ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 грудня 2010 р. (12:21) Справа №2а-13475/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представника поз ивача - Волкової С.О., довір еність від 17.05.10р., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Вир обниче об'єднання "ТехноМаш-К рим"
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им
про скасування податковог о повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 20.10.10р. надійшла по зовна заява Товариства з обм еженою відповідальністю "Вир обниче об' єднання "ТехноМаш -Крим" до Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі А втономної Республіки Крим, я кою позивач просив скасувати податкове повідомлення-ріше ння відповідача від 11.10.10р. №0024092391/ 0.
Вимоги позивача мотивован і тим, що спірне рішення прийн ято за наслідками перевірки, якою встановлені порушення норм Закону України "Про плат у на землю" та донараховано пл ату за землю загальною сумою 103242,30грн. Між тим, донарахування земельного податку проведен о щодо земельної ділянки, яка у встановленому порядку не п ередана у власність або кори стування товариства.
Ухвалою суду від 20.10.10р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі та у справі розп очато підготовче провадженн я.
З' ясувавши питання про ск лад осіб, які братимуть участ ь у розгляді справи, визначив ши факти, які необхідно встан овити для вирішення спору, ви вчивши документи, надані суд у позивачем, постановлено ух валу про закінчення підготов чого провадження та справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні 16.11.10р.
Представник позивача заяв лені вимоги в судовому засід анні підтримав та просив їх з адовольнити.
Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень в судове за сідання 16.11.10р. не з' явився, хоч а належним чином повідомлени й про час і місце зсідання суд у, про що свідчить розписка в о триманні ухвали суду та пові стка; про причини неявки свог о повноважного представника суду не повідомив.
Враховуючи вказані обстав ини, суд вважає за можливе, від повідно до ч.4 ст.128 КАС України, розглянути справи за наявни ми у ній доказами
Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані п о справі докази в їх сукупнос ті, судом з' ясовано, що позив ач з підстав, передбачених п.1. ч.2 ст. 17 КАС України, звернувся з позовними вимогами до відп овідача - суб' єкта владних повноважень, та просить скас увати податкове повідомленн я-рішення від 11.10.10р. №00240923301/0.
Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа; іде нтифікаційний код 34581914; зареєс трований 05.09.06р. виконавчим ком ітетом Сімферопольської міс ької ради; діє на підставі ста туту, нова редакція якого зат верджена загальними зборами товариства 22.04.10р. протокол №2 та зареєстрована 28.04.10р.
Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень входить до системи органів державної по даткової служби, діє на підст аві Положення про державну п одаткову інспекцію в районі, місті без районного поділу, р айоні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.06.08р. № 412 (зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 11.07.08р. за № 633/15324), у свої й діяльності керується Конст итуцією України, законами Ук раїни, іншими нормативно-пра вовими актами органів держав ної влади, а також рішеннями В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим і Ради міністрі в Автономної Республіки Крим , органів місцевого самовряд ування з питань оподаткуванн я, виданими у межах їх повнова жень.
В силу пп.4.2.2 п.4.2. ст.4 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами", від повідачу як органу державної податкової служби надано пр аво приймати рішення за насл ідками перевірок платників п одатків, яким визначати суму податкових зобов' язань з п одатків і зборів (обов' язко вих платежів).
Судом встановлено, що відпо відно до оспорюваного податк ового повідомлення-рішення в ід 11.10.10р. №0024092301/0 позивачу визначе но суму податкового зобов' я зання з земельного податку у загальному розмірі 154863,45грн., у т.ч. основний платіж - 103242,3грн., штрафні санкції - 51621,15грн.
Зазначене податкове повід омлення-рішення прийнято за результатами планової виїзн ої перевірки позивача - ТОВ "Виробниче об' єднання "Техн оМаш-Крим" з питань дотриманн я вимог податкового законода вства за період з 01.04.09р. по 30.06.10р.
Вказана перевірка проведе на на підставі направлення в ід 31.08.2010р. №1608/23-2 виданого відпові дачем; про проведення переві рки проінформовано позивача 28.07.2010р.; про проведену перевірк у зроблено запис у журналі ре єстрації перевірок під №2 від 31.08.10р.
Результати перевірки зафі ксовані у акті №13975/23-2/34581914, у якому , зокрема, зазначено, про поруш ення відповідачем ст.ст.2, 15 Зак ону України "Про плату за земл ю", що стало причиною заниженн я податкового зобов' язання з податку на землю за період з квітня 2009р. по червень 2010р. на за гальну суму 103242,30 грн., у т.ч. з кві тня по листопад 2009р. на 6724,19грн. в місяць, у грудні 2009р. на 6724,20 грн., з січня по червень 2010р. на 7120,76грн. в місяць.
Між тим, висновок щодо заниж ення позивачем податку на зе млю у спірному періоді є необ ґрунтованим, враховуючи наст упне.
Відповідно до Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я", норми якого є загальними і визначають основні принципи оподаткування в Україні, заг альні права та обов' язків п латників податку тощо, до обо в' язків платників податків і зборів (обов' язкових плат ежів), віднесені, зокрема, такі зобов' язання, як: подавати д о державних податкових орган ів та інших державних органі в відповідно до законів декл арації, бухгалтерську звітні сть та інші документи і відом ості, пов' язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов' язкових платежів); сп лачувати належні суми податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) у встановлені закона ми терміни (ст.9 Закону).
Плата за землю (земельний по даток, а також орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності), сил у п.8 ч.1 ст.14 Закону, віднесено до загальнодержавного податку .
В силу чч. 2-4 ст.14 Закону, загал ьнодержавні податки і збори (обов' язкові платежі) встан овлюються Верховною Радою Ук раїни і справляються на всій території України; порядок з арахування їх до Державного бюджету України, бюджету Авт ономної Республіки Крим, міс цевих бюджетів і державних ц ільових фондів визначається згідно з законами України; пл ата на землю на території Авт ономної Республіки Крим вста новлюються Верховною Радою А втономної Республіки Крим за ставкою в межах граничних ро змірів ставок, установлених законами України.
Спеціальним по відношенню до норм вказаного Закону у сп ірних правовідносинах є Зако н України "Про плату за землю", який визначає: розміри та пор ядок плати за використання з емельних ресурсів; об' єкти плати за землю; суб' єктів пл ати за землю; порядок обчисле ння та сплати земельного под атку та плати за користуванн я земельною ділянкою тощо.
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни "Про плату за землю", про порушення якої вказано у акт і перевірки, використання зе млі в Україні є платним.
Також, вищевказаною нормою встановлено форми плати за з емлю - земельний податок або о рендна плата, що визначаєтьс я залежно від грошової оцінк и земель.
Частиною 2 ст.2 Закону, зокрем а, визначено суб' єктів земе льного податку, якими є власн ики земельних ділянок, земел ьних часток (паїв) та землекор истувачі, крім орендарів та і нвесторів - учасників угод и про розподіл продукції.
При цьому, цією ж нормою виз начено, що справляння земель ного податку за земельні діл янки, надані в користування у зв' язку з укладенням угоди про розподіл продукції, замі нюється розподілом вироблен ої продукції між державою та інвестором на умовах такої у годи; а за земельні ділянки, н адані в оренду, справляється орендна плата.
В силу ст.15 Закону, власники з емлі та землекористувачі спл ачують земельний податок, а т акож орендну плату за земель ні ділянки державної та кому нальної власності з дня вини кнення права власності або п рава користування земельною ділянкою.
Згідно ст.13 Закону, підставо ю для нарахування земельного податку є дані державного зе мельного кадастру, а орендно ї плати за земельну ділянку, я ка перебуває у державній або комунальній власності, - до говір оренди такої земельної ділянки.
Підстави набуття права на з емлю визначені гл.19 Земельног о кодексу України (далі - ЗК У країни). При цьому, ст.125 ЗК Укра їни встановлено, що право вла сності на земельну ділянку, а також право постійного кори стування та право оренди зем ельної ділянки виникають з м оменту державної реєстрації цих прав.
Також, нормами ЗК України ви значається перелік документ ів, які посвідчують право на з емельну ділянку. Відповідні документи, за змістом ч.4 ст.70 КА С України, є належними доказа ми наявності прав на земельн у ділянку.
Так, згідно ст.126 ЗК України, т акими документами є: державн ий акт - посвідчує право вла сності на земельну ділянку; ц ивільно-правова угода щодо в ідчуження земельної ділянки , укладена в порядку, встановл еному законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою, свід оцтвом про право на спадщину - посвідчує право власност і на земельну ділянку, набуту у власність із земель приват ної власності без зміни її ме ж, цільового призначення; акт на право постійного користу вання земельною ділянкою - посвідчує право постійного к ористування земельною ділян кою; зареєстрований договір оренди землі - посвідчує пр аво оренди земельної ділянки .
Судом встановлено, що між по зивачем у справі - ТОВ "Вироб ниче об' єднання "ТехноМаш-К рим" та ТОВ "Черкаситехномаш" 2 6.12.06р. укладено договір купівлі -продажу, за умовами якого поз ивачу передано у власність н ежилі будівлі площею 405 93 кв.м, розташовані за адресою : м. Сімферополь, пров. Лавандо вий, 2. Право власності на вказ ані будівлі зареєстровано за позивачем 30.01.10р., про що свідчит ь витяг про реєстрацію права власності №13389736 (а.с.79).
Крім того, між вказаними осо бами 26.01.07р. укладено договір ку півлі-продажу, за умовами яко го у власність позивача пере дано нежилі будівлі площею 5054 ,7 кв.м, які розташовані за анал огічною адресою. Право власн ості на вказані будівлі за по зивачем зареєстровано 30.01.07р., п ро що свідчить витяг про реєс трацію права власності №1339011.
В силу ст. 120 ЗК України, у разі набуття права власності на б удівлю або споруду, що перебу вають у власності, користува нні іншої особи, припиняєтьс я право власності, право кори стування земельною ділянкою , на якій розташовані ці об' є кти, а до особи, яка набула пра во власності на будівлю або с поруду, розміщені на земельн ій ділянці, що перебуває у вла сності іншої особи, переходи ть право власності на земель ну ділянку або її частину, на я кій вони розміщені, без зміни її цільового призначення; як що будівля або споруда розмі щені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власнос ті на ці об' єкти до набувача переходить право користуван ня земельною ділянкою, на які й вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що бу ли у попереднього землекорис тувача.
Як встановлено під час розг ляду даної справи, позивачем протягом 2009-2010рр. подані податк ові розрахунки земельного по датку, у яких ним самостійно в изначено суму зобов' язання з податку на землю за користу вання земельною ділянкою, що перебуває під придбаними не жилими будівлями загальною п лощею 83035 кв.м., розташованими з а адресою: м. Сімферополь, пров . Лавандовий, 2.
Підставою для нарахування плати за землю, як вказано у д одатку №1 до податкового розр ахунку за спірні періоди, є да ні з державного земельного к адастру, підтверджені довідк овими матеріалами.
Під час проведення перевір ки донарахування земельного податку здійсненого відпові дачем на підставі витягу з до датку №1 до протоколу засідан ня постійної комісії з питан ь містобудування, раціональн ого природокористування, еко логії та земельних відносин від 22.09.08р. №72, відповідно до яког о визначено, що позивачу необ хідно оформити правовстанов люючі документи на земельну ділянку площею 16,360га для обслу говування будівель і споруд по збору та обслуговуванню а втотранспортних засобів по п ров. Лавандовому, 2; щодо земел ьної ділянки площею 2,6 га реко мендовано провести аукціон з а умови переводу земель сіль ськогосподарського признач ення у встановленому порядку .
Однак, відповідне рішення, о формлене вказаним протоколо м, виходячи з положень вищевк азаних норм ЗК України, не є пі дставою для переходу права н а вказану земельну ділянку д о позивача, у зв' язку з чим, з а змістом ст.15 Закону України "Про плату за землю", у позивач а не виникло обов' язку спла чувати земельний податок з з емельної ділянки, право влас ності або право користування щодо якої до нього не перейшл и.
Таким чином, донарахування земельного податку за спірн ий період у розмірі 103242,3грн. та н арахування штрафних (фінансо вих) санкцій сумою 51621,15 грн. за р езультатами перевірки спірн им податковим повідомленням -рішенням безпідставне.
За викладених підстав, пода ткове повідомлення-рішення в ід 11.10.10р. №0024092301/0 про донарахуванн я позивачу земельного податк у за спірний період та застос ування фінансових санкцій є протиправним і підлягає скас уванню, а вимоги позивача - зад оволенню.
Судові витрати, понесені по зивачем зі сплати судового з бору у розмірі 3,40грн., факт поне сення яких підтверджено квит анцією від 20.10.10р. №01АКО70002, підляг ають відшкодуванню з Державн ого бюджету України.
У судовому засіданні 08.12.10р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови, повний її текст виготовлено 13.12.10р.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186,254 КА С України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Скасувати податкове повід омлення-рішення від 11 жовтня 2 010 року № 0024092301/0 Д ержавної податкової інспекц ії в м. Сімферополі Автономно ї Республіки Крим про визнач ення Товариству з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "ТехноМаш-Крим" сум и податкового зобов' язання з урахуванням штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 154863,45 г рн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Виробниче об' єднанн я "Техномаш-Крим", в рахунок ві дшкодування витрат понесени х зі сплатою судового збору, - 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання пос танови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.
Суддя О.В . Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 24.01.2011 |
Номер документу | 13475903 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні