Постанова
від 13.12.2010 по справі 2а-13793/10/6/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

13.12.10 Справа №2а-13793/10/6/0170

(11:36)

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А. ,

при секретарі Усковій О. І.,

за участю представника поз ивача Нехаєнко О. С.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Малого приватно го підприємства «Маркет»

до Державної податкової і нспекції в м. Керчі АР Крим

про скасування податковог о повідомлення-рішення

Суть спору: позивач звернув ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з позовом д о відповідача про визнання д ій ДПІ в м. Керчі АР Крим непра вомірними та про визнання не дійсним та скасування податк ового повідомлення-рішення № 0002771502/0 від 11.10.2010 року. В обґрунтува ння позовних вимог позивач з азначив, що оскаржуване пода ткове повідомлення-рішення м отивоване наявністю акту пер евірки про несвоєчасне подан ня податкової звітності, а са ме податкової декларації з п одатку на додану вартість за серпень 2010 року. Однак, відпові дач не прийняв до уваги те, що через відмову працівників ДП І в м. Керчі АР Крим прийняти д екларацію за серпень 2010 року п озивач 16.09.2010 року направив декл арацію поштою з повідомлення м про вручення. У такому випад ку днем подачі податкової де кларації є день її здачі на по шту, у даному випадку - 16.09.2010 ро ку, а не день її фактичного оде ржання відповідачем - 22.09.2010 ро ку. Таким чином, граничний стр ок подачі декларації позивач ем не порушений і законних пі дстав для застосування штраф них санкцій у відповідача не було.

У судовому засіданні предс тавник позивача в порядку ст . ст. 49, 51 КАС України надав заяву про зменшення позовних вимо г та просив суд визнати проти правним та скасувати податко ве повідомлення-рішення ДПІ в м. Керчі АР Крим № 0002771502/0 від 11.10.2010 року, з підстав викладених у п озовній заяві.

Представник відповідача д о суду не прибув, про розгляд с прави повідомлений належним чином, клопотань не направив , суд вважає за можливе розгля нути справу за відсутності в ідповідача на підставі наявн их доказів.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

11.10.2010 року ДПІ в м. Керчі АР Кри м було складено акт невиїзно ї документальної перевірки з питання своєчасності поданн я податкової декларації з по датку на додану вартість за с ерпень 2010 року Малого приватн ого підприємства «Маркет» (к од ЄДРПОУ 22260055) за № 1410/15-2/22260055.

Згідно з висновком акту від 11.10.2010 р. № 1410/15-2/22260055 за наслідками пе ревірки виявлено факти поруш ення абз. «а» п. п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закон у України від 21.12.2000 року № 2181-Ш "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" у вигляді несв оєчасного подання МПП «Марке т» податкової декларації з п одатку на додану вартість за серпень по терміну 20.09.2010 року.

За несвоєчасне подання под аткової декларації, згідно п . "а" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.1, п. 17.1 ст. 17 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" № 2181-Ш від 21.12.2000 року на підставі акту перевірки № 1410/15-2/22260055 від 11.10.20 10 року ДПІ в м. Керчі АР Крим зас тосувало до малого приватног о підприємства «Маркет» 170,00 гр н. штрафних (фінансових) санкц ій.

Не погодившись з висновкам и податкового органу, позива ч звернувся до суду з позовом про визнання протиправним т а скасування податкового пов ідомлення-рішення ДПІ в м. Кер чі АР Крим № 0002771502/0 від 11.10.2010 року пр о застосування штрафних санк цій на суму 170,00 грн.

Оцінюючи правомірність ді й та рішень органів владних п овноважень, до яких належить відповідач, суд керується кр итеріями, закріпленими у ч. 3 с т. 2 КАС України, відповідно до якої у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ст.19 Конституції України ви значає, що органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування зобов' язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача , суд зобов' язаний встанови ти, чи діяв відповідач, який є суб' єктами владних повнова жень, на підставі закону, чи є його дії обґрунтованими, без сторонніми та добросовісним и.

Спеціальним законом з пита нь з питань оподаткування, як ий установлює порядок погаше ння зобов'язань юридичних аб о фізичних осіб перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов'язкових платежів), нараху вання і сплати пені та штрафн их санкцій, що застосовуютьс я до платників податків конт ролюючими органами, у тому чи слі за порушення у сфері зовн ішньоекономічної діяльност і, та визначає процедуру оска рження дій органів стягнення є Закону України “Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами”.

Відповідно до п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" № 2181 від 21.12.2000р. податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квар тали або рік розраховується наростаючим підсумком на під ставі показників базових под аткових періодів, з яких скла даються такі квартал, півріч чя, три квартали або рік (без у рахування авансових внесків ) згідно з відповідним законо м з питань оподаткування, так а декларація подається у стр оки, визначені цим пунктом дл я такого базового податковог о періоду. Для цілей підпункт у 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" с лід розуміти перший податков ий період звітного року, визн ачений відповідним законом з питань оподаткування, зокре ма календарний квартал для ц ілей оподаткування прибутку підприємств.

Платник податку звільняєт ься від обов'язку подавати по даткову декларацію за звітни й (податковий) період протяго м поточного року у разі, якщо й ого податкові зобов'язання б ули відображені у річній под атковій декларації на поточн ий рік відповідно до закону з питань окремого податку, збо ру (обов'язкового платежу).

Для подання податкової дек ларації з податку на додану в артість за серпень 2010 року виз начено - 20.09.2010 року.

Актом документальної неви їзної перевірки від 11.10.2010 року № 1410/15-2/22260055 встановлено, що податко ва декларація з податку на до дану вартість за серпень 2010 ро ку надійшла до ДПІ в м. Керчі 22 .09.2010 року.

На підставі зазначеного ак ту перевірки прийнято податк ове повідомлення-рішення № 00 02771502/0 від 11.10.2010 року про застосува ння штрафних санкцій на суму 170,00 грн.

Згідно п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" № 2181-Ш від 21.12.2000 року прийняття податк ової декларації є обов'язком контролюючого органу. Подат кова декларація приймається без попередньої перевірки з азначених у ній показників ч ерез канцелярію, чий статус в изначається відповідним нор мативно-правовим актом. Відм ова службової (посадової) осо би контролюючого органу прий няти податкову декларацію з будь-яких причин або висуван ня нею будь-яких передумов що до такого прийняття (включаю чи зміну показників такої де кларації, зменшення або скас ування від'ємного значення о б'єктів оподаткування, сум бю джетних відшкодувань, незако нного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняєт ься та розцінюється як перев ищення службових повноважен ь такою особою, що тягне за соб ою її дисциплінарну та матер іальну відповідальність у по рядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

У судовому засіданні предс тавник позивача пояснив, що 16 вересня 2010 року в канцелярії Д ПІ в м. Керчі директору Малого приватного підприємства «Ма ркет» було відмовлено у прий нятті декларації з ПДВ за сер пень 2010 року, через що підприєм ство 16.09.2010 року, то б то до закінч ення граничного строку подан ня декларації надіслало її п оштою з описом вкладеного.

В обґрунтування пояснень с уду надана для огляду та залу чення до матеріалів справи с карга МПП "МАРКЕТ" на ім'я перш ого заступника начальника ДП І в м. Керчі АР Крим стосовно т ого, що 16 вересня 2010 року інспек тором Сеченовою С. В. було безп ідставно відмовлено у прийня тті звіту з ПДВ за серпень 2010 ро ку.

В силу викладеного, приймаю чи до уваги те, що під час розг ляду справи знайшов підтверд ження факт, що дії позивача що до направлення на адресу від повідача податкової деклара ції з податку на додану варті сть 16.09.2010 року є правомірними та відповідають вимогам п.п. 4.1.2 п . 4.1 ст. 4 Закону № 2181, суд вважає, що , застосовуючи до позивача зг ідно п. "а" п.п. 4.2.2 ст. 4, п.п. 17.1.1, п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами" штрафні санкції у розмі рі 170,00 грн., відповідач діяв нев мотивовано, без з' ясування дійсних обставин справи, в на слідок чого позовні вимоги п ідлягають задоволенню у повн ому обсязі.

Суд вважає необхідним визн ати протиправним та скасуват и податкове повідомлення-ріш ення Державної податкової ін спекції в м. Керчі АР Крим № 00027715 02/0 від 11.10.2010 року про застосуванн я штрафних санкцій на суму 170,00 грн.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню, оск ільки не суперечать вимогам діючого законодавства та під тверджені матеріалами справ и.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України.

Під час судового засідання , яке відбулось 13.12.2010 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скла дено 17.12.2010р.

Керуючись ст.ст. 11, 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольни ти у повному обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Керчі АР Кр им № 0002771502/0 від 11.10.2010 року про засто сування штрафних санкцій на суму 170,00 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України (п\р 31115095700002, МФО 824026 ЗКП О 34740405, код платежу 22090200 у банку од ержувача: ГУ ДКУ в АР Крим м. Сі мферополь одержувач: Держбюд жет м. Сімферополя (або іншого рахунку) на користь Малого пр иватного підприємства «Марк ет» (98300, АР Крим, м. Керч, вул. Кіро ва, б. 27, кв. 6, ідентифікаційний к од 22260055) судовий збір у розмірі 3 ,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд АР К рим в 10-ти денний строк з дня пр оголошення (складення в повн ому обсязі) постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п одання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.12.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13409976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13793/10/6/0170

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Постанова від 13.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні