Ухвала
від 11.05.2011 по справі 2а-9692/10/1870
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2011 р. Справа № 2а-9692/10/1870

Колегія суддів Харківсько го апеляційного адміністрат ивного суду

у складі: головуючого судді : Кур ило Л.В.

суддів: Р єзнікової С.С.

Макаренко Я.Н .

розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Підприємст ва облспоживспілки Охтирськ ого цегельного заводу на пос танову Сумського окружного а дміністративного суду від 19. 01.2011р. по справі № 2а-9692/10/1870

за позовом Сумського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів

до Підприємства облспо живспілки Охтирського цегел ьного заводу

про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені.,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Сумське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів, зверну вся до Сумського окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом до Підп риємства облспоживспілки «О хтирський цегельний завод» в якому просив:

- стягнути з відповідача на користь Сумського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї у розмірі 9915,52 грн.;

- стягнути з відповідача на користь Сумського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів пеню за п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій у розмірі 690,78 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що відповідач, всупереч вимо гам ст. 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», маючи середньооблікову чисельніс ть працюючих інвалідів менше ніж встановлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Зако ну, не сплатив до 16.04.2008 року суму адміністративно-господарсь ких санкцій в розмірі 9915,52 грн. З а порушення строків сплати а дміністративно-господарськ их санкцій відповідачу нарах ована пеня в сумі 690,78 грн.

Відповідачем ні адміністр ативно-господарські санкції , ні пеня не сплачені.

Постановою Господарського суду Сумської області від 10.12.2 008 року по справі № АС 9/659-08 відмов лено в задоволені позову Сум ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Підприємства обл споживспілки «Охтирський це гельний завод» про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені у загальн ому розмірі 10606,30 грн. (а. с. 51-52).

Постановою Харківського а пеляційного адміністративн ого суду від 30.07.2009 року по справ і № 22-а-7286/09 задоволено апеляційн у скаргу Сумського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів. Скасова но постанову Господарського суду Сумської області від 10.12.2 008 року по справі № АС 9/659-08 та прий нято нову постанову, якою поз ов Сумського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів задоволено і с тягнуто з Підприємства облсп оживспілки «Охтирський цеге льний завод» на користь Сумс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 9915 ,52 грн. та пеню за порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій у ро змірі 690,78 грн. (а. с. 92-95).

Ухвалою Вищого адміністра тивного суду України від 18.11.2010 р оку по справі № К-38486/09, касаційну скаргу Підприємства облспож ивспілки «Охтирський цегель ний завод» задоволено частко во, постанову Господарського суду Сумської області від 10.12.2 008 року по справі № АС 9/659-08 та пост анову Харківського апеляцій ного адміністративного суду від 30.07.2009 року по справі № 22-а-7286/09 с касовано, справу направлено на новий розгляд до суду перш ої інстанції (а. с. 123-124).

Постановою Сумського окру жного адміністративного суд у від 19 січня 2011 р. позов Сумськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів задоволено в повному об сязі.

Стягнуто з Підприємства об лспоживспілки «Охтирський ц егельний завод» на користь Сумського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції у розм ірі 9915,52 грн. та пеня у розмірі 690,7 8 грн., загальний розмір стягне ння 10606,30 грн.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інста нції, подав апеляційну скарг у, в якій просить скасувати ос каржувану постанову та прийн яти нову, якою в задоволенні п озову відмовити.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги відповідач по силається на порушення судом першої інстанції норм матер іального права, а саме: ст.ст. 18, 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні", Порядку подан ня підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів та інформації, необ хідної для організації їх пр ацевлаштування, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 31.01.2007 року № 70, а також на неповне з' ясуванн я обставин, що мають значення для вирішення справи.

Представники сторін у судо ве засідання суду апеляційно ї інстанції не з' явились, пр о дату, час та місце апеляційн ого перегляду справи повідом лені своєчасно та належним ч ином, причини неявки не повід омили.

За таких обставин, суд апел яційної інстанції, у відпові дності до ч. 1 ст. 197 КАС України, р озглядає справу у порядку пи сьмового провадження за наяв ними у справі доказами.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарг и, дослідивши письмові доказ и, колегія суддів вважає, що ап еляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підс тав.

Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено у с уді апеляційної інстанції, щ о відповідно до форми 10-ПІ «Зв іту про зайнятість та працев лаштування інвалідів» від 21.03 .2008 року за 2007 рік середньооблік ова кількість штатних праців ників облікового складу Підп риємства облспоживспілки «О хтирський цегельний завод» с тановила 58 осіб, з них середнь ооблікова чисельність факти чно працюючих інвалідів - 1 о сіб, а також кількість інвалі дів-штатних працівників, які повинні працювати на робочи х місцях, створених, відповід но до вимог ст. 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » - 1 особа.

Відповідачем визначено, що середньорічна заробітна пла та штатного працівника за 2007 р ік становила 910,00 грн. (а.с.5).

Відповідно до відомостей, н аданих Сумським міським цент ром зайнятості, звіт про наяв ність вільних робочих місць для інвалідів Підприємством облспоживспілки «Охтирськи й цегельний завод» подано за формою 3-ПН станом на 01.03.2007 р. Зві ти за січень та лютий 2007 року пі дприємство не подавало (а.с. 14, 1 5).

Згідно розрахунків позива ча, кількість робочих місць, п ризначених для забезпечення працевлаштування інвалідів , відповідно до 4% нормативу - 2 особи, з урахуванням кількос ті незайнятих робочих місць , призначених для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів (2-1=1 чоловік) і середньої річ ної заробітної плати штатног о працівника (633100:58=10915,52 грн.), сума а дміністративно-господарськ их санкцій склала 9915,52 грн. (10915,52х 1-1000=9915,52 грн.) (а. с. 4).

Підприємством облспоживсп ілки «Охтирський цегельний з авод» не сплачена визначена сума адміністративно-господ арських санкцій, у зв' язку з чим Сумським обласним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів нарахована пе ня в сумі 690,78 грн.

Задовольняючи позовні вим оги позивача, суд першої інст анції виходив з того, що Підпр иємством облспоживспілки «О хтирський цегельний завод» н е надано державній службі за йнятості інформації, необхід ної для організації працевла штування інвалідів за січень , лютий та квітень 2007 року, не за безпечено встановленого нор мативу робочих місць та не пе рераховано у повному обсязі встановлені Законом адмініс тративно-господарські санкц ії за нестворене одне робоче місце у розмірі 9915,52 грн., що скл адає середньорічну заробітн у плату штатного працівника помножену на кількість незай нятих робочих місць, признач ених для забезпечення працев лаштування інвалідів, чим по рушено вимоги ст.ст. 18, 19, 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні».

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, виходячи з н аступного.

Статтею 18 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» встановлено, що забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування та оплачувану ро боту, в тому числі з умовою пр о виконання роботи вдома, зд ійснюється шляхом їх безпо середнього звернення до під приємств, установ, організа цій чи до державної служ би зайнятості.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у розмірі чоти рьох відсотків середньооблі кової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб, - у кількості одного роб очого місця.

Відповідно до ч. 3 ст. 19 цього З акону, виконанням нормативу робочих місць у кількості, ви значеній згідно з частиною п ершою цієї статті, вважаєтьс я працевлаштування підприєм ством, установою, організаці єю, у тому числі підприємство м, організацією громадських організацій інвалідів, фізич ною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основн им.

Згідно зі звітом відповіда ча за 2007 рік, середньооблікова кількість штатних працівник ів у 2007 році становила 58 осіб, з них середньооблікова чисель ність фактично працюючих інв алідів - 1 осіб, а також кільк ість інвалідів-штатних праці вників, які повинні працюват и на робочих місцях, створени х відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» - 1 особа.

Як свідчать письмові доказ и, за період 2007 року на Підприєм стві облспоживспілки «Охтир ський цегельний завод» працю вали ОСОБА_2, інвалід 3 гру пи, з 02.04.2007 року по 20.12.2007 року та О СОБА_3, інвалід 2 групи, з 08.05.2007 р оку по 31.12.2007 року, що підтверджу ється копіями трудових книжо к, витягами з наказів, копіями посвідчень (а. с. 26, 28, 27, 29, 30,).

Отже, ОСОБА_2 пропрацюва в в звітному 2007 році - 9 місяці в, а ОСОБА_3 -8 місяців, тобто відпрацьований термін склад ає 17 місяців.

Як вбачається з п. 3.2 та п.п. 3.2.1 п . 3.2 Інструкції зі статистики к ількості працівників, затвер дженої наказом Держкомстати стики України від 28.09.2005 року № 286, середньооблікова кількість штатних працівників розрахо вується на підставі щоденних даних про облікову кількіст ь штатних працівників, які по винні уточнюватись відповід но до наказів про прийом, пере ведення працівника на іншу р оботу та припинення трудовог о договору. Облікова кількіс ть штатних працівників за ко жен день має відповідати дан им табельного обліку викорис тання робочого часу працівни ків, на підставі якого визнач ається кількість працівникі в, які з'явились або не з'явили сь на роботу. Середньообліко ва кількість штатних працівн иків за місяць обчислюється шляхом підсумовування кільк ості штатних працівників обл ікового складу за кожний кал ендарний день звітного місяц я, тобто з 1 по 30 або 31 число (для л ютого - по 28 або 29), включаючи вих ідні, святкові та неробочі дн і, і ділення одержаної суми на число календарних днів звіт ного місяця. Кількість штатн их працівників облікового ск ладу за вихідний, святковий і неробочий день приймається на рівні облікової кількості працівників за попередній р обочий день. У випадку двох аб о більше вихідних чи святков их і неробочих днів підряд кі лькість штатних працівників облікового складу за кожний з цих днів приймається на рів ні кількості працівників обл ікового складу за робочий де нь, що їм передував.

Отже, на підставі викладено го, середньооблікова чисельн ість штатних працівників обл ікового складу обраховуєтьс я за наступною формулою: 17 міс яців (відпрацьований час інв алідами в 2007 році): 12 місяців (кал ендарний рік) = 1,42 особи з обмеж еними фізичними можливостям и працювало в звітному 2007 році , але за інструкцією заповнен ня звіту за формою 10-ПІ, вказую ться цілі числа при підсумов уванні середньооблікової ч исельності відпрацьованого часу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 не може братися до уваги, оскі льки при обчисленні за прави лами математичного округлен ня, працювала лише 1 особа з об меженими фізичними можливос тями.

З урахуванням викладеного , судом першої інстанції прав омірно зроблено висновок, що норматив числа робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів для відповідача станови ть два робочих місця, проте у 2 007 році на підприємстві працюв ала одна особа, якій, відповід но до чинного законодавства, встановлена інвалідність.

Згідно зі ст. 20 цього Закону, підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Нац іонального банку України, що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк.

Середньорічна заробітна п лата працівника за 2007 рік на пі дприємстві становила 10915,52 грн. (633100,00 грн. (фонд оплати праці шта тних працівників) : 58 (середньо облікова чисельність штатни х працівників облікового скл аду)= 10915,52 грн.)

Сума адміністративно-госп одарських санкції визначена позивачем у розмірі 9915,52 грн.

Станом на 06.10.2008 року сума адмі ністративно-господарської с анкції відповідачем не сплач ена.

Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку, сума пені за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій за період з 16.04.2008 р оку по 06.10.2008 року (174 дн.), виходячи з 120 відсотків річних обліково ї ставки Національного банку України, становить 690,78 грн. (а.с. 4).

Ні до суду першої інстанції , ні до суду апеляційної інста нції Підприємством облспожи вспілки «Охтирський цегельн ий завод» не надано належних доказів на підтвердження сп лати визначеної адміністрат ивно-господарської санкції т а пені.

Згідно абзацу 2 п. 2 ст. 19 Закону України «Про зайнятість нас елення», державна служба зай нятості має право одержувати від підприємств, установ і ор ганізацій, незалежно від фор м власності, адміністративні дані про наявність вакантни х робочих місць, у тому числі призначених для працевлашту вання інвалідів, характер та умови праці на них, про всіх в ивільнюваних, прийнятих і зв ільнених працівників та інфо рмацію про передбачувані змі ни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можут ь призвести до вивільнення п рацівників.

Відповідно до п. 2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 31.01.2007 № 70, інфо рмацію про наявність вільних робочих місць (вакантних пос ад) для працевлаштування інв алідів роботодавці подають ц ентру зайнятості за місцем ї х реєстрації як платників ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Як свідчать письмові доказ и, відповідачем надано до Охт ирського міськрайонного цен тру зайнятості звіт про наяв ність вільних робочих місць для інвалідів лише станом на 01.03.2007 року (а.с. 15)

На порушення вказаної прав ової норми, відповідачем за с ічень та лютий 2007 року не надан о інформації про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів до центру зайн ятості за місцем реєстрації підприємства.

Ні до суду першої, ні до суду апеляційного інстанції, від повідачем не надано беззапер ечних доказів, які б спростов ували даний факт.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

З огляду на викладене, суд п ершої інстанції правомірно д ійшов висновку про те, що відп овідачем не були виконані ви моги законодавства щодо прий няття заходів для працевлашт ування інвалідів, а тому, у ві дповідності до ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», відповідач зобов' яза ний сплачувати адміністрати вно-господарські санкції до Сумського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів.

Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни, судове рішення повинно бу ти законним та обґрунтованим .

Колегія суддів вважає, що по станова суду першої інстанці ї від 19.01.2011р. відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсу тні підстави для її скасуван ня та задоволення апеляційни х вимог відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд апеляційно ї інстанції залишає апеляцій ну скаргу без задоволення, а п останову або ухвалу суду - б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, ко легія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інст анції, вважає, що суд дійшов ви черпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосува в до спірних правовідносин с торін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, ч. 1 ст. 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Під приємства облспоживспілки О хтирського цегельного завод у залишити без задоволення.

Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 19.01.2011р. по справі № 2а-9692/10/1870 за лишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.

Головуючий суддя (підпис) Курило Л.В.

Судді (підпис)

(підпис) Рєзнікова С.С.

Мака ренко Я.М.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Рєзнікова С.С.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18877451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9692/10/1870

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні