35/360-10(П22/10365-10)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11.01.11р.
Справа № 35/360-10(П22/10365-10)
За позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця",
м. Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Криворізький
залізорудний комбінат",
м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
Третя особа Відкрите акціонерне товариство «Суха Балка»
м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
про стягнення 6 946,08 грн
Суддя Широбокова Л.П.
Представники:
Від позивача: Черненко Є.І., юрисконсульт, дов. № 34 від 01.01.2011р.
Від відповідача: Черевик О.М., представник, дов. № 53-02/101 від 20.12.2010р.
Від третьої особи: представник не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до суду та просить стягнути з Відповідача плату за користування вагонами у сумі 6 946,08 грн, посилаючись на договір №ПР/М/-09-10401 НЮдч/361 від 21.04.2009р. та відомість плати за користування вагонами №06039041 від 08.03.2010р.
Представник Позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити, в додаткових поясненнях зазначив, що відповідно до ст.73 Статуту залізниць України плату за користування вагонами повинен сплачувати власник під`їзної колії ВАТ "Кривбасзалізрудком", а не вантажовласник ВАТ "Суха Балка" навіть і тоді, коли він не виступає вантажовідправником чи вантажоодержувачем.
Відповідач проти вимог заперечує, посилаючись на те, що спірні вагони були надані ВАТ "Суха Балка", який є вантажовласником та повинен самостійно сплачувати вказану плату.
Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, в судове засідання не з'явилася, надіслала до суду відзив, та вважає, що залізницею правомірно заявлені вимоги про плату за користування вагонами саме до відповідача, як власника залізничної під'їзної колії, який відповідно до договору повинен вносити плату залізниці.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України (в редакції Закону України “Про судоустрій і статус суддів” від 7 липня 2010 року N2453-VI) в судовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ :
Між позивачем Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та відповідачем Відкритим акціонерним товариством "Криворізький залізорудний комбінат" було укладено договір №ПР/М/-09-10401 НЮдч/361 від 21.04.2009р. про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат", яка примикає до станції Рокувата Придніпровської залізниці.
Вказаним договором з врахуванням протоколу розбіжностей, які врегульовані за рішенням суду від 02.12.2009р. у справі №30/209-09, регулюються відносини сторін щодо подання та забирання вагонів на під'їзну колію відповідача, в тому числі і для його контрагентів, внесення плати за послуги залізниці, тощо.
Згідно пам'яток про подавання вагонів №318 та №271 на під'їзну колію відповідача були подані вагони №60042454 та №68748177, які знаходилися у користуванні з 25.02.2010р. 20-00 год до 06.03.2010р. 16-50 год, вантажовласником являється ВАТ «Суха Балка»(надалі третя особа), вагони якої подаються на під'їзну колію відповідача відповідно до умов п. 14 договору.
За користування цими вагонами позивач нарахував відповідачу плату в сумі 6946,08 грн, яку включив у відомість плати за користування вагонами №06039041 від 06.03.2010р. Останній вказану відомість не підписав, плату не вніс, посилаючись на те, що спірну плату повинен сплачувати вантажовласник, що і стало підставою позову.
Згідно зі статтею 119 Статуту за користування вагонами і
контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата.
Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення від зазначеної плати у разі затримки вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами користування вагонами і контейнерами. Під користуванням вагонами (контейнерами) слід розуміти використання відповідного рухомого складу залізниці певним суб'єктом господарської діяльності, у тому числі власником залізничної під'їзної колії, який безпосередньо приймає вагони (контейнери) від залізниці для виконання подальших операцій з ними, а потім повертає їх залізниці. Час користування, за який цим суб'єктом господарської діяльності вноситься відповідна плата, визначається від моменту прийняття вагонів (контейнерів) від залізниці до моменту їх повернення залізниці.
Відповідачем та третьою особою не заперечується сам факт та час користування спірними вагонами, однак спір виник з приводу особи, яка повинна вносити цю плату.
Відповідно до ст. 73 Статуту залізниць України порядок обслуговування контрагентів - підприємств, що мають у межах залізничної під'їзної колії іншого підприємства свої склади або залізничні колії, які до неї примикають, встановлюється договорами, що укладаються без участі залізниці, безпосередньо між контрагентами і підприємством, якому належить залізнична під'їзна колія. Відповідальність перед залізницею за користування вагонами контрагентом, збереження вантажів та вагонів несе підприємство, якому належить залізнична під'їзна колія. Лише у разі обслуговування залізничної під'їзної колії локомотивом залізниці між залізницею і контрагентом укладається договір на подачу і забирання вагонів.
Умовами п. 15 договору визначено, що власник колії сплачує залізниці плату за користування вагонами і контейнерами згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами. Вказані умови договору прийняті судом в редакції залізниці (рішенням суду від 02.12.2009р. у справі №30/209-09, залишено в силі Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 27.01.2010р.), тобто саме власник колії повинен сплачувати спірну плату, незважаючи на те, що вантажовласником являється його контрагент.
Зважаючи на встановлені обставини, вимоги позивача обґрунтовані, доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі, а заперечення відповідача не ґрунтуються на умовах чинного договору та положеннях Статуту і судом відхиляються.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по справі відносяться на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, ст. 307 Господарського кодексу України, ст. ст. 73,119 Статуту залізниць України господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" - 50029, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. Симбірцева,1, код ЄДРПОУ 00191307 (р/р 26006050001915 в ЗАТ КБ “ПриватБанк”, м. Дніпропетровськ, МФО 305299) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" - 49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса,1, код ЄДРПОУ 01073828 (р/р 26006000012 у ДФ АБ “Експрес-Банк”, МФО 306964) плату за користування вагонами – 6 946,08 грн (шість тисяч дев`ятсот сорок шість грн 08 коп), витрати по сплаті державного мита - 102,00 грн (сто дві грн 00 коп) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу – 236,00 грн (двісті тридцять шість грн 00 коп).
Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дати його підписання та в цей термін може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя Л.П.Широбокова
Повне рішення складено 14 січня 2011 р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2011 |
Оприлюднено | 26.01.2011 |
Номер документу | 13489512 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Прудніков Володимир Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні