Постанова
від 03.12.2010 по справі 2а-9652/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 грудня 2010 року 10:37 № 2а-9652/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Череповській Л.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Київськог о міського відділення Фонду соціального захисту інвалід ів

до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ТРК Боулінг-Клуб»

про стягнення штрафних (фінансових) санкці й

за участю представників сторін:

від позивача - Храбан О. В.

від відповідача - не з' явив ся

На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України в судовому за сіданні 3 грудня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

Київське міське відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (далі по тексту - позивач) звернулось до Окруж ного адміністративного суду міста Києва з позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю «ТРК Боулінг-Клуб»(д алі по тексту - відповідач, Т ОВ «ТРК Боулінг-Клуб») про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів за 2009 рік у розмірі 3 951, 44 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до статей 19, 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»від 21.03.1991 № 875-ХII відповідач мав працевлаштувати у 2009 році 1 інваліда, проте фактично не працевлаштував жодного інва ліда, у зв' язку з чим утворил ася заборгованість за невико нання нормативу по створенню робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 3 951, 44 грн., з яких 3 914 грн. - штрафн і санкції та 37,44 грн. - пеня. Заз начена сума підлягала сплаті відповідачем на користь Киї вського міського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, однак у визначений законом термін цього зробле но не було, у зв' язку з чим по зивач просить суд стягнути в казану суму у примусовому по рядку.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 29 червня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до судового розгляду на 15 л ипня 2010 року.

Судове засідання, призначе не на 15 липня 2010 року, судом відк ладалось на 13 вересня 2010 року з а клопотанням відповідача пр о відкладення розгляду справ и.

У судовому засіданні 13 вере сня 2010 року судом оголошувала сь перерва до 30 вересня 2010 року та 18 жовтня 2010 року в зв' язку з необхідністю отримання дода ткових доказів у справі.

У судове засідання, признач ене на 18 жовтня 2010 року, з' явив ся представник позивача. Від повідач або його уповноважен і представники не з' явились , хоча про час та місце розгляд у справи був повідомлений на лежним чином, в зв' язку чим та враховуючи приписи пункту 3 частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 1 листопада 2 010 року.

Судове засідання, призначе не на1 листопада 2010 року, судом відкладалось на 22 листопада 20 10 року та 3 грудня 2010 року.

В судовому засіданні 3 грудн я 2010 року позивач підтримав по зовні вимоги.

Відповідач явку своїх пред ставників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином. У своїх письмових заперечення м відповідач зазначив про ви конання ним вимог Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»від 21.03.1991 № 875-ХII шляхом створ ення одного робочого місця д ля працевлаштування інвалід а та подання звіту форми № 10-ПІ за 2009 рік.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Спірні правовідносини р егулюються Законом України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» в ід 21.03.1991р. № 875-ХІІ (далі - Закон Ук раїни від 21.03.1991р. № 875-ХІІ), Положен ням про Фонд соціального зах исту інвалідів, затвердженим Постановою Кабінету Міністр ів України від 26.09.2002р. № 1434 та Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в України»від 31.01.2007р. № 70.

Частиною 1 статті 4 Закону Ук раїни від 21.03.1991р. № 875-ХІІ передба чено, що держава створює прав ові, економічні, політичні, со ціально-побутові та соціальн о-психологічні умови для зад оволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матері альному забезпеченню, посиль ній трудовій та громадській діяльності.

Відповідно до підпункту 3 пу нкту 4 Положення про Фонд соці ального захисту інвалідів, з атвердженим Постановою Кабі нету Міністрів України від 26.0 9.2002р. № 1434 Фонд відповідно до пок ладених на нього завдань зді йснює контроль за виконанням підприємствами нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів та сплатою ни ми адміністративно-господар ських санкцій і пені.

Згідно з частинами 1 та 2 стат ті 19 Закону України від 21.03.1991р. № 875-ХІІ для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону України від 21.03 .1991р. № 875-ХІІ підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, са мостійно здійснюють працевл аштування інвалідів у рахуно к нормативів робочих місць, в иходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робо чих місць, відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону Ук раїни від 21.03.1991р. № 875-ХІІ, вважаєт ься працевлаштування підпри ємством, установою, організа цією, у тому числі підприємст вом, організацією громадськи х організацій інвалідів, фіз ичною особою, яка використов ує найману працю, інвалідів, д ля яких це місце роботи є осно вним.

Згідно зі статтею 18 Закону України від 21.03.1991р. № 875-ХІІ підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов 'язані виділяти та створюват и робочі місця для працевлаш тування інвалідів, у тому чис лі спеціальні робочі місця, с творювати для них умови прац і з урахуванням індивідуальн их програм реабілітації і за безпечувати інші соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством, н адавати державній службі зай нятості інформацію, необхідн у для організації працевлашт ування інвалідів, і звітуват и Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України.

У відповідності до статті 18 1 Закону України від 21.03.1991р. № 875-ХІ І інвалід, який не досяг пенсі йного віку, не працює, але бажа є працювати, має право бути за реєстрованим у державній слу жбі зайнятості як безробітни й.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендації МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Постановою Кабінету Міні стрів України від 31 січня 2007 р. № 70 затверджено Порядок поданн я підприємствами, установами , організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів та інформації, необх ідної для організації їх пра цевлаштування.

Пунктом 2 зазначеного Поряд ку передбачено, що звіт про за йнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подаю ть (надсилають рекомендовани м листом) щороку до 1 березня в ідділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, зат вердженою Мінпраці за погодж енням з Держкомстатом.

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття за формою, зат вердженою Мінпраці за погодж енням з Держкомстатом.

Таким чином, на законодавчо му рівні імперативно визначе но єдиний для всіх роботодав ців норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів та порядок його обчисленн я.

Проаналізувавши вимоги За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»суд приходить д о висновку, що штрафні санкці ї є альтернативним зобов'яза нням роботодавця, який повин ен або дотримати норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, або сплатити штрафні санкції. Вказане від повідає правовій позиції Вищ ого адміністративного суду У країни, викладеної у Довідці про результати вивчення та у загальнення судової практик и застосування статей 19, 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» від 23.08.2007р.

Так, як встановлено судом та вбачається з матеріалів с прави, відповідачем на адрес у позивача надіслано Звіт пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2009 рік за фор мою № 10-ПІ, відповідно до якого середньооблікова чисельніс ть штатних працівників в 2009 ро ці становила 37 осіб. Згідно ст атті 19 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні»4% нормати в для працевлаштування інвал ідів для підприємства станов ить1 особу. Фактично на підпри ємстві у 2009 році не працювало ж одного інваліда.

Відповідно статті 20 до Зак ону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991р. № 803-XII (далі по тексту - Закон України від 01.03.1991р. № 803-XII) підприємства, уст анови і організації незалежн о від форми власності реєстр уються у місцевих центрах за йнятості за їх місцезнаходже нням як платники збору до Фон ду загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дан і у повному обсязі про наявні сть вільних робочих місць (ва кансій), у тому числі призначе них для працевлаштування інв алідів.

Форма звітності № 3-ПН щодо наявності вакансій затвердж ена наказом Міністерства пра ці та соціальної політики Ук раїни від 19 грудня 2005 року № 420, за реєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 ро ку за № 1534/11814.

ТОВ «ТРК Боулінг-Клуб»заре єстровано у Шевченківському районному центрі зайнятості як платники страхових внеск ів до Фонду загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування на випадок без робіття з 14 жовтня 2004 року.

Протягом 2009 року відповіда ч не інформував Шевченківськ ий районний центр зайнятості та звіти про наявність вакан сій за формою № 3-ПН не подавав . Вказане підтверджується листом Шевченківського райо нного центру зайнятості від 23.09.2010р. № 4952 та вбачається з письм ових заперечень відповідача .

Отже, судом встановлено, що відповідач не звертався прот ягом 2009 року з заявою про напра влення на підприємство інвал ідів, не повідомляв уповнова жені органи про наявність ва кантних місць для працевлашт ування інвалідів, не надавав доказів виконання в 2009 році пе редбаченого законом нормати ву по створенню робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів.

Статтею 20 Закону України ві д 21.03.1991р. № 875-ХІІ встановлено обо в' язок підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Частинами 3 та 4 статті 20 вказ аного Закону передбачено, що сплату адміністративно-госп одарських санкцій і пені під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, проводять від повідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після спла ти всіх податків і зборів (обо в'язкових платежів). Адмініст ративно-господарські санкці ї розраховуються та сплачуют ься підприємствами, установа ми, організаціями, у тому числ і підприємствами, організаці ями громадських організацій інвалідів, фізичними особам и, зазначеними в частині перш ій цієї статті, самостійно в с трок до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбулос я порушення нормативу, встан овленого частиною першою ста тті 19 цього Закону. При цьому д о правовідносин із стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій, передбачених ци м Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Г осподарського кодексу Украї ни.

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України від 21.03.1991р. № 875-ХІІ порядок сплати адмініст ративно-господарських санкц ій і пені до відділень Фонду с оціального захисту інваліді в, їх акумуляції, обліку, а так ож з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - вико ристання цих коштів затвердж ується Кабінетом Міністрів У країни.

Згідно пункту 2 Порядку спла ти підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, суми адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 31.011.2 007р. № 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господ арських санкцій відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів за місцем їх держав ної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підпр иємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначей ства, до 15 квітня року, що наста є за роком, в якому відбулося п орушення нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів.

Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.

Отже, враховуючи усі наведе ні обставини, суд дійшов висн овку, що відповідачем не було вжито усіх необхідних заход ів, спрямованих на виконання покладеного на нього обов'яз ку щодо створення робочих мі сць для працевлаштування інв алідів, що призвело до поруше ння останнім вимог Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні». Вказане відповідає пр авовій позиції Вищого адміні стративного суду України, ви кладеної в ухвалі від 21.04.2009р. у с праві № К-24050/07.

Згідно зі статті 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого органи держа вної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадо ві і службові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Згідно частини 1 статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судоч инстві є будь-які фактичні да ні, на підставі яких суд встан овлює наявність або відсутні сть обставин, що обґрунтовую ть вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, т а інші обставини, що мають зна чення для правильного виріше ння справи. Ці дані встановлю ються судом на підставі пояс нень сторін, третіх осіб та їх ніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.

За таких обставин, виходяч и з меж заявлених позовних ви мог, суд вважає позовні вимог и обґрунтованими, а позов так им, що підлягає задоволенню.

Відповідно до часини 2 статт і 94 Кодексу адміністративног о судочинства України якщо с удове рішення ухвалене на ко ристь сторони - суб' єкта вл адних повноважень, суд прису джує з іншої сторони всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати, пов ' язані із залученням свідкі в та проведенням судових екс пертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати стягненню з відпові дача не підлягають.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити .

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Т РК Боулінг-Клуб»(01135, м. Київ, пло ща Перемоги, 3, ЄДРПОУ 33156900) на кор исть Київського міського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (03150, м. Київ, вул . Боженка, 86-г, р/р 31219230700001 в ГУ ДКУ у м . Києві, МФО 820019, код призначення платежу 50070000:01) адміністративно -господарські санкції за нев иконання нормативу робочих м ісць, призначених для працев лаштування інвалідів за 2009 рі к у розмірі 3 951 (три тисячі дев' ятсот п' ятдесят одна) грн. 44 к оп.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя А.І. Савченко

Постанову складе но в повному обсязі та підпис ано 7 грудня 2010 року.

Дата ухвалення рішення03.12.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу13591329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9652/10/2670

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Постанова від 03.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні