Постанова
від 29.12.2010 по справі 2а-6095/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 грудня 2010 року м. Полтава Справа № 2а-6095/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Єрес ько Л.О.,

при секретарі - Курбалі А. В.,

за участю:

представника позивача - Л ашина О.А.,

представника відповідача - Шульги Н.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою від повідальністю "УТН-ТЕХСНАБ" д о Кременчуцької об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії в Полтавській області про визнання нечинними та скасу вання податкових повідомлен ь-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

26 листопада 2010 року Т овариство з обмеженою відп овідальністю "УТН-ТЕХСНАБ" зв ернулося до Полтавського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Кременчуцької об'єднано ї державної податкової інспе кції в Полтавській області , я ким просили визнати нечинним та скасувати податкове пові домлення рішення № 0006141503/0/2033 від 21 .06.2010 року, яким позивачу визнач ено податкове зобов'язання з орендної плати за землю та на раховано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 23798,31 г рн.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначав, що за резу льтатами документальної нев иїзної перевірки, оформленої актом від 09.06.2010 року № 2818/15-227/30748374, Кре менчуцькою об'єднаною держав ною податковою інспекцією зр облено висновки про заниженн я позивачем суми орендної пл ати за землю у зв'язку із поруш енням ст. 21 Закону України “Пр о оренду землі” і внесенням п ротягом січня-грудня 2008 року щ омісячної орендної плати в р озмірі 1,5 % від грошової оцінки землі замість 3 %. Позивач не з годен із вказаним висновком, посилаючись на те, що зміна у мов договору оренди земельно ї ділянки щодо розміру оренд ної плати може здійснюватися лише за взаємною згодою стор ін договору оренди, натоміст ь додаткові угоди між оренда рем та орендодавцем в частин і зміни розміру орендної пла ти укладені не були, судового розгляду щодо зміни умов дог оворів оренди землі також не було, тому до укладення та вст упу в дію додаткових угод до д оговорів оренди землі із змі ною розміру орендної плати п озивач не мав підстав здійсн ювати виплати орендної плати із застосуванням нових став ок.

У судовому засіданні предс тавником позивача було подан о заяву про зміну (доповнення ) підстав позову, згідно якої п озов було доповнено позовною вимогою про скасування пода ткового повідомлення-рішенн я № 0006141503/1/2849 від 06.09.2010 року, винесене за результатами розгляду ві дповідачем первинної скарги позивача. З урахуванням вказ аної заяви представник позив ача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача п роти позову заперечував, про сив відмовити у його задовол енні.

У запереченнях посилався н а те, що орендна плата за земел ьні ділянки державної та ком унальної власності відповід но до ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування”відн есена до загальнодержавних п одатків та зборів. Розмір оре ндної плати визначений ст. 7 З акону України “Про плату за з емлю”, і з 01 січня 2008 року з ураху ванням змін, внесених згідно Закону України “Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України”, З акону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”від 03.06.2008 року № 309-VІ, повинен був складати не м енше трикратного розміру зем ельного податку (3 % від грошов ої оцінки землі). Документаль ною невиїзною перевіркою від 09.06.2010 року було встановлено, що позивачем по договору оренд и земельної ділянки комуналь ної власності орендна плата у 2008 році нараховувалася та сп лачувалася в розмірі 1,5 % від гр ошової оцінки землі, у зв'язку з чим констатовано заниженн я податкового зобов'язання з і сплати орендної плати. За та ких обставин Кременчуцькою о б'єднаною податковою інспекц ією було правомірно прийнято податкове повідомлення-ріше ння № 0006141503/0/2033 від 21.06.2010 року, яким до нараховано позивачу суму под аткового зобов'язання з орен дної плати за землю в загальн ому розмірі 23798,31грн., в тому числ і за основним платежем - 15865,50 г рн. та за штрафними (фінансови ми) санкціями - 7932,81 грн.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, при ходить до наступних висновк ів.

Судом встановлено, що позив ач Товариство з обмежено ю відповідальністю "УТН-ТЕХС НАБ" (код ЄДРПОУ 30748374) зареєстров аний як юридична особа Викон авчим комітетом Кременчуцьк ої міської ради 01.10.2003 року, що пі дтверджується свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А00 № 682150, довідко ю з ЄДРПОУ серії АБ № 272369.

Позивач перебуває на облік у як платник податків у Креме нчуцькій об'єднаній державні й податковій інспекції.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю "УТН-ТЕХСНАБ " є орендарем земельної ділян ки комунальної власності на підставі укладеного із Креме нчуцькою міською радою догов ору оренди землі від 13.02.2006 року (зареєстрований 22.02.2006 року за № 040654800101) .

Позивачем було подано до Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції п одаткову декларацію орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості на 2008 рік, у якій позивачем самостійно нараховано оренд ну плату згідно з договором о ренди земельних ділянок за 2008 рік в розмірі 15865 грн. 51 коп.

09 червня 2010 року Кременчуцьк ою об'єднаною державною пода тковою інспекцією проведен о відносно позивача документ альну невиїзну перевірку под аткових декларацій з орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної та комунальної влас ності, в ході якої перевірено правильність нарахування та сплати позивачем орендної п лати за земельні ділянки згі дно податкової декларації за 2008 рік та договору оренди земл і.

За результатами перевірки складено акт № 2818/15-227/30748374 від 09.06.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення позивачем ст. 21 Закону У країни “Про оренду землі” із змінами, внесеними Законом У країни “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України”, Законом Ук раїни “Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни”від 03.06.2008 року № 309-VІ, внаслі док чого занижено суму оренд ної плати за землю за січень-г рудень 2008 року на загальну сум у 15865,50 грн.

За висновками перевірки вк азане порушення виникло у зв 'язку з тим, що орендна плата п о договору оренди землі кому нальної власності у 2008 році по зивачем нараховувалася та сп лачувалася в розмірі 1,5 % від гр ошової оцінки землі, замість встановлених 3 % від грошової оцінки землі.

На підставі акту перевірки № 2818/15-227/30748374 від 09.06.2010 року Кременчу цькою об'єднаною державною п одатковою інспекцією винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0006141503/0/2033 від 21.06.2010 року, яки м ТОВ "УТН-ТЕХСНАБ" визначено с уму податкового зобов'язання з орендної плати за землю в з агальному розмірі 23798,31 грн., в то му числі за основним платеже м - 15865,50 грн. та за штрафними (фі нансовими) санкціями - 7932,81 грн .

Позивач не погодився із вка заним податковим повідомлен ням-рішенням, у зв'язку з чим о скаржив його до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції.

За результатами розгляду с карги позивача було прийнято рішення від 26.08.2010 року № 33058/10/25-010 пр о залишення скарги без задов олення та винесено податкове повідомлення-рішення № 0006141503/1/284 9 від 06.09.2010 року, яким позивачу ви значено суму податкового зоб ов'язання з орендної плати за землю в загальному розмірі 23798,31 грн., в тому числі за основн им платежем - 15865,50 грн. та за штр афними (фінансовими) санкція ми - 7932,81 грн.

Із вищевказаними податков ими повідомленнями-рішенням и позивач не погодився та оск аржив їх до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано;обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії);безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Надаючи оцінку оскаржуван им податковим повідомленням -рішеням, суд виходить з наст упного.

Статтею 2 Закону Укр аїни “Про плату за землю”від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ встановл ено, що використання землі в У країні є платним. Плата за зем лю справляється у вигляді зе мельного податку або орендно ї плати.

Відповідно до п. 8 ча стини 1 статті 14 Закону Україн и “Про систему оподаткування ”від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ (в редак ції, яка діє з 31.03.2005 року, після вн есення змін Законом України від 25.03.2005 року № 2505) плата за зе млю (земельний податок, а тако ж орендна плата за земельн і ділянки державної і комуна льної власності) належи ть до загальнодержавних пода тків і зборів (обов' язкових платежів).

Згідно ч. 1 ст. 17 вказаного За кону сплата податків і зборі в (обов'язкових платежів) пр овадиться у порядку, встанов леному цим Законом та іншими законами України.

Таким чином, орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності від носиться до загальнодержавн их податків і зборів, порядок нарахування та сплати якої р егламентований положеннями Закону України “Про плату за землю”, Закону України “Про о ренду землі”.

Так, ст. 13 Закону Україн и “Про плату за землю”визнач ено, що підставою для нарахув ання орендної плати за земел ьну ділянку, яка перебуває у державній або комунальні й власності, є договір оре нди такої земельної ділян ки.

Відповідно до ст. 13 Закону У країни “Про оренду землі” ві д 06.10.1998 року № 161-XIV договір оренди землі - це договір, за яким оре ндодавець зобов'язаний за пл ату передати орендареві земе льну ділянку у володіння і ко ристування на певний строк, а орендар зобов'язаний викори стовувати земельну ділянку в ідповідно до умов договору т а вимог земельного законодав ства.

Згідно ч. 1 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” орендна плата за землю - це платіж, яки й орендар вносить орендодавц еві за користування земельно ю ділянкою.

Частиною 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” в редакц ії, яка діяла до 01.01.2008 року, було п ередбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, як і перебувають у державній аб о комунальній власності, н е може бути меншою за розмір з емельного податку, що вста новлюється Законом України "Про плату за землю", та переви щувати 10 відсотків їх нормати вної грошової оцінки.

Разом з тим, підпунктом 4 п. 8 р озділу ІІ Закону України “Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни”від 28.12.2007 року № 107-VІ було внесено зміни до ч. 4 ст. 21 Закон у України “Про оренду землі” (набрали чинності з 01.01.2008 року), у зв'язку з чим встановлено, що річна орендна плата за земел ьні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відп овідних бюджетів, розподіляє ться і використовується відп овідно до закону і не може б ути меншою: для земель сіль ськогосподарського признач ення - розміру земельного под атку, що встановлюється Зако ном України "Про плату за земл ю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земе льного податку, що встановлю ється Законом України "Про пл ату за землю".

Зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу II Закону Укра їни від 28.12.2007 р. N 107-VI, були визнані т акими, що не відповідають Кон ституції України (є неконсти туційними), згідно з рішенням Конституційного Суду Україн и від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Проте Законом України “Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів” від 03.06.2008 року № 309- VI частина 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” знову бу ла викладена у редакції, яка п ередбачала аналогічний міні мальний розмір орендної плат и - трикратний розмір земель ного податку. Відповідно до п . 1 Прикінцевих положень вказа ного Закону, цей Закон наб ирає чинності з дня його опуб лікування - 04.06.2008 року та зас тосовується з дня втрати чин ності відповідними положенн ями розділу II Закону України " Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України". Зазначений Зак он неконституційним не виз навався та є чинним на даний ч ас.

Враховуючи викладене, но рми податкового законодавст ва щодо визначення мінімальн ого розміру орендної плати з а земельні ділянки державної та комунальної форми власно сті - не менше трикратного р озміру земельного податку, д іяли з 01.01.2008 року по 21.05.2008 року (до д ня визнання їх конституційни ми рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008), а також з 22.05.2008 року, тобто протяг ом всього 2008 року та підляга ли виконанню платниками вказ аного податку.

З огляду на те, що згідно ст. 7 Закону України “Про плату за землю”ставки земельного под атку із земель населених пун ктів, грошову оцінку яких вст ановлено, встановлюються у р озмірі 1 відсотка від їх грошо вої оцінки, розмір орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті в межах населених пункті в у 2008 році повинен був складат и не менше 3 відсотків від грош ової оцінки земель.

Перевіркою позивача встан овлено та підтверджено в ход і розгляду справи, що договір оренди землі, укладений пози вачем з Кременчуцькою місько ю радою, передбачав розмір ор ендної плати в сумі 1,5 % грошово ї оцінки землі, а саме: договір оренди земельної ділянки ві д 13.02.2006 року для експлуатації та обслуговування цілісного ма йнового комплексу з вирощува ння, відгодовування тварин т а м'ясоковбасного виробництв а по проїзду Галузевому, 28 у м. К ременчуці Полтавської облас ті (зареєстровано у Кременчу цькому районному відділенні Полтавської регіональної фі лії ДП “Центр державного зем ельного кадастру при Державн ому комітеті по земельних ре сурсах за № 040654800101 від 22.02.2006 року).

Таким чином, зміст вказаног о договору в частині визначе ння розміру орендної плати в сумі 1,5 % від грошової оцінки зе млі не відповідав вимогам чи нного законодавства у 2008 році , якими було встановлено міні мальний розмір орендної плат и не менше 3 % від грошової оцін ки земель.

Разом з тим, судом встановле но та не заперечується позив ачем, що зміни до вищезазначе ного договору в частині розм іру орендної плати у 2008 році не були внесені, і позивач при са мостійному нарахуванні орен дної плати на 2008 рік у податков ій декларації виходив із роз міру орендної плати по цим до говорам - 1,5 % грошової оцінки землі.

Статтею 14 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.

Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни “Про плату за землю”ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку, а також орендної пл ати за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті здійснюється органами дер жавної податкової служби.

Статтею 11 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні”органам держ авної податкової служби у ви падках, в межах компетенції т а у порядку, встановлених зак онами України, надано право з дійснювати документальні не виїзні перевірки (на підстав і поданих податкових деклара цій, звітів та інших документ ів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незал ежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства платниками пода тків.

З огляду на те, що у податко вій декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності на 2008 рік, поданої позивачем д о Кременчуцької об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії, позивачем самостійно нар аховано орендну плату згідно з договором оренди землі, вих одячи із розміру орендної пл ати в сумі 1,5 % від грошової оцін ки землі в сумі за 2008 рік - 15865 грн . 51 коп., замість встановленого мінімального розміру - 3 % від грошової оцінки землі, перев іркою констатовано факт зани ження розміру орендної плати за 2008 рік в загальному розмірі 15865 грн. 50 коп. (детальний розрах унок суми заниження орендної плати наявний в акті перевір ки № 2818/15-227/30748374 від 09.06.2010 року ).

Таким чином, суд прих одить до висновку, що позивач у 2008 році в порушення вимог ст . 21 Закону України “Про оренду землі” здійснював нарахуван ня і сплату орендної плати за землі комунальної власності по договорам оренди землі в р озмірі 1,5 % від грошової оцінки землі, замість встановлених Законом 3 % від грошової оцінк и, і висновок перевірки про за ниження позивачем у зазначен ому періоді суми орендної пл ати за землю на 15865 грн. 50 коп. є з аконним та обґрунтованим.

Посилання позивача на те, що зміна умов договору оренд и земельної ділянки щодо роз міру орендної плати може зді йснюватися лише за взаємною згодою сторін, суд оцінює кри тично, оскільки орендна плат а за земельні ділянки держав ної і комунальної власності належить до загальнодержав них податків і зборів, порядо к нарахування та сплати яког о регламентований положення ми спеціальних Законів. Тому положення договору оренди з емельної ділянки, які супере чать вказаним Законам, не мож уть застосовуватися.

При цьому суд виходить з тог о, що податкова політика держ ави головним чином реалізуєт ься через систему оподаткува ння, яка відповідно до п. 1 ч. 2 ст . 92 Конституції України встано влюється виключно законами У країни.

У рішенні Конституційного Суду України від 16.02.2010 року № 5-рп /2010 у справі за конституційним зверненням Акціонерного тов ариства “Страхова компанія “Аванте” щодо офіційного тлу мачення положень ч. 2 ст. 1 Закон у України “Про систему опода ткування”, ст. 15 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств”, наголошено, щ о конституційний правовий по рядок у сфері оподаткування ґрунтується на положеннях ч. 1 ст. 67, п. 1 ч. 2 ст. 92 Конституції Укр аїни, згідно із якими кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори, що встановлюють ся законами України, у порядк у і розмірах, передбачених ни ми.

Згідно пп. 17.1.3. п. 17.1. ст. 17 Закону України № 2181 у разі коли контро люючий орган самостійно дона раховує суму податкового зоб ов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону, так ий платник податків зобов'яз аний сплатити штраф у розмір і десяти відсотків від суми н едоплати (заниження суми под аткового зобов'язання) за кож ний з податкових періодів, ус тановлених для такого податк у, збору (обов'язкового платеж у), починаючи з податкового пе ріоду, на який припадає така н едоплата, та закінчуючи пода тковим періодом, на який прип адає отримання таким платник ом податків податкового пові домлення від контролюючого о ргану, але не більше п'ятдес яти відсотків такої суми т а не менше десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кіл ькості податкових періодів, що минули.

З огляду на викладене, подат кові повідомлення-рішення № 0006141503/0/2033 від 21.06.2010 року, № 0006141503/1/2849 від 06 .09.2010 року, якими позивачу донар аховано податкові зобов'язан ня з орендної плати за землю, п рийняті на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що вст ановлені законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано та обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення.

Тому позовні вимоги є необґ рунтованими та задоволенню н е підлягають.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 13, 14, 27 Закону Укра їни “Про плату за землю”, ст. 14 Закону України “Про систе му оподаткування”, ст.ст. 13, 21 За кону України “Про оренду зем лі”, ст. 17 Закону України “Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами”, статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову Товарис тва з обмеженою відповідал ьністю "УТН-ТЕХСНАБ" до Кремен чуцької об'єднаної державної податкової інспекції в Полт авській області про визнанн я нечинними та скасування по даткових повідомлень-рішень відмовити.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 04 січня 2011 року .

Суддя Л.О. Єресько

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2010
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13379441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6095/10/1670

Ухвала від 17.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

Ухвала від 17.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

Постанова від 29.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 29.11.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні