Рішення
від 17.12.2010 по справі 40/174-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

40/174-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

16.12.10р.

Справа № 40/174-10

За позовом Відкритого акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат", м.Кривий Ріг 

до  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ 

про стягнення 1469 грн. 00 коп.  

Суддя  Красота О.І.

Представники:

 від позивача:      Заклецький В.В. (довір. № 14/59 від 04.01.2010 року);

від відповідача:  не з»явився;

СУТЬ СПОРУ:

Відкрите акціонерне товариство "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (надалі-Позивач) звернулося до господарського суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (надалі Відповідач) збитки за часткову втрату вантажу у сумі 1469 грн. 00 коп. та судові витрати.  

Представник Позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити у повному обсязі.   

        Представник Відповідача в судове засідання 16.12.2010 року не з»явився.

   Суд вважає можливим розглянути справу за відсутності Відповідача, оскільки останній повідомлений про час та місце судового засідання належним чином (а.с. 29), а в матеріалах справи наявні документи необхідні для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення.

Справа відповідно до статті 75 Господарського процесуального кодексу України розглядається за наявними у ній матеріалами.

Оригінали документів, оглянуті у судових засіданнях, відповідають копіям, залученим до матеріалів справи.

Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу сторонами не подавалось.

В порядку ст. 85 ГПК України, у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника Позивача, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

10 грудня 2007 року між Позивачем та Відповідачем був укладений договір про організацію перевезень вантажів за №ПР/ДН-2-07-1807/НЮп, згідно умов якого Відповідач зобвоязується надавати Позивачу послуги, пов'язані з перевезенням вантажів.

19.02.10р. між Позивачем (далі-Покупець) та ТОВ „Континент Нафто Трейд” (далі-Постачальник) був укладений договір поставки №1645-09, відповідно до якого Постачальник зобов'язався поставити Позивачу товар згідно Специфікацій до договору, а Позивач зобов'язується прийняти товар та оплатити його на умовах, передбачених Договором.

Відповідно до п.3.1 Договору поставки товару здійснюється в строк та на умовах поставки, вказаних в Специфікації.

Згідно п.1 Специфікації №7 до Договору умови поставки: СРТ –станція Інгулець (Правила Інкотермс 2000).  

Специфікацією №7 до Договору Постачальник зобов'язався поставити на адресу Позивача дизельне паливо Л 0,2-62 ДСТУ 305-82 у кількості 720,00 тон на загальну суму 4406997 грн. 60 коп. (без ПДВ).

Постачальник здійснив відвантаження вантажу, із подальшою відправкою Позивачу, в залізничні вагони ДП „Придніпровської залізниці”, що підтверджується накладною №43019138 від 30.04.10р.

При проходженні вказаного вагону через станцію Кременчук Південної залізниці проведено зважування вагона №74038548, за результатами якого виявлена недостача вантажу, тобто фактична маса вантажу (нетто) у вагоні №74038548 складала 51250 кг, а мала складати 52500 кг (недостача вантажу становить 1250 кг).

На підставі вищевикладеного був складений комерційний акт АК №154061/4/8 від 30.04.10р., в якому зафіксували зазначену недостачу.

Як вбачається зі змісту вказаного комерційного акту, вантаж прибув у справному вагоні, сліди втрати або розкрадання вантажу під час перевезення відсутні. Після проведення огляду вагону.

На підставі ст.ст. 118, 122 Статуту залізниць України, позивачем нарахований штраф у у сумі 1469 грн. 00 коп., розмір якого підтверджується розрахунком позивача.

Відповідач доказів добровільної сплати зазначеного штрафу на час розгляду справи суду не надав.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 5 ст. 306 Господарського кодексу України загальні умови перевезення вантажів, а також особливості умови перевезення окремих видів вантажів (вибухових речовин, зброї, отруйних, легкозаймистих, радіоактивних та інших небезпечних речовин тощо) визначаються цим кодексом і виданими відповідно до нього транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Спірні відносини сторін виникли при перевезенні вантажів залізницею, тому мають регулюватися Статутом залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.98р. № 457, який визначає обов'язки, права і відповідальність залізниці, а також підприємств, організацій, установ, які користуються залізничним транспортом.

Статтею 6 Статуту залізниць України визначено, що накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача.

Оформлення накладної має здійснюватися у відповідності до Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.00р. № 644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.00р. № 863/5084.

Згідно із п. 27 Правил видачі вантажів. Затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. №644, вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) по поставленому вантажу –вантаж рідкий, становить 2% маси, зазначеної в перевізних документах.     

В силу приписів частин 1 і 2 ст. 24 Статуту залізниць України, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній; залізниця має право перевірити правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

Відповідно до ч.1 ст. 129 Статуту залізниць України, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Згідно ч. 3 п. 9 Правил складання актів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 29.05.2002р. №334 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.07.02р. № 567/6855, у комерційному акті зазначається, чи правильно навантажений, розміщений і закріплений вантаж, а також про наявність та стан захисного маркування для вантажів, що перевозяться у відкритих вагонах; у разі неправильного завантаження, розміщення, закріплення вантажу в акті зазначається, яке порушення було допущено.

Як вбачається зі змісту комерційного акту АК №154061/4/8 від 30.04.2010р., в його тексті у встановленому порядку засвідчено факт нестачі вантажу 1250 кг.

В силу положень ст. 16 Цивільного кодексу України та ст. 20 Господарського кодексу України, держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом застосування штрафних санкцій.

На підставі викладеного суд доходить висновку, що Відповідачем були порушенні вищевказані вимоги Статуту залізниць України, тому позовні вимоги Позивача про примусове стягнення з Відповідача грошової суми 1469 грн. 00 коп., збитки за часткову втрату вантажу –є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та підлягають  задоволенню.

Відповідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 32-34, 36, 43, 49, 82-85, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

        

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

  Стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 108, р/р 26006000012 ДФ АБ „Експрес-Банк”, МФО 306964, код ЄДРПОУ 01073828) на користь Відкритого акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат", (50064, м.Кривий Ріг, вул.Рудна, 47, код ЄДРПОУ 00190905) суму 1 469 грн. 00 коп. – збитки за часткову втрату вантажу, 102 грн. 00 коп. - державного мита, 236 грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя

 О.І. Красота  

Рішення підписано 16.12.2010 року  

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення17.12.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13412497
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —40/174-10

Ухвала від 16.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Ухвала від 13.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Ухвала від 03.09.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Постанова від 10.03.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Лисенко Олена Миколаївна

Рішення від 17.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні