхом встановлення:
- державних фіксованих цін ( тарифів);
- граничних рівнів цін (тари фів) або граничних відхилень від державних фіксованих ці н і тарифів.
Державний контроль за ціна ми відповідно до статті 13 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни та ціноутвор ення» здійснюється при встан овленні і застосуванні держа вних фіксованих та регульова них цін і тарифів. При цьому ко нтролюється правомірність ї х застосування та додержання вимог законодавства про зах ист економічної конкуренції .
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни.
Згідно з Положенням про Дер жавну інспекцію з контролю з а цінами, затвердженим поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами є урядовим органом, щ о діє у системі Мінекономіки , відповідальний перед Кабін етом Міністрів України, підз вітний та підконтрольний Мін істрові економіки.
Основними завданнями Держ авної інспекції з контролю з а цінами є:
- організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляд у за дотриманням центральним и та місцевими органами вико навчої влади, Радою мініс трів Автономної Республіки К рим, суб' єктами господарюва ння вимог щодо формування, вс тановлення та застосування ц ін (тарифів);
- проведення цінових спосте режень на споживчому та това рних ринках.
Державна інспекція з контр олю за цінами відповідно до п окладених на неї завдань, сер ед іншого:
- у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержан ня порядку формування, встан овлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічн ого обґрунтування;
- надає за результатами пере вірок органів виконавчої вла ди, суб' єктів господарюванн я обов' язкові для виконання приписи щодо усунення поруш ень порядку формування, вста новлення та застосування цін і тарифів;
- вживає відповідно до закон одавства заходів за порушенн я суб' єктами господарюванн я порядку формування, встано влення і застосування цін і т арифів, а також невиконання в имог органів державного конт ролю за цінами;
- застосовує відповідно до з аконодавства адміністратив но-господарські санкції за п орушення порядку формування , встановлення та застосуван ня цін (тарифів).
Відповідно до підпунктів 5 т а 12 пункту 5 Положення про Держ авну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами має право приймати в ідповідно до законодавства р ішення про застосування адмі ністративно-господарських с анкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів) та звертатись до суду з позовам и про стягнення до бюджету су м у разі застосування відпов ідних адміністративно-госпо дарських санкцій, зобов' яза ння вчинити певні дії або утр иматися від їх вчинення.
Абзацом першим пункту 6 Поло ження про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, передбачено, що нач альники державних інспекцій з контролю за цінами та їх зас тупники від імені органів де ржавного контролю за цінами приймають рішення про вилуче ння до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано оде ржаної суб' єктом господарю вання виручки у результаті п орушення державної дисциплі ни цін та штрафу у двократном у її розмірі, а також розгляда ють справи про адміністратив ні правопорушення і накладаю ть адміністративні стягненн я.
Державна інспекція з контр олю за цінами має територіал ьні органи - державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі, які становлять єдину си стему органів державного кон тролю за цінами і мають права , передбачені пунктами 5, 6 цьог о Положення, відповідно до аб зацу першого пункту 11 Положен ня про Державну інспекцію з к онтролю за цінами, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 13 грудня 2000 року № 1819.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни і ціноутворе ння» та пункту 1.3. Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03 грудня 2001 року № 298/519 та з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 18 грудня 2001 р оку за № 1047/6238, необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню і зараховується в дохід ві дповідного бюджету із застос уванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки за належн істю.
Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що підстав ою для застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін є одер жання суб' єктами господарю вання необґрунтованої вируч ки в результаті порушення ни ми чинного в періоді, що перев іряється, порядку встановлен ня та застосування цін і тари фів, які регулюються уповнов аженими органами відповідно до вимог законодавства.
Порушеннями порядку встан овлення і застосування цін, з а які накладаються економічн і санкції, є, зокрема:
- нарахування непередбачен их законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються ;
- застосування вільних цін ( тарифів) на продукцію (послуг и, роботи) за умови запровадже ння для них режиму державног о регулювання;
- застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи ) з рентабельністю, рівень яко ї перевищує встановлений від повідно до законодавства гра ничний;
- застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов' язкового декл арування їх зміни;
- завищення або заниження ро зміру передбачених законода вством податків та обов' язк ових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невклю чення в структуру ціни, що рег улюється;
- включення в структуру регу льованих цін (тарифів) не пере дбачених законодавством вит рат або витрат понад установ лені розміри;
- включення у вартість проду кції та послуг, ціни (тарифи) н а які регулюються, фактично н е виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робі т);
- застосування торговельни х і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад уста новлений граничний розмір;
- застосування цін (тарифів) суб' єктами господарювання за види послуг (робіт), які не п ередбачені визначеними норм ативно-правовими актами, що в становлюють для них відповід ні переліки платних послуг;
- застосування цін і тарифів з порушенням інших запровад жених методів регулювання.
Пунктом 2.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що необґру нтовано одержана суб' єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вил ученню в дохід бюджету, обчис люється:
- при порушенні порядку вста новлення і застосування цін (тарифів), що регулюються упов новаженими органами, - як різн иця між фактичною виручкою в ід реалізації продукції (пос луг, робіт) та її вартістю за ц інами і тарифами, сформовани ми згідно з вимогами законод авства;
- при неправомірному застос уванні вільних цін замість ф іксованих або регульованих ( декларованих) - як різниця між фактичною виручкою від реал ізації продукції (послуг, роб іт) і вартістю від реалізації продукції (послуг, робіт) за ц інами, які повинні застосову ватись згідно з вимогами зак онодавства;
- при неправомірному застос уванні цін (тарифів) суб' єкт ами господарювання за види п ослуг (робіт), які не передбаче ні визначеними нормативно-пр авовими актами, що встановлю ють для них відповідні перел іки платних послуг, - уся сума незаконно стягнутих коштів;
- при включенні у вартість п родукції та послуг, ціни на як і регулюються, фактично не ви конаних послуг (робіт) або вик онаних не в повному обсязі - я к різниця між одержаною виру чкою від реалізації і вартіс тю продукції та послуг, визна ченою відповідно до норматив ів, з урахуванням фактичних о бсягів виконання.
Пунктом 3.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що Державн а інспекція з контролю за цін ами та державні інспекції з к онтролю за цінами в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилуч ення сум економічних та фіна нсових (штрафних) санкцій у по рядку, передбаченому законод авством.
Підставою для прийняття рі шень про вилучення сум еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій є акти перевірок, я кі складаються посадовими ос обами органів державного кон тролю за цінами.
Пунктом 4.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що скарги н а рішення про застосування е кономічних та фінансових (шт рафних) санкцій, прийняті орг анами державного контролю за цінами, можуть направлятись керівникам цих органів або Д ержавній інспекції з контрол ю за цінами.
У період з 01 червня 2010 року по 05 червня 2010 року Державною інсп екцією з контролю за цінами в Луганській області проведен а планова перевірка приватно го підприємства «Науково-вир обнича фірма «Топограф», яко ю встановлено, що у період з 15.05 .2009 по 18.03.2010 було укладено 3 заяви-д оговору на виготовлення техн ічної документації із землеу строю щодо документа, який по свідчує право власності на з емельну ділянку, при передач і безоплатно земельних ділян ок у власність громадянам Ук раїни, а саме:
- заява-договір від 20 листопа да 2008 року № 153 (замовник - ОСО БА_1.) на розробку технічної д окументації із землеустрою щ одо встановлення меж земельн ої ділянки в натурі (на місцев ості) та складання документі в, що посвідчують право на зем ельну ділянку за адресою: А ДРЕСА_2, яка надається для бу дівництва та обслуговування жилого будинку та господарс ьких будівель. Загальна кошт орисна вартість робіт - 668,00 грн .;
- заява-договір від 15 грудня 2 008 року № 168 (замовник - ОСОБА _2.) на розробку технічної док ументації із землеустрою щод о встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевос ті) та складання документів, щ о посвідчують право на земел ьну ділянку за адресою: АДР ЕСА_1, яка надається для веде ння особистого селянського г осподарства. Загальна коштор исна вартість робіт - 862,00 грн. ;
- заява-договір від 06 листопа да 2008 року № 144 (замовник - ОСО БА_3) на розробку технічної д окументації із землеустрою щ одо встановлення меж земельн ої ділянки в натурі (на місцев ості) та складання документі в, що посвідчують право на зем ельну ділянку за адресою: А ДРЕСА_3, яка надається для бу дівництва та обслуговування житлового будинку. Загальна кошторисна вартість робіт - 300,00 грн.
Необґрунтовано нарахована сума за рахунок стягнення ва ртості послуг з виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку при граничному розм ірі 153,00 грн. у період з 15 травня 200 9 року 18 березня 2010 року складає гр. ОСОБА_1. - 515,00 грн. (668,00 грн. - 153,00 грн. = 515,00 грн.), гр. ОСОБА_2 . - 709,00 грн. (862,00 грн. - 153,00 грн. = 709,00 гр н.), гр. ОСОБА_3 - 147,00 грн. (300,00 гр н. - 153,00 грн. = 147,00 грн.), всього 1371,00 гр н. та підлягає поверненню спо живачам.
Необґрунтовано одержана п ідприємством сума виручки у період з 22 січня 2010 року по 18 бер езня 2010 року за рахунок стягне ння вартості послуг з вигото влення документів, які посві дчують право власності на зе мельну ділянку, яка складала 300,00 грн. та 862,00 грн. при граничном у рівні вартості робіт 153,00 грн. згідно Закону України від 20 с ічня 2005 року № 2375-IV «Про з ахист конституційних прав гр омадян на землю» складає 856,00 гр н.
Загальна сума необґрунтов ано отриманої виручки за пос луги склала - 2568,00 грн. (арк. спр ави 3-5, 6).
На підставі акта перевірки від 05 червня 2010 року № 288 Державн ою інспекцією з контролю за ц інами в Луганській області в инесено рішення від 09 червня 2 010 року № 190 про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у при ватного підприємства «Науко во-виробнича фірма «Топограф » в доход Державного бюджету України 856,00 грн. та стягнути в д оход Державного бюджету Укра їни штраф в сумі 1712,00 грн. (арк. сп рави 7).
Рішення Державної інспекц ії з контролю за цінами в Луга нській області від 09 червня 2010 року № 190 про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін о скаржено відповідачем у судо вому порядку.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 07 вересня 2010 року у спра ві № 2а-4926/10/1270, яка залишена без зм ін ухвалою Донецького апеляц ійного адміністративного су ду від 27 жовтня 2010 року, у задово ленні адміністративного поз ову приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «Т опограф» до Державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області про визнання протиправними дій щодо пере вірки дотримання дисципліни цін та стягнення економічни х санкцій у розмірі 2568,00 грн., виз нання незаконними та скасува ння рішення про застосування економічних санкцій від 09 чер вня 2010 року № 190 та припису від 09 ч ервня 2010 року № 201 про виконання вимог щодо усунення порушен ь державної дисципліни цін в ідмовлено повністю і постано ва суду набрала законної сил и (арк. справи 54-55, 56-62).
Частиною 3 статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що у р азі подання апеляційної скар ги судове рішення, якщо його н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.
Відповідно до частини 5 стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України поста нова або ухвала суду апеляці йної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, пос танова Верховного Суду Украї ни набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідка ми розгляду у письмовому про вадженні, - через п'ять днів пі сля направлення їх копій осо бам, які беруть участь у справ і.
Статтею 255 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що постанова або ухвала суду, яка набрала з аконної сили, є обов' язково ю для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонасту пників, а також для всіх орган ів, підприємств, установ та ор ганізацій, посадових чи служ бових осіб, інших фізичних ос іб і підлягає виконанню на вс ій території України. Обстав ини, які були встановлені пос тановою, що набрала законної сили, в одній адміністративн ій справі не можуть оспорюва тися в іншій судовій справі з а участю тих самих сторін.
Згідно із частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обстави ни, встановлені судовим ріше нням в адміністративній, цив ільній або господарській спр аві, що набрало законної сили , не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть уча сть ті самі особи або особа, що до якої встановлено ці обста вини.
Таким чином, обставини щодо правомірності застосування до відповідача рішенням Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті від 09 червня 2010 року № 190 ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін у розмірі 2568,00 грн. у відповідно сті із частиною 1 статті 72 та ча стиною 2 статті 255 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни при розгляді даної сп рави не доказуються.
Оскільки рішення Державно ї інспекції з контролю за цін ами в Луганській області від 09 червня 2010 року № 190 про застосу вання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін у судовому порядку ви знано законним та обґрунтова ним, і відповідач за час судов ого розгляду справи економіч ні санкції за порушення держ авної дисципліни цін у розмі рі 2568,00 грн. не сплатив, позовні в имоги визнаються судом обґру нтованими, доведеними і таки ми, що підлягають повному зад оволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 34 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 08 грудня 2010 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 13 грудня 2010 року, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 158-163, 167, 254, 255 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Стягнути з приватног о підприємства «Науково-виро бнича фірма «Топограф» (іден тифікаційний код 21779016, місцезн аходження: Луганська область , м. Кіровськ, вул. Кра сний Горняк, буд. 38) на користь Д ержавного бюджету України (р /р 31110106700023 в ГУ ДКУ у Луганській об ласті, МФО 804013, одержувач - Дер жавний бюджет м. Кіровськ, код одержувача 24046946, код платежу 210811 00) економічні санкції за поруш ення державної дисципліни ці н у розмірі 2568,00 грн. (дві тисячі п' ятсот шістдесят вісім гри вень нуль копійок).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 13 грудня 2010 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 10.01.2011 |
Номер документу | 13374754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні