ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 січня 2011 р. (18:06) Справа №2а-11447/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:
позивача - Сейдасанова Л.Н ., довіреність від 23.11.10 № 023;
відповідача - Шиліна В.С. , довіреність від 16.04.10р. № 94/10, Ви нятинського М.С., довіреніс ть від 30.11.10р. № 127/10-0, Лук' янець О .Ю., довіреність від 24.12.10 № 130/10-0, р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу
за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Кр им Агро-Альянс"
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им
про скасування рішення та п оновлення свідоцтва про реєс трацію,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 03.09.10р. надійшла по зовна заява Товариства з обм еженою відповідальністю «Кр им Агро-Альянс» до Державної податкової інспекції в м. Сім ферополі Автономної Республ іки Крим, у якій позивач проси в визнати протиправними дії відповідача та скасувати при йняте ним рішення на підстав і акта №302/15-2 від 16.04.10р. та поновити свідоцтво про реєстрацію пл атника податку на додану вар тість №00964787, видане 01.02.06р. з 16.04.10р.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається н а те, що відповідне рішення пр ийнято відповідачем усупере ч п.9.8 ст.9 Закону України "Про по даток на додану вартість", за в ідсутності на те повноважень , визначеним чинним законода вством.
Після усунення позивачем н едоліків позовної заяви, ухв алою суду від 06.10.10р. відкрито пр овадження в адміністративні й справі та у справі розпочат о підготовче провадження.
З' ясувавши питання про ск лад осіб, які братимуть участ ь у розгляді справи, визначив ши факти, які необхідно встан овити для вирішення спору, ви вчивши документи, надані суд у позивачем, постановлено ух валу про закінчення підготов чого провадження та справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні 23.11.10р.
Представник позивача позо в в судовому засіданні підтр имав та просив його задоволь нити.
Відповідач у справі - Держ авна податкова інспекція в м . Сімферополі АР Крим у запере ченні на позов заявлені вимо ги відхиляє і просить у задов оленні позову відмовити. Від повідач вказує, що спірне ріш ення прийнято ним у відповід ності з пп."ґ" п.9.8 ст.9 Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість". При цьому, відповідач в казує, що при перевірці виявл ено, що позивач за юридичною а дресою не знаходиться.
Представник відповідача з а довіреністю у судовому зас іданні проти позову заперечу вав з підстав, викладених у за переченні.
Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані п о справі докази в їх сукупнос ті, судом з' ясовано, що позив ач з підстав, передбачених п.1 ч.2 ст. 17 КАС України, звернувся з позовними вимогами до відп овідача - суб' єкта владних повноважень, яким просить ви знати протиправним дії щодо анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть, оформлені актом від 16.04.10р. №3 02/15-2.
Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа; діє на підставі статуту, затверд женого рішенням засновників від 03.10.05р. (зареєстрований 18.12.07р. державним реєстратором Вико навчого комітету Сімферопол ьської міської ради №1882105002007277); ід ентифікаційний код 34057657; зареє стрований 19.01.06р. виконавчим ко мітетом Сімферопольської мі ської ради Автономної Респуб ліки Крим.
Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень входить до системи органів державної по даткової служби, діє на підст аві Положення про державну п одаткову інспекцію в районі, місті без районного поділу, р айоні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.06.08р. № 412 (зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 11.07.08р. за № 633/15324), у свої й діяльності керується Конст итуцією України, законами Ук раїни, іншими нормативно-пра вовими актами органів держав ної влади, а також рішеннями В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим і Ради міністрі в Автономної Республіки Крим , органів місцевого самовряд ування з питань оподаткуванн я, виданими у межах їх повнова жень.
Позивач був зареєстровани й як платник податку на додан у вартість, про що йому видано свідоцтво №00964787 від 01.02.06р. та прис воєно індивідуальний податк овий номер №340576501295.
Судом встановлено, що спірн им рішенням відповідача, офо рмленим актом №302/15-2 від 16.04.10р., як ий затверджено начальником Д ержавної податкової інспекц ії в м. Сімферопо лі АР Крим, анульовано реєстр ацію позивача - ТОВ «Крим Аг ро-Альянс» як платника подат ку на додану вартість.
Прийняте рішення мотивова но не знаходженням товариств а за юридичною адресою: м. Сі мферополь, вул. Козлова, 45; відс утністю у товариства основни х засобів, що не надає можливо сті йому здійснювати господа рську діяльність згідно стат уту.
У вищевказаному рішенні як підстава для його прийняття зазначено пп. "ґ" п.9.8 ст.9 Закону України "Про податок на додан у вартість", Закон України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців", пп.5, 14, 16 Положення п ро Реєстр платників податку на додану вартість, затвердж ений наказом Державної подат кової адміністрації України від 01.03.00р. №79, Порядок обліку пла тників податків і зборів, зат верджений наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни від 19.02.98р. №80.
Предметом спору у цій справ і є законність дій відповіда ча з прийняття оскарженого р ішення, яке позивач просить с касувати.
Заявлені вимоги підлягают ь задоволенню з наступних пі дстав.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України, органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я", норми якого є загальними і визначають основні принципи оподаткування в Україні, заг альні права та обов' язків п латників податку тощо, до обо в' язків платників податків і зборів (обов' язкових плат ежів), віднесені, зокрема, такі зобов' язання, як: подавати д о державних податкових орган ів та інших державних органі в відповідно до законів декл арації, бухгалтерську звітні сть та інші документи і відом ості, пов' язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов' язкових платежів); сп лачувати належні суми податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) у встановлені закона ми терміни (ст.9 Закону).
Податок на додану вартість , в силу п.1 ч.1 ст.14 Закону, віднес ено до загальнодержавного по датку, порядок зарахування я кого, згідно ч.3 цієї норми, виз начається законами України.
Таким законом є Закон Украї ни "Про податок на додану варт ість", норми якого є спеціальн ими по відношенню до Закону У країни "Про систему оподатку вання" у спірних правовіднос инах, і визначать платників в ідповідного податку, об' єкт и оподаткування, порядок обл іку, звітування та внесення в ідповідного податку до бюдже ту, а також порядок реєстраці ї платників відповідного под атку, підстави анулювання ві дповідної реєстрації особи я к платника відповідного пода тку тощо.
Так, пунктом 9.3 ст.9 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" (у редакції, чинній на момент прийняття оспорювано го рішення), встановлено, що ос оби, які підпадають під визна чення п.2.3. ст.2 Закону, зобов' я зані зареєструватися як плат ники податку у податковому о ргані за їх місцезнаходження м (місцем проживання). При цьом у, в силу п.9.2 ст.9 Закон, особі, як а реєструється як платник по датку на додану вартість, при своюється індивідуальний по датковий номер, який викорис товується для справляння цьо го податку; згідно п.9.8 Закону, р еєстрація діє до дати її анул ювання.
Підстави анулювання реєст рації визначено п.9.8 ст.9 Закону і в залежності від ініціатор а анулювання їх можна поділи ти на ті, ініціатором, яких є в иключно платник податку і ті , за якими анулювання здійсню ється за рішенням податковог о органу або іншого уповнова женого органу.
У спірному рішенні в якості підстави анулювання реєстра ції ТОВ «Крим Агро-Альянс» як платника податку на додану в артість зазначено п. "ґ" п.9.8 вка заної норми, відповідно до як ого анулювання реєстрації мо же здійснюватись за рішенням и податкового органу, якщо ос оба, зареєстрована як платни к податку, не надає податково му органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових міся ців або подає таку деклараці ю (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутніс ть оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а та кож у випадках, визначених за конодавством стосовно поряд ку реєстрації суб' єктів гос подарювання.
Однак, факт неподання декла рацій з відповідного податку як і факт відсутності оподат ковуваних поставок протягом дванадцяти послідовних міся ців не зазначений як підстав а прийняття спірного рішення і на нього не посилається від повідач, відхиляючи заявлені вимоги.
Крім того, самостійною підс тавою для анулювання реєстра ції особи як платника податк у на додану вартість згідно з вищевказаним підпунктом, є в изначені законодавством вип адки стосовно порядку реєстр ації суб' єктів господарюва ння.
Між тим, судом наявність від повідних обставин, які б могл и бути підставою для анулюва ння реєстрації позивача як п латника податку на додану ва ртість що існували на момент прийняття спірного рішення, не встановлено.
При цьому, згідно ч.11 ст.19 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців", юр идична особа зобов' язана по давати (надсилати) щороку про тягом місяця, що настає за дат ою державної реєстрації, поч инаючи з наступного року, дер жавному реєстратору для підт вердження відомостей про юри дичну особу відповідну реєст раційну картку.
Відповідно до ч.12 ст.19 Закону , у разі ненадходження в устан овлений частиною одинадцято ю цієї статті строк реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу державний реєстратор зо бов' язаний надіслати реком ендованим листом протягом п' яти робочих днів з дати, встан овленої для подання реєстрац ійної картки, юридичній особ і повідомлення щодо необхідн ості подання державному реєс тратору зазначеної реєстрац ійної картки. Також, вказаною нормою визначено, що, у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов' яз аний надіслати рекомендован им листом протягом п' яти ро бочих днів з дати надходженн я зазначеного повідомлення ю ридичній особі повідомлення щодо необхідності подання д ержавному реєстратору реєст раційної картки.
В силу ч.14 ст.19 Закону, у разі н еподання юридичною особою пр отягом місяця з дати надходж ення їй відповідного повідом лення реєстраційної картки п ро підтвердження відомостей про юридичну особу державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність підт вердження зазначених відомо стей; якщо державному реєстр атору повернуто рекомендова ний лист з відміткою відділе ння зв' язку про відсутність юридичної особи за зазначен ою адресою, державний реєстр атор повинен внести до Єдино го державного реєстру запис про відсутність юридичної ос оби за її місцезнаходженням.
Між тим, суду не надано дока зів внесення до Єдиного держ авного реєстру в установлено му законом порядку запису пр о відсутність позивача за мі сцем його реєстрації; факт на буття у користування відпові дного приміщення, адреса яко го є юридичною адресою позив ача, підтверджений ним відпо відним договором оренди від 01.10.05р. та актом прийому-передач і до нього.
За таких обставин, дії Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим щодо ан улювання реєстрації ТОВ "Кри м Агро-Альянс" як платника под атку на додану вартість є про типравними і відповідне свід оцтво підлягає поновленню.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, судові витрати, понесен і позивачем зі сплати судово го збору у розмірі 3,40грн., факт понесення яких підтверджено квитанцією №2193010044 від 03.09.10р., підл ягають відшкодуванню з Держа вного бюджету України.
У судовому засіданні 20.01.11р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови, повний її текст виготовлено 24.01.11р.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 К АС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати протиправними ді ї Державної податкової інспе кції в м. Сімферополі Автоном ної Республіки Крим про анул ювання свідоцтва платника по датку на додану вартість вид ане Товариству з обмеженою в ідповідальністю "Крим Агро-А льянс" та поновити свідоцтво про реєстрацію платника под атку на додану вартість вида не Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Крим Агро-Ал ьянс" 01.02.06р. № 00964787, з 16.04.10р.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Крим Агро-Альянс", в ра хунок відшкодування витрат п онесених у зв' язку зі сплат ою судового збору, - 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя О.В . Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2011 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13509089 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні