10/385-10(П20/10246-10)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
09.12.10р.
Справа № 10/385-10(П20/10246-10)
За позовом Відкритого акціонерного товариства "Укргідроенерго" (м. Вишгород Київської області)
до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Дніпропетровській області ( м. Дніпропетровськ )
про визнання незаконними та скасування постанов про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудування
Суддя Кощеєв І.М.
Представники:
Від позивача: Павличенко С.С. - представник (дов. №3/32 від 20.09.10р.)
Сорокін Є.В. - представник (дов. №886 від 22.11.10р.)
Від відповідача: Компанець А.Л. - представник (дов. №10/1248 від 13.05.10р.)
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Відповідача про визнання незаконними та скасування постанов Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Дніпропетровській області № 38-10 та № 37-10 від 06.08.2010 року.
Підстави з якими Позивач пов”язує свої позовні вимоги –спірні поставнои є незаконними, винесені всупереч чинному законодавству України, оскільки строки для накладення штрафу вже вийшли, у зв'язку з тим, що Акт було складено 20.05.2010 р. ( тобто фактично виявлено та зафіксовано порушення 20.05.2010 р. ), а Постанови винесено 06.08.2010 р. Крім того, накладення штрафу на філію суперечить ст. 1 Закону України “Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування”, оскільки остання передбачає можливість притягнення до відповідальності підприємства, їх об'єднання, установи та організації, тобто юридичних осіб.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначаючи у відзиві на позов на їх необґрунтованості та безпідставності. Відповідач почилається на те, що адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності. За виявлене правопорушення, ст. 96 КУпАП, посадову особу філії «Дніпродзержинська ГЕС»відкритого акціонерного товариства «УкрГідроЕнерго»національної акціонерної компанії «Енергетична компанія України»притягнуто до адміністративної відповідальності. Відповідно до Класифікації організаційно - правових форм господарювання ДК 002:2004, філія - відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Діяльність та правовий статус філій та представництв, які утворюються підприємствами різних організаційних форм, визначається положенням про них, що затверджується власником підприємства, вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила. У зв'язку з чим інспекцією державного архітектурно-будівельного контрою у Дніпропетровській області відносно філії «Дніпродзержинська ГЕС»відкритого акціонерного товариства «УкрГідроЕнерго» національної акціонерної компанії «Енергетична компанія України»було винесено спірні постанови. Перевірка проводилась на підставі вимоги прокуратури Дніпровського району м. Дніпродзержинска, яка була надіслана до інспекції ДАБК у Дніпропетровській області через прокуратуру Дніпропетровської області. Про скоєне порушення у сфері містобудування інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області стало відомо лише з моменту проведення позапланової перевірки - 20.05.2010р.
Клопотання про застосування засобів технічної фіксації судового процесу ( аудіо запис ) представниками сторін не заявлялося.
По справі оголошувалася перерва з 02.12.2010 р. по 09.12.2010 р.
В судовому засіданні, проголошено судом вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з Законом України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»та Положення про порядок накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 р. № 244, Дніпродзержинським регіональним відділом інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області, при проведенні позапланової перевірки, було виявлено факт виконаних будівельних робіт - мийки, контрольно-технічного пункту, побутового корпусу та трансформаторної підстанції, які знаходиться за адресою: 51918, Дніпропетровська обл., м. Дніпродзержинськ, вул. Репіна, 22 - які проведені без дозволу інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області.
За фактом виявленого порушення відносно філії «Дніпродзержинська ГЕС»відкритого акціонерного товариства «УкрГідроЕнерго»національної акціонерної компанії «Енергетична компанія України», було складено протокол від 02.08.2010 року про правопорушення у сфері містобудування.
На підставі складеного протоколу та звіту про визначення вартості будівельно-монтажних робіт, виконаного експертно-консалтінговою фірмою «Рейтинг»- 12.07.2010 р., першим заступником начальника інспекції державно-архітектурного контролю у Дніпропетровській області Сотовим М. В. –06.08.2010 р. винесено Постанову № 37-Ю про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудування ( ст. 1 абз. 2 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»від 14.10.1994 р. № 208/94-ВР ), а саме проведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання або без затвердженої проектної документації - у розмірі п'ятдесяти відсотків вартості цих робіт та накладено штраф на суму 59 436 грн. 00 коп.
Також, при проведенні позапланової перевірки, було встановлено факт експлуатації об'єктів, закінчених будівництвом - мийки, контрольно-технічного пункту, побутового корпусу та трансформаторної підстанції, які знаходиться за адресою: Дніпропетровська обл., м. Дніпродзержинськ, вул. Репіна, 22 - без сертифікату відповідності, який, згідно з п. 20 порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 0810.2008 р. № 923»(зі змінами), є підставою для укладення договорів про постачання на прийняті в експлуатацію закінчені будівництвом об'єкти необхідних для їх функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії тощо, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на зазначений об'єкт.
За фактом виявленого порушення відносно філії «Дніпродзержинська ГЕС»відкритого акціонерного товариства «УкрГідроЕнерго»національної акціонерної компанії «Енергетична компанія України»складено протокол від 02.08.2010 р. про правопорушення у сфері містобудування.
На підставі складеного протоколу та звіту про визначення вартості будівельно-монтажних робіт, виконаного експертно-консалтінговою фірмою «Рейтинг»- 12.07.2010 р., першим заступником начальника інспекції державно-архітектурного контролю у Дніпропетровській області Сотовим М. В. –06.08.2010 р. винесено постанову № 38-Ю про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудування ( ст. 1 абз. 10 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»від 14.10.1994 р. № 208/94-ВР ), а саме експлуатація або використання будинків чи споруд після закінчення будівництва без прийняття їх державними приймальними ( технічними ) комісіями - у розмірі десяти відсотків вартості виконаних робіт, та накладено штраф на суму 11 887 грн. 20 коп.
За твердженням Відповідача ( не спростованим Позивачем ) вищезазначена перевірка проводилась на підставі вимоги прокуратури Дніпровського району м. Дніпродзержинска, яка була надіслана до інспекції ДАБК у Дніпропетровській області через прокуратуру Дніпропетровської області. Про скоєне порушення у сфері містобудування інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області стало відомо лише з моменту проведення позапланової перевірки - 20.05.2010 р.
Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування ( далі - штрафи), передбачені Законом України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" і встовлюється Положенням про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 р. N 244 ( далі Порядок ).
Відповідно до п. 2 Порядку штрафи накладаються інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю (далі - інспекції) на підприємства, їх об'єднання, установи та організації, що допустили правопорушення у сфері містобудування (далі - підприємства), за результатами контрольних перевірок, а також перевірок, проведених за зверненнями заінтересованих юридичних або фізичних осіб.
Згідно з п. 7 Порядку Рішення посадової особи інспекції про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування. У постанові зазначається розмір штрафу, який зараховується до державного бюджету.
Рішення про накладення штрафу може бути оскаржено до господарського суду. Про оскарження цього рішення підприємство повідомляє до настання терміну його виконання інспекцію. При цьому виконання постанови про накладення штрафу призупиняється до прийняття відповідного рішення або ухвали господарським судом ( п. 12 Порядку ).
Ст. 4 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" передбачено, що рішення у справах про правопорушення у сфері містобудування, передбачені цим Законом, може бути оскаржено до господарського суду. При цьому виконання постанови про накладення штрафу зупиняється до прийняття відповідного рішення або ухвали господарським судом.
Оспорювані Позивачем постанови Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Дніпропетровській області відносяться до юридичної форми рішення Відповідача, тобто офіційного письмового документу, який породжує певні правові наслідки, спрямовані на регулювання тих чи інших саме суспільних відносин і він має обов'язкового характеру для суб'єктів цих відносин, зокрема для Позивача.
Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації –позивача у справі.
Враховуючи вищевикладене, та приймаючи до уваги те, що постанови Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Дніпропетровській області № 38-10 та № 37-10 від 06.08.2010 року –відповідють вимогам чинного законодавства та визначеній законом компетенції органу, який їх видав, господарський суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог Позивача.
Згідно зазначеного, керуючись ст. ст. 22, 33, 49, 82 - 85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог Позивача –відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя
І.М. Кощеєв
Повне рішення складено 13.12.2010р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 13.01.2011 |
Номер документу | 13411746 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецова Ірина Леонідівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кощеєв Ігор Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні