33/281-10 (22/182-10)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25.01.11р.
Справа № 33/281-10 (22/182-10)
За позовом державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
до відкритого акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат", м. Кривий Ріг
про стягнення 20 612 грн. 30 коп.
Суддя Рудовська І.А.
Представники:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Державне підприємство "Придніпровська залізниця" звернулось з позовом до господарського суду Дніпропетровської області про стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" 20 612 грн. 30 коп. - штрафу та витрати по справі.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог ст. 106 Статуту залізниць України.
Відповідач у відзиві на позовну заяву просить відмовити в задоволені позовних вимог повністю, оскільки на підставі облікових карток обсяг запланованих перевезень дослідити не можливо, а також згідно положень пунктів 2.2, 2.5 Правил планування перевезень вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 09.12.2009р. №873 згідно з договором відправник надає залізниці відправлення місячне замовлення на перевезення вантажів за формою ГУ-12, плани перевезень вантажів маршрутами. Також відповідач зазначає, що нарахований позивачем штраф не підлягає стягненню, оскільки ухвалою господарського суду Дніпропетровської області Б15/369-08 від 30.12.2008 року було порушено провадження у справі про банкрутство відповідача, пунктом 3 якої було введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, та відповідно на період дії мораторію на вимоги кредиторів не нараховується неустойка (штраф, пеня).
Розпорядженням від 01.11.2010 року справу № 22/182-10 уз в'язку з перебуванням судді Пуппо Л.Д. у щорічній відпустці передано судді Рудовській І.А.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 09.11.2010 року справу № 22/281-10 прийнято до провадження суддею Рудовською І.А. та призначено до розгляду в засіданні.
У судовому засіданні 25.01.2011 року прийнято рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, відповідача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
10.12.07р. між державним підприємством "Придніпровська залізниця" (далі - Залізниця - позивач у даній справі) та відкритим акціонерним товариством "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - Вантажовласник - відповідач у даній справі) був укладений договір №ПР/ДН-2-07-1807/НЮп про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги (далі - Договір), відповідно до пункту 1.1 якого його предметом є надання залізницею вантажовласнику послуг, пов'язаних з перевезенням вантажів та проведення розрахунків за ці послуги;
Вантажовласник зобов'язується пред'являти залізниці у визначені терміни місячні плани перевезень в електронному вигляді, при цьому оригінали заявок, оформлені на бланках ГУ-12 (ГУ-12К) та заявки на подачу вагонів (контейнерів) надавати згідно Правил перевезень вантажів; здійснювати навантаження (вивантаження), що відправляються ним або прибувають на його адресу (пункт 2.1 Договору);
Відповідно до п.3.2 Договору у міру виконання перевезень та надання послуг Залізниця списує відповідні суми грошових коштів (провізну плату, додаткові збори, плату за користування вагонами і контейнерами, штрафи) в тому числі спірні, з особового рахунку Вантажовласника, на підставі оформлених установленим порядком перевізних документів, накопичувальних карток, відомостей плати за користування вагонами (контейнерами) і ін.
Відповідно до ч.5 ст. 306 Господарського кодексу України загальні умови перевезення вантажів, а також особливості умови перевезення окремих видів вантажів (вибухових речовин, зброї, отруйних, легкозаймистих, радіоактивних та інших небезпечних речовин тощо) визначаються цим кодексом і виданими відповідно до нього транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Спірні відносини сторін виникли при перевезенні вантажів залізницею, тому мають регулюватися Статутом залізниць України, який визначає обов'язки, права і відповідальність залізниці, а також підприємств, організацій, установ, які користуються залізничним транспортом.
За положеннями статті 20 Статуту залізниць України (далі - Статут) виконання перевезень, у тому числі на пред'явлення, позапланових, понадпланових та перевезень для надолуження недовантаження протягом минулого місяця враховується в обліковій картці встановленої Правилами форми. Порядок та умови зарахування вагонів, контейнерів під завантаження встановлюються Правилами. Картка підписується начальником станції і вантажовідправником по закінченні кожної звітної доби. Вона є засобом обліку виконання плану вантажних перевезень і основним документом, за яким на підставі статей 106-109 Статуту нараховується штраф за невиконання плану перевезення вантажовідправником і залізницею.
Згідно облікової картки виконання планів перевезень у серпні 2009 року по станції Інгулець Придніпровської залізниці мало місце невиконання планів перевезень вантажів №№ 2012 з вини відповідача, за що на підставі статті 106 Статуту залізниць України позивачем нарахований штраф в сумі 20 612 грн. 30 коп.
Невиконання планів перевезень за серпень 2009 року підтверджується обліковими картками, які, як вже було зазначено вище, підписані з боку відповідача з зауваженнями, так як на думку відповідача під час дії мораторію штрафи не нараховуються.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачу направлялась претензія № 13/70-09 від 25.09.2009 р. з вимогою про сплату штрафу, яка залишена останнім без розгляду (а.с.14).
Відповідно до статті 105 Статуту залізниць України залізниці, вантажовідправники, вантажоодержувачі, пасажири, транспортні, експедиторські і посередницькі організації та особи, які виступають від імені вантажовідправника і вантажоодержувача, несуть матеріальну відповідальність за перевезення у межах і розмірах, передбачених Статутом та окремими договорами.
Доказів, які б підтверджували обставини, передбачені статтею 107 Статуту залізниць України, при яких вантажовідправник звільняється від сплати штрафу за невиконання плану перевезень відповідачем не надано.
Пунктом 6.10 Правил планування перевезень вантажів штраф за невиконання місячних планів і додаткових замовлень на перевезення вантажів нараховується на залізницю і відправника по закінченні кожної декади, сальдова сума штрафу визначається по закінченні місяця. У разі перевиконання плану в першій декаді і невиконанні його в другій відповідальність за невиконання плану другої декади зменшується на величину перевиконання плану в першій декаді. Таким же чином враховується перевиконання плану в першій та другій декадах при невиконанні його в третій декаді. Розрахунки за штрафами здійснюються у порядку і строки, встановлені статтею 109 Статуту залізниці України. Якщо місячний план або додаткове замовлення виконано в цілому за місяць, розрахунки за штрафами, нарахованими за невиконання плану (замовлення) в окремі декади, не провадяться. Для планів і додаткових замовлень, що виконуються за погодженими графіками, розрахунки щодо сплати штрафів здійснюються за період, на який погоджено графік.
За таких обставин нарахований позивачем штраф у розмірі 20 612 грн. 30 коп. підлягає стягненню з відповідача.
Доказів добровільної сплати зазначеного штрафу на час розгляду справи відповідачем суду не надано.
Посилання відповідача у відзиві на позов на необхідність застосування ст.. 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суд вважає необґрунтованими в силу наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 30.12.2008 року господарським судом Дніпропетровської області порушено провадження у справі № Б15/369-08 про банкрутство відповідача і введено мораторій на задоволення вимог кредиторів .
Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 12 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 Цивільного кодексу України).
Оскільки штраф нарахований залізницею не за неналежне виконання грошового зобов`язання і не за несплату обов`язкових платежів, а за невиконання вимог Статуту залізниць України (ст.ст.105-106 Статуту) та по суті є відповідальністю за правопорушення, яке не передбачено абз.2 част.4 ст.12 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, тому позиція відповідача про дію мораторію не може бути прийнята до уваги.
Позивачем у судовому засіданні на підставі ст. 33 ГПК України документально було доведено ті обставини, на які він посилався в позовній заяві як підставу своїх позовних вимог.
Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (ст. 16 Цивільного кодексу України).
Згідно ст. 49 ГПК України судові витрати по справі покладаються на відповідача.
Керуючись, ст.ст. 47, 33, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (50064, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. Рудна, 47; код ЄДРПОУ 00190905) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 108; код ЄДРПОУ 01073828) 20 612 (двадцять тисяч шістсот дванадцять) грн. 30 коп. –штрафу за невиконання плану перевезень, 206 (двісті шість) грн. 12 коп. –витрати по сплаті державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. –витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного терміну з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст.84 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя
І.А.Рудовська
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13613702 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні