ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-6231/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Слоб одянюк Н.І.,
за участю секретаря - Кург анська Л.О.,
представника позивача - Москаленко І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Лу бенської об'єднаної державно ї податкової інспекції до Гр ебінківського районного між господарського підприємств а по енергетиці та електрифі кації "Райагропроменерго" пр о припинення юридичної особи , -
В С Т А Н О В И В:
01 грудня 2010 року Лубенс ька об'єднана державна подат кова інспекція звернулася д о Полтавського окружного адм іністративного суду з адміні стративним позовом до Гребін ківського районного міжгосп одарського підприємства по е нергетиці та електрифікації "Райагропроменерго" про прип инення юридичної особи, поси лаючись на те, що факт внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про відсутність ю ридичної особи відповідача з а місцезнаходженням є підста вою для ухвалення судового р ішення про припинення юридич ної особи відповідно до част ини 2 статті 38 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені у позовні й заяві.
Відповідач у судове засід ання свого уповноваженого пр едставника не направив, хоча про розгляд справи повідомл явся за адресою, внесеною до Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців як місце його р еєстрації.
Згідно з частиною 8 статті 35 К одексу адміністративного су дочинства України вважаєтьс я, що повістку вручено юридич ній особі, якщо вона доставле на за адресою, внесеною до від повідного державного реєстр у, або за адресою, яка зазначен а її представником, і це підтв ерджується підписом відпов ідної службової особи.
Узгоджується таке і з полож енням статті 18 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців”, відповідно д о якого якщо відомості, які пі длягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були вне сені до нього, то такі відомос ті вважаються достовірними і можуть бути використані в сп орі з третьою особою, доки до н их не внесено відповідних зм ін.
Таким чином, є підстави вв ажати, що відповідач повідом лений про дату, час та місце су дового розгляду справи належ ним чином.
За таких обставин спір підл ягає вирішенню на підставі н аявних у матеріалах справи п исьмових доказів, оскільки в они повно та всебічно висвіт люють обставини спірних прав овідносин, а недобросовісна правова поведінка відповіда ча не може бути перешкодою дл я відправлення правосуддя.
Дослідивши письмові доказ и, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини у с праві, застосувавши до спірн их правовідносин відповідні норми матеріального та проц есуального права, судом вста новлено таке.
Гребінківське районне між господарське підприємство п о енергетиці та електрифікац ії "Райагропроменерго" (ідент ифікаційний код 05510036) 07.07.1997 зареєс троване Гребінківською райн ною міжгосподарською підпри ємства по енергетиці та елек трифікації "Райагропроменер го" як юридична особа.
Гребінківським відділення м Лубенської ОДПІ відповідач взятий на облік як платників податків і зборів (обов'язков их платежів) з 09.11.2010.
Відповідно до частини 1 стат ті 59 Господарського кодексу У країни від 16.01.2003 № 436-ІV припиненн я діяльності суб'єкта господ арювання здійснюється шляхо м його реорганізації (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або ліквідації за рішен ням власника (власників) чи уп овноважених ним органів, за р ішенням інших осіб - засновни ків суб'єкта господарювання, чи їх правонаступників, а у ви падках, передбачених цим Код ексом - за рішенням суду, а від повідно до частини 6 цієї стат ті суб'єкт господарювання лі квідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених зако ном.
Статтею 247 зазначеного Коде ксу встановлено, що у разі зді йснення суб'єктом господарюв ання діяльності, що суперечи ть закону чи установчим доку ментам, до нього може бути зас тосовано адміністративно-го сподарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб'єкта та його лі квідації. Скасування державн ої реєстрації суб'єкта госпо дарювання провадиться за ріш енням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта г осподарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України “Про державну податкову службу в Україні” (діючій на дату подання поз ову до суду) органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися у передбачен их законом випадках до судов их органів із заявою /позовно ю заявою/ про скасування держ авної реєстрації суб' єкта п ідприємницької діяльності.
З набранням чинності з 01.07.2004 З аконом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в” положення пункту 17 статті 1 1 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” та статей 59, 247 Господарського кодексу України повинні зас тосовуватися з врахуванням н орм цього Закону.
Так, згідно Прикінцевих пол ожень розділу VІІ Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” закони, н ормативно-правові акти, прий няті до набрання чинності ци м Законом, тобто до 1 липня 2004 ро ку, діють у частині, що не супе речить цьому Закону.
А відтак, заявлена позиваче м вимога про припинення Греб інківського районного міжго сподарського підприємства п о енергетиці та електрифікац ії "Райагропроменерго" відпо відає повноваженням органу д ержавної податкової служби, а відповідно і компетенції а дміністративного суду, та пі дстави для постановлення суд ового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи, встановлені частиною 2 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців”.
Відповідно до вказаної нор ми підставою для постановлен ня судового рішення про прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, є наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням.
Частинами 11, 12, 14 статті 19 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців” у редакції, діючій до 01.01.2011 т а на момент виникнення спірн их правовідносин, встанов лено, що юридична особа зобов 'язана подавати (надсилати) що року протягом місяця, що наст ає за датою державної реєстр ації, починаючи з наступного року, державному реєстратор у для підтвердження відомост ей про юридичну особу реєстр аційну картку про підтвердже ння відомостей про юридичну особу.
У разі ненадходження в уста новлений частиною одинадцят ою цієї статті строк реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати, встано вленої для подання реєстраці йної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідно сті подання державному реєст ратору зазначеної реєстраці йної картки.
У разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати надход ження зазначеного повідомле ння юридичній особі повідомл ення щодо необхідності подан ня державному реєстратору ре єстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсу тність підтвердження зазнач ених відомостей.
Якщо державному реєстрато ру повернуто рекомендованог о листа з відміткою відділен ня зв'язку про відсутність юр идичної особи за зазначеною адресою, державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис п ро відсутність юридичної осо би за її місцезнаходженням .
Отже, підставою для постан овлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, є лише запи с у Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців про відсу тність юридичної особи за її місцезнаходженням, що вноси ться державним реєстратором у зазначеному порядку.
Як слідує із наявних у матер іалах справи довідок з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців станом на 02.11.2010, 21.12.2010, 26.01.201 1, державним реєстратором вне сено до ЄДР запис про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу - Гребін ківське районне міжгосподар ське підприємство по енергет иці та електрифікації "Райаг ропроменерго" .
Оскільки цей запис не є підс тавою для постановлення судо вого рішення про припинення юридичної особи у відповідно сті до частини 2 статті 38 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців”, с уд не знаходить фактичних да них та правових підстав для з адоволення позову.
За таких обставин заявлен а податковим органом вимога про постановлення судового р ішення про припинення юридич ної особи відповідача не виз нається судом законною та об ґрунтованою, у зв' язку з чим не підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініст ративного позову Лубенської об'єднаної державної податк ової інспекції до Гребінківс ького районного міжгосподар ського підприємства по енерг етиці та електрифікації "Рай агропроменерго" про припинен ня юридичної особи відмовити .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Полтавський окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10 - денний строк з дня її про голошення, а у разі складання постанови у повному обсязі в ідповідно до статті 160 КАС Укр аїни чи прийняття постанови у письмовому провадженні - пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови апеляц ійної скарги з одночасною по дачею її копії до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення вста новленого строку на апеляцій не оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасован о, набирає законної сили післ я повернення апеляційної ска рги, відмови у відкритті апел яційного провадження або наб рання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виг отовлено 26 січня 2011 року.
Суддя Н.І . Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2011 |
Оприлюднено | 28.01.2011 |
Номер документу | 13515209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні