9/463/07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
=======================================================================
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" жовтня 2007 р. 10:00
Справа № 9/463/07
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Філінюк І.Г., при секретарі Сіренко І. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративного позову:
Миколаївської обласної санітарно-епідеміологічної станції, м. Миколаїв, вул.. Лазурна, 1, код 22440805,
до Державної інспекції з контролю за цінами в Миколаївській області, м. Миколаїв, вул.. Адміральська, 41, код 24440805
За участі представників сторін:
Від позивача: Лях Н.В., дор. від 11.10.2006р.
Від відповідача: Одноор В.М., дов. №10/15-1501 від 10.11.2006р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до господарського суду з позовом про скасування рішення відповідача №113 від 11.12.2006р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Відповідач позовні вимоги не визнав в повному обсязі.
За згодою сторін в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Державною інспекцією з контролю за цінами в Миколаївській області проведено перевірку Миколаївської обласної санітарно-епідеміологічної станції. На підставі результатів перевірки 08.12.2006р. складено акт №658, яким встановлено порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2003р. №1351 «Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби»зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. №662, а саме: Миколаївською обласною СЕС при розрахунках з замовниками за надані послуги та виконані роботи з 11.05.2006р. застосовувались тарифи, що перевищують фіксовані тарифи, затверджені вищезазначеною постановою; за надані платні послуги та виконані роботи до фіксованих розмірів тарифів застосовувалась непередбачена законодавством націнка у розмірі 20%; в результаті за період з 11.05.2006р. по 23.08.2006р. Миколаївською обласною СЕС необґрунтовано отримано виручку в сумі 23170,63грн.; загальна сума необґрунтовано отриманої виручки за перевіряємий період склала 186710,63грн.
11.12.2006р., керуючись ст.. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», відповідачем винесено рішення №113 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін –вилучення у позивача в дохід державного бюджету необґрунтовано отриманої виручки в сумі 186710,00грн., а також штрафу в сумі 373420,00грн.
Зазначене рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Рішення відповідача №113 від 11.12.2006р. винесено на підставі матеріалів перевірки та ґрунтується на встановлених перевіркою порушеннях позивачем вимог постанов КМУ від 27.08.2003р. №1351 та №662 від 11.05.2006р.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2003р. №1351 «Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби»зазначено про затвердження, відповідно до ст. 5 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби. Зазначена постанова не містить відомостей щодо того, чи включено до тарифів, які нею встановлено податку на додану вартість і не регулює відносини, пов'язані з нарахуванням і сплатою податку на додану вартість.
Відповідно до ст.. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»одним із завдань органів державної податкової служби в Україні є роз'яснення законодавства з питань оподаткування.
Листом №6915/5/16-1515 від 08.06.2007р. Державної податкової адміністрації України встановлено, що операції з надання платних послуг, які надаються установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, відповідно до норм пп..3.1.1 ст. 3 та п.1.4 ст.1 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість»є операціями, які підлягають оподаткуванню податком на додану вартість в розмірі 20%.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.92 Конституції України, виключно законами України встановлюється система оподаткування, податки і збори.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість», об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів (робіт, послуг) на митній території України. База оподаткування операцій з поставки товарів (робіт, послуг), відповідно до ст. 4 Закону України «Про податок на додану вартість», визначається виходячи з їх договірної (контрактної вартості), визначеної за вільними або врегульованими цінами (тарифами) з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), за винятком ПДВ, що включається в ціну товарів (робіт, послуг).
Послуги, які надаються закладами державної санітарно-епідеміологічної служби та затверджені постановою КМУ №1351 від 27.08.2003р., згідно вимог Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР, не відносяться до операцій, які звільняються від оподаткування або не є об'єктом оподаткування, а тому мають обкладатися ПДВ і до ціни зазначених операцій необхідно додавати встановлений законом розмір ПДВ.
Таким чином, враховуючи наведене, позивачем при наданні послуг та виконанні робіт законно і обґрунтовано до тарифу, визначеного постановою КМУ №1351 донараховувався ПДВ в розмірі 20%, зазначене донарахування не є необґрунтовано отриманою виручкою, тому законних підстав для застосування до позивача фінансових санкцій, зазначених в рішенні, немає.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 87, 94, 157, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Скасувати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Миколаївській області №113 від 11.12.2006р. про застосування до Миколаївської обласної санітарно-епідеміологічної станції економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Стягнути з Державної інспекції з контролю за цінами в Миколаївській області (м. Миколаїв, вул.. Адміральська, 41, код 24440805) на користь Миколаївської обласної санітарно-епідеміологічної станції (м. Миколаїв, вул.. Лазурна, 1, код 22440805) –3,40 грн. судового збору.
Постанова у відповідності зі ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову повністю або частково у порядку і строки встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України
Виконавчий лист у відповідності зі ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України видається за заявою позивача після набрання законної сили рішенням господарського суду.
Суддя I.Г.Фiлiнюк
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2007 |
Оприлюднено | 11.02.2008 |
Номер документу | 1342228 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Фiлiнюк I.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні