Ухвала
від 13.01.2011 по справі 2а-7973/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-7973/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Добрянська Я.І.

Суддя-доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"13" січня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючого судді: Соб ківа Я.М.

суддів: Ром анчук О.М., Сорочка Є.О.

при секретарі: Кол існик К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Дочірньої компанії "Укргазвидобування " Національної акціонерної к омпанії "Нафтогаз України" на постанову Окружного адмініс тративного суду м. Києва ві д 20 липня 2010 року у справі за ад міністративним позовом Доч ірньої компанії "Укргазвидоб ування" Національної акціоне рної компанії "Нафтогаз Укра їни" до Новомосковської об' єднаної Державної податково ї інспекції Дніпропетровськ ої області про визнання про типравними та скасування под аткового повідомлення-рішен ня, -

В С Т А Н О В И Л А:

Дочірня компанія "Ук ргазвидобування" Національн ої акціонерної компанії "Наф тогаз України" звернулась до суду з позовом до Новомосков ської об' єднаної Державної податкової інспекції Дніпро петровської області про ви знання протиправними та скас ування податкового повідомл ення-рішення.

Постановою Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 20 липня 2010 року в задов оленні позовних вимог відмов лено.

Не погоджуючись з заз наченим судовим рішенням, по зивач подав апеляційну скарг у, в якій просить скасувати по станову суду першої інстанці ї як таку, що постановлена з по рушенням норм матеріального і процесуального права, та ух валити нове рішення, яким зад овольнити позовні вимоги.

Заслухавши суддю-допов ідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної с карги, колегія суддів знаход ить, що вона не підлягає задов оленню, а постанову суду - сл ід залишити без змін, виходяч и з наступного.

Як вбачається з матеріал ів справи, ДК «Укргазвидобув ання» просить скасувати ухва лене у справі рішення та задо вольнити позов, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального пр ава. Так, в обґрунтування апел яційних вимог скаржник зазна чає, що рентна плата за нафту і природний газ не включена до переліку податків, зборів (об ов' язкових платежів), устан овленого статтею 14 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», а тому не може вважатися податковим платежем. Наведе не, за твердженням позивача, в иключає можливість поширенн я дії Закону на порядок сплат и цього платежу та застосува ння відповідних заходів відп овідальності.

Судом першої інстанції у розгляді справи встановле но, що в ході проведення ДПІ пе ревірки дотримання ДК «Укарг азвидобування»вимог підпун кту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону за період за жовтень 2008 року бу ло виявлено факт несвоєчасно го внесення позивачем узгодж ених сум податкових зобов' я зань з рентної плати за нафту , газовий конденсат і природн ий газ, що видобуваються в Укр аїні, у зв' язку з чим податко вим органом було прийнято по даткові повідомлення-рішенн я (в.т.ч. за результатми оскарж ення в адміністративному пор ядку) від 22.12.2009 № № 0000741530/0, 0000751530/0, , 0000761530/0, в ід 01.02.2010 року № № 0000741530/1, 0000751530/1, 0000761530/1, 0000741530/ 2, 0000751530/2, 0000761530/2, 13.05.2010 року № № 0000741530/3, 0000751530/3, 0 000761530/3 про зобов' язання позива ча сплатити штраф у сумі 299730,11 гр н. в порядку підпункту 17.1.7 пунк ту 17.1 статті 17 Закону.

Причиною виникнення сп ору стало питання стосовно ю ридичної природи рентної пла ти за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні, та п орядку сплати цього платежу.

Позивач-апелянт зазначи в, що стаття 14 Закону України « Про систему оподаткування»м ісить вичерпний перелік зага льнодержавних податків і збо рів, проте, такий вид податку ч и збору, як рентна плата - від сутній. А тому така рентна пла та не підлягає сплаті.

Проте, суд апеляційної і нстанції не може погодитись зі вказаними висновком апеля нта з урахуванням наступного .

Відповідно до пункту 9 час тини 1 статті 14 Закону України від 25.06.1991року №1251-ХІІ «Про систе му оподаткування»(далі - Зако н України від 25.06.1991року № 1251-ХІІ) р ентні платежі відносяться до загальнодержавних податків і зборів (обов' язкових плат ежів).

Частиною 3 статті 1 цього З акону визначено, що ставки, ме ханізм справляння податків і зборів (обов' язкових плате жів), за винятком особливих ви дів мита та збору у вигляді ці льової надбавки до діючого т арифу на електричну та тепло ву енергію, збору у вигляді ці льової надбавки до затвердже ного тарифу на природний газ для споживачів усіх форм вла сності, і пільги щодо оподатк ування не можуть встановлюва тися або змінюватися іншими законами України, крім закон ів про оподаткування.

Для цілей застосування т а тлумачення актів законодав ства про оподаткування, під с истемою цієї галузі законода вства слід розуміти структур но впорядковану сукупність н ормативно-правових актів, що побудована за ієрархією від повідно до їхньої юридичної сили і предметом регулювання якої є податкові правовідно сини. Такими актами законода вства встановлюються ставки , механізми справляння подат ків і зборів (обов' язкових п латежів), пільги з оподаткува ння, тощо.

Суд першої інстанції, від мовляючи у задоволенні позов у виходив з того, що відповідн о до п. 9 ч. 1 ст. 14 Закону України « Про систему оподаткування» в ід 25 червня 1991 року № 1251-XII (в редакц ії на момент спірних правові дносин) ренті платежі віднос яться до загальнодержавних п одатків і зборів (обов' язко вих платежів).

Законом України, який виз начає поняття, розміри та пор ядок сплати рентних платежів за видобуті нафту, природний газ і газовий конденсат в Укр аїні, контроль за правильніс тю їх обчислення і сплати та в ідповідальність платників т аких платежів, є Закон Україн и «Про рентні платежі за нафт у, природний газ і газовий кон денсат»від 05 лютого 2004 року № 1456 -IV, який є спеціальним з цього п одатку.

Дія цього Закону була зу пинена на 2008 рік згідно з п. 17 ст. 67 розділу І Закону України «П ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін д о деяких законодавчих актів України»від 28 грудня 2007 року № 107-VI, який набрав чинності з 01 січ ня 2008 року, з метою приведення о кремих норм законів у відпов ідність із цим Законом.

Рішенням Конституційн ого Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 зупинення дії За кону України «Про рентні пла тежі за нафту, природний газ і газовий конденсат»на 2008 рік, п ередбачене п. 17 ст. 67 розділу I За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України», виз нано таким, що не відповідає К онституції України (є неконс титуційним).

Згідно з п. 1 розділу II «При кінцеві положення»Закону Ук раїни «Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни»від 03 червня 2008 року № 309-VI, я кий набрав чинності з 04 червня 2008 року, п. 17 ст. 67 розділу І Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України»від 28 гру дня 2007 року № 107-VI виключено.

Згідно з п. 3 розділу II «Прик інцеві положення»Закону Укр аїни «Про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни»від 03 червня 2008 року № 309-VI, як ий набрав чинності з 04 червня 2008 року, до 01 січня 2010 року зупине но дію Закону України «Про ре нтні платежі за нафту, природ ний газ і газовий конденсат» .

Пунктом 4 розділу II «Прикі нцеві положення»Закону Укра їни «Про внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни»від 03 червня 2008 року № 309- VI, яки й набрав чинності з 04 червня 2008 року, визначено, що у кожному податковому (звітному) періо ді, що дорівнює календарному місяцю, суб' єкти господарю вання, які здійснюють видобу ток (у тому числі під час геоло гічного вивчення) вуглеводне вої сировини, а саме природно го газу (у тому числі нафтовог о (попутного) газу) та газового конденсату і нафти на підста ві спеціальних дозволів на п раво користування надрами, в носять у порядку, визначеном у Кабінетом Міністрів Україн и, до Державного бюджету Укра їни ренту плату за природний газ (у тому числі і нафтовий (п опутний) газ, за нафту, за газо вий конденсат за ставками, вс тановленими в цьому пункті.

Частиною 3 статті 1 цього ж Закону передбачено, що ставк и, механізм справляння подат ків і зборів (обов' язкових п латежів), за винятком особлив их видів мита та збору у вигля ді цільової надбавки до діюч ого тарифу на електричну та т еплову енергію, збору у вигля ді цільової надбавки до затв ердженого тарифу на природни й газ для споживачів усіх фор м власності, і пільги щодо опо даткування не можуть встанов люватися або змінюватися інш ими законами України, крім за конів про оподаткування.

Законом «Про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України»від 03 червня 2008 рок у № 309-VI, який набрав чинності з 04 червня 2008 року вносяться змін и до спеціальних Законів з пи тань оподаткування, зокрема до Закону України «Про плату за землю», Закону України «Пр о податок на додану вартість », Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в», встановлюються нові став ки акцизного збору, пільги по сплаті плати за землю, а також ставки та механізм справлян ня рентних платежів за видоб уті нафту, природний газ і газ овий конденсат в Україні, а то му цей Закон можна віднести д о Закону з питань оподаткува ння.

Законом України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и»від 28 грудня 2007 року № 107-VI (в ред акції після 04 червня 2008 року), зо крема, п. 12 ст. 2, п. 36 ст. 7, п. 14 ч. 2 ст. 45 Р озділу І, встановлено, що рент на плата за природний газ, наф ту та газовий конденсат в роз умінні цього Закону визнаєть ся податком.

Віднесення згідно Додат ку № 1 до розділу І Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»«Доходи Держа вного бюджету України на 2008 рі к»рентної плати за природний газ, нафту та газовий конденс ат до неподаткових надходжен ь не позбавляє цей платіж ста тусу податкового, який закрі плений Законом України «Про систему оподаткування», а ли ше свідчить про таку класифі кацію доходів бюджету в цьом у Законі.

Порядок обчислення та вн есення рентної плати за нафт у, природний газ і газовий кон денсат, на який є посилання в З аконі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 03 червня 2008 р оку № 309-VI, який є законом з питан ь оподаткування, був затверд жений постановою Кабінету Мі ністрів України від 22 березня 2001 року № 256 (у редакції постанов и Кабінету Міністрів України від 26 березня 2008 р. № 261).

Цей Порядок визначає меха нізм обчислення та внесення до Державного бюджету Україн и рентної плати за нафту, прир одний газ і газовий конденса т (далі - рентна плата) у розмір ах, установлених законом.

Відповідно до п. 5 зазначен ого Порядку платник самостій но складає розрахунок податк ових зобов' язань з рентної плати, у якому визначає та/або уточнює суму податкового зо бов' язання з рентної плати, за формою, затвердженою ДПА.

У разі самостійного вияв лення платником помилок у по казниках поданого органу дер жавної податкової служби под аткового розрахунку сума под аткового зобов' язання, визн ачена у такому податковому р озрахунку, може бути уточнен ою платником самостійно у по рядку, визначеному Законом.

Сума податкових зобов' язань з рентної плати, визнач ена у податковому розрахунку за звітний (податковий) періо д, сплачується платником до Д ержавного бюджету України пр отягом 10 календарних днів піс ля закінчення граничного стр оку подання такого податково го розрахунку з урахуванням фактично сплачених авансови х внесків.

Відповідальність за пра вильність обчислення, повнот у і своєчасність внесення до Державного бюджету України сум податкових зобов' язань з рентної плати та своєчасні сть подання податкового розр ахунку органам державної под аткової служби несуть платни ки відповідно до законодавст ва (п. 9 Порядку).

За змістом підпункту 17.1.7 п ункту 17.1 статті 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»у разі к оли платник податків не спла чує узгоджену суму податково го зобов'язання протягом гра ничних строків, визначених ц им Законом, такий платник под атку зобов'язаний сплатити ш траф у таких розмірах, зокрем а, при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу.

Враховуючи викладене, ко легія суддів вважає, що відсу тні правові підстави для виз нання протиправними та скас ування спірних податкових п овідомлень-рішень, тому зако нних підстав для задоволення позовних вимог немає.

Доводи апеляційної скар ги не дають підстав для висно вку про неправильне застосув ання судом норм матеріальног о чи процесуального законода вства, що призвело або могло п ризвести до неправильного ви рішення спору.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 ч . 1 КАС України, за наслідками р озгляду апеляційної скарги н а постанову суду першої інст анції суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у суду без змін, якщо визнає, щ о судом першої інстанції пра вильно встановлено обставин и справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріал ьного та процесуального прав а.

Таким чином, колегія суд дів приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги н е спростовують висновку суд у першої інстанції, не відпов ідають вимогам законодавств а та матеріалам справи.

Керуючись ст.ст. 2,5, 198, 200, 205 КА С України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Д очірньої компанії "Укргазвид обування" Національної акціо нерної компанії "Нафтогаз Ук раїни" - залишити без задово лення.

Постанову Окружного а дміністративного суду м. Киє ва від 20 липня 2010 року - зали шити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення.

Касаційну скаргу на ухвалу може бути подано безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України в порядку і строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді

Повний текст ухвали виг отовлено 18 січня 2011 року

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2011
Оприлюднено25.01.2011
Номер документу13484285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7973/10/2670

Ухвала від 26.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 20.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні