Категорія №2.11.17
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 січня 2011 року Справа № 2а-10250/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді - Тв ердохліба Р.С.,
при секретарі - Чукіній А.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «ЕВРОСЕТЬ ЦТ» до Д ержавної податкової інспекц ії в Артемівському районі у м . Луганську про визнання ріше ння незаконним, зобов' язанн я вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
23 грудня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕВРОСЕТЬ ЦТ» звернулось до Луганського окружного адмін істративного суду з позовом до Державної податкової інсп екції в Артемівському районі м. Луганська про визнання нез аконним рішення щодо відмови у видачі торгового патенту н а право здійснення роздрібно ї торгівлі непродовольчими т оварами та зобов' язання вид ати торговий патент на право здійснення роздрібної торгі влі непродовольчими товарам и за адресою: м. Луганськ, пос. Ю вілейний, вул. Артема, буд. 12-а.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що у з в' язку із закінченням термі ну дії торгового патенту на п раво здійснення роздрібної т оргівлі непродовольчими тов арами за адресою м. Луганськ, п ос. Ювілейний, вул. Артема, буд . 12-а, позивач звернувся до відп овідача з заявкою на придбан ня торгового патенту на прав о здійснення роздрібної торг івлі непродовольчими товара ми за вказаною адресою термі ном дії з 01 листопада 2010 року по 31 жовтня 2011 року. Відповідач ли стом №15633/10/15-10 від 04.11.2010 повідомив п озивача про відмову у видачі вказаного торгового патенту , мотивуючи свою відмову тим, щ о заявка надана з порушенням діючого законодавства, а сам е, не надано довідку органу, як ий погодив місцезнаходження структурного (відокремленог о) підрозділу.
Посилаючись на норми Закон ів України «Про державну под аткову службу в Україні», «Пр о патентування деяких видів підприємницької діяльності », Положення про виготовленн я, зберігання і реалізацію то ргових патентів, затверджено го Постановою КМУ №1077 від 13.07.1998, П орядку заповнення торгового патенту, затвердженого нака зом ДПА України 25.04.1996 № 33, позивач вважав вказане рішення відп овідача незаконним, просив с уд зобов' язати відповідача видати відповідний патент.
В судовому засіданні предс тавник позивача заявлені вим оги підтримав, просив суд зад овольнити позов в повному об сязі.
Представник відповідача в судовому засідання позов не визнав з підстав, викладених у письмових запереченнях, в я ких з посиланням на вимоги ст . 64 Господарського кодексу Укр аїни, Законів України «Про до звільну систему у сфері госп одарської діяльності», «Про благоустрій населений пункт ів», «Про патентування деяки х видів підприємницької діял ьності», Постанови КМУ №526 від 21.05.09 «Про заходи щодо упорядку вання видачі документів дозв ільного характеру у сфері го сподарської діяльності», заз начив, що торговий патент є до кументом дозвільного характ еру, для його отримання необх ідно подати відповідну заявк у, яка повинна містити певний перелік реквізитів, до яких, з окрема, відноситься довідка органу, що погодив місцезнах одження структурного (відокр емленого) із зазначенням цьо го місця підрозділу. Податко вий орган при видачі торгово го патенту звіряє вид підпри ємницької діяльності, зазнач ений у поданій заявці з наявн істю оригіналу підтверджуюч ого документа на право здійс нення такого виду діяльності . Представник відповідача вв ажає, що у разі невідповіднос ті заявки вказаним вимогам т а на підставі вказаних норм ч инного законодавства податк овий орган вправі відмовити у видачі торгового патенту.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог ст.ст. 6 9-72 КАС України, суд дійшов висн овку про часткове задоволенн я заявлених позовних вимог з таких підстав.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України, та принципом рівнос ті усіх учасників адміністра тивного процесу перед законо м і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.
Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю «ЕВ РОСЕТЬ ЦТ», ідентифікаційний код 34046776, зареєстровано в якост і юридичної особи 06.02.2006 за № 1 070 102 00 00 017516 у Печерській районній у мі сті Києві державній адмініст рації та внесено до Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України (ЄД РПОУ), що підтверджується коп іями свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи А ОО № 794721, копією довідки АБ №155566 з ЄДРПОУ (а.с.6-7). Позивача взято н а податковий облік ДПІ у Пече рському районі м. Києва 07.02.2006 за № 40268 (а.с. 18).
28 жовтня 2010 року позивачем бу ло подано до Державної подат кової інспекції в Артемівськ ому районі м. Луганська заявк у на придбання торгового пат енту на право здійснення роз дрібної торгівлі непродовол ьчими товарами за адресою: м. Л уганськ, пос. Ювілейний, вул. А ртема, буд. 12-а, терміном дії з 01 л истопада 2010 року по 31 жовтня 2011 р оку з необхідними додатками.
04 листопада 2010 року позиваче м отримано від відповідача л ист за № 15633/10/15-10 від 04.11.2010 про відмов у у видачі торгових патентів у зв' язку з тим, що позивачем при наданні заявки до ДПІ в Ар темівському районі м. Луганс ька не надана довідка органу , який погодив місцезнаходже ння структурного (відокремле ного) підрозділу із зазначен ням цього місця, чим порушено вимоги п.4 ст.2 Закону України « Про патентування деяких виді в підприємницької діяльност і» та порушено порядок надан ня заявки на придбання торго вого патенту.
Зазначені обставини сторо нами не заперечувались.
Порядок патентування торг овельної діяльності за готів кові кошти, а також з використ анням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльно сті у сфері торгівлі іноземн ою валютою, діяльності з нада ння послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг , що провадиться суб' єктами підприємницької діяльності визначає Закон України № 98/96-ВР від 23.03.1996 «Про патентування дея ких видів підприємницької ді яльності».
Відповідно до ст.1 цього Зак ону об' єктом правового регу лювання згідно з цим Законом є торговельна діяльність за готівкові кошти, а також з вик ористанням інших форм розрах унків та кредитних карток на території України, діяльніс ть з обміну готівкових валют них цінностей (включаючи опе рації з готівковими платіжни ми засобами, вираженими в іно земній валюті, та з кредитним и картками), а також діяльніст ь з надання послуг у сфері гра льного бізнесу та побутових послуг.
Виходячи з вимог ч.3 ст.2 Закон у України «Про патентування деяких видів підприємницько ї діяльності» торговий патен т видається за плату суб' єк там підприємницької діяльно сті державними податковими о рганами за місцезнаходження м цих суб' єктів або місцезн аходженням їх структурних (в ідокремлених) підрозділів, с уб' єктам підприємницької д іяльності, що провадять торг овельну діяльність або надаю ть побутові послуги (крім пер есувної торговельної мережі ), - за місцезнаходженням пункт у продажу товарів або пункту з надання побутових послуг, а суб' єктам підприємницької діяльності, що здійснюють то ргівлю через пересувну торго вельну мережу, - за місцем реєс трації цих суб' єктів.
Частиною 2 ст. 2 Закону Україн и «Про патентування деяких в идів підприємницької діяльн ості» визначено, що торговий патент придбавається суб' є ктами підприємницької діяль ності, предметом діяльності яких є види, зазначені у части ні першій статті 1 цього Закон у. Підставою для придбання то ргового патенту є заявка, офо рмлена відповідно до частини четвертої цієї статті. Встан овлення будь-яких додаткових умов щодо придбання торгово го патенту не дозволяється.
Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону України «Про патентування д еяких видів підприємницької діяльності» заявка на придб ання торгового патенту повин на містити такі реквізити: на йменування суб' єкта підпри ємницької діяльності; витяг з установчих документів щодо юридичної адреси суб' єкта підприємницької діяльності , а у випадках, якщо патент при дбавається для структурного (відокремленого) підрозділу , - довідка органу, який погоди в місцезнаходження структур ного (відокремленого) підроз ділу, із зазначенням цього мі сця; вид підприємницької дія льності, здійснення якої пот ребує придбання торгового па тенту; найменування документ а про повну або часткову спла ту вартості торгового патент у.
Форма торгового патенту та порядок його заповнення вст ановлюються центральним под атковим органом України (ч.3 ст .2 Закону України «Про патенту вання деяких видів підприємн ицької діяльності»).
На виконання Закону Україн и «Про патентування деяких в идів підприємницької діяльн ості» Постановою КМ України № 1077 від 13.07.98 затверджено Положе ння про виготовлення, зберіг ання і реалізацію торгових п атентів. Виходячи з вимог п.п. 10 -12 цього Положення, підставою для придбання торгового пат енту є заявка суб' єкта підп риємницької діяльності, скла дена за формою згідно з додат ком.
Відомості, наведені в подан ій суб' єктом підприємницьк ої діяльності заявці, посадо ва особа органу державної по даткової служби звіряє з ори гіналами первинних документ ів, на підставі яких заповнює ться ця заявка, реєструє її в ж урналі обліку заявок і запов нює бланк торгового патенту.
Торговий патент видається суб' єкту підприємницької д іяльності під розписку у три денний термін з дня подачі за явки. Датою придбання торгов ого патенту є зазначена в ньо му дата.
Також, відповідно до вказан их норм Закону України «Про п атентування деяких видів під приємницької діяльності» на казом ДПА України № 33 від 25.04.1996, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 07.05.1996 за № 221/1246, з атверджено Форми торгового п атенту та Порядок заповнення торгового патенту.
Пунктом 2 Порядку заповненн я торгового патенту, зокрема , передбачено, що суб' єктам п ідприємницької діяльності, щ о провадять торговельну діял ьність або надають побутові послуги (крім пересувної тор говельної мережі), торговий п атент заповнюється за місцез находженням пункту продажу т оварів або пункту з надання п обутових послуг.
Виходячи з вищенаведених н орм, довідка органу, який пого див місцезнаходження структ урного (відокремленого) підр озділу є необхідним реквізит ом заявки на придбання торго вого патенту лише якщо патен т придбавається для такого п ідрозділу.
В даному випадку заявку под ано безпосередньо на придбан ня торгового патенту для поз ивача - юридичної особи, а не для його відокремленого під розділу. Крім того, структурн их (відокремлених) підрозділ ів, як вбачається з довідки з Є ДРПОУ, позивачем не зареєстр овано. Відповідачем доказів того, що торговий патент прид бавається позивачем саме для структурного підрозділу не надано. Пункт продажу товару , якій відповідно до договору суборенди нежитлового примі щення №187-01 від 16.09.2010 розташовани й в м. Луганську, пос. Ювілейни й, вул. Артема, буд. 12-а, не є струк турним (відокремленим) підро зділом підприємства позивач а. З цих же підстав суд залишає поза увагою посилання предс тавника відповідача на норми ст. 64 Господарського кодексу України.
Суд враховує також, що в суд овому засіданні представник ом відповідача відповідних п ояснень щодо того, який саме о рган має погоджувати місцезн аходження структурного підр озділу та стороку дії такого дозвілу не надано.
Крім того, суд зауважує, що в казаними нормами чинного зак онодавства підстави для відм ови у видачі торгового патен ту не передбачені.
Таким чином, судом встановл ено та підтверджується матер іалами справи, що позивачем п ри наданні заявки про видачу торгового патенту було вико нані всі вимоги, встановлені вказаними нормами. Відсутні сть погодження місцезнаходж ення структурного підрозді лу не є підставою для відмови у видачі торгового патенту н а право здійснення роздрібно ї торгівлі.
Посилання відповідача на н орми Закону України «Про доз вільну систему у сфері госпо дарської діяльності», «Про б лагоустрій населених пункті в», Постанови КМУ № 526 від 21.05.2009 су дом не приймаються, оскільки спеціальним законом, який ре гулює спірні правовідносини є Закон України «Про патенту вання деяких видів підприємн ицької діяльності», відтак з астосуванню підлягають саме вимоги цього Закону та прийн ятих відповідно до нього під законних актів.
Відповідач як суб' єкт вла дних повноважень, на якого ча стиною 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладено обов' язок щодо доказування правомірно сті своїх дій та рішень, не дов ів суду правомірність свого рішення, що є підставою для за доволення адміністративног о позову.
Оскільки судом встановлен о необгрунтованість прийнят ого рішення відповідача з пі дстав, зазначених в листі № 15633/ 10/15-10 від 04.11.2010, а також дотримання позивачем всіх вимог чинног о законодавства щодо подачі заявки на видачу торгового п атенту, суд вважає за необхід не зобов' язати відповідача вчинити певні дії, а саме, вир ішити питання щодо видачі по зивачу торгового патенту на право здійснення роздрібної торгівлі непродовольчими то варами за адресою м. Луганськ , пос. Ювілейний, вул. Артема, бу д. 12-а.
Згідно із ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвален е на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).
Відповідно до ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 25.01.2011 ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови. Складе ння постанови у повному обся зі відкладено, про що згідно з вимогами ч. 2 ст. 167 КАС України п овідомлено після проголошен ня вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити частково.
Визнати незаконним рішенн я, викладене в листі Державно ї податкової інспекції в Арт емівському районі у м. Луганс ьку №15633/10/15-10 від 04 листопада 2010 рок у про відмову у видачі Товари ству з обмеженою відповідаль ністю «ЕВРОСЕТЬ ЦТ» торговог о патенту на право здійсненн я роздрібної торгівлі непрод овольчими товарами за адресо ю місцезнаходження пункту пр одажу товарів: м. Луганськ, пос . Ювілейний, вул. Артема, буд.12.
Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в Артемівсь кому районі у м. Луганську вир ішити питання щодо видачі То вариству з обмеженою відпові дальністю «ЕВРОСЕТЬ ЦТ» торг ового патенту на право здійс нення роздрібної торгівлі не продовольчими товарами за ад ресою місцезнаходження пунк ту продажу товарів: м. Лугансь к, пос. Ювілейний, вул. Артема, б уд.12.
В іншій частині позовних ви мог відмовити.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова буде складена у п овному обсязі 31 січня 2011 року.
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13610018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні