ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2010 р. Справа № 2а-17814/09/0470
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Єфанової О. В
розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмежен ою відповідальністю "Дніпро- Ойл" до Державної податкової інспекції у Красногвардійсь кому районі м. Дніпропетровс ька про визнання протиправни м та нечинним податкового по відомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду надійшов адміністрат ивний позов Товариства з обм еженою відповідальністю "Дні про-Ойл" до Державної податко вої інспекції Красногвардій ського району м.Дніпропетров ськ, в якому позивач просить в изнати протиправними та нечи нними податкові повідомленн я рішення №0001012301/0 від 08.09.2009 року та №0001002301/0 від 08.09.2009 року.
В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що на підставі акту від 25.08.2009 року про результ ати планової виїзної перевір ки позивача з питань дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства за період з 01.07.2006 року по 31.03.2009 рок у винесено податкове повідом лення-рішення №0001012301/0 від 08.09.2009 рок у, у якому визначена сума пода ткового зобов' язання з пода тку на додану вартість у розм ірі 95 377,00 грн. та штрафні (фінанс ові) санкції у розмірі 47 688,50 грн. , та податкове повідомлення-р ішення №0001002301/0 від 08.09.2009 року, у яко му визначена сума податковог о зобов'язання з податку на пр ибуток підприємств у розмірі 119 221,00 грн. та штрафні (фінансові ) санкції у розмірі 23 844,20 грн., з як ими позивач не згоден та вваж ає, що вони не відповідають ви могам податкового законодав ства України.
Представник відповідача н адав заперечення, в яких зазн ачено, що позивачем порушено :
п.5.1. ст.5, абз. 4 п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закон у України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1 997 року №283/97-ВР (із змінами та доп овненнями) ТОВ "Дніпро- Ойл" за вищено валові витрати на заг альну суму 476 882,73 грн., в тому числ і по періодам - І квартал 2009 рок у - 476882,73 грн. та занижено податок на прибуток у сумі 119 221,00 грн.;
п. п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР (із з мінами та доповненнями) ТОВ "Д ніпро-Ойл", що призвело до зани ження податку на додану варт ість на суму 95377,00 грн. по наступн им податковим періодам: - бере зень 2009 року на суму ПДВ 95377,00 грн.
У відповідності до ч.4 ст.128 КА С України у разі неприбуття в ідповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без пові домлення ним про причини неп рибуття розгляд справи не ві дкладається і справу може бу ти вирішено на підставі наяв них у ній доказів. Ці ж наслідк и застосовуються у разі повт орного неприбуття за таких с амих умов відповідача, який н е є суб'єктом владних повнова жень.
Таким чином, суд ухвалив роз глянути справу без участі ві дповідача відповідно до поло жень ст.128 КАС України в письмо вому провадженні.
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, об'єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд приход ить до наступних висновків.
Судом встановлено, матеріа лами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відп овідальністю "Дніпро-Ойл" отр имало від Державної податков ої інспекції Красногвардійс ького району м.Дніпропетровс ька податкові повідомлення-р ішення №0001012301/0 від 08.09.2009 року, у яко му визначена сума податковог о зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 95 377 ,00 грн. та штрафні (фінансові) са нкції у розмірі 47 688,50 грн., та под аткове повідомлення-рішення №0001002301/0, у якому визначена сума п одаткового зобов'язання з по датку на прибуток підприємст в у розмірі 119 221,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції у розмірі 23 844,20 грн., винесені на підставі акту від 25.08.2009 року про результ ати планової виїзної перевір ки позивача з питань дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства за період з 01.07.2006 року по 31.03.2009 рок у.
Відповідно до п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 З акону України "Про оподаткув ання прибутку підприємств" в ід 22.05.1997 року №283/97-ВР (із змінами т а доповненнями) не належать д о складу валових витрат будь -які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковим и, платіжними та іншими докум ентами, обов'язковість веден ня і зберігання яких передба чена правилами ведення подат кового обліку.
Відповідно до п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненя ми) не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями (і ншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього п ункту).
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств" від 22.05.1997 року № 283/97-ВР (із змінами та доповненн ями) валові витрати виробниц тва та обігу (далі - валові вит рати) - сума будь-яких витрат п латника податку у грошовій, м атеріальній або нематеріаль ній формах, здійснюваних як к омпенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваю ться (виготовляються) таким п латником податку для їх пода льшого використання у власні й господарській діяльності.
Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств" ві д 22.05.1997 року №283/97-ВР (із змінами та доповненнями) до складу вало вих витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (н арахованих) протягом звітног о періоду у зв'язку з підготов кою, організацією, веденням в иробництва, продажем продукц ії (робіт, послуг) і охороною п раці, у тому числі витрати з пр идбання електричної енергії (включаючи реактивну), з ураху ванням обмежень, установлени х пунктами 5.3 - 5.8 цієї статті.
У відповідності до пп. 11.2.1 ст. 11 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" від 22.05.1997 року №283/97-ВР (із змінами та доповненнями) датою збіль шення валових витрат виробни цтва (обігу) вважається дата, я ка припадає на податковий пе ріод, протягом якого відбува ється будь-яка з подій, що стал ася раніше; або дата списання коштів з банківських рахунк ів платника податку на оплат у товарів (робіт, послуг), а в ра зі їх придбання за готівку - де нь їх видачі з каси платника п одатку; або дата оприбуткува ння платником податку товарі в, а для робіт (послуг) - дата фак тичного отримання платником податку результатів робіт (п ослуг).
Згідно з вимогами пп. 5.3.9 п. 5.3 ст . 5 Закону України "Про оподатк ування прибутку підприємств " від 22.05.1997 року №283/97-ВР (із змінами та доповненнями) не належать до складу валових витрат буд ь-які витрати, не підтверджен і відповідними розрахункови ми, платіжними та іншими доку ментами, обов'язковість веде ння і зберігання яких передб ачена правилами ведення пода ткового обліку.
На підтвердження валових в итрат під час перевірки підп риємством ТОВ "Дніпро-Ойл" над ані первинні документи догов ору, видаткові накладні, пода ткові накладні (перелік яких наведено у стор. 9-10 Акту переві рки) згідно з якими підприємс тво придбало у постачальника ТОВ "Енерго Сервіс" ТМЦ та від образило цю операцію у подат ковому та бухгалтерському об ліку.
Відповідно до 5.11. ст. 5 Закону У країни "Про оподаткування пр ибутку підприємств" від 22.05.1997 ро ку №283/97-ВР (із змінами та доповн еннями) установлення додатко вих обмежень щодо віднесення витрат до складу валових вит рат платника податку, крім ти х, що зазначені у цьому Законі , не дозволяється.
Правилами ст. 9 Закону Украї ни "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні" встановлено, що суб'єкти господарювання зобов'язані скласти первинні документи п ід час здійснення господарсь кої операції, а якщо це неможл иво - після її закінчення.
Фактично товар було отрима но у першому кварталі 2009 року., та відповідно до ст. 9 Закону У країни "Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні" первинні документ и були складені під час здійс нення господарської операці ї.
У бухгалтерському обліку ц і операції відображені та пі дтверджуються у регистрах си нтетичного та аналітичного о бліку : журнал обліку № 631 (Розра хунки з вітчизняними постача льниками), журнал обліку № 281 (То вари на складі), картка рахунк у 631, звіт про обіг товарів за ко нтрагентом ТОВ "Енерго Серві с" у березні 2009 року та у Головн ій книзі підприємства по обо ротах рахунків 631 та 281 за берез ень 2009 року.
Підприємство ТОВ "Дніпро-Ой л" на підставі первинних доку ментів відповідно до вимог с т. 9 Закону України "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні" відобра зило операцію по придбанню т оварів.
Відповідно до пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненн ями), податковий кредит звітн ого періоду складається із с ум податків, сплачених (нарах ованих) платником податку у з вітному періоді у зв'язку з пр идбанням товарів (робіт, посл уг), вартість яких відноситьс я до складу валових витрат ви робництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних ак тивів, що підлягають амортиз ації.
Підпунктом 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додан у вартість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР (із змінами та доповненнями) н е дозволяється включення до податкового кредиту будь-яки х витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними декла раціями, а при імпорті робіт (п ослуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським докум ентом, який засвідчує перера хування коштів в оплату варт ості таких робіт (послуг).
Згідно з пп. 7.5.1 п. 7.5 ст.7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР (і з змінами та доповненнями), да тою виникнення права платник а податку на податковий кред ит вважається дата здійсненн я першої з подій:
або дата списання коштів з б анківського рахунку платник а податку в оплату товарів (ро біт, послуг), дата виписки відп овідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;
або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).
Пунктом 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 З акону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР (із змінами та доповнен нями) передбачено: платник по датку зобов'язаний надати по купцю податкову накладну.
Відповідно до пп. 7.2.3. п. 7 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненн ями), податкова накладна скла дається у момент виникнення податкових зобов'язань прода вця (платника податку) у двох п римірниках. Податкова наклад на є звітним податковим і одн очасно розрахунковим докуме нтом і повинна відповідати в имогам п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону.
Як встановлено матеріалам и Акта перевірки, податкові н акладні видані ТОВ "Енерго Се рвіс" містять всі необхідні р еквізити та відповідають вим огам п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР (із змі нами та доповненнями).
Фактично, Законом України "П ро податок на додану вартіст ь" визначено дві підстави для виникнення права на податко вий кредит: фактична сплата к оштів постачальнику в оплату придбаних товарів (робіт, пос луг), в т. ч. і ПДВ та факт отрима ння податкової накладної, що засвідчує придбання платник ом податку товарів (робіт, пос луг), в якій зазначено суми ПДВ , тобто при нарахуванні подат кового кредиту без фактичної сплати вартості товарів (роб іт, послуг). Таким чином, з урах уванням вимог п. 7.1 ст.7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР (і з змінами та доповненнями), по купець сплачує суму ПДВ у цін і товару безпосередньо прода вцю, тому не може в подальшому у будь-якому вигляді впливат и на надходження чи на ненадх одження цих сум ПДВ до Держав ного бюджету.
При цьому нормами цього Зак ону визначено, що нарахуванн я податкового кредиту здійсн юється лише на підставі пода ткової накладної, яка сама по собі є єдиною і достатньою пі дставою для нарахування пода ткового кредиту за умови її в ідповідності вимогам законо давства та її виписки особою , що має на це право.
Відповідно до ст. 61 Конститу ції України, юридична відпов ідальність особи має індивід уальний характер, тому позив ач не може нести відповідаль ності за можливі протиправні дії своїх контрагентів. Зако н не пов'язує право платника п одатку на отримання бюджетно го відшкодування ПДВ із факт ичним внесенням до бюджету й ого постачальниками.
На час укладання Акту перев ірки підприємство ТОВ "Енерг оСервіс" не було виключено з Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни, його статутні документ и не визнавалися не чинними.
Згідно з інформації отрима ної з сайту Державної податк ової Адміністрації України с таном на 17.09.2009 року свідоцтво пр о сплату ПДВ видане 04.12.2007 року д о теперішнього часу не ануль овано
Законом України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємці в" встановлено, що, якщо відомо сті, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєст ру, були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін. Якщо відомост і, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внес ені до нього, то третя особа мо же посилатися на них у спорі я к на достовірні. Третя особа н е може посилатися на них у спо рі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі від омості є недостовірними (час тина перша, частина друга ста тті 18 Закону).
Відповідно до положень ст. 2 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" від 22.05.1997 року №283/97-ВР (із змінами та доповненнями) платниками податку є:
2.1.1. З числа резидентів - суб'єк ти господарської діяльності , бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та ор ганізації, які здійснюють ді яльність, спрямовану на отри мання прибутку як на територ ії України, так і за її межами.
Стаття 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підп риємств" від 22.05.1997 року №283/97-ВР (із змінами та доповненнями) вст ановлює що, платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплат і.
Відповідальність за прави льність нарахування, своєчас ність сплати податку та дотр имання податкового законода вства несе платник податку у порядку та розмірах, визначе них законом.
Відповідно до п. 1.3 статті 1 За кону України "Про податок на д одану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненн ями), платник податку - особа, я ка згідно з цим Законом зобов 'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету подат ку, що сплачується покупцем, а бо особа, яка імпортує товари на митну територію України.
Платники податку, визначен і у підпунктах "а", "в", "г", "д" пункт у 10.1 статті 10, відповідають за д отримання достовірності та с воєчасності визначення сум п одатку, а також за повноту та с воєчасність його внесення до бюджету відповідно до закон у (п. 10.2 ст. 10 Закону).
Фактичне здійснення госпо дарських операцій підтвердж ується наступними первинним и документами: счет № 1 от 02.03.2009 на загальну суму с НДС 329 559,19 грн.; на кладна № 1 от 02.03.2009 на загальну су му с НДС 329 559,19 грн.; податкова нак ладна №1 от 02.03.2009 на загальну сум у с НДС 329 559,19 грн.; счет № 002 от 11.03.2009 на загальну суму с НДС 37 836,48 грн.; на кладна № 2 от 11.03.2009 на загальну су му с НДС 37 836,48 грн.; податкова нак ладна № 2 от 11.03.2009 на загальну сум у с НДС 37 836,48 грн.; счет № 003 от 12.03.2009 на загальну суму с НДС 242 700,09 грн.; на кладна № 3 от 12.03.2009 на загальну су му с НДС 242 700,09 грн.; податкова нак ладна № 3 от 12.03.2009 на загальну сум у с НДС 242 700,09 грн.
В Акті перевірки не встанов лено будь-якої бюджетної заб оргованості підприємства ТО В "Енерго Сервіс" та взагалі не надано жодного доказу який б и свідчив, що договори укладе ні цім підприємством укладен і з метою ухилення від сплати податків.
Отже, суд при задоволенні по зовних вимог визнає протипра вним рішення суб'єкта владни х повноважень та скасовує йо го, а не визнає його нечинним, оскільки нечинним визнаєтьс я акт нормативно-правового х арактеру.
Відповідно до ст. 69 КАС Украї ни доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи. Ці дані в становлюються судом на підст аві пояснень сторін, третіх о сіб та їхніх представників, п оказань свідків, письмових і речових доказів, висновків е кспертів.
Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона повинна, дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу . В адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає обґрунтованими в имоги щодо нечинності податк ових повідомлень-рішень №000101230 1/0 від 08.09.2009 року та №0001002301/0 від 08.09.2009 ро ку, позов таким, що підлягає за доволенню.
Керуючись ст.ст. 11, 69, 70, 71, 94, 158-163, 186, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Визнати протиправним та ск асувати податкові повідомле ння-рішення №0001012301/0 від 08.09.2009 року, у якому визначена сума подат кового зобов' язання з подат ку на додану вартість у розмі рі 95 377,00 грн. та штрафні (фінансо ві) санкції у розмірі 47 688,50 грн., т а податкове повідомлення-ріш ення №0001002301/0 від 08.09.2009 року, у якому визначена сума податкового зобов'язання з податку на при буток підприємств у розмірі 119 221,00 грн. та штрафні (фінансові ) санкції у розмірі 23 844,20 грн.
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду шляхом пода ння апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одно часним направленням копії ап еляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі складення постанови у повно му обсязі, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна, скарга под ається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.
У разі якщо справа розгляда лась судом за місцезнаходжен ням суб'єкта владних повнова жень і він не був присутній у с удовому засіданні під час пр оголошення судового рішення , але його було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о у суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до вим ог ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Суддя
О.В. Єфанова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 04.02.2011 |
Номер документу | 13596169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні