Постанова
від 18.02.2011 по справі 17/214пд
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний го сподарський суд

Постанова

Іменем України

15.02.2011 р. справа №17/21 4пд

Донецький апеляційний г осподарський суд у складі ко легії суддів:

головуючого: Шевкової Т.А.

суддів Бойченко К.І., Чернота Л.Ф.

за участю представникі в сторін:

від позивача: Лебеда В.П. дов. № Н-01/537 від 23.02.2 010 року

Лагутіна Л.В. дов. №506/89 від 11.02.2011 р оку

від відповідача: Гумбіна Т.П. дов. № 153 від 11.02.20011 року

Бойко О.П. дов. № 154 від 11.02.2011 року

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Державного підприємст ва «Артемвантажтранс» м. Гор лівка Донецької області

на рішення господарськог о суду Донецької області

від 20.12.2010р.

у справі № 17/214пд (суддя Татенко В.М.)

за позовом Державного підприємства «Донецька залізниця»м. Доне цьк

до Державного підприємства «Артемвантажтранс» м. Горлі вка Донецької області

про переддоговірний спір

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємств о „Донецька залізниця” м. Дон ецьк звернулось до господарс ького суду Донецької області з позовною заявою до Державн ого підприємства „Артемвант ажтранс” м.Горлівка про врег улювання розбіжностей за пер еддоговірним спором, якій ви ник між сторонами при уклада нні договору № 5/158 від 24.09.2010р. про е ксплуатацію залізничної під ' їзної колії державного під приємства «Артемвантажтран с»при станції Байрак Державн ого підприємства «Донецької залізниці», щодо редакції пу нкту 6 договору. Господа рський суд Донецької області рішенням від 20.12.2010р. у справі № 17 /214пд позовні вимоги задовольн ив у повному обсязі, вирішив п ункт 6 проекту договору №5/158 від 24.09.2010р. про експлуатацію залізн ичної під' їзної колії держа вного підприємства «Артемва нтажтранс»при станції Байра к Державного підприємства «Д онецька залізниця»прийняти в редакції Державного підпр иємства «Донецька залізниця », посилаючись на те, що запроп онована позивачем редакція с пірного пункту договору відп овідає приписам Єдиного техн ологічного процесу роботи пі д' їзної колії Державного пі дприємства «Артемвантажтра нс»та станції Байрак Державн ого підприємства «Донецька з алізниця»в редакції Протоко лів корегування ЄТП.

Державне підприємство «А ртемвантажтранс»м. Горлівка Донецької області, не погодж уючись з рішенням господарсь кого суду, подало апеляційну скаргу, в якій просить рішенн я господарського суду Донець кої області від 20.12.2010р. у справі № 17/214пд скасувати, прийняти но ве рішення, яким спірний пунк т договору прийняти в його ре дакції.

Заявник скарги не погоджує ться із висновком господарсь кого суду щодо приведення ум ов договору у відповідність до ЄТП, оскільки, на його погля д, пункт 6 розділу 12 Правил пере везень вантажів встановлює о бов' язок Укрзалізниці спіл ьно з власником під' їзної к олії у місячний термін після одержання протоколу розглян ути викладені в ньому розбіж ності і прийняти рішення щод о їх урегулювання, тоді як пун кт 6.4 розділу 12 Правил перевезе нь вантажів не визначає, що рі шення Укрзалізниці щодо врег улювання розбіжностей є оста точним і оскарженню не підля гає, тому вважає, що розбіжнос ті і щодо ЄТП мають розглядат ись у суді при розгляді розбі жностей до проекту договору.

Представник позивача вв ажає рішення господарського суду Донецької області від 20. 12.2010р. у справі № 17/214пд законним т а обґрунтованим, тому просит ь залишити його без змін, апел яційну скаргу - без задоволе ння.

Відповідно до статей 4-4,81-1Го сподарського процесуальног о кодексу України здійснено фіксацію процесу технічними засобами та складено проток ол судового засідання.

Відповідно до статті 101 Госп одарського процесуального к одексу України у процесі пер егляду справи апеляційний го сподарський суд за наявними у справі і додатково поданим и доказами повторно розгляда є справу. Апеляційний господ арський суд не зв'язаний дово дами апеляційної скарги і пе ревіряє законність і обґрунт ованість рішення місцевого г осподарського суду у повному обсязі.

Заслухавши пояснення пре дставників сторін, обговорив ши доводи апеляційної скарги , перевіривши юридичну оцінк у обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування с удом першої інстанції норм м атеріального та процесуальн ого права, колегія суддів вва жає рішення господарського с уду винесеним з дотриманням встановлених до нього вимог, враховуючи наступне.

Позивач листом № 512/695 від 22.09.10р. направив відповідачеві два п римірники договору № 5/158 про ек сплуатацію залізничної під' їзної колії Державного підпр иємства «Артемвантажтранс» при станції Байрак Державног о підприємства «Донецька зал ізниця», підписаний з боку по зивача.

Відповідач листом № 1/9-944 від 07 .10.2010р. зазначений договір пове рнув позивачеві, підписаним з протоколом розбіжностей, с тосовно редакції пунктів 3, 5, 6 договору.

Під час узгодження розбіжн остей сторони дійшли згоди щ одо редакції пунктів 3, 5 догов ору.

Редакція пункту 6 сторонами залишилась неузгодженою.

Позивач пропонував пункт 6 д оговору викласти в такій ред акції: «…Максимальна кількіс ть вагонів у кожної здаваної партії встановлюється від 1 д о 36 вагонів, у тому числі наван тажених для ПАТ „ЦЗФ Кіндрат івська” не більше 8 вагонів; по рожніх - не більше добової з аявки…».

Відповідач, не погоджуючис ь із запропонованою відповід ачем редакцією, наполягав на прийнятті пункту 6 договору у наступній редакції:

«…Максимальна кількі сть вагонів у кожної здавано ї партії встановлюється від 1 до 36 вагонів, у тому числі нава нтажених для ПАТ „ЦЗФ Кіндра тівська” не більше 8 вагонів; п орожніх - не більше добової заявки. Завантажені вагони д ля ПАТ „ЦЗФ Кіндратівська” з даються через відрізок часу, який дорівнює 3 години 28 хвили н. Якщо у попередній партії бу ло вагонів менш ніж 8, наступна здача проводиться через мен ший відрізок часу, який визна чається множенням кількості вагонів у попередній партії на 26 хвилин…».

Виходячи з вимог ст. 21 Закону України «Про залізничний тр анспорт»відносини підприєм ств залізничного транспорту з власниками залізничних пі д' їзних колій, порядок і умо ви експлуатації цих колій, об ігу рухомого складу, що не нал ежить до залізничного трансп орту загального користуванн я, визначаються Статутом зал ізниць України та укладеними на його основі договорами.

За приписами ст. 71 Статуту за лізниць України взаємовідно сини залізниці з підприємств ом, порядок і умови експлуата ції залізничних під'їзних ко лій визначаються договором. Порядок подачі і забирання в агонів і контейнерів на залі зничній під' їзній колії вст ановлюється договором на екс плуатацію залізничної колії (договором на подачу та забир ання вагонів).

Експлуатація залізничних під'їзних колій, які мають сво ї локомотиви, повинна здійсн юватися на основі єдиного те хнологічного процесу роботи під'їзної колії і станції при микання.

Виходячи з ст. 6 Статуту Прав ила перевезення вантажів - ц е нормативний акт, що конкрет изує передбачені цим Статуто м положення, які регламентую ть участь та обов'язки сторін у процесі перевезення ванта жів.

Згідно з п.2.1 п.2 Правил обслуг овування залізничних під' ї зних колій взаємовідносини з алізниці з підприємствами, я кі виконують вантажні роботи на під' їзних коліях, визнач аються договорами про експлу атацію під' їзних колій або договорами про подачу та заб ирання вагонів. Договори роз робляються з урахуванням тех нології роботи під' їзної ко лії і технології роботи стан ції примикання, а у відповідн их випадках - з урахуванням єдиних технологічних процес ів.

В Протоколі розгляду розбі жностей до проекту Єдиного т ехнологічного процесу робот и під' їзної колії Державног о підприємства Вантажно-тран спортне управління «Артемва нтаєтранс»виробничого об' єднання «Артемвугілля»(ветв ь Байрак-2) та станції примика ння Байрак Донецької залізни ці від 20.01.2005 року сторонами прий нято рішення про те, що «Макси мальна кількість вагонів в к ожній партії, що здається вла снику, встановлюється від 1 до 36 вагонів, в тому числі навант ажених для ТОВ «Союз М»не біл ьше 8 вагонів, порожніх не біль ш добової заявки».

Таким чином, зважаючи на те, що запропонована позивачем редакція спірного пункту дог овору відповідає приписам Єд иного технологічного процес у роботи під' їзної колії Де ржавного підприємства «Арте мвантажтранс»та станції Бай рак Державного підприємства «Донецька залізниця»в редак ції Протоколів корегування Є ТП господарський суд дійшов до обґрунтованого висновку п ро те, що спірний пункт догово ру підлягає прийняттю в реда кції, запропонованій залізни цею.

Враховуючи наведені вищ е обставини, колегія суддів Д онецького апеляційного госп одарського суду дійшла висно вку про те, що рішення господа рського суду Донецької облас ті від 20.12.2010р. у справі № 17/214пд є та ким, що ґрунтується на всебіч ному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сук упності, керуючись законом, щ о відповідає приписам ст.43 Гос подарського процесуального кодексу України, підстав для його скасування та задоволе ння вимог апеляційної скарги за наведеними в ній мотивами не вбачається.

Відповідно до вимог ст.49 Гос подарського процесуального кодексу України витрати по с платі державного мита при зв ерненні з апеляційною скарго ю покладаються на скаржника.

Керуючись ст.ст.49, 99, 101, 102, 103, 105 Г осподарського процесуально го кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Держ авного підприємства «Артемв антажтранс»м. Горлівка Донец ької області залишити без за доволення.

Рішення господарського с уду Донецької області від 20.12.20 10р. у справі № 17/214пд залишити без змін.

Головуючий Т.А. Ш евкова

Судді К.І. Бойченко

Л.Ф. Чернота

Надруковано 5 прим:

1 - позивачу

2 - відповідачу

3 - до справи

4 - гос. суду Дон.об л. 5 - ДАГС

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.02.2011
Оприлюднено22.02.2011
Номер документу13868311
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/214пд

Судовий наказ від 12.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Постанова від 18.02.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Рішення від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні