Категорія №2.33
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 листопада 2010 року Справа № 2а-6628/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді: Цицюри О.О.,
при секретарі: К улигіні А.Є.,
за участю представників
позивача: Слесарев В .В., дов. від 01.12.2009 № 1/12-1
відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом При ватного підприємства «Старт ком-АГ» до Державної екологі чної інспекції в Луганській області про визнання протипр авними дій, -
В С Т А Н О В И В:
08 вересня 2010 року відкрито пр овадження у справі за адміні стративним позовом Приватно го підприємства «Стартком-АГ » до Державної екологічної і нспекції в Луганській област і про визнання протиправними дій. В обгрунтування позовни х вимог позивач зазначив нас тупне. 27.04.2010 державним інспекто ром з охорони навколишнього природного середовища відді лу екологічного контролю Све рдловського регіону Лугансь кої області на підставі нака зу Державної екологічної інс пекції в Луганській області №211 від 27.04.10, з залученням оперуп овноваженого БЗПВ СКР ЛВ на с танції Довжанська Іващенк а О.В. було проведено позапл анову перевірку дотримання в имог природоохоронного зако нодавства приватним підприє мством «Стартком-АГ», за резу льтатами якої складено акт п еревірки дотримання вимог пр иродоохоронного законодавс тва від 27.04.2010. Про акт проведенн я такої перевірки позивачу с тало відомо лише 18.05.2010 після отр имання поштою претензій №34 та №35 від 06.05.2010, та доданого до них а кту перевірки від 27.04.2010. Позивач вважає, що відповідачем пору шено вимоги п.11 ст. 4 Закону Укра їни «Про основні засади держ авного нагляду (контролю) у сф ері господарської діяльност і» від 05.04.2007 №877, а саме позаплано вий захід здійснено за відсу тності керівника або його за ступника, або уповноваженої особи суб' єкта господарюва ння. В порушення п.10 ст.4 Закону державним інспектором не з' ясовано всі обставини, які ма ють значення для повноти про ведення заходу. В порушення п .4.11 Порядку організації та про ведення перевірок суб' єкті в господарювання щодо дотрим ання вимог природоохоронног о законодавства, під час пров едення перевірки інспектор н е вивчив необхідні документи (на право користування земле ю тощо). За фактами виявлених п орушень Онищенком С.В. не опитано представників ПП «Ст артком-АГ», що є порушенням п. 4.12 Порядку, внаслідок чого дер жавний інспектор необґрунто вано та передчасно зафіксува в у акті факти самовільного з айняття земельної ділянки за гальною площею 065 га та незако нного вирубування 384 дерев до ступеню припинення росту ПП «Стартком-АГ». Таким чином, по зивач вважає, що перевіркою д остовірно не встановлено пор ушення природоохоронного за конодавства з боку ПП «Старт ком-АГ», у зв' язку з чим склад ення акту перевірки від 27.04.2010 та надіслання претензій є безп ідставним. Після отримання в казаних претензій, ПП «Старт ком-АГ» звернулося до Луганс ької транспортної прокурату ри зі скаргою на дії державно го інспектора з охорони навк олишнього природного середо вища відділу екологічного к онтролю Свердловського регі ону Луганської області. За ре зультатами перевірки, Луганс ьким транспортним прокуроро м було принесено протест на а кт перевірки дотримання вимо г природоохоронного законод авства ПП «Стартком-АГ» від 27. 04.2010. Крім того, листом №33/1882 від 02.07. 2010 від начальника ЛВ на ст. Довж анська УМВС України на Донец ькій залізниці на адресу ПП « Стартком-АГ» надійшла постан ова про відмову в порушенні к римінальної справи за резуль татом розгляду матеріалів пе ревірки дотримання вимог при родоохоронного законодавст ва ПП «Стартком-АГ». Зокрема в даній постанові йдеться про те, що в діях ПП «Стартком-АГ» немає ознак порушень природ оохоронного законодавства. Д ерева були викорчувані внасл ідок сходу в літку 2003 року ваго нів з ЦЗФ «Маяк», які впали в л ісосмугу, а самі зламані дере ва мешканці с. Хмельницький з абирали для опалення осель. Щ одо вказаного у акті факту са мовільного зайняття земельн ої ділянки, позивач вважає, що такі висновки зроблено інсп ектором необґрунтовано та пе редчасно, оскільки ПП «Старт ком-АГ» має договірні віднос ини з ДП «Донецька залізниця » на складування вантажів в с музі відведення ДП «Донецька залізниця» для сторонніх ус танов. Вказану обставину при проведенні перевірки держав ним інспектором з' ясовано н е було, в зв' язку з чим він пр и складенні акту дійшов поми лкових висновків про незакон ність дій ПП «Стартком-АГ».
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ад міністративних позов, надав пояснення аналогічні виклад еним у позовній заяві та дода тково пояснив таке. Приватне підприємство «Стартком-АГ» не перевірялося Прокуратуро ю Луганської області на пред мет дотримання вимог природо охоронного законодавства. Н е отримувало від Прокуратури Луганської області жодних п овідомлень про проведення та кої перевірки та висновків п роведення перевірки.
Представник відповідача н е прибув у судове засідання, п овідомлений належним чином. Надав суду письмові заперече ння на адміністративний позо в від 29.09.2010 № 02-2037. В обґрунтування заперечень представник відп овідача зазначив наступне. З листа Прокуратури Лугансько ї області за № 08-126 вих від 21.04.2010 вб ачається, що встановлені фак ти знешкодження лісових наса джень у захисній зоні та забр уднення території ПП «Старт ком-АГ» на перегоні Бірюково -Закордонний 1075 км ПК у Свердло вському районі. У зв' язку з в икладеним, прокуратура зверн улась до інспекції з клопота нням щодо проведення перевір ки додержання вказаним підп риємством вимог природоохор онного законодавства та розр ахунку завданих збитків. Під час усної розмови з помічник ом прокурора області з питан ь нагляду за додержанням і за стосуванням законів на транс порті Зелюкіним В.В., йому було повідомлено, що згідно з п. 1 ст. 6 Закону України «Про ос новні засади державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності» у цьому в ипадку Інспекції для здійсне ння позапланової перевірки П П «Стартком-АГ» необхідно от римати згоду Мінприроди Укра їни, що потребує певного часу . У зв' язку з цим Прокуратуро ю Луганської області на адре су інспекції був направлений лист за № 08-126 вих від 21.04.2010, в допов нення до раніше направленої вимоги, про надання спеціалі ста для участі у перевірці, як а проводиться Прокуратурою Л уганської області з вказаних підстав. Твердження, що держа вний інспектор з охорони нав колишнього природного серед овища Луганської області О нищенко С.В. на підставі нак азу інспекції за № 211 від 27.04.2010 пр овів позапланову перевірку д отримання вимог природоохор онного законодавства ПП «Ста ртком-АГ» є помилковим. Згідн о з зазначеним наказом держа вний інспектор з охорони нав колишнього природного серед овища Луганської області О нищенко С.В. був відряджени й для участі у перевірці, що пр оводилась Прокуратурою Луга нської області. У зв' язку з т им, що факт порушення природо охоронного ПП «Стартком-АГ» був встановлений Прокуратур ою Луганської області, предс тавником Державної екологіч ної інспекції були проведені необхідні виміри для розрах унку завданих державі збиткі в, який потім був направлений до Прокуратури Луганської о бласті. Перевірка проводилас ь Прокуратурою Луганської об ласті, державний інспектор з охорони навколишнього приро дного середовища Луганської області Онищенко С.В. був виділений як фахівець для уч асті у перевірці. Враховуючи вищевикладене представник в ідповідача просить суд відмо вити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог стат ей 69-72 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд прийшов до такого.
Відповідно до ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових та службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень, шляхом сп раведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адм іністративних справ. У справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб' єкті в владних повноважень адміні стративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України;
з використанням повноваже нь з метою, з якою це повноваже ння надано;
обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення (вчинення дії);
безсторонньо (неупереджен о);
добросовісно;
розсудливо;
з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації;
пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія);
з урахуванням права особи н а участь у процесі прийняття рішення;
своєчасно, тобто протягом р озумного строку.
Порядок проведення перев ірки дотримання вимог природ оохоронного законодавства р егулюється Законом України « Про основні засади державног о нагляду (контролю) у сфері го сподарської діяльності» від 05.07.2007 № 877 (надалі - Закон №877) та Пор ядком організації та проведе ння перевірок суб' єктів гос подарювання щодо дотримання вимог природоохоронного зак онодавства, затвердженого на казом Міністерства охорони н авколишнього середовища Укр аїни від 10.09.2008 №464 (надалі - Поря док).
Відповідно до ст. 6. Закону № 877 підставами для здійснення позапланових заходів є:
- подання суб'єктом господар ювання письмової заяви до ві дповідного органу державног о нагляду (контролю) про здійс нення заходу державного нагл яду (контролю) за його бажання м;
- виявлення та підтвердженн я недостовірності даних, зая влених у документах обов'язк ової звітності, поданих суб'є ктом господарювання;
- перевірка виконання суб'єк том господарювання приписів , розпоряджень або інших розп орядчих документів щодо усун ення порушень вимог законода вства, виданих за результата ми проведення планових заход ів органом державного нагляд у (контролю);
- звернення фізичних та юрид ичних осіб про порушення суб 'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюєт ься тільки за наявності згод и центрального органу викона вчої влади на його проведенн я;
- неподання у встановлений т ермін суб'єктом господарюван ня документів обов'язкової з вітності без поважних причин , а також письмових пояснень п ро причини, які перешкоджали поданню таких документів;
- настання аварії, смерті по терпілого внаслідок нещасно го випадку або професійного захворювання, що було пов'яза но з діяльністю суб'єкта госп одарювання.
Під час проведення позапла нового заходу з'ясовуються л ише ті питання, необхідність перевірки яких стала підста вою для здійснення цього зах оду, з обов'язковим зазначенн ям цих питань у посвідченні (н аправленні) на проведення де ржавного нагляду (контролю).
Проведення позапланових з аходів з інших підстав, крім п ередбачених цією статтею, за бороняється, якщо інше не пер едбачається законом або міжн ародним договором України, з года на обов'язковість якого надана Верховною Радою Укра їни.
Суб'єкт господарювання пов инен ознайомитися з підставо ю проведення позапланового з аходу з наданням йому копії в ідповідного документа.
Строк здійснення позаплан ового заходу не може перевищ увати десяти робочих днів, а щ одо суб'єктів малого підприє мництва - двох робочих днів, як що інше не передбачено закон ом.
Продовження строку здійсн ення позапланового заходу не допускається.
Відповідно до ст. 7 Закону №877 для здійснення планового аб о позапланового заходу орган державного нагляду (контрол ю) видає наказ, який має містит и найменування суб'єкта госп одарювання, щодо якого буде з дійснюватися захід, та предм ет перевірки.
На підставі наказу оформля ється посвідчення (направлен ня) на проведення заходу, яке п ідписується керівником або з аступником керівника органу державного нагляду (контрол ю) (із зазначенням прізвища, ім 'я та по батькові) і засвідчуєт ься печаткою.
У посвідченні (направленні ) на проведення заходу зазнач аються:
- найменування органу держа вного нагляду (контролю), що зд ійснює захід;
- найменування суб'єкта госп одарювання та/або його відок ремленого підрозділу або прі звище, ім'я та по батькові фізи чної особи - підприємця, щодо д іяльності яких здійснюється захід;
- місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його в ідокремленого підрозділу, що до діяльності яких здійснюєт ься захід;
- номер і дата наказу, на вико нання якого здійснюється зах ід;
- перелік посадових осіб, як і беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх пос ади, прізвища, ім'я та по батьк ові;
- дата початку та дата закін чення заходу;
- тип заходу (плановий або по заплановий);
- вид заходу (перевірка, реві зія, обстеження, огляд, інспек тування тощо);
- підстави для здійснення за ходу;
- предмет здійснення заходу ;
- інформація про здійснення попереднього заходу (тип зах оду і строк його здійснення).
Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазнач еного в ньому строку здійсне ння заходу.
Перед початком здійснення заходу посадові особи орган у державного нагляду (контро лю) зобов'язані пред'явити кер івнику суб'єкта господарюван ня або уповноваженій ним осо бі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що з асвідчує посадову особу орга ну державного нагляду (контр олю), і надати суб'єкту господа рювання копію посвідчення (н аправлення).
Посадова особа органу держ авного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службо вого посвідчення не має прав а здійснювати державний нагл яд (контроль) суб'єкта господа рювання.
Суб'єкт господарювання має право не допускати посадови х осіб органу державного наг ляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явил и документів, передбачених ц ією статтею.
За результатами здійсненн я планового або позаплановог о заходу посадова особа орга ну державного нагляду (контр олю), у разі виявлення порушен ь вимог законодавства, склад ає акт, який повинен містити т акі відомості:
- дату складення акта;
- тип заходу (плановий або по заплановий);
- вид заходу (перевірка, реві зія, обстеження, огляд тощо);
- предмет державного нагляд у (контролю);
- найменування органу держа вного нагляду (контролю), а так ож посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, як а здійснила захід;
- найменування юридичної ос оби або прізвище, ім'я та по ба тькові фізичної особи - підпр иємця, щодо діяльності яких з дійснювався захід.
Посадова особа органу держ авного нагляду (контролю) заз начає в акті стан виконання в имог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі неви конання - детальний опис вияв леного порушення з посилання м на відповідну вимогу закон одавства.
В останній день перевірки д ва примірники акта підписуют ься посадовими особами орган у державного нагляду (контро лю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, як що інше не передбачено закон ом.
Якщо суб'єкт господарюванн я не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженням и.
Зауваження суб'єкта господ арювання щодо здійснення дер жавного нагляду (контролю) є н евід'ємною частиною акта орг ану державного нагляду (конт ролю).
У разі відмови суб'єкта госп одарювання підписати акт пос адова особа органу державног о нагляду (контролю) вносить д о такого акта відповідний за пис.
Один примірник акта вручає ться суб'єкту господарювання або уповноваженій ним особі , а другий - зберігається в орг ані державного нагляду (конт ролю).
Вирішуючи позовні вимоги п о суті та оцінюючи обґрунтов аність заперечень відповіда ча, суд зазначає таке.
23 квітня 2010 року на адресу Дер жавної екологічної інспекці ї в Луганській області надій шов лист від Прокуратури Луг анської області про те, що Про куратурою Луганської област і проводиться перевірка щодо додержання природоохоронно го законодавства суб' єктам и господарювання, які здійсн юють відправлення вантажів з залізничних станцій Донецьк ої залізниці. Також в листі за значено, що у Свердловському районі ПП «Стартком-АГ» на пе регоні Бірюково-Закордонний знешкодило лісові насадженн я у захисній зоні та забрудни ло цю територію, у зв' язку з ч им Прокуратура Луганської об ласті просить надати доручен ня начальнику відділу еколог ічного контролю по Свердловс ькому району Москвітіну Г.І . про проведення перевірки додержання вказаним підприє мством природоохоронного за конодавства, розрахувати зав дані збитки та матеріали пер евірки надати до Прокуратури Луганської області до 28.04.2010. (а.с .32)
26 квітня 2010 року на адресу Дер жавної екологічної інспекці ї в Луганській області, в допо внення до раніше направленої вимоги, надійшов лист від Про куратури Луганської області , в якому Прокуратура Лугансь кої області просить виділити спеціаліста з 27 по 29 квітня 2010 р оку для участі у перевірці, як а проводиться Прокуратурою Л уганської області з вказаних питань. (а.с. 33)
На виконання вищевказаних листів, 26.04.2010 в.о. начальника Де ржавної екологічної інспекц ії в Луганській області С.В . Бешенко був виданий наказ № 211 про відрядження головног о спеціаліста відділу еколог ічного контролю по Свердловс ькому регіону, державного ін спектора з охорони навколишн ього природного середовища Л уганської області Онищенк а Сергія Вікторовича до Про куратури Луганської області строком на 3 доби з 27.04.2010, для уча сті у перевірці.
27.04.2010 було здійснено перевірк у дотримання вимог природоох оронного законодавства ПП «С тартком-АГ», за результатами якої складено відповідний а кт. (а.с. 7)
Як зазначено в самому акті п еревірки дотримання вимог пр иродоохоронного законодавс тва від 27.04.2010, перевірка була пр оведена держінспектором з ох орони навколишнього природн ого середовища відділу еколо гічного контролю по Свердлов ському регіону Луганської об ласті Онищенком С.В. із за лученням оперуповноваженог о БЗПВ СКР ЛВ на станції Довжа нська лейтенанта міліції Іващенка О.В.
Посилання відповідача на т е, що факт порушення природоо хоронного законодавства ПП « Стартком-АГ» був встановлени й Прокуратурою Луганської о бласті, а представником Держ авної екологічної інспекції в Луганській області були пр оведені необхідні виміри для розрахунку завданих державі збитків, який потім був напра влений до Прокуратури Луганс ької області, судом відхиляю ться, так як в акті перевірки ч ітко зазначено, що перевірку проведено держінспектором з охорони навколишнього приро дного середовища відділу еко логічного контролю по Свердл овському регіону Луганської області Онищенком С.В. із залученням оперуповноважен ого БЗПВ СКР ЛВ на станції Дов жанська лейтенанта міліції Іващенка О.В.
Отже, суд приходить до висно вку, що відповідачем порушен о порядок проведення перевір ки, передбачений Законом №877, а саме: позаплановий захід зді йснено за відсутності керівн ика або його заступника, або у повноваженої особи суб' єкт а господарювання, не повідом лено підприємство про провед ення позапланової перевірки .
За таких підстав, відповіда ч - Державна екологічна інс пекція в Луганській області, діяв в порушення норм чинног о законодавства, а тому є підс тави для визнання дій відпов ідача, а саме Онищенка Серг ія Вікторовича протиправн ими.
Згідно вимог ч. 1 ст. 11 КАС Укра їни розгляд і вирішення спра в в адміністративних судах з дійснюється на засадах змага льності сторін та свободи в н аданні ними суду своїх доказ ів і у доведенні перед судом ї х переконливості, а ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.
Таким чином, на підставі заз наченого, дослідивши та проа налізувавши матеріали спра ви, суд дійшов висновку, що вик ладені в позовній заяві дово ди позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України «Про основні засади державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності», ст. ст . 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 259 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Прива тного підприємства "Стартком -АГ" до Державної екологічної інспекції в Луганській обла сті про визнання протиправни ми дій, задовольнити повніст ю.
Дії державного інспе ктора з охорони навколишньог о природного середовища відд ілу екологічного контролю Св ердловського регіону Луганс ької області Онищенка Серг ія Вікторовича щодо провед ення перевірки дотримання ви мог природоохоронного закон одавства Приватним підприєм ством "Стартком-АГ", визнати пр отиправними.
Стягнути з Державного бюджету України на користь П риватного підприємства "Стар тком-АГ" (код 33845870; 91021, м. Луганськ, в ул. А.Ліньова, буд. 98-а) судові ви трати в розмірі 3,40 грн. (три гри вні 40 коп.), сплачені квитанціє ю від 06.09.2010 № 497.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Повний текст постанови скл адено та підписано 15 листопад а 2010 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13391900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні