10/385-10(П20/10246-10)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.03.2011 року Справа № 10/385-10(П20/10246-10)
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Кузнецової І.Л. (доповідача),
суддів: Чимбар Л.О., Сизько І.А.
при секретарі: Колесник Д.А.
за участю представників сторін:
від позивача: Павличенко С.С. представник, довіреність №3/87 від 30.12.10,
від відповідача: Лисенко В.В. представник, довіреність №10/2933 від 24.09.10,
розглянувши апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства “Укргідроенерго” на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 09.12.2010р. у справі №10/385-10 (П20/10246-10)
за позовом відкритого акціонерного товариства “Укргідроенерго”, м.Вишгород, Київська область
до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області, м.Дніпропетровськ
про визнання незаконними та скасування постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування
ВСТАНОВИВ:
- рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 09.12.2010р. у справі №10/385-10(П20/10246-10) (суддя-Кощеєв І.М.) відкритому акціонерному товариству (далі-ВАТ) “Укргідроенерго” відмовлено в задоволенні позову про визнання незаконними та скасування постанов інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області від 06.08.2010р. №38-10 та №37-10;
- приймаючи рішення, господарський суд виходив з відповідності постанов інспекції вимогам чинного законодавства і визначеній законом компетенції органу, який їх видав та з відсутності, у зв”язку з цим, підстав для визнання їх незаконними;
- не погодившись з прийнятим рішенням, ВАТ“Укргідроенерго” подало апеляційну скаргу, в якій з посиланням на порушення господарським судом норм матеріального і процесуального права просить це рішення скасувати, прийняти нове рішення та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі ;
- у поданій скарзі йдеться про те, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані уповноваженими органами держаної влади або органами місцевого самоврядування до суб'єктів господарювання згідно з переліком, встановленим ст.55 Господарського кодексу України, про те, що за порушення у сфері містобудування відповідно до Закону України “Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування” відповідальність несуть юридичні особи, а саме підприємства, їх об'єднання та організації, які їх вчинили, про те, що філія “Дніпродзержинська ГЕС“ ВАТ”Укргідроенерго” не є юридичною особою, а отже не є суб'єктом господарювання, внаслідок чого, при винесенні оспорюваних постанов відносно цієї філії інспекція вийшла за межі своїх повноважень, а також про те, що протоколи, приписи та постанови, винесені інспекцією, не відповідають належній формі, встановленій названим Законом, в зазначених документах відсутні посилання на орган, який їх затвердив, при цьому акт перевірки не містить найменування юридичної особи щодо якої проводилася перевірка;
- відповідач вважає рішення суду обґрунтованим, просить залишити апеляційну скаргу
без задоволення, посилаючись на безпідставність доводів скаржника.
В порядку, встановленому ст..77 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні оголошувалася перерва до 10.03.2011р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню в силу наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.05.2010р. інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області проведено перевірку додержання філією “Дніпродзержинська ГЕС” ВАТ”Укргідроенерго”” вимог законодавства про планування і забудову територій, про що складено відповідний акт.
Перевірка проведена на вимогу прокуратури Дніпровського району м.Дніпродзержинська.
В процесі перевірки виявлені порушення філією “Дніпродзержинська ГЕС” ВАТ”Укргідроенерго” вимог ст.ст.29, 30-1 Закону України “Про планування і забудову територій”, які полягають у виконанні робіт з будівництва відкритої мийки, контрольно-технічного пункту, побутового корпусу та трансформаторної підстанції без дозволу інспекції, а також в експлуатації відповідних об'єктів без прийняття їх державною приймальною комісією.
На підставі звіту про визначення вартості будівельно-монтажних робіт, виконаного експертно-консалтінговою фірмою “Рейтинг” 12.07.2010р. інспекцією винесені постанови №№37-10, 38-10 від 06.08.2010р. про накладення на філію “Дніпродзержинська ГЕС“ ВАТ”Укргідроенерго” штрафів за правопорушення у сфері містобудування відповідно в сумах 59436грн. та 11887грн.20коп.
Згідно з ст. 1 Закону України “Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування” підприємства , їх об'єднання, установи та організації незалежно від форм власності, які здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації та капітальному ремонту, виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядника, несуть відповідальність у вигляді штрафу за проведення будівельних робіт з дозволу на їх виконання або без затвердженої проектної документації –у розмірі п”ятидесяти відсотків вартості цих робіт, а також за експлуатацію або використання будинків чи споруд після закінчення будівництва без прийняття їх державними приймальними (технічними) комісіями у розмірі десяти відсотків вартості виконаних робіт.
Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, передбачений названим Законом і встановлюється Положенням про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 р. N 244.
Відповідно до п.2 Положення штрафи накладаються інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю на підприємства, їх об'єднання, установи та організації, що допустили правопорушення у сфері містобудування, за результатами контрольних перевірок, а також перевірок, проведених за зверненнями заінтересованих юридичних або фізичних осіб.
Згідно з п.7 Положення рішення посадової особи інспекції про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування. У постанові зазначається розмір штрафу, який зараховується до державного бюджету.
Щодо досліджуваної справи, то рішенням Дніпродзержинської міської ради від 24.03.2006р. №177 дозвіл на будівництво контрольно-технічного пункту, відкритої мийки, трансформаторної підстанції та адміністративно-побутового корпусу надавався безпосередньо філії “Дніпродзержинська ГЕС” ВАТ”Укргідроенерго”, на запит директора філії, з зобов'язанням останньої одержати дозвіл на будівельні роботи в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
Вказаним рішенням експлуатація об'єкта дозволена філії після завершення будівельних робіт і прийняття в експлуатацію державною приймальною комісією.
В процесі розгляду справи докази отримання філією вказаного дозволу та докази прийняття цих об'єктів в експлуатацію державною приймальною комісією не надані..
Відсутні в матеріалах справи і докази того, що саме товариство було замовником відповідних будівельних робіт.
Одночасно слід зазначити, що оспорювані товариством постанови інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Дніпропетровській області відносяться до юридичної форми рішення інспекції, тобто офіційного письмового документу, який породжує певні правові наслідки, спрямовані на регулювання тих чи інших саме суспільних відносин і він має обов'язковий характер.
Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації –позивача у справі.
У даному випадку, з урахуванням положень наведених норм та вищезазначених фактичних обставин, у тому числі, і ненадання товариством належних та допустимих доказів в спростування виявлених порушень господарським судом зроблено правильний висновок про те, що постанови інспекції відповідають вимогам чинного законодавства та винесені у межах її повноважень.
У цьому зв”язку господарський суд правомірно відмовив в задоволенні позовних вимог.
Тому підстави для скасування рішення господарського суду відсутні.
Доводи скаржника колегією суддів не прийняті до уваги, оскільки обставини, покладені в їх обґрунтування не можуть розглядатися як достатні для визнання постанов інспекції незаконними, бо не призвели до неправомірності висновків по суті порушень.
Керуючись ст.ст.101-103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
- рішення господарського суду Дніпропетровської області від 09.12.2010р. у справі №10/385-10 (П20/10246-10) залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення
Головуючий І.Л.Кузнецова
Суддя Л.О.Чимбар
Суддя І.А.Сизько
Повна постанова складена 15.03.2011р.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2011 |
Оприлюднено | 25.03.2011 |
Номер документу | 14354887 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецова Ірина Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні