Постанова
від 21.12.2010 по справі 16/145-13/158-15/60
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

16/145-13/158-15/60

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

                 

21.12.10                                                                                 Справа  № 16/145-13/158-15/60

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:

головуючого-судді                                                                                  Краєвської М.В.

суддів:                                                                                                         Галушко Н.А.    

                                                                                                            Орищин Г.В.    

розглянувши апеляційну скаргу Головного управління регіонального розвитку та будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 18.10.2010 р. № 1443/01-04

на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 04.10.2010 р.

у справі № 16/145-13/158-15/60

за позовом ВАТ по газопостачанню та газифікації «Івано-Франківськгаз», м.Івано-Франківськ, в особі його структурного підрозділу –Богородчанського управління по експлуатації газового господарства, смт.Богородчани Богородчанського р-ну Івано-Франківської обл.

до Головного управління регіонального розвитку та будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації, м.Івано-Франківськ

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: 1) Івано-Франківської обласної державної адміністрації, м.Івано-Франківськ

2) Івано-Франківської обласної ради, м.Івано-Франківськ,

про стягнення 112 628, 75 грн. заборгованості за виконані роботи по будівництву газопроводів

За участю представників:

від позивача –Костей Л.Д. (юрисконсульт, довіреність від 20.12.2010 р. № 05-16/1111 у матеріалах справи);

від відповідача –Жирун Р.М. (юрисконсульт, довіреність від 04.10.2010 р. № 1401/01-04 у матеріалах справи);

від третьої особи-1 –Щепанський Я.С. (начальник юридичного відділу, доручення від 15.04.2010 р. вих. № 372/0/2-10/01-075 у матеріалах справи),

від третьої особи-2 –не з»явився

Представникам сторін і третьої особи роз”яснено їх права й обов”язки, передбачені ст.ст.22, 27 ГПК України. Заяв про відвід суддів не поступало.

Оскільки ні жодна зі сторін, ні третя особа-1 не заявляли клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу, то протокол судового засідання ведеться з дотриманням вимог ст.81-1 ГПК України без забезпечення повного фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розгляд апеляційної скарги відкладався з підстав, викладених в ухвалі Львівського апеляційного господарського суду від 30.11.2010 р.

          Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 04.10.2010 р. у справі № 16/145-13/158-15/60 (колегія суддів: Деделюк Б.В. (головуючий), Грица Ю.І., Булка В.І.) позов про стягнення 112 628, 75 грн. заборгованості за виконані роботи по будівництву газопроводів задоволено повністю за підставністю й обгрунтованістю.

          Відповідач з даним рішенням не погодився, подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення місцевого господарського суду скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити, з підстав неправильного застосування норм матеріального права.

Свої вимоги скаржник обгрунтовує тим, зокрема, що Головне управління регіонального розвитку та будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації не було стороною спірного договору та не брало на себе жодних зобов»язань; позивачем не подано жодних доказів звернення до ліквідкомісії Управління капітального будівництва Івано-Франківської облдержадміністрації про погашення боргу; господарський суд прийшов до невірного висновку про те, що замість ліквідованого Управління капітального будівництва Івано-Франківської облдержадміністрації створено Головне управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства  Івано-Франківської облдержадміністрації, що не відповідає дійсності, так як Управління капітального будівництва Івано-Франківської облдержадміністрації ліквідовано в квітні 2006 року, а Головне управління будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства  Івано-Франківської облдержадміністрації створено 07.06.2005 р., тому вони працювали паралельно; згідно з ч.5 ст.112 ЦК України вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними; заборгованість виникла у зв»язку з невиділенням коштів з обласного бюджету.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу –без задоволення з підстав, викладених у ньому.

В письмовому поясненні Івано-Франківська обласна рада повідомила про підтримку вимог апеляційної скарги в повному обсязі та здійснення її розгляду без участі її представника (вх. № 13 262).

20.12.2010 р. до суду поступило клопотання від позивача (вх. № 13182) про проведення зміни його назви з ВАТ по газопостачанню та газифікації «Івано-Франківськгаз» на Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Івано-Франківськгаз», про що долучено свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 23.11.2010 р. та довідку з ЄДРПОУ від 25.11.2010 р.

За документальною обгрунтованістю дане клопотання колегією суддів задоволено.

Як встановлено судом першої інстанції, 23 березня 2004 року між ВАТ "Івано-Франківськгаз" в особі Богородчанського управління по експлуатації газового господарства (підрядник за договором) та Управлінням капітального будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації (замовник за договором) укладено договір № 10 на будівництво газопроводів високого і середнього тиску та ГРП в с.Росільна Богородчанського р-ну Івано-Франківської обл. (далі - договір) (а.с.5, Том 1).

                    Відповідно до п.2.4 договору розрахунки за виконані роботи замовник проводить щомісячно згідно з актом виконаних робіт у розмірі 95 %, решта суми сплачує після введення об"єкта в експлуатацію.

                    Позивач виконав роботи на суму 221 385 грн., що підтверджується актами приймання виконаних робіт № 02-1-1, 02-1-2 та 02-1-4 за липень 2004 року на суму 187985 грн., № 02-1-5 за серпень 2004 року на суму 33 400 грн., з яких відповідачем оплачено 108756, 25 грн. (передоплата станом на 01.07.2004 р. –9 918, 45 грн., перераховано в липні 2004 року 77 524 грн., в грудні 2004 року –10 000 грн., у вересні 2005 року зараховано в оплату 1 313, 8 грн., перераховано в листопаді 2005 року –10 000 грн.).

                    Заборгованість в сумі 112 628, 75 грн. відповідачем не сплачено. Вказаний факт виконання позивачем робіт і розрахунку за них не заперечується відповідачем та не спростовується матеріалами справи.

          Докази щодо призупинення робіт і розірвання договору в матеріалах справи відсутні.

Заперечення проти позову грунтуються виключно на тому, що Управління капітального будівництва Івано-Франківської облдержадміністрації ліквідовано та утворено Головне управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства, яке не є правонаступником прав та обов'язків.

Розглянувши апеляційну скаргу, вивчивши матеріали справи, оцінивши наявні в ній докази, заслухавши пояснення представників сторін і третьої особи-1, колегія Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 04.10.2010 р. у справі № 16/145-13/158-15/60 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу Головного управління регіонального розвитку та будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації - без задоволення.

При цьому колегія виходила з наступного.

Статтею 118 Конституції України встановлено, що виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.

                    Відповідно до ст.1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

                    Статтею 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема, будівництва.

                    Відповідно до ст.5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Рекомендаційні переліки управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, а також типові положення про них затверджуються Кабінетом Міністрів України.

                    Згідно з ст.42 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" управління, відділи та інші структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій здійснюють керівництво галузями управління, несуть відповідальність за їх розвиток.

                    Відповідно до п.3 Типового положення про управління капітального будівництва обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.09.2000 р. № 1401, основними завданнями управління є забезпечення реалізації державної політики у галузі будівництва; виконання завдань з будівництва житлових будинків, об'єктів освіти, охорони здоров'я, зв'язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, комунального господарства, культурно-побутового й іншого призначення та ефективного використання капітальних вкладень, що спрямовуються на цю мету.

                    Пунктом 4 Типового положення передбачено, що управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, розміщує замовлення на капітальне будівництво, укладає з будівельними організаціями відповідні договори; разом з підрядними організаціями визначає і погоджує ціни на будівництво об'єктів відповідно до діючих нормативних актів.

                    Указом Президента України "Про вдосконалення структури місцевих державних адміністрацій" від 03.04.2005 р. № 593/2005 з метою підвищення ефективності здійснення місцевими державними адміністраціями своїх повноважень постановлено Кабінету Міністрів України затвердити відповідно до ч.3 ст.5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" примірні переліки управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, передбачивши, що до їх складу входять, зокрема, такий структурний підрозділ: в обласній державній адміністрації - управління   містобудування та архітектури.

                    На виконання вказаного Указу постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2005 р. № 328 "Про структуру місцевих державних адміністрацій" затверджені примірні переліки управлінь, відділів та інших структурних підрозділів обласної, Севастопольської міської, районної, районної у м. Севастополі державних адміністрацій. До цього переліку входить й Управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства.

                    Як вбачається з матеріалів справи, керуючись ст.ст.5, 47 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та названими вище Указом та постановою, Івано-Франківська обласна державна адміністрація прийняла розпорядження № 260 від 07.06.2005 р., відповідно до якого Управління капітального будівництва ліквідовано та утворено Головне управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства.

                    Розпорядженням Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 12.09.2005 р. № 466 затверджено Положення про головне управління будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації. Відповідно до п.4 цього Положення структурним підрозділом головного управління є управління капітального будівництва, яке в силу п.6 Положення забезпечує в установленому порядку своєчасне і в повному обсязі фінансування проектно-розвідувальних робіт і будівництва об'єктів, по яких управління виступає замовником, відповідно до титульних списків будов та укладених угод, а також здійснює ті ж самі повноваження, які були передбачені й у ліквідованого Управління.

                    Аналіз наведених правових норм свідчить про те, що замість ліквідованого Управління капітального будівництва Івано-Франківської ОДА утворено Головне управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА, яке в свою чергу так само як й ліквідоване Управління здійснює функції та повноваження Івано-Франківської обласної державної адміністрації передбачені Законом України "Про місцеві державні адміністрації" та іншими актами законодавства і відповідно несе всі права і обов'язки виконавчої влади в Івано-Франківській області, будь-якого іншого органу з такими повноваженнями не створено.

                    Наведене підтверджується й листом начальника Головного управління будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 04.06.2007 р. № 04-03/482, де останній повідомляє позивача про те, що обласною державною адміністрацію проводиться відповідна робота щодо уточнення заборгованості за виконані роботи на об'єктах газифікації області, у тому числі і по газопроводу до села Росільна, після чого питання погашення заборгованості буде розглянуто при черговому уточненні виконання обласного бюджету на сесії обласної ради (а.с.73).

          Про те, що безпосередньо обласна державна адміністрація через свої структурні підрозділи здійснює повноваження виконавчої влади у відповідних галузях та набуває у зв'язку з цим прав та обов'язків, у тому числі, й у спірних правовідносинах, свідчать також лист Головного управління будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 03.12.2007 р. № 01-03/1091 (а.с.86) та лист голови Івано-Франківської обласної ради від 16.01.2007 р. № М-1/80д (а.с.99).

З огляду на підставність і обгрунтованість позовних вимог, на думку колегії суддів, суд першої інстанції підставно стягнув з Головного управління регіонального розвитку та будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації 112 628, 75 грн. заборгованості за виконані роботи по будівництву газопроводів, оскільки доказів зворотнього згідно з ст.ст.33-34 ГПК України як суду першої, так і суду апеляційної інстанцій відповідачем не подано.

Отже, враховуючи вищевикладене, колегія Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Івано-Франківської області відповідає матеріалам справи, грунтується на чинному законодавстві, доводи скаржника документально необгрунтовані, не базуються на законодавстві, що регулює дані правовідносини, а тому не визнаються такими, що можуть бути підставою для скасування чи зміни оскаржуваного рішення.

Керуючись ст.ст.99, 101, 103, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Змінити найменування позивача, а саме: з ВАТ по газопостачанню та газифікації «Івано-Франківськгаз»на Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Івано-Франківськгаз» на підставі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 23.11.2010 р. та довідки з ЄДРПОУ від 25.11.2010 р.

2. Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 04.10.2010 р. у справі № 16/145-13/158-15/60 залишити без змін, а апеляційну скаргу Головного управління регіонального розвитку та будівництва Івано-Франківської обласної державної адміністрації - без задоволення.

          3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

4. Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку.

5. Справу повернути в місцевий господарський суд.

Головуючий-суддя                                                                                                       М.В.Краєвська

Суддя                                                                                                         Н.А.Галушко     

Суддя                                                                                                      Г.В.Орищин

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення21.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13380448
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/145-13/158-15/60

Ухвала від 23.06.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

Ухвала від 29.07.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

Ухвала від 15.06.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

Ухвала від 14.09.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

Постанова від 21.12.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Краєвська М.В.

Рішення від 04.10.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні