Ухвала
від 06.04.2011 по справі 2а-6231/10/1670
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2011 р. Справа № 2а-6231/10/1670

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Мельні кової Л.В.

Суддів: Подобайло З.Г. , Григ орова А.М.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Лубенської ОДПІ Полтавської області на постанову Полтавського окру жного адміністративного суд у від 26.01.2011р. по справі № 2а-6231/10/1670

за позовом Лубенської ОДПІ Полтавської області

до Гребінківського рай онного міжгосподарського пі дприємства по енергетиці та електрифікації "Райагропром енерго"

про припинення юридичн ої особи,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Полтавськог о окружного адміністративно го суду від 26.01.2011року у задовол енні адміністративного позо ву Лубенської ОДПІ до Гребін ківського районного міжгосп одарського підприємства по е нергетиці та електрифікації "Райагропроменерго" про прип инення юридичної особи відм овлено.

Лубенська ОДПІ, не погодивш ись з постановою суду першої інстанції, подала апеляційн у скаргу, вважає, що рішення су ду не відповідає дійсним обс тавинам справи, судом невірн о застосовано і порушено нор ми матеріального та процесуа льного права та просить суд а пеляційної інстанції постан ову Полтавського окружного а дміністративного суду від 26.01 .2011року скасувати , прийняти но ву, якою позовні вимоги задов ольнити.

Сторони в судове засідання не з' явилися, про час та місц е розгляду апеляційної скарг и були повідомлені належним чином, про що свідчать поштов і повідомлення про отримання повісток про виклик.

Суд апеляційної інстанції , відповідно до вимог ч. 1 п. 2 ст. 197 КАС України, розглядає дану справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю - доповіда ча, дослідивши доводи апел яційної скарги, постанову су ду першої інстанції, розглян увши надані письмові докази в їх сукупності, колегія судд ів вважає, що апеляційна скар га задоволенню не підлягає.

Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено у с уді апеляційної інстанції , щ о Гребінківське районне міжг осподарське підприємство по енергетиці та електрифікаці ї "Райагропроменерго" (іденти фікаційний код 05510036)

07.07.1997 зареєстроване Гребінкі вською районною державною ад міністрацією Полтавської об ласті .

Гребінківським відділення м Лубенської ОДПІ відповідач взятий на облік як платник по датків і зборів (обов' язков их платежів).

Відповідач і на цей час має правовий статус юридичної ос оби.

Відповідно до копії довідк и з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців, 29.09.2010 внесен о запис про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої ін станції виходив з того , що вищ евказаний запис не є підстав ою для ухвалення судового рі шення про припинення юридичн ої особи у відповідності до ч астини 2 статті 38 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, тому суд не знаходить фактичних підс тав для задоволення позову.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції щодо відмови у задов оленні позовних вимог, виход ячи з наступного.

Функції та повноваження ор ганів держаної податкової сл ужби в Україні встановлені с т. 10, 11 Закону України від 04.12.1990 рок у № 509-ХІІ «Про державну податк ову службу в Україні» (далі - Закон № 509).

Основним завданням (функці єю) державних податкових інс пекцій в районах у містах є зд ійснення контролю за додержа нням законодавства про подат ки, інші платежі, сплатою (надх одженням) таких податків, збо рів.

Тобто, податкові інспекції є державними органами, що заб езпечують дотримання податк ового та іншого законодавств а, пов' язаного з надходженн ям коштів до бюджетів.

Отже, підставою для звернен ня податкового органу з позо вом до суду про припинення юр идичної особи може бути непо дання такою особою податково ї звітності до податкового о ргану протягом одного року в ідповідно до ч.2 ст.38 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-І У (далі -Закон № 755).

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. N 755-ІУ, який набрав чинності 01 .07.2004 р. державна реєстрація юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться де ржавним реєстратором виключ но у виконавчому комітеті мі ської ради міста обласного з начення або у районній, район ній у містах Києві та Севасто полі державній адміністраці ї за місцезнаходженням юриди чної особи або за місцем прож ивання фізичної особи - підпр иємця.

Відповідно до частини 1 стат ті 18 Закону № 755 внесені до Єдин ого державного реєстру відом ості вважаються достовірним и і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки д о них не внесено відповідних змін.

Частиною 8 статті 21 Закону № 7 55 встановлено, що виписка з Єд иного державного реєстру не видається юридичній особі у разі наявності запису про її відсутність за своїм місцез находженням або відсутність підтвердження відомостей пр о юридичну особу.

Підстави для постановленн я судового рішення про припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи, визначені ч. 2 ст . 38 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в”від 15 травня 2003 року N 755-IV, з наст упними змінами та доповнення ми.

Частиною 2 ст. 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» передбаче ні підстави для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним місцезнаходженням.

Повноважень щодо зверненн я з позовом до суду про припин ення юридичної особи, у зв'язк у із внесенням до державного реєстру відомостей про відс утність особи за місцезнаход женням, орган податкової слу жби не має.

Згідно ст. 110 Цивільного коде ксу України, юридична особа л іквідується за рішенням суду про визнання судом недійсно ї державної реєстрації юриди чної особи через допущені пр и її створенні порушення, які не можна усунути, а також в ін ших випадках, встановлених з аконом.

При цьому, частина друга ціє ї ж статті визначає, що вимога про ліквідацію юридичної ос оби на таких підставах, може б ути пред'явлена до суду орган ом, що здійснює державну реєс трацію, а також учасником юри дичної особи.

Позивач не відноситься до п ерелічених осіб.

За вказаних умов, колегія су ддів зазначає, що орган подат кової служби в порушення ч. 2 с т. 19, ст. 57 Конституції України, З акону № 509 перевищив свої повн оваження при зверненні до су ду з позовом про припинення ю ридичної особи відповідача н а підставі того, що були внесе ні в держреєстр відомості пр о відсутність його за місцем знаходження.

Отже, суд першої інстанцій д ійшли вірного висновку про в ідсутність підстав для припи нення юридичної особи , оскіл ьки матеріали справи не міст ять доведених обставин, які є підставами для скасування д ержавної реєстрації суб' єк та господарювання.

Враховуючи вищенаведене, д оводи апеляційної скарги є п омилковими та не спростовуют ь правомірність висновків су ду першої інстанції.

Враховуючи вищезазначене, суд апеляційної інстанції п огоджується повністю із висн овком суду першої інстанції, так як обставини справи вста новлені правильно, докази до сліджені вірно, відповідно р ішення ухвалено з дотримання м норм матеріального і проце суального права, правова оці нка обставинам у справі дана вірно, тому судове рішення не підлягає скасуванню, апеляц ійна скарга не підлягає задо воленню.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 КАС України, колегія с уддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Лубен ської ОДПІ Полтавської облас ті залишити без задоволення.

Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 26.01.2011р. по справі № 2а-6231/10/1 670 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.

Головуючий суддя (підпис) Мельнікова Л.В.

Судді (підпис)

(підпис) Подобайло З.Г.

Григ оров А.М.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Подобайло З.Г.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2011
Оприлюднено19.09.2011
Номер документу18155398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6231/10/1670

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 26.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 03.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні