ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
07.10.10
Справа №2а-8595/10/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,
за участю представників сторін:
від позивача – не з’явився;
від відповідача - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Совєтському районі АР Крим
до Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2»
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулось Управління Пенсійного фонду України в Совєтському районі АР Крим та просить стягнути з Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2» на користь позивача заборгованість фінансовим (штрафним) санкціям у сумі 3256,17 гривень.
Позивач та відповідач у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та завчасно: позивач під розписку, відповідач за адресою, зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується поштовим повідомленням; відповідач клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника відповідача не надав, про причини неприбуття не повідомив; позивач надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, зазначив, що сума заборгованості на час розгляду справи не сплачена, тому позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Суд, враховуючі клопотання позивача про розгляд справи за їх відсутністю, приймаючи до уваги, ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника відповідача, з урахуванням того, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, керуючись ч.4 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності представників позивача та відповідача.
Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції – переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, а також забезпечує збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення.
Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.
Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду. Відповідно до п. 7 частини 1 статті 64, абзацом 8 частини 3 статті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду з позовами про стягнення недоїмки.
Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в Совєтському районі АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб’єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.
Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно стягнення заборгованості з фінансових (штрафних) санкції та пені.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року (далі - Закон) всі відносини, які виникають між суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду. Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 64, абзацу 8 частини 3 статті 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду з позовами про стягнення недоїмки.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками визнаються роботодавці - підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.
Підприємство «Трест «Кримспецагробуд-2» (код ЄДРПОУ 01195492, юридична адреса: 95048, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Трубаченка, буд. 23-А) зареєстровано 19.01.2000 року та дані внесені до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.20); відомості про зміну юридичної адреси відсутні.
Судом встановлено, що Підприємством «Трест «Кримспецагробуд-2» створено відокремлений підрозділ– Совєтська пересувна механізована колона № 80 без права юридичної особи для здійснення діяльності в Совєтському районі (код ЄДРПОУ 13773429, місцезнаходження адреса: 98000, АР Крим, Совєтський район, с. Совєтське, вул. Некрасова, буд. 1). Зазначені обставини підтверджені положенням про Совєтську пересувну механізовану колону № 80, довідкою про включення в Єдиний державний реєстр підприємств та організації № 23-5-252/11643.
Судом встановлено, що Підприємство ТОВ «Трест «Кримспецагробуд-2» в особі Совєтської пересувної механізованої колони № 80 зареєстровано як платник в Управлінні ПФУ в Совєтському районі АР Крим (а.с.22), у зв'язку з чим відповідач є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з ч.1, 3, 4 Цивільного кодексу України відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності.
Таким чином, судом встановлено, що Підприємство ТОВ «Трест «Кримспецагробуд-2» є суб’єктом господарювання, юридичною особою, зобов’язане виконувати обов’язки, покладені на нього законами у зв’язку зі здійсненням господарської діяльності, а також є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з пунктами 4, 6 частини 2 статті 17 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" страхувальник зобов’язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески. Відповідно до частини 3 статті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати страхові внески лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески. Частиною 6 статті 20 даного Закону встановлено, що страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду. Базовий період для виду страхувальника, до якого відноситься відповідач, встановлений зазначеною нормою закону - один календарний місяць.
Відповідно до пп. 4 частини 2 статті 17 Закону страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом.
Відповідно до пункту 3 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 року за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу).
При цьому виноситься рішення. Підставою для прийняття відповідного рішення є акт про виявлене порушення, складений у вільній формі (п.п. 9.3.5 Інструкції).
Судом встановлено, що відповідно до акту № 14 про результати планової перевірки Пересувної механізованої колони № 80 від 26.04.2010 року виявлено приховування (заниження) сум заробітної плати (виплат, доходу) у сумі 2525,00 гривень.
Зазначений акт звірки з усіма матеріалами перевірки 26.04.2010 року був отриманий відповідачем, що підтверджується підписом керівника на тексті акту (а.с.7 зворотна сторінка).
Рішенням № 95 від 13.05.2010 року про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, до відповідача за приховування суми заробітної плати (виплат, доходу) у розмірі 2525,00 гривень застосована штрафна санкція у розмірі 2525,00 гривень.
Дане рішення 19 травня 2010 року було отримано відповідачем, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 9 зворотна сторінка).
Судом встановлено, що штрафні санкції позивачем застосовані вірно.
Відповідно до пункту 4 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 року за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми.
Судом встановлено, що відповідно до акту № 14 про результати планової перевірки Пересувної механізованої колони № 80 від 26.04.2010 року виявлено порушення п.1 та 2 ст. 19 та п.2 ст. 20 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» за наслідками чого донараховано 757,98 гривень.
Рішенням № 94 від 13.05.2010 року про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не нарахованих та не сплачених страхових внесків до відповідача застосована фінансова санкція у розмірі 731,17 гривень.
Дане рішення 19 травня 2010 року було отримано відповідачем, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 8 зворотна сторінка).
Згідно з розрахунком фінансових санкцій органом пенсійного фонду донараховано страхових внесків на обов’язкове пенсійне страхування у розмірі 757,98 гривень, тому суд приходить до висновку, що позивачем правомірно застосовані фінансові санкції у розмірі 731,17 гривень, які вірно розраховувались на суми донарахованих страхових внесків виходячи з 5% зазначеної суми за кожний повний місяць, за який донараховані ці суми.
Приймаючи до уваги, що відповідачем станом на день розгляду справи заборгованість з фінансових санкцій в сумі 3256,17 гривень (2525,00 гривень за рішенням № 95 від 13.05.2010 року + 731,17 гривень за рішенням № 94 від 13.05.2010 року) не погашена, вона підлягає стягненню з відповідача.
Як свідчать матеріали справи, на час розгляду справи за відповідачем значиться заборгованість зі сплати фінансових санкцій в сумі 3256,17 гривень, що підтверджується розрахунком позовних вимог, письмовими поясненнями позивача та карткою особового рахунку відповідача.
Приймаючи до уваги, що у матеріалах справи відсутні відомості про погашення відповідачем заборгованість зі сплати фінансових санкцій позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі в сумі 3256,17 гривень.
Відповідно до абзацу 6 частини 6 статті 20 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", п. 5.1.6. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за №64/8663, перерахування страхових внесків здійснюється страхувальником одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці, у тому числі в безготівковій або натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому відповідно до частини 15 статті 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Крім того, згідно із частиною 12 статті 20 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов’язаннями, у тому числі із сплати податків та інших обов’язкових платежів.
Таким чином, позовні вимоги Управління ПФУ в Совєтському районі АР Крим підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
Судом 07 жовтня 2010 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 08 жовтня 2010 року постанова складена у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160-163,167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2» (код ЄДРПОУ 01195492, юридична адреса: 95048, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Трубаченка, буд. 23-А) на користь Управління Пенсійного фонду в Совєтському районі АР Крим заборгованість по фінансовим (штрафним) санкціям у сумі 3256 (три тисячі двісті п’ятдесят шість) гривень 17 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2010 |
Оприлюднено | 21.01.2011 |
Номер документу | 13461643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні