Постанова
від 29.11.2010 по справі 2а-10689/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 листопада 2010 р. (17:52) Справа №2а-10689/10/17/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:

позивача - Нанівської Н.В. , довіреність від 27.05.10р. № 37;

відповідача - Бойченко О.К ., довіреність від 25.08.10р. № 112/10-0, р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Вир обничо-курортне підприємств о "Кримські здравниці"

до Державної податкової ін спекції у м. Сімферополі АР Кр им

про визнання протиправним и дій та спонукання до викона ння певних дій,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 13.08.10р. надійшла по зовна заява Товариства з обм еженою відповідальністю "Вир обничо-курортне підприємств о "Кримські здравниці" до Держ авної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономно ї Республіки Крим, якою позив ач просив визнати протиправн ими дії відповідача щодо не в изнання декларації з податку на додану вартість за квітен ь 2010р., зобов' язати відповіда ча скасувати (відкликати) пов ідомлення від 28.05.10р. №22451/10/152 та ви знати відповідну податкову д екларацію податковою звітні стю.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається н а те, що відповідачем неправо мірно не була визнана податк овою звітністю вказана декла рація, яка відповідає всім ви могам, здана у встановлений с трок та складена з дотриманн ям встановлених вимог. При ць ому, позивач також вказує на т е, що у відповідача не було зак онних підстав для невизнання вказаної податкової деклара ції.

Ухвалою суду від 18.08.10р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі та у справі розп очато підготовче провадженн я.

З' ясувавши питання про ск лад осіб, які братимуть участ ь у розгляді справи, визначив ши факти, які необхідно встан овити для вирішення спору, ви вчивши документи, надані суд у позивачем, постановлено ух валу про закінчення підготов чого провадження та справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні 09.09.10р.

Відповідач у справі - Держ авна податкова інспекція в м . Сімферополі АР Крим у запере ченні на позов заявлені вимо ги відхиляє і просить у їх зад оволенні відмовити. Відповід ач вважає свої дії щодо невиз нання поданої позивачем декл арації з податку на додану ва ртість за квітень 2010р. правомі рними та вказує на те, що відп овідна декларація була запов нена позивачем з порушенням п.3.3., п.4.2, п.5.12 наказу Державної по даткової адміністрації Укра їни від 30.05.97р №166 "Про затверджен ня форми податкової декларац ії та Порядку її заповнення і подання".

До розгляду спору по суті, п озивачем уточнено та доповне но заявлені ним вимоги.

Так, відповідно до поданої н им заяви, позивач просить:

- визнати протиправними дії відповідача з невизнання де кларації з податку на додану вартість за квітень 2010р.;

- зобов' язати відповідача визнати декларацію з податк у на додану вартість за квіте нь 2010р.;

- визнати протиправними дії відповідача щодо не відобра ження податкових зобов' яза нь підприємства в картці осо бового рахунку платника пода тку згідно поданої деклараці ї за квітень 2010р.;

- зобов' язати відповідача відобразити податкові зобов ' язання в картці особового рахунку згідно поданої декла рації за квітень 2010р.

В судовому засіданні предс тавник позивача за довіреніс тю уточнені та доповнені поз овні вимоги підтримав, проси в їх задовольнити.

Представник відповідача з а довіреністю у судовому зас іданні проти позову заперечу вав з підстав, викладених у за переченні.

Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані п о справі докази в їх сукупнос ті, судом з' ясовано, що позив ач з підстав, передбачених п.1. ч.2 ст. 17 КАС України, звернувся з позовними вимогами до відп овідача - суб' єкта владних повноважень, яким просить ви знати протиправним не визнан ня як податкового звіту декл арації по податку на додану в артість за квітень 2010р., а також вчинити певні дії.

Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа; іде нтифікаційний код 25140593.

Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень входить до системи органів державної по даткової служби, діє на підст аві Положення про державну п одаткову інспекцію в районі, місті без районного поділу, р айоні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.06.08р. № 412 (зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 11.07.08р. за № 633/15324), у свої й діяльності керується Конст итуцією України, законами Ук раїни, іншими нормативно-пра вовими актами органів держав ної влади, а також рішеннями В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим і Ради міністрі в Автономної Республіки Крим , органів місцевого самовряд ування з питань оподаткуванн я, виданими у межах їх повнова жень.

Між сторонами у справі укла дено договір №147 від 03.04.09р. про ви знання електронних документ ів, за умовами якого передбач ено право позивача на поданн я до органів державної подат кової служби податкових доку ментів у електронному вигляд і.

Судом встановлено, що позив ачем засобами електронного з в' язку подана відповідачу п одаткова декларація з податк у на додану вартість за квіте нь 2010р., про що свідчить квитанц ія №2 від 18.05.10р. (реєстраційний н омер звіту 9001752208) (а.с.14).

Листом від 28.05.10р. № 22451/10/152 відпов ідач повідомив позивача про невизнання податкової декла рації з податку на додану вар тість за квітень 2010р. з посилан ням на порушення п.3.3., п.4.3., п.5 Пор ядку заповнення та надання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 30.05.97р. №166, п.4.5 Методичних р екомендацій з приймання та к омп' ютерної обробки податк ової звітності платників под атку, затвердженої наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 30.12.08р. №827.

Вважаючи відповідні дії ві дповідача щодо не визнання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість за квіт ень 2010р. неправомірними, позив ач оскаржив їх до Державної п одаткової інспекції м. Сімфе рополя АР Крим та Державної п одаткової адміністрації в АР Крим, які відхилені відповід ними органами, що вбачається з листів відповідно від 23.06.10р. № 27983/10/15-2 та від 27.07.10р. №1696/10/15-233.

Предметом спору у цій справ і є законність дій відповіда ча щодо не визнання поданої п озивачем податкової деклара ції з податку на додану варті сть за квітень 2010р.

Відповідно до Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я", норми якого є загальними і визначають основні принципи оподаткування в Україні, заг альні права та обов' язків п латників податку тощо, до обо в' язків платників податків і зборів (обов' язкових плат ежів), віднесені, зокрема, такі зобов' язання, як: подавати д о державних податкових орган ів та інших державних органі в відповідно до законів декл арації, бухгалтерську звітні сть та інші документи і відом ості, пов' язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов' язкових платежів); сп лачувати належні суми податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) у встановлені закона ми терміни (ст.9 Закону).

Податок на додану вартість , в силу п.1 ч.1 ст.14 Закону, віднес ено до загальнодержавного по датку, порядок зарахування я кого, згідно ч.3 цієї норми, виз начається законами України.

Таким законом є Закон Украї ни "Про податок на додану варт ість", норми якого є спеціальн ими по відношенню до Закону У країни "Про систему оподатку вання" у спірних правовіднос инах, і визначать платників в ідповідного податку, об' єкт и оподаткування, порядок обл іку, звітування та внесення в ідповідного податку до бюдже ту тощо.

Так, п.9.3 ст.9 Закону України "Пр о податок на додану вартість ", встановлено, що особи, які пі дпадають під визначення п.2.3. с т.2 Закону, зобов' язані зареє струватися як платники подат ку у податковому органі за їх місцезнаходженням (місцем п роживання). При цьому, в силу п .9.2 ст.9 Закон, особі, яка реєстру ється як платник податку на д одану вартість, присвоюється індивідуальний податковий н омер, який використовується для справляння цього податку ; згідно п.9.8 Закону, реєстрація діє до дати її анулювання.

Як достовірно встановлено судом під час розгляду спору у даній справі, позивач зареє стрований платником податку на додану вартість з присвоє нням йому індивідуального по даткового номеру 251405901091 (свідоц тво №100223494).

В силу пп.7.2.8 п.7.2 ст.8 Закону, пла тники податку зобов' язані в ести окремий облік операцій з поставки та придбання това рів (послуг), які підлягають оп одаткуванню цим податком, а т акож які не є об' єктами опод аткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткув ання згідно із статтею 5 цього Закону. При цьому, зведені рез ультати такого обліку відобр ажаються у податкових деклар аціях, форма і порядок заповн ення яких визначаються відпо відно до закону.

Так, згідно пп.4.1.1. п.4.1. ст.4 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатку перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", платник податків самостійно обчислює суму податкового з обов' язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, визначених Законо м. Прийняття такої деклараці ї, відповідно до пп.4.1.2 п.4.1. ст.4 За кону, є обов' язком контролю ючого органу. Також, вказаною нормою визначено, що податко ва звітність, отримана контр олюючим органом від платника податків як податкова декла рація, що заповнена ним усупе реч правилам, зазначеним у за твердженому порядку її запов нення, може бути не визнана та ким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов' язко вих реквізитів, її не підписа но відповідними посадовими о собами, не скріплено печатко ю платника податків.

Вимоги до форми податкової декларації з податку на дода ну вартість та порядку її зап овнення і подання визначені наказом Державної податково ї адміністрації України від 30.05.97р. №166 (зареєстрована в Мініс терстві юстиції України 09.07.97р. №250/2054).

При цьому, пункт п.4.3. Порядку заповнення та подання подат кової декларації з податку н а додану вартість, який затве рджений вказаним наказом, мі стить аналогічне ст.4 вищевка заного Закону положення, від повідно до якого податкова з вітність, отримана контролюю чим органом від платника под атків як податкова деклараці я, що заповнена ним всупереч п равилам, зазначеним у затвер дженому порядку її заповненн я, може бути не визнана таким к онтролюючим органом як подат кова декларація, якщо в ній не зазначено обов' язкових рек візитів, її не підписано відп овідними посадовими особами , не скріплено печаткою платн ика податків.

Як встановлено під час розг ляду даної справи, позивачем податкова декларація за кві тень 2010р. була подана з порушен ням встановлених відповідни ми Порядком вимог, а саме без д одання додатку №3 - розрахун ку суми бюджетного відшкодув ання

Між тим, подання відповідно го розрахунку передбачено п. 5 Порядку, відповідно до п.5.12 як ого, у разі, якщо в наступному звітному податковому період і різниця між сумою податков их зобов' язань і сумою пода ткового кредиту, з урахуванн ям залишку такого від' ємног о значення минулого звітного (податкового) періоду, що вклю чається до складу податковог о кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від ' ємне значення, то платнико м податку разом з податковою декларацією подаються Довід ка щодо сум залишку від' ємн ого значення попередніх пода ткових періодів, що залишаєт ься непогашеним після бюджет ного відшкодування, отримано го у звітному податковому пе ріоді, та підлягає включенню до складу податкового креди ту наступного податкового пе ріоду (додаток 2) до податкової декларації з податку на дода ну вартість) та Розрахунок су ми бюджетного відшкодування (додаток 3) до податкової декл арації з податку на додану ва ртість).

Не подання (заповнення) дода тку №3 до відповідної деклара ції не заперечується і позив ачем. Поряд з цим, посилання по зивача на те, що він не заявляв вимог про отримання бюджетн ого відшкодування на рахунок , не впливає на оцінку дій відп овідача.

Так, подання такого додатку , за наявності обставин, визна чених п.5.12 Порядку, є обов' язк овим. При цьому, п.3.3 Порядку виз начено, що у рядках, де відсутн і дані для заповнення, має бут и проставлений прочерк. Отже , позивач мав подати відповід ний додаток, заповнивши його у відповідності з правилами , визначними Порядком, зокрем а, його п.3.3.

Враховуючи вказані обстав ини, не можна вважати неправо мірними дії відповідача щодо невизнання податкової декла рації з податку на додану вар тість за квітень 2010р., поданої п озивачем.

Посилання позивача на пору шення відповідачем строку по відомлення про не визнання в ідповідної податкової декла рації не впливає на законніс ть дій відповідача щодо не ви знання відповідної декларац ії.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку про відсутн ість підстав для задоволення заявлених позивачем вимог.

В судовому засіданні 29.11.10р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови, її повн ий текст виготовлено 03.12.10р.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 К АС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних ви мог відмовити повністю.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання пос танови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.

Суддя О.В . Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.11.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13409975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10689/10/17/0170

Постанова від 08.11.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 29.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

Постанова від 29.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні