Постанова
від 19.01.2011 по справі 2а-9692/10/1870
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІС ТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 січня 2011 р. Спр ава № 2а-9692/10/1870

Сумський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Глазька С.М.,

за участю секретаря судово го засідання - Чикалової М.С.,

представника позивача - Г руздо Т.С.

представника відповідача - Басової О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду в м. Суми адміністрат ивну справу за позовом Сумсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Підприємства облспо живспілки Охтирського цегел ьного заводу про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені у загально му розмірі 10606 грн. 30 коп.,-

В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звернулося до су ду з позовом, в якому просить с тягнути з Підприємства облсп оживспілки Охтирського цеге льного заводу адміністрати вно-господарські санкції та пеню у загальному розмірі 10606 г рн. 30 коп.

Свої вимоги позивач мотиву є тим, що відповідач, всупереч вимог ст. 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» маю чи середньооблікову чисельн ість працюючих інвалідів мен ше ніж встановлено нормативо м, передбаченим ст. 19 даного За кону, не сплатив у передбачен ому Законом розмірі до 16 квітн я 2008 року 9915 грн. 52 коп. адміністра тивно-господарських санкцій . За порушення строків сплати адміністративно-господарсь ких санкцій була нарахована пеня в розмірі 690 грн. 78 коп. На мо мент звернення з позовом до с уду заборгованість відповід ачем сплаченою не була.

Представник відповідача н адав суду відзив на позовну з аяву (а.с.11-13) у якому він зазнача в, що згідно звіту (форма 10-ПІ) у підприємства відповідача се редньооблікова чисельність штатних працівників в 2007 році становила 58 осіб, а тому згідн о ст. 19 Закону України "Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні" кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів в 2007 році ви значена - 2 місця. Фактично сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів - штатних працівників, які мали інвалі дність та були зайняті на під приємстві у 2007 p., склала 1 особа. Згідно листа Охтирського міс ькрайонного центру зайнятос ті № 02/1131 від 31 жовтня 2008 року вба чається, що відповідач вказ ував про потребу в працівн иках-інвалідах, що свідчить п ро належне інформування цент ру зайнятості про наявність вільних робочих місць на йог о підприємстві та потребу у н аправленні йому центром зайн ятості інвалідів для працевл аштування. Також відповідач зазначає, що Охтирським місь крайонним центром зайнятост і інваліди для працевлаштува ння на підприємство відповід ача не направлялися, як і не бу ло безпосереднього звернен ня інвалідів до відповідача для працевлаштування. Отже в ідповідач своєї вини у безді яльності щодо працевлаштува ння інвалідів не вбачає та пр осить у задоволенні позову в ідмовити.

Також представником відпо відача було надано суду дода ткові пояснення по справі (а.с .24), в яких він зазначає, що в 2007 ро ці на ПО Охтирський цегельни й завод працювало два інвалі ди: ОСОБА_3, який був прийня тий на роботу згідно наказу № 21-к від 02 квітня 2007 року, а звільн ений 20 грудня 2007 року згідно на казу № 212-к по закінченню вироб ничого сезону. Останній явля ється інвалідом 3 групи, що під тверджується посвідченням с ерія НОМЕР_1 від 21 березня 2 003 року. Також працював ОСОБА _4, який був прийнятий на робо ту 08 травня 2007 року згідно нака зу № 55-к від 10 травня 2007 pоку, а зві льнений з роботи 31 грудня 2007 ро ку наказ № 219-к по закінченню ви робничого сезону. Останній я вляється інвалідом 2 групи, що підтверджується посвідченн ям НОМЕР_2 від 06 жовтня 2000 ро ку.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги з вищезазначених підстав підтримала у повному обсязі, додатково пояснила, що забор гованість на момент розгляду справи відповідачем не пога шена, тому просила стягнути ї ї в судовому порядку.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечувала з підстав викладених у відзиві на позо вну заяву та додаткових пояс неннях по справі.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивш и докази в їх сукупності, суд в важає за необхідне позов зад овольнити, виходячи з наступ ного.

В судовому засіданні встан овлено, що Підприємство облс поживспілки Охтирського цег ельного заводу, зареєстрован е як юридична особа та відпов ідно до вимог Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» (далі по тексту - Закон) пере буває на обліку за місцем реє страції в СОВ Фонду соціальн ого захисту інвалідів, що під тверджується поясненнями пр едставників сторін.

Відповідно до ст. 4 Закону ді яльність держави щодо інвалі дів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх здоров'я, матеріальн ому забезпеченні, посильній трудовій та громадській діял ьності.

Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач) виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Постановою Господарського суду Сумської області від 10 г рудня 2008 року по справі № АС 9/659-08 (а.с.51-52) було відмовлено в задов оленні позову Сумського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів до Підприємства облспоживспіл ки Охтирського цегельного за воду про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені у загальному розмір і 10606 грн. 30 коп.

Постановою Харківського а пеляційного адміністративн ого суду від 30 липня 2009 року по с праві № 22-а-7286/09 (а.с.92-95) було задово лено апеляційну скаргу Сумсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів, скасовано постанову Г осподарського суду Сумської області від 10 грудня 2008 року по справі № АС 9/659-08 та прийнято нов у постанову, якою позов Сумсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів задоволено та стягнуто з Підприємства облспоживспі лки Охтирського цегельного з аводу на користь Сумського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інваліді а дміністративно-господарськ і санкції та пеню у загальном у розмірі 10606 грн. 30 коп.

Ухвалою Вищого адміністра тивного суду України від 18 лис топада 2010 року по страві № К-38486/09 (а.с.123-124) касаційну скаргу Підпр иємства облспоживспілки Охт ирського цегельного заводу з адоволено частково, постанов у Господарського суду Сумськ ої області від 10 грудня 2008 року по справі № АС 9/659-08 та постанову Харківського апеляційного а дміністративного суду від 30 л ипня 2009 року по справі № 22-а-7286/09 ск асовано, справу направлено н а новий розгляд до суду першо ї інстанції.

Як вбачається з листа Охтир ського міськрайонного центр у зайнятості від 31 жовтня 2008 ро ку № 02/1131 (а.с.15), Підприємством обл споживспілки Охтирського це гельного заводу було подано звіт про наявність вакансій за формою 3-ПН станом на 01 берез ня 2007 року (а.с.14), однак з матеріа лів справи вбачається, що зві тів про наявність вакансій з а січень, лютий та квітень 2007 ро ку Підприємством облспоживс пілки Охтирського цегельног о заводу до Охтирського місь крайонного центру зайнятост і подано не було.

Статтею 19 Закону для підпри ємств (об'єднань), установ і ор ганізацій незалежно від форм власності і господарювання встановлено норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі 4% від загальної чисельн ості працюючих, а якщо працює від 8 до 25 осіб у кількості 1 роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , самостійно розраховують кі лькість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ві дповідно до нормативу, встан овленого частиною першою ціє ї статті, і забезпечують прац евлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робоч их місць округлюється до ціл ого значення.

Згідно поданого відповіда чем звіту про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів за 2007 рік (а.с.5), середньооблікова к ількість штатних працівникі в облікового складу підприєм ства у 2007 році становила 58 чоло вік, тому відповідно до ст. 19 За кону, норматив числа робочих місць для працевлаштування інвалідів для відповідача ст ановить 2 робочих місця, факти чно ж у 2007 році на підприємстві працювала одна особа, якій ві дповідно до чинного законода вства встановлена інвалідні сть.

З матеріалів справи, а саме з копій трудових книжок (а.с.26,28 ), витягів з наказів (а.с.27,29), копі й посвідчень (а.с.30), вбачається , що інвалід 3 групи ОСОБА_3 працював на Підприємстві обл споживспілки Охтирського це гельного заводу з 02 квітня 2007 р оку по 20 грудня 2007 року та інвал ід 2 групи ОСОБА_4, працював на Підприємстві облспоживсп ілки Охтирського цегельного заводу з 08 травня 2007 року по 31 гр удня 2007 року. Таким чином ОСО БА_3 пропрацював в звітному 2007 році - лише 9 місяців, а ОСОБ А_4 пропрацював в звітному 200 7 році - лише 8 місяців, тобто від працьований термін складає - 17 місяців.

Як вбачається з п. 3.2 Інструкц ії зі статистики кількості п рацівників затвердженої на казом Державного комітету ст атистики України від 28.09.2005 року № 286, середньооблікова кількі сть штатних працівників розр аховується на підставі щоден них даних про облікову кільк ість штатних працівників, як і повинні уточнюватись відпо відно до наказів про прийом, п ереведення працівника на інш у роботу та припинення трудо вого договору. Облікова кіль кість штатних працівників за кожен день має відповідати д аним табельного обліку викор истання робочого часу праців ників, на підставі якого визн ачається кількість працівни ків, які з'явились або не з'яви лись на роботу. Середньооблі кова кількість штатних праці вників за місяць обчислюєтьс я шляхом підсумовування кіль кості штатних працівників об лікового складу за кожний ка лендарний день звітного міся ця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи ви хідні, святкові та неробочі д ні, і ділення одержаної суми н а число календарних днів зві тного місяця. Кількість штат них працівників облікового с кладу за вихідний, святковий і неробочий день приймаєтьс я на рівні облікової кількос ті працівників за попередній робочий день. У випадку двох а бо більше вихідних чи святко вих і неробочих днів підряд к ількість штатних працівникі в облікового складу за кожни й з цих днів приймається на рі вні кількості працівників об лікового складу за робочий д ень, що їм передував.

Отже, на підставі вищевикла деного середньооблікова чис ельність штатних працівникі в облікового складу обрахову ється за наступною формулою: 17 місяців (відпрацьований час інвалідами в 2007 році): 12 місяців (на календарний рік) = 1,42 особи з обмеженими фізичними можлив остями працювало в звітному 2007 році, але за інструкцією зап овнення звіту за формою 10-ПІ в казуються цілі числа при під сумовані середньооблікової чисельності штатних працівн иків із них інвалідів, а тому с ередньооблікова чисельніст ь відпрацьованого часу ОСО БА_3 та ОСОБА_4 не може бра тися до уваги, так як при обчис ленні за правилами математич ного округлення, працювала л ише 1 особа з обмеженими фізич ними можливостями.

Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), уст анови і організації незалежн о від форм власності і господ арювання, де кількість працю ючих інвалідів менша ніж уст ановлена нормативами зазнач еними вище, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду України соціального захис ту інвалідів штрафні санкції , сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві (в об'єднанні), в у станові, організації за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.

Представник відповідача щ одо не надання звітів до цент ру зайнятості зазначав, що ві дповідач потребує працівник ів з березня по грудень, врахо вуючи сезонну специфіку виро бництва, а тому, як вказав пред ставник відповідача, в січні та лютому 2007 року на підприємс тві працювало 10 чоловік, тобто більше 8, що зобов'язувало від повідача працевлаштувати од ного інваліда.

Однак з матеріалів справи в бачається, що інвалід був пра цевлаштований на підприємст во лише 02 квітня 2007 року, а в січн і та лютому 2007 року на підприєм стві не працювало жодного ін валіда, проте звітів про наяв ність вакансій за січень та л ютий 2007 року Підприємством об лспоживспілки Охтирського ц егельного заводу до центру з айнятості подано не було.

Таким чином, судом встановл ене правопорушення з боку ві дповідача, яке виявилося у то му, що відповідач не надав дер жавній службі зайнятості інф ормацію, необхідну для орган ізації працевлаштування інв алідів за січень, лютий та кві тень 2007 року, не забезпечив вст ановленого нормативу робочи х місць та не перерахував у по вному обсязі встановлені Зак оном адміністративно-господ арські санкції за нестворене 1 робоче місце у розмірі 9915 грн . 52 коп. (середньорічна заробіт на плата штатного працівника помножена на кількість неза йнятих робочих місць, призна чених для забезпечення праце влаштування інвалідів).

Стаття 20 Закону передбачає, що порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій тягне за собою н арахування пені. Пеня обчисл юється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Нац іонального банку України, що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк.

Як вбачається з розрахунку суми позову (а.с.4) та пояснень п редставника позивача за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій відповідачу була нарахо вана пеня в розмірі 690 грн. 78 коп .

Оскільки судом було встано влено, що мало місце правопор ушення з боку відповідача та враховуючи, що відповідачем сума адміністративно-господ арських санкцій за нестворен е 1 робоче місце для працевлаш тування інваліда в 2007 році у ро змірі 9915 грн. 52 коп. та пеня у роз мірі 690 грн. 78 коп., станом на моме нт розгляду не погашені, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача щодо стягнення з Підприємства облспоживспіл ки Охтирського цегельного за воду адміністративно-господ арських санкцій та пені є обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в Сумського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Підприємства облспоживспілки Охтирськог о цегельного заводу про стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій та пені у за гальному розмірі 10606 грн. 30 коп. - задовольнити в повному обсяз і

Стягнути з Підприємства об лспоживспілки Охтирського ц егельного заводу (і.к.01733733) на ко ристь Сумського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 9915 грн. 52 коп. та пеню у р озмірі 690 грн. 78 коп., загальний р озмір стягнення 10606 грн. 30 коп.

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі апеляційної скарги на п останову суду протягом десят и днів з дня отримання к опії повного тексту постанов и.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Суддя С.М . Глазько

Повний текст постанов и складений 24 січня 2011 року

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2011
Оприлюднено31.01.2011
Номер документу13542427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9692/10/1870

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні