Постанова
від 25.01.2011 по справі 2а-3825/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2011 р. м. Чернівці Сп рава № 2а-3825/10/2470

10:30

Чернівецький окружн ий адміністративний суд в ск ладі:

головуючого судді - Бойк о О.Я.;

секретаря судового засіда ння - Олійник О.В.;

за участю:

представника позивача, Дер жавної податкової інспекції в м. Чернівці - Іліки Р.І.;

представника відповідач, Відділу державної реєстраці ї Чернівецької міської ради, - Бартусевич О.В.;

представника третьї особи на стороні відповідача - не з 'явився,

розглянув у відкритому су довому засіданні справу за а дміністративним позовом Дер жавної податкової інспекці ї в м. Чернівці до Відділу дер жавної реєстрації Чернівець кої міської ради про визнанн я неправомірним запису в ЄДР про місцезнаходження ТОВ "За хіденерго ЛТД".

СУТЬ СПОРУ

Державна податкова інспек ція у місті Чернівці звернул ася до адміністративного суд у з позовом про визнання непр авомірним запису в Єдиному д ержавному реєстрі стосовно м ісцезнаходження ТзОВ «Захід енерго ЛТД» (код ЄДРПОУ 32941882) за адресою: м. Чернівці, бульвар Г ероїв Сталінграду, буд. 11а/1 та з обов' язання відділу держав ної реєстрації Чернівецької міської ради скасувати такі реєстраційні дії, проведені 19 листопада 2010 року. Також прос ить суд зобов' язати відділ державної реєстрації Чернів ецької міської ради внести з апис до ЄДРПОУ про місцезнах одження Товариства за адресо ю: 48600, Тернопільська область, З аліщицький район, м. Заліщики , вул. Маковея, буд. 2 та повернут и реєстраційну справу Товари ства до Державного реєстрато ра Заліщицької районної держ авної адміністрації Тернопі льської області за місцезнах одженням.

Такі вимоги обґрунтовані т им, що внесення державним реє стратором даних до ЄДР щодо з міни місцезнаходження ТзОВ « Західенерго ЛТД» були здійсн ені ним незаконно, з порушенн ям вимог ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юри дичних та фізичних осіб - пі дприємців», оскільки не була заповнена засновником ТзОВ «Західенерго ЛТД» реєстрац ійна картка на проведення де ржавної реєстрації змін до у становчих документів юридич ної особи.

Також позивач посилається на те, що ТзОВ «Західенерго ЛТ Д» не знаходиться за адресою : м. Чернівці, бульвар Героїв С талінграду, буд. 11а/1. Доказом за значеного є відповідь приват ного підприємця ОСОБА_3 ві д 10 грудня 2010 року на запит ДПІ у м.Чернівці про те, що в період з 2006 року по даний час між Това риством та приватним підприє мцем не було укладено будь-як их договорів, в тому числі дог овору оренди, а також предста вники Товариства не звертали ся до підприємця з будь-яких і нших питань.

Відповідач, відділ Держав ної реєстрації Чернівецької міської ради, в своїх запереч еннях не погоджується із дов одами позивача, посилаючись на їх необґрунтованість та б езпідставність, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» від 15.05.2003р . № 755 (далі - Закон № 755)та роз' я снень Державного комітету Ук раїни з питань регуляторної політики та підприємництва в ід 27 лютого 2009 року № 1918 державни й реєстратор, який отримав ре єстраційну справу, зобов' яз аний внести до Єдиного держа вного реєстру запис про змін у місцезнаходження юридично ї особи.

Відділ державної реєстрац ії Чернівецької міської ради 19 листопада 2010 року провів реє страційну дію по взяттю на об лік товариства з обмеженою в ідповідальністю «Західенер го ЛТД» на підставі постанов и Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2010 року та надісланої поштою реєстраційної справи .

Постановою Тернопільсько го окружного адміністративн ого суду від 28 жовтня 2010 року зо бов' язано Державного реєст ратора Заліщицької районної державної адміністрації вне сти запис про місцезнаходжен ня ТзОВ «Західенерго ЛТД» за адресою: м. Чернівці, бульвар Героїв Сталінграду, 11а/1.

Відповідно до ст. 124 Конститу ції України судові рішення у хвалюються судами іменем Укр аїни і є обов' язковими до ви конання на всій території Ук раїни.

Частиною 1 статті 17 Закону № 755 та роз' ясненнями Державно го комітету України з питань регуляторної політики та пі дприємництва від 17 жовтня 2007 ро ку № 7869 встановлено, що відомос ті про юридичну особу включа ються до ЄДР шляхом внесення записів на підставі відомос тей з реєстраційних карток т а відомостей, що надаються юр идичними особами державному реєстратору за місцезнаходж енням реєстраційної справи з гідно із законодавством Укра їни.

Частиною 8 статті 24 вказаног о Закону державному реєстрат ору забороняється вимагати д одаткові документи для прове дення державної реєстрації ю ридичної особи, а частиною 11 ц ієї статті та частиною 1 статт і 27 Закону встановлено вичерп ний перелік підстав для зали шення документів без розгляд у та підстав для відмови у про веденні державної реєстраці ї юридичної особи відповідно .

Таким чином відповідач про сить відмовити в задоволенні позовної заяви повністю, оск ільки твердження позивача пр о необґрунтоване виконання в ідділом Державної реєстраці ї Чернівецької міської ради вимог ст.14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» від 15.05.2003р. № 755 є безпід ставним в зв' язку з тим, що де ржавний реєстратор керувавс я судовим рішенням (постанов ою) Тернопільського окружног о адміністративного суду від 28 жовтня 2010 року та був зобов' язаний взяти на облік ТзОВ «З ахіденерго ЛТД».

Представник відповідача в важає, що позивач, ДПІ у м. Черн івці, з метою уникнення викон ання вимог діючого законодав ства, які передбачають обов' язкове взяття на податковий облік вказане товариство як платника податків, намагаєть ся перекласти відповідальні сть на державного реєстратор а.

Представник позивача в суд овому засідання позовні вимо ги підтримав повністю та про сив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, посилаючись на обста вини, викладені в його запере ченнях.

Суд, заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи, встановивши обстави ни в справі, проаналізувавши законодавство, що регулює сп ірні відносини, -

ВСТАНОВИВ

До вказаних правовідностн суд застосовує такі правов і норми.

Згідно з ч.3 КАС України суб ' єкти владних повноважень м ають право звернутися до адм іністративного суду у випадк ах, передбачених Конституціє ю та законами України.

Основним законом, який виз начає статус державної пода ткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (на далі Закон №509 - ХІІ ).

Статтею 13 цього Закону , вст ановлено, що посадові особи о рганів податкової служби зо бов' язані дотримуватись К онституції і законів України , інших нормативних актів, пра в охоронюваних законом інтер есів громадян, підприємств, у станов, організацій, забезпе чувати виконання покладени х на органи державної податк ової служби функцій та повно ю мірою використовувати нада ні їм права.

Встановлення функцій та п рав органів державної податк ової служби щодо випадків зв ернення останніх до суду рег улюються статтями 10-11 Закону №509 - ХІІ.

Так відповідно до п.11, п. 11-1 ста тті 10 Закону №509 - ХІІ державн і податкові інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нні та об' єднані державні п одаткові інспекції виконуют ь такі функції: подають до суд ів позови до підприємств, уст анов, організацій та громадя н про визнання угод недійсни ми і стягнення в доход держав и коштів, одержаних ними за та кими угодами, а в інших випадк ах - коштів, одержаних без уста новлених законом підстав, а т акож по стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна; подають до суд ів позови про застосування с анкцій, пов' язаних із забор оною організації проведення азартних ігор на території У країни.

Відповідно до п.17, п.18 статті 11 Закону №509 - ХІІ органи держ авної податкової служби у ви падках, в межах компетенції т а у порядку, встановлених зак онами України, мають право: з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності; зверта тися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) пр о застосування санкцій, пов' язаних із забороною організа ції і проведення азартних іг ор на території України.

Тобто з сукупного аналізу н аведених правових норм випли ває, що Законом №509 - ХІІ не пе редбачено серед функцій і пр ав податкового органу зверта тися до суду з позовними вимо гами про визнання неправомі рним запису в Єдиному держа вному реєстрі юридичних та ф ізичних осіб; зобов' язання відділу державної реєстрац ії вчиняти будь-які дії. А від так - податковий орган пору шив вимоги ст..19 Констиутції У країни, відповідно до яких: «О ргани державної влади то орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти, лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України».

Крім того, згідно з ч.1 статті 6 КАС України : «Кожна особа ма є право в порядку, встановлен ому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, я кщо вважає, що рішенням, дією ч и бездіяльністю суб' єкта вл адних повноважень, порушені її права, свободи та інтереси .

Тобто право на судовий захи ст має лише та особа, яка є суб ' єктом (носієм) порушених пр ав, свобод чи інтересів. Тож д ля того, щоб позивачу, ДПІ у м .Чернівцях, був наданий судов ий захист позивач повинен до вести, а суд встановити, що пра во позивача є дійсно порушен им.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши усні поясненн я представника позивача суд вважає, що позивач не довів п орушення свого права, чим не д отримався принципу змагаль ності та вимог статті 71 КАС Ук раїни. Адже відповідно до ч.1 ц ієї статті : «Кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги ».

В даному випадку, оскільки ТзОВ «Західенерго ЛТД» не з находиться за місцезнаходже нням, позивачу слід керувати ся положенням пункту 17 частин и 1 статті 11 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні», яким, як вже було в казано вище, встановлено, що о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою про скасування державно ї реєстрації суб' єкта підпр иємницької діяльності.

Адже ліквідація підприємс тва в судовому порядку можли ва якщо рекомендований лист буде повернуто державному ре єстратору у разі відсутності юридичної особи по зазначен ій адресі; при не подачі підпр иємством реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу протя гом місяця з дати надсилання йому відповідного повідомле ння.

У такому випадку державний реєстратор вносить у ЄДР зап ис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженн ям, що вже є підставою для ініц іювання процедури ліквідаці ї підприємства за рішенням с уду. Якщо в результаті переві рки не вдалося встановити мі сцезнаходження платника под атків, то орган ДПС направляє державному реєстратору пові домлення про відсутність пла тника податків по зазначеном у ним місцезнаходженню та мо же ініціювати питання про ск асування реєстрації в суді, з гідно п.17 ст.11 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні».

Отже на підставі викладено го, суд дійшов висновку, що поз ивач, звертаючись до суду з в имогами визнати неправомірн им запис в Єдиному державном у реєстрі юридичних та фізич них осіб підприємців стосовн о місцезнаходження ТзОВ «За хіденерго ЛТД» за адресою: м.Ч ернівці, бульвар Героїв Стал інграду, 11 «А»/1; зобов' язати в ідділ державної реєстрації Ч ернівецької міської ради ска сувати реєстраційні дії від 19.11.2010р.; зобов' язати відділ де ржавної реєстрації Чернівец ької міської ради внести до Є диного державного реєстру ю ридичних та фізичних осіб пі дприємців запис про місцезна ходження ТзОВ «Західенерго Л ТД» за адресою: Тернопільськ а область , Заліщицький район , м.Заліщики, вул. Маковея, 2 та п овернути реєстраційну справ у ТзОВ «Західенерго ЛТД» до Д ержреєстратора Заліщицької районної державної адмініст рації Тернопільської област і за місцезнаходженням, вий шов за межі своєї компетенці ї та обрав спосіб захисту пра ва, яке не порушувалося. А тому у задоволенні його позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до п.15 ст.4 Декрет у Кабінету міністрів України «Про державне мито» податко ві інспекції звільнені від с плати державного мита.

Згідно з ч.5 статті 94 КАС Укра їни у разі відмови у задоволе нні позовних вимог позивача , звільненого від сплати судо вих витрат, а також залишення адміністративного позову бе з розгляду судові витрати, по несені відповідачем, компенс уються за рахунок Державного бюджету України.

Оскільки відповідач, відд іл державної реєстрації Черн івецької міської ради, судов і витрати здійснював, суд їх м іж сторонами не розподіляє.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 3, 6, 7,11, 94, 158-163 КАС Ук раїни, суд , -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст років подання апеляційної ск арги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після закінчення апеляційного роз гляду справи.

Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-др угої, четвертої статті 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України, сторони які б еруть участь у справі, мають п раво оскаржити в апеляційном у порядку дану постанову пов ністю або частково шляхом по дання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного ад міністративного суду через Ч ернівецький окружний адміні стративний суд.

Скарга про апеляційне оска рження даної постанови подає ться протягом десяти днів з д ня одержання її копії.

Повний текст постанови ск ладений 31 січня 2011 року.

Суддя О.Я.Бой ко

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу13576041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3825/10/2470

Ухвала від 29.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 23.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Бойко Оксана Ярославівна

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Бойко Оксана Ярославівна

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Бойко Оксана Ярославівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні