Рішення
від 20.12.2010 по справі 17/214пд
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/214пд

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

20.12.10 р.                                                                                    Справа № 17/214пд                               

Господарський суд Донецької області у складі судді Татенко В.М., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Державного підприємства „Донецька залізниця”, м. Донецьк

до відповідача: Державного підприємства „Артемвантажтранс”, м. Горлівка

за переддоговірним спором

за участю представників сторін:

від позивача: Лебеда В.П. – довіреність,

від відповідача: Гумбіна Т.П., Бойко О.П. – довіреності

    

СУТЬ СПРАВИ:

Державне підприємство „Донецька залізниця”, м. Донецьк звернулось з позовною заявою до Державного підприємства „Артемвантажтранс”, м. Горлівка про врегулювання розбіжностей за переддоговірним спором, що виник між сторонами при укладанні договору № 5/158 від 24.09.2010р. «про експлуатацію залізничної під'їзної колії державного підприємства «Артемвантажтранс» при станції Байрак Державного підприємства «Донецької залізниці» (далі – договір), щодо редакції пункту 6 Договору, за якою:

«…Максимальна кількість вагонів у кожної здаваної партії встановлюється від 1 до 36 вагонів, у тому числі навантажених для ПАТ „ЦЗФ Кіндратівська” не більше 8 вагонів; порожніх – не більше добової заявки…».

Відповідач проти вимог позивача заперечує та наполягає на прийнятті спірного пункту договору у власній редакції, за якою:

          «…Максимальна кількість вагонів у кожної здаваної партії встановлюється від 1 до 36 вагонів, у тому числі навантажених для ПАТ „ЦЗФ Кіндратівська” не більше 8 вагонів; порожніх – не більше добової заявки. Завантажені вагони для ПАТ „ЦЗФ Кіндратівська” здаються через відрізок часу, який дорівнює 3 години 28 хвилин. Якщо у попередній партії було вагонів менш ніж 8, наступна здача проводиться через менший відрізок часу, який визначається множенням кількості вагонів у попередній партії на 26 хвилин…»

У судовому засіданні оголошувались перерви з 29.11.2010р до 1000 07.12.2010р. та 07.12.2010р до 1330 20.12.10р.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

22.09.2010р. позивач разом з листом № 512/695 від 22.09.10р. направив відповідачу 2 примірника договору № 5/158 «про експлуатацію залізничної під'їзної колії Державного підприємства «Артемвантажтранс» при станції Байрак Державного підприємства «Донецька залізниця», підписаний з боку позивача.

Листом № 1/9-944 від 07.10.2010р. зазначений договір був повернутий відповідачем позивачу, підписаним з протоколом розбіжностей, стосовно редакції пунктів 3, 5, 6  договору.

Під час узгодження розбіжностей сторони дійшли згоди щодо редакції пунктів 3. 5 договору. Стосовно редакції пункту 6 договору сторони згоди не дійшли, через що спір з цього приводу був переданий на розгляд суду.

Виходячи з вимог ст. 21 Закону України «Про залізничний транспорт» відносини підприємств залізничного транспорту з власниками залізничних під'їзних колій, порядок і умови експлуатації цих колій, обігу рухомого складу, що не належить до залізничного транспорту загального користування, визначаються Статутом залізниць України та укладеними на його основі договорами.

Згідно п «а)» ст. 5 Статуту залізниць України на підставі цього Статуту Мінтранс затверджує, зокрема, «Правила перевезення вантажів»

Виходячи з абз 13 ст. 6 Статуту Правила перевезення вантажів – це нормативний акт, що конкретизує передбачені цим Статутом положення, які регламентують участь та обов'язки сторін у процесі перевезення вантажів;

За ст. 71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під'їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).

Експлуатація залізничних під'їзних колій, які мають свої локомотиви, повинна здійснюватися на основі єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії і станції примикання.

Відповідно до п.3.4 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000 р. № 644, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24 листопада 2000 р. за № 875/5096 (далі – «Правила»)

За п.2.1 п.2 Правил взаємовідносини залізниці з підприємствами, які виконують вантажні роботи на під'їзних коліях, визначаються договорами про експлуатацію під'їзних колій або договорами про подачу та забирання вагонів. Договори розробляються з урахуванням технології роботи під'їзної колії і технології роботи станції примикання, а у відповідних випадках – з урахуванням єдиних технологічних процесів.

З огляду на вищевикладене, зважаючи на те, що запропонована позивачем редакція спірного пункту договору відповідає приписам Єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії Державного підприємства «Артемвантажтранс» та станції Байрак Державного підприємства «Донецька залізниця» (далі – «ЄТП») в редакції Протоколів корегування ЄТП (а.с. 39-50) – суд вважає позов обґрунтованим, а спірний пункт договору таким, що підлягає прийняттю в редакції, запропонованій позивачем.

Судові витрати відносяться на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 43, 33, 43, 49, 82-84 ГПК України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Пункт 6 проекту Договору № 5/158 від 24.09.2010р. «про експлуатацію залізничної під'їзної колії державного підприємства «Артемвантажтранс» при станції Байрак Державного підприємства «Донецька залізниця» прийняти в редакції Державного підприємства «Донецька залізниця»

Стягнути з Державного підприємства «Артемвантажтранс» (84634, м. Горлівка, вул. Інтернаціональна, 6, ЄДРПОУ № 34782466, румунок № 26006051803045, у Дон РУ ЗАТ КБ «Приват банк», МФО 335496), на користь Державного підприємства „Донецька залізниця” (83062, м. Донецьк, вул. Артема, 68, п/р 2600101511508 в Укрексімбанку м. Донецька, МФО 334817, ЄДПОУ 01074957) 85,00 грн. – на відшкодування витрат по сплаченому держмиту; 236,00 грн. – на відшкодування витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

     

          

Суддя                                                               Татенко В.М.                               

(повний текст рішення оформлений та підписаний 21.12.2010р.)

Дата ухвалення рішення20.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13376204
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/214пд

Судовий наказ від 12.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Постанова від 18.02.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Рішення від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні