6/2153-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" січня 2011 р.Справа № 6/2153-10
За позовом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України м. Хмельницький
до Товариства з обмеженою відповідальністю „Наїр-Захід” м. Хмельницький
про стягнення 6000,00 грн., з яких: 3000,00 - штраф не сплачений у добровільному порядку та 3000,00 грн. - пеня за прострочення сплати штрафу, із зарахуванням зазначених сум до загального фонду Державного бюджету України на рахунок управління Державного казначейства України за місцем знаходження платника податків за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 „Адміністративні штрафи та інші санкції”
Суддя Танасюк О.Є.
За участю представників сторін:
позивача: Примуш Р.Б. по довіреності № 8 від 25.03.2010р.
відповідача: не з'явився
Суть спору: Позивач у позові просить господарський суд стягнути з відповідача суму 6000,00 грн., з якої 3000,00грн. штрафу не сплаченого у добровільному порядку та 3000,00 грн. пені за прострочення сплати штрафу, із зарахуванням зазначених сум до загального фонду Державного бюджету України на рахунок управління Державного казначейства України за місцем знаходження платника податків за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 „Адміністративні штрафи та інші санкції”.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що рішенням адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 31.03.2010 р. № 24-рш визнано дії товариства з обмеженою відповідальністю „Наїр-Захід” під час участі в процедурі запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі хлібобулочних виробів Хмельницькою міською лікарнею 04.03.2009р., а саме спотворення конкуренції у сфері державних закупівель, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п. 1 ст. 50, п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України „Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які полягали у спотворенні результатів торгів.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції” на ТзОВ „Наїр-Захід” накладено штраф у розмірі 3000,00 грн.
Листом від 06.04.20010 р. № 03-21/13-1496 копія рішення адміністративної колегії відділення була вручена 06.04.2010 р. власноручно директору товариства Ліщуку Н.В., про що свідчить підпис на копії вказаного листа, відповідач попереджувався, що у разі несплати штрафу у встановлений в рішенні строк з дня отримання копії рішення, буде додатково нараховуватися пеня в розмірі 1,5 % від суми штрафу за кожен день прострочення відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції”.
Вказує, що відповідач не оскаржив рішення Антимонопольного комітету у двохмісячний строк з дня його одержання, як це передбачено ч. 1 ст. 60 Закону України „Про захист економічної конкуренції” та наголошує, що даний строк не може бути відновлений.
Враховуючи викладене, станом на 06.12.2010р. до сплати підлягає 3000,00 грн. –несплачений щтраф та 3000,00 грн. –пеня за прострочення сплати штрафу.
Представник позивача в судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог у повному об'ємі, посилаючись на те, що вони підтверджені належними доказами, доданими до позовної заяви.
Відповідач своїм правом щодо участі в судовому засіданні відповідно до ст.22 ГПК України не скористався, хоча про розгляд справи був повідомлений із направленням ухвали суду від 21.12.2010р. згідно реєстру поштових відправлень від 23.12.2010р. При цьому, письмового відзиву на позов не подав, доказів погашення заборгованості в добровільному порядку не надав, тому справа розглядається в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в ній матеріалами.
Розглядом матеріалів справи встановлено.
Рішенням адміністративної колегії Хмельницького територіального відділення Антимонопольного комітету України від 31.03.2010р. № 24-рш визнано дії ТзОВ „Наїр-Захід” під час участі в процедурі запиту цінових пропозицій(котирувань) щодо закупівлі хлібобулочних виробів, а саме спотворення конкуренції у сфері державних закупівель, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п. 1 ст. 50, п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України „Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які полягали у спотворенні результатів торгів та відповідно до абз. 2 ч.2 ст. 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції” накладено штраф на ТзОВ „Наїр-Захід” у розмірі 3000грн.
У рішенні також зазначено, що відповідно до ч.3 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції” штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.
Листом від 06.04.2010р. № 03-21/13-1496 копія зазначеного рішення адміністративної колегії від 31.03.2010р., була вручена 06.04.2010р. власноручно директору товариства Ліщуку Н.В., згідно підпису на листі. Крім того, у листі було попереджено відповідача, що у разі несплати штрафу у встановлений в рішенні строк, за кожен день прострочення відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України “Про захист економічної конкуренції” стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу.
Враховуючи те, що відповідачем у визначений законом строк не сплачено штраф, відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції”, позивачем за прострочення сплати штрафу нараховано пеню у сумі 3000,00грн. за період з 08.06.2010р. по 06.12.2010р.
В зв'язку з несплатою відповідачем суми штрафу в добровільному порядку, позивач просить стягнути з відповідача 6000грн., з яких 3000,00грн. - не сплачений штраф та 3000,00 грн. - пеня за прострочення сплати штрафу.
Дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, судом прийнято до уваги наступне.
Відповідно до ст. 7, 12 Закону України „Про Антимонопольний комітет України” Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення здійснюють контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частина 1 ст. 1 Закону України „Про захист економічної конкуренції” від 11 січня 2001 року N 2210-III визначає, що економічна конкуренція (конкуренція) –це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Пунктом 2 ст. 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції” до порушень законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема віднесено зловживання монопольним (домінуючим) становищем.
Згідно ст. 51 Закону України „Про захист економічної конкуренції” порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Абзацом 1 частини 2 статті 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції” визначено, що за порушення, передбачені пунктами 1, 2 та 4 статті 50 цього Закону, накладаються штрафи у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. У разі наявності незаконно одержаного прибутку, який перевищує десять відсотків зазначеного доходу (виручки), штраф накладається у розмірі, що не перевищує потрійного розміру незаконно одержаного прибутку. Розмір незаконно одержаного прибутку може бути обчислено оціночним шляхом;
Згідно ч. 2 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції” рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
При цьому відповідно до ч.1 ст.56 Закону, рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
Згідно ч. 3 даної статті, особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Відповідно до ч.5 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції” при несплаті застосованого до суб'єкта господарювання штрафу, за кожний день прострочення стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Згідно ч. 7 ст. 56 Закону у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням органу Антимонопольного комітету України, останній стягує штраф у судовому порядку.
Відповідно до ч.7 ст.56 даного Закону в разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені, у добровільному порядку, органи Антимонопольного Комітету України стягують штраф та пеню у судовому порядку.
Відповідно до ст. 25 Закону України “Про Антимонопольний Комітет України” від 26.11.1993р. із змінами і доповненнями з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання Антимонопольний Комітет України, територіальні відділення антимонопольного Комітету України у зв'язку із порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в т.ч. про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням адміністративної колегії Хмельницького територіального відділення Антимонопольного комітету України від 31.03.2010р. № 24-рш визнано дії ТзОВ „Наїр-Захід” під час участі в процедурі запиту цінових пропозицій(котирувань) щодо закупівлі хлібобулочних виробів, а саме спотворення конкуренції у сфері державних закупівель, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п. 1 ст. 50, п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України „Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які полягали у спотворенні результатів торгів та відповідно до абз. 2 ч.2 ст. 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції” накладено штраф на ТзОВ „Наїр-Захід” у розмірі 3000грн. У рішенні також зазначено, що відповідно до ч.3 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції” штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.
За не сплату у встановлений строк штрафу, позивачем правомірно нараховано відповідачу пеню за кожний день прострочення за період з 15.06.2010р. по 30.08.2010р., що становить 3000грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача становить 6000,00грн., з них 3000,00 грн. –штраф за порушення законодавства про економічну конкуренцію та 3000,00 грн. –пеня за несплату даного штрафу.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з відповідача суми 6000,00 грн., з якої 3000,00грн. штрафу не сплаченого у добровільному порядку та 3000,00 грн. пені за прострочення сплати штрафу, обґрунтовані належними у справі доказами, підтверджені поданими розрахунками, відповідають вимогам чинного законодавства, тому підлягають задоволенню.
У відповідності до ст.49 ГПК України витрати по оплаті державного мита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають покладенню на відповідача пропорційно сумі задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 1, 2, 3, 27 Господарського кодексу України, ст. ст. 1, 5, 12, 13, ч. 2 ст. 48, ч. 1 п. 2 ст. 50, абз. 1 ч. 2, ст. 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції”, ст.ст. 1, 4, 45, 12, 15, 33, 35, 43, 44, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд-
В И Р І Ш И В:
Позов Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю „Наїр-Захід” м. Хмельницький про стягнення 6000,00 грн. задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Наїр-Захід” м. Хмельницький (м. Хмельницький, вул. Раскової, 1 кв. 62, код ЄДРПОУ 35805630) на користь Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, (м. Хмельницький, вул. Театральна, 54, код ЄДРПОУ 21312821) для зарахування в доход державного бюджету України на рахунок управління Державного казначейства України за місцем знаходження платника податків за кодом бюджетної класифікації 21081100 „адміністративні штрафи та інші санкції”, символ звітності 106, 3000,00грн. (три тисячі гривень) заборгованості по штрафним санкціям та 3000грн. (три тисячі гривень ) пені.
Видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Наїр-Захід” м. Хмельницький (м. Хмельницький, вул. Раскової, 1 кв. 62, код ЄДРПОУ 35805630) в дохід державного бюджету для зарахування ( р/р 31112095700002 МФО 815013, код ЄДРПОУ 23565225, отримувач коштів УДК м. Хмельницький, банк отримувача: ГУ ДКУ у Хмельницькій області; код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095) 102 грн. (сто дві гривні) витрат по оплаті державного мита та в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 22050003, символ звітності банку 264 через відділення державного казначейства (на рахунок 31211264700002 УДК у м. Хмельницькому, МФО 815013, ГУДКУ у Хмельницькій області код 23565225) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 236,00 грн. (двісті тридцять шість гривень 00 копійок).
Видати наказ.
Суддя О.Є. Танасюк
Повний текст рішення складено: 18.01.2011р.
Віддруковано 3 примірники.:
1-до матеріалів справи,
2-позивачу,
3- відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2011 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13501129 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Танасюк О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні