Ухвала
від 18.01.2011 по справі 2а-5620/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5620/09/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Степанюк А.Г.

Суддя-доповідач: Мамчур Я.С

У Х В А Л А

Іменем України

"18" січня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київс ького апеляційного адмініст ративного суду у складі:

головуючого судді: М амчура Я.С,

суддів: Горяйн ова А.М., Желт обрюх І.Л.

розглянувши в порядку письмового провадження відп овідно до ст. ст. 41, 197 КАС України апеляційну скаргу відповіда ча - Головного контрольно-ре візійного управління Україн и на постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 23 грудня 2009 року у справі за позовом товариства з обмеже ною відповідальністю «Мезон -К»до Головного контрольно-р евізійного управління Украї ни, третя особа - Міністерст во оборони України про визна ння протиправними дії ГоловК РУ щодо фактичного проведенн я перевірки господарської ді яльність ТОВ «МЕЗОН-К»під ви глядом зустрічної звірки щод о підтвердження виду, обсягу і якості наданих послуг з хар чування та стану розрахунків з Міністерством оборони Укр аїни у ТОВ «МЕЗОН-К»за 2008 рік та завершений звітній період 2009 року проведеної у період з 10.02. 09 по 20.03.09 р.; про визнання протипр авними дії ГоловКРУ щодо від ображення у Звіті про держав ний фінансовий аудит виконан ня бюджетної програми в част ині ефективності використан ня бюджетних коштів на забез печення військ Збройних Сил України продовольством у 2008 р оці та завершеному звітному періоді 2009 року висновків з пи тань господарської діяльнос ті ТОВ «МЕЗОН-К», а саме щодо д оговірних взаємовідносин із іншими суб'єктами підприємн ицької діяльності (крім Міні стерства оборони України), з п итань формування ціни на пос луги з харчування, договірно ї роботи, вибору постачальни ків, встановлення цін на посл уги,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Києва з адміністрати вним позовом до Головного ко нтрольно-ревізійного управл іння України, третя особа - М іністерство оборони України про визнання протиправними дії ГоловКРУ щодо фактичного проведення перевірки господ арської діяльність ТОВ «МЕЗО Н-К»під виглядом зустрічної звірки щодо підтвердження ви ду, обсягу і якості наданих по слуг з харчування та стану ро зрахунків з Міністерством об орони України у ТОВ «МЕЗОН-К» за 2008 рік та завершений звітні й період 2009 року проведеної у п еріод з 10.02.09 по 20.03.09 р.; про визнанн я протиправними дії ГоловКРУ щодо відображення у Звіті пр о державний фінансовий аудит виконання бюджетної програм и в частині ефективності вик ористання бюджетних коштів н а забезпечення військ Збройн их Сил України продовольство м у 2008 році та завершеному звіт ному періоді 2009 року висновкі в з питань господарської дія льності ТОВ «МЕЗОН-К», а саме щ одо договірних взаємовіднос ин із іншими суб'єктами підпр иємницької діяльності (крім Міністерства оборони Україн и), з питань формування ціни на послуги з харчування, догові рної роботи, вибору постачал ьників, встановлення цін на п ослуги.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 23 грудня 2009 року - позов задов олено частково.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, відпові дач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пос танову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права, прос ить прийняти рішення, яким ві дмовити в задоволенні позову .

Дослідивши матеріали сп рави, доводи апеляційної ска рги, колегія суддів знаходит ь, що апеляційна скарга задов оленню не підлягає, виходячи з наступного.

Згідно з п. 1, ч.1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інс танції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а поста нову суду - без змін, якщо виз нає, що суд першої інстанції п равильно встановив обставин и справи та ухвалив судове рі шення з додержанням норм мат еріального і процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено с удом першої інстанції, зустр ічна звірка проводилась відп овідачем на підставі: доруче ння Першого віце-прем' єр-мі ністра України від 02.10.2008 року № 48421/1/1-08, в якому останнім до Голов КРУ висловлене прохання орга нізувати перевірку ефективн ості використання бюджетних коштів під час проведення за купівлі послуг з організації харчування; протоколу нарад и під головуванням Першого в іце-прем' єр-міністра Україн и О.В.Турчинова з питань р еалізації військового майна (проект постанови Кабінету М іністрів України «Деякі пита ння реалізації військового м айна») від 04.11.08 р., згідно якого Г оловКРУ зобов' язано включи ти до плану контрольно-ревіз ійних заходів на 2009 рік (на перш ий квартал) питання щодо пере вірки ефективності роботи де ржавних підприємств Мінобор они, інших центральних орган ів виконавчої влади, що здійс нюють керівництво військови ми формуваннями та правоохор онними органами спеціальног о призначення, зокрема викор истання фондів, вартість пос луг, що надаються, орендні від носини тощо».

Так, на виконання вказаних д оручень, пунктом 2.22 Плану конт рольно-ревізійної роботи Гол овКРУ на І квартал 2009 року було передбачено проведення реві зії окремих питань фінансово -господарської діяльності Мі ноборони Україні, військових формувань Збройних Сил Укра їни та державних підприємств Міноборони за 2007, 2008 роки та зав ершений звітний період 2009 рок у.

Як вбачається, в листі від 29.0 1.2009р. № 48421/11/1-08 Перший віце-прем' є р-міністр висловив прохання , зокрема, до ГоловКРУ, додатко во перевірити об' єктивніст ь формування вартості послуг із харчування військовослуж бовців Збройних Сил із залуч енням суб' єктів господарюв ання, зокрема, в частині витра т, які спрямовані на організа цію харчування, у порівнянні з іншими військовими формув аннями.

Наказом ГоловКРУ від 30.01.2009 ро ку № 18 «Про внесення змін до Пл ану контрольно-ревізійної ро боти ГоловКРУ на І квартал 2009 р оку»до Плану включено п. 2.30 яки м передбачено проведення дер жавного фінансового аудиту в иконання бюджетних програм щ одо ефективності використан ня бюджетних коштів на забез печення військ харчуванням з а 2007, 2008 роки та завершений звітн ий період 2009 року.

Так, на підставі даного пунк ту 2.30 плану відповідачем були видані направлення для пров едення державного фінансово го аудиту Міністерства оборо ни України з питань виконанн я бюджетних програм в частин і ефективності використання бюджетних коштів на забезпе чення військ харчуванням від 09.02.09 р. № 139, 140, від 12.02.09 р. № 163, 164, які наяв ні в матеріалах справи.

Відповідно до ст. 3 Закону пр о ДКРС, державна контрольно-р евізійна служба у своїй діял ьності керується Конституці єю України, Законом про ДКРС, і ншими законодавчими актами, актами Президента та Кабінет у Міністрів України.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 10 вказаного За кону передбачено, що Відпові дач має право одержувати від підприємств і організацій, в тому числі недержавних форм власності, - довідки і копії д окументів про операції та ро зрахунки з підприємствами, у становами, організаціями, що ревізуються.

Пункт 12 ч. 1 ст. 10 Закону про ДКР С, закріплює право ГоловКРУ п роводити у суб'єктів господа рювання, які мали правові від носини з підконтрольною уста новою, зустрічні звірки з мет ою документального підтверд ження виду, обсягу і якості оп ерацій та розрахунків, що зді йснювалися між ними, для з'ясу вання їх реальності та повно ти відображення в обліку під контрольної установи.

Відповідно до ч. 17 ст. 11 вказан ого Закону, зустрічні звірки не є контрольними заходами і проводяться у разі виникнен ня потреби у їх проведенні на підставі направлення.

Згідно абз. 3 п. 3 Порядку № 550 пі д поняттям зустрічної звірки слід розуміти метод докумен тального підтвердження у суб ' єктів господарювання, які мали правові відносини з під контрольною установою, виду, обсягу і якості операцій та р озрахунків, що здійснювалися між ними, для з' ясування їх р еальності та повноти відобра ження в обліку підконтрольно ї установи.

Пункт 26 Порядку № 550 закріплю є, що з метою документального підтвердження виду, обсягу о перацій та розрахунків з об'є ктом контролю - підконтрольн ою установою, з'ясування їх ре альності та повноти відображ ення в обліку органами служб и можуть проводитися зустріч ні звірки у суб'єктів господа рювання, які мали правові від носини з об'єктом контролю - пі дконтрольною установою. Для проведення зустрічної звірк и посадовій особі служби вид ається направлення встановл еного ГоловКРУ зразка за під писом керівника, скріпленим печаткою відповідного орган у служби. Зустрічна звірка пр оводиться шляхом документал ьного і фактичного досліджен ня виду, обсягу операцій, пров едених між суб'єктом господа рювання та об'єктом контролю - підконтрольною установою. З а результатами такої звірки складається у двох примірник ах довідка, один примірник як ої видається суб'єкту господ арювання, що мав правові відн осини з об'єктом контролю - під контрольною установою, у том у ж порядку, що і акт ревізії. Д ругий примірник довідки долу чається до матеріалів ревізі ї.

Отже, колегія суддів погодж ується, що і Закон і Порядок № 550 надають право контрольно-ре візійному органу у разі пров едення зустрічної звірки пер евіряти лише вид, обсяг і якіс ть операцій, отримувати доку ментальне підтвердження їх, та з' ясовувати їх реальніст ь та повноту відображення са ме в обліку підконтрольної у станови.

Тобто, що при проведенні так ої звірки органу контрольно- ревізійної служби надано пра во перевіряти лише ті правов ідносини, які існували між пі дконтрольною установою та об ' єктом зустрічної звірки.

Як було встановлено, що прав овідносини ТОВ «Мезон-К»з бю джетною установою, а саме Мін істерством оборони України, ґрунтуються на Договорах про закупівлю послуг з громадсь кого харчування особового ск ладу військових частин та на вчальних закладів Збройних С ил України № 271/2/08/2 від 16.09.2008 року, № 271/2/08/7 від 05.12.2008 року та № 271/2/08/8 від 05.12.200 8 року.

Таким чином звірка видів, о бсягів і якості операцій та р озрахунків, що здійснювались , мала б проводитьсь саме в меж ах цих договорів.

Проте, оцінюючи Довідку зу стрічної звірки ТОВ «Мезон-К »від 27.03.2009 року, суд першої інст анції встановив, що службови ми особами контрольно-ревізі йного управління досліджува лася: організаційно-правова форма господарювання підпри ємства; положення статуту; до говори з постачальниками під приємства, зокрема, ТОВ «ФОРМ АТ ТРЕЙД», ПП «ЕПІФІТ», умови д аних договорів; вартість ком унальних послуг (спожито, спл ачено, борг); заробітна плата о сновна та додаткова (кількіс ть працівників, обсяг витрат на заробітну плату); наведено оцінку загальній сумі зароб ітної плати оплаченої Мініст ерством оборони України в ва ртості послуг харчування за період звірки; відрахування на соціальні заходи та в пенс ійний фонд; транспортні витр ати; прибуток товариства тощ о.

Інформація, відображена у в казаній довідці, лягла в осно ву Звіту про Держфінаудит ЗС У. Отже, цей висновок підтверд жується результатами переві рок проведених в ТОВ «Мезон-К », якими встановлено відсутн ість документів (накладні, ак ти передачі, тощо), на підставі яких отримані від вищезазна чених фірм (ПП «Епіфіт»та ТОВ «Формат Трейд») харчі переда вались до конкретних військо вих частин».

Таким чином, колегія суддів погоджується з твердженням суду першої інстанції, що від повідач, окрім правовідносин ТОВ «Мезон-К» з МОУ, досліджув ав фінансово-господарську ді яльність позивача, а результ ати цього дослідження відобр азив у Довідці звірки та у Зві ті про Держфінаудит ЗСУ та ви йшов за межі наданих йому пов новажень Законом про ДКРС та Порядком № 550.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до пере конання, що висновки суду пер шої інстанції, щодо позовних вимог в частині визнання про типравними дій ГоловКРУ щодо фактичного проведення перев ірки господарської діяльніс ть ТОВ «МЕЗОН-К»під виглядом зустрічної звірки відносно підтвердження виду, обсягу і якості наданих послуг з харч ування та стану розрахунків з Міністерством оборони Укра їни у ТОВ «МЕЗОН-К»за 2008 рік та завершений звітній період 2009 року проведеної у період з 10.02.0 9 по 20.03.09р. - є обґрунтованими, а до води апеляційної скарги відп овідача не спростовують висн овки суду першої інстанції.

Так, відповідно до ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

З підстав вищенаведеного , колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інста нції при ухваленні оскаржува ної постанови вірно встанови в фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, нада в їм належну оцінку та прийня в законне і обґрунтоване ріш ення, з дотриманням норм мате ріального і процесуального п рава, а тому підстав для його с касування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 197, 198, 2 00, 205, 206, 211, 212 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скарг у відповідача - Головного к онтрольно-ревізійного управ ління України - залишити без з адоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 23 грудня 2009 року - залиши ти без змін.

Ухвала набирає законної с или через п' ять днів після н аправлення її копій особам, я кі беруть участь у справі, та м оже бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України.

Головуючий - суддя: Я.С. Мамчур

Судді: А.М. Горяйнов

І.Л. Желтобрюх

Ухвалу складено у повному обсязі 18.01.2011.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2011
Оприлюднено27.01.2011
Номер документу13509914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5620/09/2670

Ухвала від 18.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 23.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні