Постанова
від 18.01.2011 по справі 2а-9818/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 січня 2011 року Справа № 2а-9818/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - старший державни й податковий інспектор юриди чного

сектору Свердловська І.В.

(довіреність від 17.01.2011 № 262 -10-09)

від відповідача - ОСОБА_2

(протокол загальних зб орів членів від 18.12.2009 № 1)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Рубіжанської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області

до будівельно-монтажного к олективного підприємства «П ромінь»

про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

14 грудня 2010 року позив ач звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом, в якому проси ть припинити юридичну особу - будівельно-монтажне колек тивне підприємство «Промінь » (ідентифікаційний код 13390451), у зв' язку з тим, що будівельно -монтажне колективне підприє мство «Промінь» в порушення вимог пунктів 1, 2 та 3 частини 1 с татті 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII «Про систему о податкування» та частини 8 ст атті 19 Господарського кодекс у України не подає до Рубіжан ської ОДПІ Луганської област і протягом року податкові де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов' язані з обчисле нням і сплатою податків і збо рів, а саме, податкові деклара ції та документи бухгалтерсь кої звітності не надавались відповідачем з 28 листопада 2008 р оку.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Представник відповідача а дміністративний позов не виз нав, про що подав заперечення проти позову від 25 грудня 2010 ро ку б/н (арк. справи 19). В заперече ннях проти позову відповідач просить у задоволенні позов них вимог відмовити в повном у обсязі. Заперечуючи проти п озовних вимог, відповідач по слався на таке.

ІНФОРМАЦІЯ_1 дире ктор та засновник будівельно -монтажного колективного під приємства «Промінь» ОСОБА _3 помер. Спадщину прийняли т ри особи, однак свідоцтво про право на спадщину за законом видано лише 05 листопада 2009 рок у через оскарження ОСОБА_4 у судовому порядку розміру ч астки спадкового майна. Крім того, ОСОБА_2 зазначила, що нею та ОСОБА_5 приймалися заходи щодо ліквідації буді вельно-монтажного колективн ого підприємства «Промінь», зокрема, вони звертались до д ержавного реєстратора з мето ю зареєструвати зміни до ста туту підприємства та ліквіду вати підприємство, однак отр имали відмову у проведенні д ержавної реєстрації, про що с відчить повідомлення від 18 лю того 2010 року № 495-21/1. До листопада 2008 року ОСОБА_2, користуючи сь внутрішнім наказом про пр изначення її виконавчим дире ктором підприємства, надавал а до податкової інспекції зв ітність з нульовим результат ом про фінансово-господарськ у діяльність за згодою подат кової інспекції. Також в запе реченнях зазначено, що ОСОБ А_2 після смерті її батька за власні кошти сплачена забор гованість по податкам будіве льно-монтажного колективног о підприємства «Промінь» у р озмірі 4747,38 грн.

У судовому засіданні представник відповідача про ти припинення юридичної особ и будівельно-монтажного коле ктивного підприємства «Пром інь» заперечувала та зауважи ла, що вона з ОСОБА_5 як спад коємці мають право самостійн о ліквідувати підприємство.

Заслухавши поясненн я представників сторін, досл ідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає зад оволенню повністю з таких пі дстав.

Будівельно-монтажне колек тивне підприємство «Промінь » (ідентифікаційний код 13390451) за реєстроване виконавчим комі тетом Рубіжанської міської р ади Луганської області 30 серп ня 1990 року за реєстраційним но мером 464 (включення відомостей про юридичну особу до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців 18 лютого 2005 року за № 1 390 120 0000 000241). На обліку відповідач пе ребуває у Рубіжанській ОДПІ Луганської області з 30 серпня 1990 року за № 1046, про що зазначено у висновках від 30 листопада 2010 року № 8440 та від 17 січня 2011 року № 267/15 (арк. справи 8, 40) та свідчить д овідка про взяття на облік пл атника податків від 01 грудня 2 010 року № 1046 (арк. справи 5).

Юридичні особи відповідно до вимог пунктів 1, 2, 3 частини 1 с татті 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII «Про систему о податкування» (який був чинн им на дату виникнення спірни х правовідносин та звернення до суду з даним позовом) зобо в' язані вести бухгалтерськ ий облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати ї ї зберігання у терміни, встан овлені законами; подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов' язані з обчислення м і сплатою податків і зборів (обов' язкових платежів); спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни.

Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.

Відповідно до статті 33 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» юридична о соба припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов' язків інши м юридичним особам - правонас тупникам у результаті злиття , приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.

У відповідності із частино ю 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Висновками Рубіжанської о б' єднаної державної податк ової інспекції Луганської об ласті від 30 листопада 2010 року № 8440 та від 17 січня 2011 року № 267/15 підт верджується, що останньою да тою здачі відповідачем подат кової звітності є 28 листопада 2008 року.

Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців від 23 листопада 2010 року № 761 2219 записом від 11 березня 2008 року за № 1 390 143 0003 000241 внесено інформаці ю щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» д ержавна реєстрація припинен ня юридичної особи проводить ся у разі постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи.

Підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну та наявність в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням (абзац 5 т а 6 частини 2 статті 38 Закону Укр аїни від 15 травня 2003 року № 755-IV «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців»).

Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України від 04 грудня 1990 р оку № 509-XII «Про державну податк ову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.

Відповідно до пункту 8.6 розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року № 80 (в редакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17 лист опада 1998 року № 552) і зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за № 172 /2612 (який був чинним на дату вин икнення спірних правовіднос ин та звернення до суду з дани м позовом), якщо платник подат ків не має заборгованості пе ред бюджетом, та у разі непода ння протягом одного року в ор гани державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів податкової звітн ості, то керівник органу держ авної податкової служби прий має рішення у вигляді розпор ядження відносно платника по датків - про звернення до су ду або господарського суду і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації платника податків, пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и чи підприємницької діяльно сті фізичної особи - підприєм ця.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 грудня 1 990 року № 509-XII “Про державну пода ткову службу в Україні”, відп овідно до якого до функцій по даткових органів належить ко нтролювання своєчасності по дання платниками податків бу хгалтерських звітів і баланс ів, податкових декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням по датків, інших платежів, а тако ж перевірка достовірності ци х документів щодо правильнос ті визначення об'єктів опода ткування і обчислення податк ів, інших платежів. Застосува ння наслідків, передбачених Законом України від 15 травня 2 003 року № 755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» за не подання декларацій та фінанс ової звітності можливо лише на підставі рішення суду.

Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення підприє мницької діяльності фізични х осіб.

За таких обставин суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби.

Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» су д, який постановив рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язане з банкрутств ом юридичної особи, у день наб рання таким рішенням законно ї сили направляє його копію д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням юридичної ос оби для внесення до Єдиного д ержавного реєстру запису про судове рішення.

Посилання відповідача в об ґрунтування заперечень прот и позову на те, що причиною не надання податкових декларац ій, бухгалтерської звітності та інших документів і відомо стей, пов' язаних з обчислен ням і сплатою податків і збор ів, є факт смерті директора пі дприємства судом не приймают ься до уваги з огляду на таке.

Судом встановлено, що на мом ент подання останньої податк ової декларації та документі в бухгалтерської звітності у будівельно-монтажного колек тивного підприємства «Промі нь» був відсутній керівник (к ерівник будівельно-монтажно го колективного підприємств а «Промінь» ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтвердж ується копією свідоцтва НО МЕР_1 про смерть, виданого ІНФОРМАЦІЯ_1 відділом реєс трації актів цивільного стан у Рубіжанського міського упр авління юстиції Луганської о бласті (арк. справи 20), а нового керівника - ОСОБА_5, згід но протоколу від 18 грудня 2009 ро ку № 1 загальних зборів членів будівельно-монтажного колек тивного підприємства «Промі нь» призначено лише 18 грудня 2 009 року (арк. справи 41)).

Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.

Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 Закону Україн и від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» (який був чинн им на дату виникнення спірни х правовідносин та звернення до суду з даним позовом) подат кові декларації подаються за базовий податковий (звітний ) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протяго м 20 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) міс яця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом “г” підпункту 4.1.4 цього пу нкту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня р оку, наступного за звітним.

Відсутність на підприємст ві відповідача керівника нез алежно від будь-яких обстави н не звільняє підприємство в ід обов' язку подання до под аткового органу податкових д екларацій.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 18 січня 2011 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Складення п останови у повному обсязі ві дкладено до 24 січня 2011 року, про що згідно вимог частини 2 стат ті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин пост анови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 33, 38 Закон у України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», статтею 9 З акону України від 25 червня 1991 р оку № 1251-XII «Про систему оподатк ування», статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Припинити юридичну о собу - будівельно-монтажне колективне підприємство «Пр омінь» (ідентифікаційний код 13390451, місцезнаходження: Луганс ька область, м. Руб іжне, провулок Першотравневи й, буд. 39-А), зареєстроване викон авчим комітетом Рубіжансько ї міської ради Луганської об ласті 30 серпня 1990 року за реєст раційним номером 464 (включення відомостей про юридичну осо бу до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців 18 лютого 2005 року за № 1 390 120 0000 000241).

У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Рубіжанської міської ради Луганської області, місцезна ходження: 93011, Луганська област ь, м. Рубіжне, пл. Леніна, буд. 2) дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про судо ве рішення щодо припинення ю ридичної особи.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 24 січня 2011 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2011
Оприлюднено24.01.2011
Номер документу13477256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9818/10/1270

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Постанова від 18.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні