Постанова
від 23.12.2010 по справі 2а-7869/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 грудня 2010 року Справа № 2а-7869/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Ципко О.В.,

при секретарі: Бородіній І.Ю .,

за участю представників

від позивача: не з' явився,

відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за адміністр ативним позовом Державної ко місії з регулювання ринків ф інансових послуг України до страхової компанії товарист ва з додатковою відповідальн істю «Олві» про стягнення су ми штрафу ,-

ВСТАНОВИВ

18 жовтня 2010 року до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду надійшов адмініс тративний позов Державної ко місії з регулювання ринків ф інансових послуг України до страхової компанії товарист ва з додатковою відповідальн істю «Олві» про стягнення су ми штрафу в розмірі 8500, 00 грн. в д оход Держаного бюджету Украї ни.

В обґрунтування позовн их вимог позивач вказує, що по садовими особами Державної к омісії з регулювання ринків фінансових послуг України бу ло проведено перевірку страх ової компанії товариства з д одатковою відповідальністю «Олві» щодо додержання вимо г законодавства у сфері запо бігання та протидію легаліза ції доходів, одержаних злочи нним шляхом, за результатами якої було складено акт від 21.05. 2010 року. На підставі вказаного акту перевірки в відношенні відповідача була винесена п останова про застосування шт рафу за невиконання вимог За кону України «Про запобіганн я та протидію легалізації до ходів, одержаних злочинним ш ляхом» від 14.06.2010 року, якою заст осовано штраф у розмірі 8500,00 гр н. Однак, страхова компанія то вариство з додатковою відпов ідальністю «Олві» не сплатил о вищевказаний штраф доброві льно, тому позивач просив стя гнути його в судовому порядк у.

В судове засідання пред ставник позивача не прибув, б ув повідомлений належним чин ом, надав до суду клопотання п ро розгляд справи без його уч асті.

Представник відповідач а в судове засідання не з'явив ся з невідомих суду причин, пр о час та місце слухання справ и повідомлявся належним чино м.

Відповідно до ч. 4. ст. 128 КА С України у разі неприбуття в ідповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без пові домлення ним про причини неп рибуття розгляд справи не ві дкладається і справу може бу ти вирішено на підставі наяв них у ній доказів. Ці ж наслідк и застосовуються у разі повт орного неприбуття за таких с амих умов відповідача, який н е є суб'єктом владних повнова жень. Тому, суд вважає за можли ве розглянути справу за відс утності відповідача, на підс таві наявних матеріалів.

Дослідивши надані док ази, суд приходить до наступн ого.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу а дміністративного судовчинс тва встановлено, що завдання м адміністративного судочин ства є захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Відповідно до ст. 19 Конст итуції України правовий поря док в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких н іхто не може бути примушений робити те, що не передбачено з аконодавством. Органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Відповідно до п.1 Положе ння про Державну комісію з ре гулювання ринків фінансових послуг України, затверджено го постановою Кабінетів Міні стрів України від 03.02.2010 року № 157 (далі - Положення) визначено , що Державна комісія з регулю вання ринків фінансових по слуг України (далі - Комісія) є центральним органом виконав чої влади зі спеціальним ста тусом. Комісія - це спеціально уповноважений орган виконав чої влади у сфері регулюван ня ринків фінансових послуг у межах, визначених законода вством.

Пунктом з п.3 По ложення визначено, що основн ими завданнями Комісії у меж ах її повноважень є:

проведення єдиної та еф ективної державної політик и у сфері надання фінансови х послуг;

розроблення і реалізац ія стратегії розвитку ринків фінансових послуг;

здійснення державного регулювання та нагляду за н аданням фінансових послуг і додержанням законодавства в цій сфері;

захист прав споживачі в фінансових послуг шляхом з астосування заходів впливу з метою запобігання порушенн ям законодавства на ринках фінансових послуг та їх прип инення.

Згідно до п.4. Положення к омісія відповідно до покладе них на неї завдань та у межах

своєї компетенції:

- здійснює згідно із закона ми України державне регулюва ння і нагляд за діяльністю ст рахових компаній та страхо вих брокерів, установ накоп ичувального пенсійного за безпечення, довірчих товари ств, кредитних спілок, лізинг ових та факторингових компан ій, кредитно-гарантійних уст анов, ломбардів, інших учасн иків ринків

фінансових по слуг (крім банків, професійни х учасників фондового ринку , інститутів спільного інве стування в частині їх діяльн ості на фондовому ринку, фін ансових установ, які мають статус міжурядових міжнар одних організацій, Державн ого казначейства України та державних цільових фондів);

- установлює критерії та нормативи щодо ліквідності, капіталу та платоспроможнос ті, прибутковості, якості ак тивів та ризиковості операці й, якості систем управління т а управлінського персоналу , додержання правил надання ф інансових послуг;

- визна чає у передбачених законом випадках порядок створенн я, формування і використання резервних та інших фондів ф інансових установ;

- установлює правила підг отовки, надання та обробки да них щодо діяльності фінансов их установ у розрізі напрямі в нагляду;

- здійснює контроль за д остовірністю інформації, щ о надається учасниками ринкі в фінансових послуг;

- веде Єдиний державний р еєстр страховиків (перестрах овиків);

- визначає порядок реєст рації страхових та перестра хових брокерів і веде держа вний реєстр страхових та п ерестрахових брокерів, видає свідоцтва про включення стр ахових та перестрахових брок ерів до цього реєстру;

- визначає порядок формув ання статутного фонду страхо вика цінними паперами, що ви пускаються державою, за їх н омінальною вартістю;

- здійснює контроль за п латоспроможністю страхови ків відповідно до взятих ними страхових зобов'язан ь перед страхувальниками;

- установлює порядок роз криття інформації та склад ання звітності учасниками р инків фінансових послуг ві дповідно до законодавства У країни;

- проводить самостійно чи р азом з іншими уповноважени ми органами виїзні та безви їзні перевірки діяльності фінансових установ;

- установлює порядок та умов и застосування заходів впли ву згідно з законом;

- надсилає фінансовим ус тановам і саморегулівним організаціям обов'язкові до виконання розпорядження щод о усунення порушень законод авства про фінансові послуг и та вимагає надання необхід них документів;

- надсилає матеріали в право охоронні органи стосовно фак тів правопорушень, які стали відомі під час проведення пе ревірок;

- звертається до суду з позо вами (заявами) у зв'язку з по рушенням законодавства Укра їни про фінансові послуги;

Відповідно до 5 Положення Комісія має право в межах сво їх повноважень:

1) вимагати під час реєст рації фінансових установ та ліцензування їх діяльно сті документи, визначені за конодавством України;

2) одержувати в установлен ому порядку від фінансових у станов звітність та іншу ін формацію згідно із законода вством, а від підприємств, ус танов (у тому числі банків), організацій та громадян - і нформацію, необхідну для ви конання покладених на Коміс ію завдань;

3) здійснювати інспектува ння фінансових установ, а так ож їх споріднених та афілійо ваних осіб. Періодичність і нспектування встановлюєтьс я Комісією залежно від типу ф інансової установи;

4) вимагати від посадових осіб фінансових установ, дія льність яких підлягає регул юванню і нагляду з боку Ком ісії, надання пояснень, необх ідної інформації та документ ів;

5) проводити перевір ки, в тому числі тематичні та з устрічні перевірки, щодо пр авильності застосування стр аховиками законодавства Ук раїни про страхову діяльніс ть і достовірності їх звітно сті за показниками, що характ еризують виконання договор ів

страхування; признача ти не частіше одного разу на рік проведення за рахунок ст раховика додаткової обов'я зкової аудиторської переві рки з визначенням аудитора;

6) видавати приписи стра ховим посередникам про усу нення виявлених порушень зак онодавства, а у разі їх невико нання приймати рішення про в иключення страхового або пе рестрахового брокера з держ авного реєстру страхових та перестрахових брокерів;

7) застосовувати до фінансо вих установ, які не додержуют ься законів та інших норм ативно-правових актів, що р егулюють діяльність з наданн я фінансових послуг, такі зах оди впливу:

зобов'язати порушника вж ити заходів до усунення пору шення;

накладати штрафи відпов ідно до закону;

8) звертатися до суду з п озовом про скасування держав ної реєстрації страховика (п ерестраховика) або страховог о посередника у випадках, пер едбачених законом.

Судом встановлено, що з 19.05.2010 року по 21.05.2010 року посадови ми особами Державної комісії з регулювання ринків фінанс ових послуг України було зді йснено перевірку страхової к омпанії товариства з додатко вою відповідальністю «Олві» з питань, порушених у листі Де ржавного комітету фінансово го моніторингу України від 19.0 4.10р. № 810/0340-6-3/ДСК. За результатами вказаної перевірки було скла дено акт позапланової інспек ції щодо додержання вимог за конодавства у сфері запобіга ння та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержан их злочинним шляхом страхово ї компанії товариства з дода тковою відповідальністю «Ол ві» від 21.05.2010 року за № 597/42/1-фм.

Відповідно до вказан ого акту від 21.05.2010 року позиваче м встановлені порушення щодо додержання вимог законодавс тва у сфері запобігання та пр отидії легалізації (відмиван ню) доходів, одержаних злочин ним шляхом та фінансування т ероризму: а саме: абзацу треть ого частини першої ст. 5 Закон у України «Про запобігання п ротидію легалізації (відмива нню) доходів, одержаних злочи нним шляхом» від 28.11.02р. 249-ІV; абза ц четвертий пункту 8 Порядку р еєстрації фінансових операц ій суб' єктами первинного фі нансування моніторингу, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 26.04.03р . № 644, в частині невиконання зоб ов' язання, у разі надходжен ня до суб' єкту первинного ф інансового моніторингу пові домлення Держфінмоніторинг у про відмову у взятті інформ ації на облік, у зв' язку з нен алежним її оформленням, прот ягом трьох робочих днів з дат и отримання повідомлення та повторно надати до Держфінмо ніторингу належним чином оф ормлену інформацію (а.с.10-12).

На підставі вказаного акту позапланової інспекції щодо додержання вимог закон одавства у сфері запобігання та протидію легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, 14.06.2010 року пози вачем була винесена постанов а про застосування штрафу за невиконання (неналежне вико нання) вимог Закону України « Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) дох одів, одержаних злочинним шл яхом» № СК - 421/10-654 (а.с.8). Відповід но до вказаної постанови до в ідповідача було застосовано штраф у розмірі 8500,00 грн., який п ідлягає перерахуванню до Дер жавного бюджету України прот ягом 10 днів з моменту отриманн я даної постанови.

17.06.2010 року позивачем на ад ресу відповідача була надісл ана вказана постанова від 14.06.20 10 року № СК-421/10-654, що підтверджуєт ься супровідним листом № 7785/42-8 (а .с.7).

Судом встановлено, що п останова про застосування шт рафу за невиконання (неналеж не виконання) вимог Закону Ук раїни «Про запобігання та пр отидію легалізації (відмиван ню) доходів, одержаних злочин ним шляхом» № СК - 421/10-654 відпов ідачем була оскаржена до суд у.

Як вбачається з матеріа лів справи, 14.10.2010 року постаново ю Луганського окружного адмі ністративного суду по справі № 2а-5727/10/1270 за позовом страхової компанії товариства з додат ковою відповідальністю «Олв і» до Державної комісії з рег улювання ринків фінансових п ослуг України про скасування постанови № СК-421/10-654 від 14.06.2010 року в задоволені адміністративн ого позову було відмовлено з а необґрунтованістю (а.с.40-43).

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановл ені судовим рішенням в адмін істративній, цивільній або г осподарській справі, що набр ало законної сили, не доказую ться при розгляді інших спра в, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої вст ановлено ці обставини.

Враховуючи вищенаведе не, суд дійшов до висновку, що постанова про застосування ш трафу за невиконання (ненале жне виконання) вимог Закону У країни «Про запобігання та п ротидію легалізації (відмива нню) доходів, одержаних злочи нним шляхом» № СК - 421/10-654 є зако нною, оскільки була винесена відповідно до вимог діючого законодавства України, тому позовні вимоги Державної ко місії з регулювання ринків ф інансових послуг України під лягають задоволенню в повном у обсязі.

Керуючись ст.17, 69-71,94, 158 - 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ

Позовні вимоги Держав ної комісії з регулювання ри нків фінансових послуг Украї ни до страхової компанії тов ариства з додатковою відпові дальністю «Олві» про стягнен ня суми штрафу задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з страхової к омпанії товариства з додатко вою відповідальністю «Олві» , код ЄДРПОУ 20187383 (місцезнаходже ння: 93113, Луганська область, м.Ли сичанськ, вул. Свердлова, 349) штр аф у сумі 8500,00 грн. (вісім тисяч п ' ятсот грн. 00 коп.) в дохід Держ авного бюджету України.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга по дається до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанову складено в повно му обсязі та підписано 28.12.2010 рок у.

< Резолютивна частина >

< Текст >

Суддя О.В. Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13383618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7869/10/1270

Ухвала від 14.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 14.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 04.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І.А.

Постанова від 23.12.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні