ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2011 р. Справа № 2-а-5027/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Жданкін ої Наталії Володимирівни ,
при секретарі судового зас ідання: Колос Мирославі Сер гіївні
за участю представників ст орін:
позивача : Рижавсь кого С.С.
відповідача : Дудник а Д.О.
свідка: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: приватного а кціонерного товариства "Ліде р"
до: Бершадської міжрай онної державної податкової і нспекції.
про: скасування рішення
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звер нулось приватне акціонерне т овариство "Лідер" з адміністр ативним позовом до Бершадськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції про скасув ання податкових повідомлень -рішеннь.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Бершадською МДПІ було проведено перевірку ПрАТ "Лі дер" та на підставі акта про ре зультати планової перевірки від 15.11.2010 року № 435/23/328354000 винесено п одаткове повідомлення-рішен ня від 24.11.2010 року № 0000502301/0 та №0000512301/0, я кими донараховано податкови х зобов'язань з податку на при буток у сумі 41708,0 грн., і відпові дно застосовано штрафні санк ції в розмірі 14888,8 грн. та податк у на додану вартість 9505,0 грн. і з астосовано штрафні санкції в розмірі 5322,5 грн. Позивач не по годжується з вказаними рішен нями, вважає їх незаконними т а такими, що підлягають скасу ванню.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав повністю та посилаючись на обставини викладені в поз овній заяві, просив суд задов ольнити позовні вимоги в пов ному обсязі.
У судовому засіданні предс тавник відповідача позов не визнав, про що надав письмові заперечення.
У судове засідання у якості свідка за клопотання відпов ідача було викликано головно го державного податкового ре візора-інспектора відділу по даткового контролю юридични х осіб Бершадської МДПІ О СОБА_1, яка безпосередньо зд ійснювала перевірку позивач а. Свідок зазначила, що переві рка здійснювалась відповідн о до норм чинного законодавс тва. Виявленні в ході її пров едення порушення були відобр ажені в акті перевірки.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши докази в їх с укупності, суд встановив.
Як вбачається із матеріалі в справи, 26.06.2010 року ЗАТ "Цеоліт " було переіменоване у ПрАТ "Лі дер"( ідентифікаційний код 32835 400)
Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би серія А 01 № 286150, ПрАТ "Лідер" роз ташоване за адресою: вул. Чкал ова 1, с. Флорине, Бершадського району, Вінницької області т а взято на облік в органах ДП С 21.02.2004 року. Підприємство являє ться платником податків на з агальних підставах.
Бершадською МДПІ було пров едено перевірку ПрАТ "Лідер" з а наслідками якої складено а кт перевірки від 15.11.2010 року № 435/23/3 2835400 та на підставі якого винес ено податкові повідомлення -рішення від 24.11.2010 року № 0000502301/0 та №0000512301/0. Перевірка була прове дена головним державним пода тковим ревізором-інспекторо м відділу податкового контро лю юридичних осіб Бершадськ ої МДПІ, інспектором податко вої служби І рангу - ОСОБА_1 , старшим державним податков им ревізором-інспектором від ділу податкового контролю юр идичних осіб, інспектором по даткової служби ІІ рангу - М атвієнком С.В. та начальник ом відділу погашення простро чених податкових зобов'язань , радником податкової служби ІІІ рангу - Десятник Н.М. на підставі направлення №53 від 31.08.2010 року, виданого Бершадсько ю МДПІ та відповідного плану -графіку проведення планови х виїзних перевірок суб'єкті в господарювання з питань до тримання вимог податкового з аконодавства за період з 01.01.2009 р оку по 30.06.2010 року, валютного та і ншого законодавства за періо д з 01.01.2009 року по 30.06.2010 року.
Перевіркою встановлено на ступні порушення:
- п.3.1. ст. 3, п.п.5.2.1, п.п.5.3.9 п. 5.3 ст.5 Зако ну України від 22.05.1997 року №283/97-ВР " Про оподаткування прибутку п ідприємств" (зі змінами та доп овненнями), в результаті чого підприємством занижено под аток на прибуток на 41708,0 грн., в т ому числі: за І квартал 2009 року - 11882,0 грн. та за ІІ квартал 2010 року - 29826,0 грн.
- п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану варті сть" № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. (із змінами та доповненнями), а саме: підп риємством до складу податков ого кредиту віднесено операц іїї з ПДВ , якиі не непов'язани й з господарською діяльністю , в тому числі:
- по операціях з продажу тов арів (робіт, послуг) між ПрАТ "Л ідер" та ДП "Бершадський спирт овий завод" на суму 256880,0 грн. в т. ч . ПДВ 42813,33 грн.;
- по операціях з придбання т оварів (робіт, послуг) між ПрАТ "Лідер" та ДП "Агро По" на суму 2568 80,0 грн. в т. ч. ПДВ 42813,33 грн.
На підставі вищезазначено го, відповідачем прийнято по даткове повідомлення-рішенн я № 0000502301/0 від 24.11.2010 року , яким було позивачу донараховано подат ку на прибуток у сумі 56596,8 грн., з яких 41708,0 грн. - за основним плат ежем, 14888,8 грн. - штрафна (фінансо ва) санкція та податкове пові домлення-рішення № 0000512301/0 від 24.11.2 010 року , яким позивачу нарахов ано ПДВ на суму 14827,5 грн., з яких 950 5,0 грн. - за основним платежем, 5322 ,5 грн. - штрафна (фінансова) санк ція.
Не погоджуючись з вищезазн аченими податковим повідомл енням-рішенням , позивач скор истався своїм правом оскаржи ти його в судовому порядку, зв ернувшись з даним позовом до Вінницького окружного адмін істративного суду.
Як вбачається із матеріалі в справи, підставою для винес ення податкового повідомлен ня-рішення від 24.11.2010 року №0000502301/0 стало порушення ПрАТ "Лідер " вимог п.5.1 ст. 5 Закону України "П ро оподаткування прибутку пі дприємств".
Так, на ст.. 10 акту перевірки з азначено , що позивач включив до складу валових витрат вар тість послуг по зберіганню т а відвантаженню кукурудзи зг ідно акта здачі-прийняття ро біт від ТОВ "Бершадське ХПП", (а.с.10, 26) та придбання матеріалі в від ДП «Бершадський спирто вий завод» , які не пов' язані з господарською діяльністю позивача.
Факт безпідставності відн есення до складу валових вит рат вартості матеріалів, отр иманих від ДП «Бершадський с пиртовий завод», позивачем н е оспорюється, проте щодо без підставності включення до с кладу валових витрат вартост і послуг по зберіганню та від вантаженню кукурудзи згідно акта здачі-прийняття робіт від ТОВ "Бершадське ХПП"- пози вач заперечує.
Визначаючись щодо правомі рності заявлених вимог, суд в иходив з наступного.
Відповідно до п.5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств" валові витрати виробництва та обі гу - сума будь-яких витрат пл атника податку у грошовій, м атеріальній або нематері альній формах, здійснювани х як компенсація вартості т оварів (робіт, послуг), які пр идбаваються (виготовляються ) таким платником податку для їх подальшого використа ння у власній господарській діяльності.
У судовому засіданні предс тавник позивача пояснив суду , що дійсно, станом на 27.02.2009 року зерно кукурудзи, яке знаходи лось на зберіганні у ТОВ «Бер шадське ХПП» було продано ДП «Бершадський спиртовий заво д» ( а.с. 25). Але так як у ДП «Берша дський спиртовий завод» на т ой час були відсутні кошти на оплату послуг по зберіганню цього зерна, то в усному поряд ку була досягнута домовленіс ть про те, що ПрАТ "Лідер" буде оплачувати зберігання товар у на ТОВ «Бершадське ХПП», від повідно до укладених раніше договорів складського збері гання ( а.с. 28-35).
Проте , відповідно до. п. 4.1 вищ езазначених договорів склад ського зберігання, оплата за цими договорами здійснюєтьс я до проведення видачі проду кції або її переоформлення, а ле не рідше одного разу на міс яць. В даному випадку , відпові дно до накладної № 3 від 27.02.2009 рок у відбулося переоформлення п родукції від ПрАТ «Лідер» на ДП «Бершадський спиртовий з авод», а відтак оплату за збер ігання продукції, у межах сво єї господарської діяльності , повинен був здійснювати ДП «Бершадський спиртовий заво д».
Таким чином перевіряючими підставно було встановлено порушення п.п. 5.2.1, 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закон у України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підп риємств» із змінами та допов неннями, та правомірно винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0000502301/0 від 24.11.2010 року.
Підставою для винесення по даткового повідомлення-ріше ння від 24.11.2010 року № 0000512301/0 стало по рушення позивачем п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст . 7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. із змінами та доповненн ями, а саме те, що позивачем до складу до складу податковог о кредиту віднесено суми ПДВ , згідно податкових накладни х отриманих від ТОВ "Бершадсь ке ХПП", код ЄДРПОУ35996410 та ДП "Бер шадський спиртовий завод" , ко д ЄДРПОУ 05459097, які непов'язані з господарською діяльністю (а. с.17).
В той же час, суд звертає ува гу, що відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 с т. 17 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” - у разі коли контрол юючій орган самостійно донар аховує суму податкового зобо в'язання платника податків з а підставами, викладеними у п ідпункті "б" підпункту 4.2.2 пункт у 4.2 статті 4 цього Закону (а сам е: дані документальних перев ірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях), такий платник п одатків зобов'язаний сплатит и штраф у розмірі десяти відс отків від суми недоплати (зан иження суми податкового зобо в'язання) за кожний з податков их періодів, установлених дл я такого податку, збору (обов'я зкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та з акінчуючи податковим період ом, на який припадає отриманн я таким платником податків п одаткового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.
Враховуючи вищенаведене, в ідповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю України, з використанням п овноважень з метою, з якою ці п овноваження надані, обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення.
З урахуванням вищевикладе ного, суд дійшов висновку, що о скаржувані податкові повідо млення-рішення, яким визначе ні податкові зобов'язання по податку на додану вартість т а податку на прибуток є обґру нтованими та правомірними, а тому відсутні підстави для ї х скасування.
Частина друга статті 19 Конс титуції України зобов'язує о ргани державної влади діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією України т а законами України.
Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого суб' єкти владних повноважень зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.
Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х ст. 72 КАС України. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб' єкта владних повноважень обов' язок щод о доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіял ьності покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.
В судовому засіданні встан овлено, що оскаржувані дії ві дповідача відповідають крит еріям щодо правомірності дій суб' єкта владних повноваже нь, в контексті статті 2 КАС Ук раїни, з боку відповідача над ано достатніх аргументів та доводів, які свідчать, що оска ржоскаржувані рішення прийн яті в межах повноважень пода ткового органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. В той же час позивач не довів обставин в о бґрунтування своїх вимог, в з в' язку з чим суд приходить д о висновку, що в позові слід в ідмовити.
Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, у справах щодо ос карження рішень, дій чи безді яльності суб'єктів владних п овноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони, у тому числі: о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно ; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); своєчасно.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони - суб 'єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документал ьно підтверджені судові витр ати, пов'язані із залученням с відків та проведенням судови х експертиз. З огляду на те, що в процесі розгляду даної спр ави свідки не залучалися і су дова експертиза не призначал ася та, зважаючи на відсутніс ть в матеріалах справи докум ентів на підтвердження відп овідних судових витрат, судо ві витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Постанова суду першої ін станції набирає законної сил и в порядку, визначеному ст. 254 К АС України.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Повний текст постанови о формлено: 31.01.11
Суддя/підпис/ Жданкіна Наталія Володимирі вна
Копія вірна:
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 13573823 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні