Постанова
від 10.12.2010 по справі 2а-10019/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 грудня 2010 р. (13:53) Справа №2а-10019/10/17/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:

позивача - Болдирєвої О.А. , довіреність від 01.07.10р.;

відповідача - Юсупової Н.І ., довіреність від 02.08.10р. № 8403/10-10/10 -0, Євтодієвої Г.В., довірені сть від 21.08.10р. № 9223/10/10-0, розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративному спра ву

за позовом Приватного підп риємства "ГЕЯ-XXI"

до Державної податкової ін спекції в м. Євпаторії АР Крим

про визнання протиправним и дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 03.08.10р. надійшла по зовна заява Приватного підпр иємства "Гея-ХХІ" до Державної податкової інспекції в м. Євп аторії Автономної Республік и Крим, якою позивач просив ви знати протиправними дії відп овідача щодо висновку в акті про результати документальн ої перевірки податкової декл арації з податку на додану ва ртість ПП "Гея-ХХІ" за травень 2010р. №1246/15-2 від 20.07.2010р. про зменшення залишку від' ємного значенн я, який після бюджетного відш кодування включається до скл аду податкового кредиту з по датку на додану вартість нас тупного податкового періоду , за травень 2010р. на загальну су му 614 894грн.

Вимоги позивача мотивован о тим, що відповідач дійшов не правильного висновку щодо б езпідставного включення до д екларації з податку на додан у вартість за травень 2010р. та до відки щодо залишку суми від' ємного значення попередніх п одаткових періодів, що залиш илися непогашеними після бюд жетного відшкодування, отрим аного у звітному податковому періоді та підлягає включен ню до податкового кредиту на ступного податкового період у, залишку від' ємного значе ння попереднього податковог о періоду, що включається до с кладу податкового кредиту по точного податкового періоду у розмірі 614894грн., який утворив ся у період березень 2007р. - тра вень 2007р., враховуючи сплив гра ничного терміну - 1095 днів. При цьому, позивач вказує, що чинн е законодавство не встановлю є обмежень щодо строків зара хування належного йому бюдже тного відшкодування з податк у на додану вартість поперед ніх податкових періодів у зм еншення податкового зобов' язання наступних податкових періодів.

Ухвалою суду від 04.08.10р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі та у справі розп очато підготовче провадженн я.

З' ясувавши питання про ск лад осіб, які братимуть участ ь у розгляді справи, визначив ши факти, які необхідно встан овити для вирішення спору, ви вчивши документи, надані суд у позивачем, постановлено ух валу про закінчення підготов чого провадження та справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні 05.10.10р.

Заявлені вимоги підтриман о в судовому засіданні предс тавником позивача, який прос ив їх задовольнити.

Відповідач у справі - Держ авна податкова інспекція в м . Євпаторії у відзиві на позов заявлені вимоги заперечує, в важаючи свої дії правомірним и. При цьому, відповідач посил ається на те, що під час прове дення перевірки податкової д екларації з податку на додан у вартість за травень 2010р., яка подана позивачем, встановлен о порушення ним п.15.3.1. п.15.3 ст.15 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податку перед бюджетами та державними цільовими фондам и", п.7.7 ст.7 Закону України "Про по даток на додану вартість". Зок рема, перевіркою виявлено, що залишок невідшкодованої сум и податку на додану вартість станом на 18.06.10р. частково за рах унок податкових накладних, з а якими минув граничний терм ін для надання заяв на поверн ення надмірно сплачених або невідшкодованих податків, а саме у розмірі 614894грн.

Крім того, відповідач поясн ив, що за результатами переві рки податкове рішення-повідо млення не приймалось, оскіль ки позивачу не донараховувал ись податкові зобов' язання , а лише зменшено від' ємне зн ачення по рядку 26 відповідної декларації.

Також, відповідач вважає, що відповідний акт перевірки н е є рішенням суб' єкта владн их повноважень у розумінні с т.17 КАС України, у зв' язку з чи м обраний позивачем спосіб з ахисту порушеного права не в ідповідає вимогам чинного за конодавства.

Заперечення на позов підтр имані в судовому засіданні п овноважним представником ві дповідача.

В останнє судове засідання позивач не з' явився, подавш и суду клопотання про розгля д справи за відсутності його повноважного представника а бо відкладення розгляду спра ви. При цьому, позивачем повід омлено, що ним надано всі дока зи по справі.

Зважаючи на достатність зі браних по справі доказів, суд вважає за можливе розглянут и справу за відсутності пози вача відповідно до ст.128 КАС Ук раїни.

Заслухавши представника в ідповідача, дослідивши зібра ні по справі докази в їх сукуп ності, судом з' ясовані наст упні обставини.

Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа; іде нтифікаційний код 24032648; зареєс трований 26.02.96р. виконавчим ком ітетом Євпаторійської міськ ої ради Автономної Республік и Крим; діє на підставі статут у, нова редакція якого затвер джена розпорядженням заснов ника 05.09.06р. та зареєстрована 18.09.0 6р.

Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень входить до системи органів державної по даткової служби, діє на підст аві Положення про державну п одаткову інспекцію в районі, місті без районного поділу, р айоні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.06.08р. № 412 (з ареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.07.08р. за № 633/15324), у своїй діяльності керується Конституцією України, закона ми України, іншими нормативн о-правовими актами органів д ержавної влади, а також рішен нями Верховної Ради Автономн ої Республіки Крим і Ради мін істрів Автономної Республік и Крим, органів місцевого сам оврядування з питань оподатк ування, виданими у межах їх по вноважень.

Судом встановлено, що 18.06.10р. в ідповідачем отримано податк ову декларацію ПП "Гея-ХХІ" з п одатку на додану вартість за травень 2010р.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України "Про держану податк ову службу", органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановленому законами України, мають право, зокрема , здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов' язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов' язкових платежів ) незалежно від способу їх под ачі).

З урахуванням наданих відп овідачу повноважень, ним зді йснено документальну невиїз ну перевірку податкової декл арації з податку на додану ва ртість за травень 2010р. ПП "Гея-Х ХІ", результати якої викладен і у акті №1246/15-2 від 20.07.10р., копія яко го направлена позивачу листо м від 21.07.10р. за вих.№3018/10/152.

Перевіркою виявлено поруш ення п.15.3.1. п.15.3 ст.15 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в' язань платників податку п еред бюджетами та державними цільовими фондами", а саме: су ма податку на додану вартіст ь по рядку 4 довідки щодо залиш ку сум від' ємного значення попередніх податкових періо дів, що залишається непогаше ним після бюджетного відшкод ування, отриманого у звітном у податковому періоді, та під лягає включенню до складу по даткового кредиту наступног о податкового періоду (додат ок №2 до податкової деклараці ї за травень 2010р.) завищена у ро змірі 614894грн.; завищено значенн я рядка 26 "Залишок від' ємного значення, який після бюджетн ого відшкодування включаєть ся до складу податкового кре диту наступного податкового періоду, декларації з податк у на додану вартість за траве нь 2010р. у сумі 614894грн.

З позовної заяви вбачаєтьс я, що позивач оспорює висново к відповідача, викладений у в казаному акті, про зменшення залишку від' ємного значенн я, який після бюджетного відш кодування включається до скл аду податкового кредиту з по датку на додану вартість нас тупного податкового періоду , за травень 2010р. на загальну су му 614894грн.

Між тим, згідно п.1 ч.2 ст.17 КАС У країни, юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на публічно-правові спори, зокр ема, спори юридичних осіб із с уб' єктом владних повноваже нь щодо оскарження його ріше нь (нормативно-правових акті в чи правових актів індивіду альної дії), дій чи бездіяльно сті.

Також, ст.14 Закону України "П ро державну податкову службу " визначено, що рішення, дії аб о бездіяльність органів держ авної податкової служби та ї х посадових осіб можуть бути оскаржені у встановленому з аконом порядку.

Частиною 2 ст.20 ГК України пер едбачено, що права та законні інтереси суб' єктів господа рювання захищаються, зокрема , шляхом визнання повністю аб о частково недійсними актів органів державної влади та о рганів місцевого самоврядув ання, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, у щемляють права та законні ін тереси суб'єкта господарюван ня або споживачів; іншими спо собами, передбаченими законо м.

Виходячи із змісту вищевка заних норм права, особа може з вернутись за захистом свого права шляхом визнання протип равним рішення суб' єкта вла дних повноважень або його ді й, які тягнуть за собою виникн ення у такої особи певних пра в або обов' язків, тобто має о бов' язковий характер для уч асників правовідносин і є пі дставою для виникнення, змін и або припинення певних прав або обов' язків такої особи .

Разом з тим, дії відповідача щодо надання відповідного в исновку у акті, які позивач пр осить визнати протиправними , не можна вважати рішенням ві дповідача або дією, яка безпо середньо тягне за собою вини кнення, зміну чи припинення п евних прав або обов' язків у позивача. Такий висновок сам по собі не тягне для позивача негативних правових наслідк ів у вигляді донарахування п одаткових зобов' язань, накл адення фінансових санкцій то що.

Відповідний висновок не є а ктом індивідуальної дії, яки й породжує певні правові нас лідки; оскаржений висновок н е спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відн осин і не має обов'язкового ха рактеру для суб'єктів цих від носин; він не є за своєю суттю рішенням відповідача.

Як встановлено судом і як пі дтверджено сторонами, рішенн я відповідачем за результата ми відповідної перевірки, ви сновки якої оспорює позивач, не приймалось.

Таким чином, позивачем не до ведено факт порушення його с уб' єктивних прав або охорон юваних законом інтересів над анням відповідного висновку , викладеному у вищевказаном у акті перевірки.

За вказаних обставин, вимог и позивача є такими, що не підл ягають задоволенню.

У судовому засіданні 10.12.10р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови, повний її текст виготовлено 15.12.10р.

Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 К АС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені позову відмо вити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.

Суддя О.В . Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.12.2010
Оприлюднено25.01.2011
Номер документу13483863
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10019/10/17/0170

Ухвала від 17.05.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 10.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні